*** PIKKUENSKAT ALKUVIIKKOON ma-ke ***
Olipas vikkelät sormet tänään!! ;) Sori sekoilut. Tässä siis se oikea aloitus...
Ja edelliset juttuset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11254301&p=2&tmo…
Poika heräs just. Joten palailen myöhemmin.
Leenis
Kommentit (25)
turun treffit on tänään, klo.14 cafe brahessa vai mikä se nyt olikaan, mutta on kuulemma siinä kävelykadulla lindexin vieressä.. itse en siis ole turkulainen, mutta treffeille kyllä menossa, vaikkakin myöhässä...
varmasti voit vielä mukaan tulla jos siltä tuntuu, meitä ei taidakaan olla tällä kertaa kuin viisi+pikkuiset tietty :o)
pajuska+eemeli huomenna 7kk
Moikka Tinsula!
Lastaa ihmeessä pikkumies autoon ja ajelette Turkuun iltapäiväkahville! Treffit siis on tänään noin klo 14, ja Pajuska ja me varmaan tullaan hiukan myöhemminkin vasta, eli mukaan vaan! Syksyisen harmaaseen päivään hieman piristystä äideillekin, kun on " päiväkahviseuraa" kerrankin tarjolla!!
t. Ope
p.s. Jos haluut mun kännykkänumeron tms, mailaa ope01@luukku.com (käynkin tässä samantien tuhoomassa spämmit pois tieltä) ;)
Hellurei!
Piti tulla vaan huiskuttamaan terkkuja teille! Oonan pahin nuha meni ohi, viela vahan yskityttaa, mutta oikein pirtea ja iloinen tytteli on. :) Lennot & matka muutenkin meni TOSI hyvin! Tanaan on tuulinen paiva joten tultiin vahan lukemaan hotellin nettiin uutisia.. Viela 4+ paivaa jaljella! :)
Huiskutukset, Mammis & Oona (ja mies)
Mies lähti tänään töihin (oli to-pe saikulla) ja Mimosa nukkuu, pari sanaa aikaa kirjoittaa. Kipu ja pettymys ja suru ovat yhä aivan valtavat, välillä tuntuu että tuska musertaa mut.
Ollaan Kalervon kans puhuttu, puhuttu ja puhuttu. Välillä itketty ja välillä naurettu. Ollaan puhuttu enemmän kuin koskaan aikaisemmin, käyty läpi vanhoja selvittämättömiä riitoja ja epäkohtia. Ollaan huomattu että ollaan oltu aivan solmussa emotionaalisesti. Ei meillä oo aikoihin ollut puheyhteyttä, ei aitoja hellyydenosoituksia eikä seksiä. Ollaan vieraannuttu toisistamme täysin, mun vaikean raskauden (oksentelut, mielialavaihtelut, kivut..) aikana.
Syyksi se sanoi yksinäisyyden. Ja sen että kun ei saa kotoa hellyyttä, rakkautta, välittämistä, arvostusta. Minä olen ollut ihan kylmä viime ajat, keskittynyt vain Mimosaan ja päinvastoin. Ollaan annettu parisuhteemme kuolla. Ollaan oltu paikalla mutta ei läsnä. Välillä, kun se on puhunut mulle, en ole edes vastannut. Tai olen kääntynyt pois kun se on yrittänyt osoittaa hellyyttä. Masennus minulla on, söinhän lääkkeitä siihen kunnes aloin odottamaan Mimosaa. Nyt se on tullut takaisin.
Kaikesta huolimatta me rakastetaan toisiamme. Me ollaan jopa rakasteltu, oikein sellaista surunsekaista kiihkoa.
Ehkä tämä tilanne korjaantuu. Nyt ollaan osoitettu hellyyttä toisillemme ja välittämistä. Kalervokin tuntuu ihan eri ihmiseltä, se hymyilee ja nauraa taas, on saanut huumorintajunsa takaisin ja siitä näkee että se rakastaa mua.
En tiedä olenko helvetin heikko vai helvetin vahva jos nyt päätän jatkaa tätä suhdetta..???!!
En voi ikinä kertoa kuinka hyvältä teidän tuki tuntuu. " Vieraat" (ette te mitään vieraita mulle ole!!) ihmiset ympäri Suomea tukee mua, se pistää oikeasti nöyrän sanattomaksi. KIITOS! KIITOS!
Eilen muuten hoksattiin lakanoiden vaihdon yhteydessä että Mimosan kehto ja patja on HOMEESSA!! Ei ihme että sekä äidillä ja tyttärellä on ollut flunssaa! Tänään siis pinnasängyn ostoon (viime yön nukkui vaunuissa makuuhuoneessa), saadaan vaihtaa makkarissa järjestystä, jospa sekin hieman piristäis. Tosi " hyvä äiti" -fiilis, nukuttaa tyttöä homeen keskellä..... Ite reagoin siihen tosi herkästi ja oonkin ollut lähiaikoina usein flunssassa.
Nyt kuuluu makkarista ähinää ja epätyytyväistä ääntelyä, pakko mennä :)
S
Olen tosi pahoillani teidän puolesta, kaikki tällainen tuntuu entistä pahemmalta nyt kun pelissä on myös pieni, viaton lapsi...
Jos haluut mailailla niin mun s.p on ensiferum66@hotmail.com
Toki muutkin saa mailata jos haluttaa!!
Nyt antamaan tytölle ruokaa!
S
Minulla tuli vedet silmiin kun luin Seren kuulumiset. Tosi hienoa, että olette saaneet asiat selvitettyä ja voimia sinulle, että jaksat antaa miehellesi anteeksi. Aikaa se varmasti vie, mutta kun yhdessä teette töitä teidän perheen eteen on se kaikki varmasti vaivan arvoista. Ja muista hakea apua tuohon omaan masennukseen.
Riikalle stemppiä miehen kanssa.
Ja Mammikselle + matkakumppaneille mukavaa lomaa.
Anni nukkuu pihalla vaunuissa joten pitäisi varmaan tehdä myös jotain hyödyllistä (telkkarista tulee BB 24/7 ja minä istun netissä, eikö se olekkin hyödyllistä).
Fay ja Anni 3,5 kk
MAMMISKIN oli etelästä skrivannut - mahtavaa! Ihanaa loman jatkoa teille - ja mukava kuulla, että matka ja lento mennyt tosi hyvin!!
TINSULALLA mukavia kuulumia. Mekin käydään muskarissa, mutta vauvauintiin ei olla vielä saatu aikaiseksi mennä. Taitaa nuo molemmat olla vauvoille useimmiten mieluisia harrastuksia.
SERELLE; ihana lukea pitkää tekstiäsi. Hienoa, että olette saaneet juteltua! Ja minä ymmärrän fiiliksesi täysin. Kaikin puolin (masennuksineen kaikkineen, been there...). Kuten jo viikonloppuna kirjoitin, rakkaus on mielestäni pitkämielinen. Yleensä vieraaseen petiin päätyminen on oire jostain (niin itsellänikin oli). Hienoa, että olette huomanneet, että ei se rakkaus väliltänne ole mihinkään kadonnut!! Äh, ehkä kirjoittelen tässä nyt " itsestään selvää" sanahelinää, mutta yritän vaan kertoa sulle, että ymmärtäminen ja vaikeidenkin asioiden yläpuolelle asettuminen on todellista vahvuutta. Ja todellista rakkautta on ymmärtää toista, kun toinen sitä pyytää ja on heikkona. Ei silloin pidä hylätä!! Katsokaa päivä kerrallaan - parhaimmillaan tapahtunut hitsaa teitä tiukemmin yhteen. Harmaana päivänä on lohdullista muistaa, että kaikella on yleensä tarkoituksensa. Vaikeat asiat ja niistä ylipääseminen vievät meitä eteenpäin...Virtuaalihali täältä moolilta sateisesta pääkaupungista!!
Omaan napaan ei kummempia. En taida viitsiä edes ulos, vaikka kaipa tuo piristäisi...tyttökin saisi happea;=)
Mukavaa päivän jatkoa!
-mooli ja tyttö 4,5 kk
SERE, minusta kyllä vaatii rohkeutta yrittää uudelleen. Se vaatii varmaan myös paljon työtä, jotta luottamus palaisi takaisin. Ei pettämistä voi noin vain unohtaa. Itse pettäneenä osapuolena (no okei, kyse oli toisen miehen suutelemisesta, mutta kyllä se minusta on ihan yhtä kauheaa pettämistä kuin muukin seksi) voin tavallaan ymmärtää nuo " syyt" pettämiselle. Harva päätyy vieraan syliin, jos parisuhteessa (tai omassa päässä) kaikki on kohdallaan, mutta se ei ole oikeutus pettämiselle. Pettämiseen ei ole oikeutta koskaan.
Toivon kuitenkin, että saatte asiat selvitettyä :) Jo kaipaat kahvi- ja/tai juttuseuraa, sulla on mun mailios. ja nuemro :)
Han
[color=4169E1] Ulkona sataa, syksy tulee! Syksy on kyllä ihan mukava vuodenaika:) Ilma on ihanan raikas ja maisema kaunis! Ainut, mikä vähän häiritsee, on tuo jatkuva vesisade... Aurinkoiset syksyilmat ovat aivan mahtavia!
Jepjep, yleiset löopinät sikseen!
SERE: En voi muuta kuin ihailla suhtautumistasi tuohon kaikkeen " sotkuun" ! Osaat asettua jollain tavoin koko tilanteen yläpuolelle ja katsella asiaa monesta eri kantista, et pelkästään keskity omaan tuskaasi, omiin tunteisiisi ja kokemuksiisi! Vahva olet!!! Itse en tiedä, pystyisinkö ikinä antamaan toiselle anteeksi pettämistä, mutta se on kyllä aivan varmasti täysin eri asia nyt tässä sanoa näin kuin sitten kokea asia ihan todellisuudessa!!! Voisi olla, että tositilanteen sattuessa kohdalle, antaisin kyllä anteeksi ja yrittäisin rakentaa miehen kanssa luottamusta uudelleen! Tosiaan, omaa suhtautumistaan ja tekojaan ei voi varmastikaan tietää, ennen kuin pettämisen kokee itse omassa elämässään! Mielestäni teet kyllä oikein, teet juuri niin kuin sinusta tuntuu...kuuntelet omaa sydäntäsi:) Toivon koko sydämestäni, että teillä asiat järjestyvät parhaalla mahdollisella tavalla! Kaikkea hyvää teidän perheelle, mitä ikinä päätättekään nyt tehdä!
Riikalle myös paljon jaksuja miehen kanssa!!! Toivottavasti teilläkin asiat järjestyvät! *halaus*
Tinsula: Kyselit tuosta ruokajuomasta... Meillä neuvolantäti sanoi, että olisi hyvä, jos aina ruuan (kiinteiden) jälkeen antaisi vauvalle vähän vettä. Vesi ilmeisestikin huuhtelee suuta ja estää hampaiden reikiintymistä ja sammasta. Meillä siis Julius juo ruuan päälle pullosta vettä ja sitten sen jälkeen usein vielä tissimaitoa (en kyllä tiedä, olisiko viisasta huuhdella suu tuon maidonkin jälkeen, mutta myö ei olla huuhdeltu).
Mitäpäs vielä. Tämä mamma oli perjantaina vähän viihteellä kaveriporukan kanssa! Oli kyllä kivaa!!! Voi vitsit! En ole Juliuksen aikaan käynyt kuin kerran aikaisemmin istumassa pari tuntia iltaa kavereiden luona... nyt sitten jätin muksun miehen hoiviin kuudelta ja tulin kotiin vasta puoli yhdeltä!!! Baarissakin kävin piipahtamassa pikaisesti! Oli ihana tanssia! Meidän perheen miehet olivat pärjänneet täällä kotona kahdestaan aivan loistavasti:)! Ylpeä olen molemmista<3!
Julius on alkanut syömään soseita jo aikas hyvin! Meillä syödään tällä hetkellä yleensä aamupäivällä melkein vähän yli puoli purkkia kasvissosetta (+nyt olen sen sekaan alkanut laittaa myös jotain lihasosetta), päivällä menee puoli purkkia hedelmä- tai marjasosetta, iltapäivällä päivälliseksi n. puoli purkkia kasvissosetta ja illalla vielä aika iso annos puuroa (+hedelmäsosetta)! Tissimaitoa juodaan aina ruokien jälkeen ja yöllä myös 1-3 kertaa. Eiköhän pikkujätkä näillä eväillä kasva oikein isoksi pojaksi:)!
Julius yrittää kovasti nousta konttausasentoon! Ei enää kovin paljoa asennosta puutu! Poitsu on myös alkanut ymmärtämää joitain sanoja ja " juttuja" :) Jos esim. kysyn Juliukselta, että " Ottaisitko maitoa?" , niin Julius osaa heti kääntyä mun sylissä tisseihin päin ja hieroo päätään maitoa kohti<3 Myös jos kysyn, että " Haluaisiko Julius kuunnella musiikkia?, alkaa heti hirveä jytkyminen sylissä ja naama vääntyy iiiiiisoon hymyyn ja poika oikein odottaa, milloin " Raparperin alla!" -kappale pärähtää soimaan! Hassu! Niin, ja yhden pehmolelusiilen (vai siilin?) Julius myös tunnistaa hyvin! Osaa katsoa leluun päin, kun kysyy, " Missä on pikkuinen siili?" !
Noh joo, kakka haisoo!!! Mentävä pökälepyykille :D!
Syksyistä alkuviikkoa kaikille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, aika kohta 6 kk ~ ♥ ~
Onpa tosi kiva ilma, kaupassa käytiin bussilla Jimin kanssa ja olisin halunnu vielä kävelylle nyt iltapäivällä mutta sää vaan pahenee...
TINSULA Jimi juo maitoa ruoan kanssa, yleensä joku 100ml, annan ruoan jälkeen ja välillä siinä välissä vähän jos ei oikeen meinaa sose mennä alas :)
SERE on kyllä hienoa miten pystytte asioista puhumaan, ei kaikki miehet (ja naisetkaan) pysty! Ja vahva olet jos jaksat yrittää antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta!
Meillä tuli anteeksipyyntöä kovasti eilen ja halauksen yritystä, mä vaan oon niin pitkävihanen kyllä ettei oo toista :D En itseasiassa ymmärrä miten se viittii yhden ryyppykerran takia kestää tätä mun vittumaisuutta ja vihanpitoa PITKÄÄN :) Sillä on huomenna synttärit eikä tuu saamaan lahjaa prkl :D
VIIPULI oli ollu viihteellä, jee! Mäkin ajattelin tänään ilmottaa miehelle että lähden kaverin kanssa hesarille perjantaina ja piste, olen sen kyllä ansainnu.
Huomenna olis neuvola klo 9.30, en tiiä miten me ehditään sinne kun aina aamulla lööbaillaan vaan ja tänäänkin herättiin vasta ysiltä :D
Tuun sit huomenna kertomaan neuvolakuulumiset!
Riikka&Jimi tänään 5kk
[color=green]Kyllä mun mielestä olet tuossa tilanteessa enempi vahva kuin heikko, jos pystyt anteeksi antamaan. Jo vähintäänkin Mimosan takia kannattaa yrittää saada asiat järjestymään - vaikka ikinä ei lapsi saisi tietenkään olla se AINOA syy miksi suhdetta jatkaa. Mutta näin äkkiseltään ja teitä tuntematta tuo tilanne kuulostaa jopa sille, että sen voisi kuin voisikin saada korjattua. Aikaa, aikaa, puhetta ja aikaa, sitä se vaatii. (Nimim. kokemusta on ent.suhteesta, voin sanoa, että kyllä sä huomaat, jos kaikki ei sitten olekaan kohdallaan ja sama peli jatkuu - sitä ei vaan ensin halua uskoa...) Toivotaan, että tuo oli " one time" -juttu, ja saatte suhteen kuntoon! Voimia kovasti!!!
Ja muista tosiaan hoitaa myös itseäsi ja masennustasi!
Pi-Ki ja Arttu kohta 6,5kk
P.S. Artulla on pissatulehdus :( Saatiin tänään antibioottikuuri, joten jospa pöpö sillä lähtisi. Muita oireita ei ole kuin pissan tosi paha haju, ja on A normaalia kiukkuisempikin - tosin myös ylähampaat on ihan kohta läpi, joten voi johtua myös siitä.
Terkkuja muillekin pienille!!! =)
Kaarlolla ollut taas kitinöitä. Ei ole tyytyväinen oikein muualla kuin sylissä tai vähintäänkin pitää olla vieressä sitterissä. Vaivaisikohan masu vai onkohan tämä nyt vain joku " vaihe" ...
Eilen oli ihanaa viettää yhteistä aikaa miehen kanssa. Vuokrattiin video ja tissiteltiin Kaarlo uneen filmin aikana. Poitsu nukahtikin nopsasti ja vanhemmille jäi runsaasti hali-aikaa illalla. Eipä olekaan tullut hellittyä toisiamme Kaarlon synnyttyä, kun huomasin, miten ihanalta ihan kunnon suuteleminenkin tuntuu, muusta puhumattakaan... ;-)
Tänään ulkona näyttää niin synkältä, ettei ole paljon huvittanut ulos lähteä, varsinikin, kun Kaarlo on ollut niin kitisevällä tuulella. Hieman tunnen tästä huonoa omatuntoa, kun ei tule Kaarlon kanssa päivittäin ulkoiltua. Pelkään, kuitenkin, että poitsu aloittaa kesken kävelylenkin oikein kunnon huutokonsertin ja siinä ei sitten enää mikään auta, kun tuttia poitsu ei yrityksestä huolimatta osaa kunnolla syödä. Positiivista on se, että flunssani alkaa mennä ohi ja Kaarlo on jo täysin tervehtynyt. Meikä vielä kakoo limaa kurkusta ja nenä on hieman tukossa, mutta ihan hyvältä olo jo tuntuu. Oli tällä flunssalla kyllä pituutta, kun molemmat ollaan köhitty jo pari viikkoa...
Mukavaa kuulla SEREN vähän positiivisempia uutisia. Onhan tuosta tilanteesta tosiaan vaikea ponnistaa, mutta minäkin uskon siihen, että jos rakkautta ja tahtoa löytyy, voi suhteen saada toimimaan myös pettämisen jälkeen. Ja halu tarjota Mimosalle ehjä perhe on varmasti kova motivaattori! Hienoa, että olette keskustelleet kunnolla. Samassa tilanteessa minulla olisi varmaan suuri kiusaus vain pitää mykkäkoulua ja vaikeiden asioiden yhdessä läpikäyminen on kyllä hienoa! (Ja varmasti välttämätöntä, jos asiasta haluaa päästä yli.) Et varmasti ole ainut tuore äiti tuollaisessa tilanteessa, sillä vauva-aikahan on parisuhteelle aikamoisen rasittavaa aikaa, varsinkin, jos mukana on vielä masennusta. Toivottavasti saat masennuksesi hoidettua! Voimia sinulle ja koko perheellesi!
RIIKALLE myös tsemppiä! Toivottavasti mies oppisi ymmärtämään, miten inhottavaa tuommoinen ryyppääminen on vaimosta!
MAMMIKSELLE hyvän loman toivotukset! (Olen pikkuisen kade!)
VIIPULI: Ai kun olisi ihanaa päästä vähän vauvavapaalle itsekin! Taitaa kuitenkin olla niin, että seuraava vauvavapaa koittaa vasta ensi viikolla ja silloin olen sairaalassa sorkittavana :-(. Ja Julius on oppinut uusia taitoja! On varmaan ihana huomata vauvan ymmärtävän muutamia sanoja!
Tämmöistä tällä kertaa... Muut heinäkuun synnyttäjät, tulkaahan tekin ilmoittautumaan!
t. pikku-Juska ja Kaarlo 2kk+
Heipsis kaikille!
Pi-Ki, kiva kun käyt meitä moikkaamassa. Tosi kurjaa kun Artulla pissatulehdus. Toivottavasti antibiootit tehoavat nopsasti.
Sere, tosi upeaa kun olette löytäneet keskusteluyhteyden miehesi kanssa. Olet vahva nainen kun jaksat ja haluat rakastaa ja selvittää asiat. Tapahtui mitä tahansa, niin parasta kun asiat saa selvitettyä. Helpompi olla äitinä ja isänä Mimosalle kun keskinäiset välit on selvät. Halaus sinulle ja pikkuneidille. =)
Mammis, oi kun kiva kuulla teistä! Leppoisaa lomailun jatkoa siellä lämpimässä. Täällä sataa vettä...
Meidän tyttö harjoittelee ahkerasti kääntymistä. Matka tosin loppuu kyljelleen mutta yritys on kova päästä masulleen. Flunssa alkaa hänellä myös helpottaa ja päikkäritkin maistuneet hienosti. Mun selkä on myös hieman parempi mutta ilman särkylääkkeitä ei olosta tule mitään. Keskiviikkona pääsen hierontaan - toivottavasti auttaa!
Onkos täällä muuten jääkiekosta innostuneita mammoja? Minä tykkään kiekkoa seurata, kuten myös mieheni. Tosin eri joukkueita kannustetaan... TYttönenkin oli useissa peleissä äiskän masussa. Saa nähdä saako hänkin aikanaan kiekkokuumeen,hih! =) Niin ja minä kannustan Jyppiä.
Nyt valmistelemaan tytön kylpyyn vientiä. Leppoisaa iltaa!
t. iida-linnea ja tyttönen 4 kk
MOOLI (lisäys jälkikäteen: tulipas pitkät selostukset... :) - täytyypä ainakin tuota kesäkurpitsaa kokeilla meidänkin, ja nakkoja sen jälkeen. Ja luulen, että ehkä mäkin passaan ne kaalet for now, on tuo meidän Ropsukkakin aika herkkämasuinen joten ei vielä ruveta leikkimään " tulella" . Ruokailuista: Vellit mekin skipattiin sitä kesäistä maissivellikokeilua lukuunottamatta. Roope on TOSI HYVÄ syömään! Me syödään jo puurotkin aamuisin ja iltaisin (riisipuuro + siinä vähän sosetta esim. mustikkaa) joten yhteensä on siis 4 ateriaa päivässä. Lounaaksi on tuo kasvis tai perunahässäkkä, oon tehnyt ne toistaiseksi itse, joten en pysty tarkkaan sanomaan paljonko menee, mutta yleensä muussaan esim. pe-po-soseeseen yhden perunan ja 1 1/2 porkkanaa (+ korviketta vähän sekaan) ja siitä ei paljoa jää (jos jää ollenkaan) kun poika kiskoo lähes aina hyvällä ruokahalulla kaiken! Oon lisäksi antanut yleensä muutaman lusikallisen marja tms. sosetta aterian päälle. Myöhemmin iltapäivällä syödään sitten pelkkä marjasose ja Roope syö yhden sosepurkin kerralla!! ;) Heh... ei sylje kuppiin tuo kundi! Maitoa tarjoan yleensä aina ruokailun jälkeen tai hetki sen päättymisestä ja sitä menee vaihtelevasti n. 60 - 100 ml kerralla, paitsi lounaan ja marjasoseen välissä oleva " välipala" joka on pelkkää maitoa, silloin poika juo n. 120-160 ml kerralla. Laskeskelen että yhteensä maitoa menee (kun ruuassa ja puuroissa mukana olevat maitomäärät lasketaan mukaan) n. 800 ml vuorokaudessa. Imetän edelleen sen yhden kerran kun Roope herää joskus 5 maissa sekä vaihtelevasti 1 kerta päivällä. Ja vielä niistä nakoista - niitä haudutettiin siis uunissa matalassa lämpötilassa sama aika kuin paahtopaistia (n.75-80 min) ja niihin tulee simppelisti vain vettä, valkkaria, valkosipulia, muutama laakerilehti ja vähän mustapippuria. Lisäksi kumaisin joukkoon öljy-voi seoksen jossa paisti käytettiin ennen uuniin laittamista. Oli tosi hyviä nakkoja - jos tykkää valkkarista ja valkosipulista! =)
SERE, kuulostaa siltä että ootte tosiaan saaneet asioita puitua ja käytyä läpi syvällisesti miehesi kanssa. Tiedät varmasti itse parhaiten miten sun/teidän kannattaa jatkaa tuosta eteenpäin. Niinkuin moni täällä jo sanoikin, vaatii uskallusta ja voimia sulta antaa anteeksi ja jatkaa yhdessä eteenpäin. Mutta ajattele, jos (tai kun :) teidän suhteenne kestää tuon koettelemuksen, lähentää se pitkällä aikajänteellä teitä varmasti todella paljon ja tekee teistä ja kenties myös teidän suhteestanne, entistä vahvemman. Tuo karmiva kliseinen sanonta " mikä ei tapa se kasvattaa" brutaaliuudestaan huolimatta pitää yleensä paikkansa. Tsemppiä sinne!
VIIPULI, tosi upeeta että poitsu on alkanut ymmärtää asioita! :) Ja teillä melkein kontataakin. Vautsi! Ei mene pitkään enää siihen kun saat juosta pikku-vipeltäjän perässä :)
PIKI - voi rähmä tuota Artun tulehdusta :( Pikaisia paranemisia teille!
JUSKA oli siellä viettänyt laatuaikaa miehen kanssa =) Sitä kyllä oikeasti voi jopa unohtaa miten hyvältä voi tuntua olla kainalossa tai vain halia toista! Ja jotenkin tietysti lapsen syntymän myötä sitä osoittaa hellyyden ja huomion siihen lapseen eikä toiseen aikuiseen. Pitäis kyllä meidän kaikkien muistaa välillä irrottaa sitä kahdenkeskistäkin aikaa. Irse allekirjoitan sen tosiasian että välit voi kiristyä lapsen syntymän myötä kun on vain niin väsynyt ja rikki (etenkin jos on vaativa vauva) ettei jaksa huomioida toista tarpeeksi. No, onneksi mekin ollaan jo saatu laatuaikaa kahden miehen kanssa, mutta en tiedä onko nuo imetyshormonit vielä pelissä vai mikä on, mutta mua ei edelleenkään puputtelut kauheasti kiinnosta.... huoh.... :/
MAMMIKSELLA oli mukavia lomakuulumisia! =)
I-L, kyselit tuosta jääkiekosta... mies on HIFK fani henkeen ja vereen ja vaikka mua ei kauheasti liiga kiinnosta, tulee sitä tietty annos väkisinkin tässä taloudessa! :) No, oon jo jotenkin tottunut siihen että sarjan matsi-iltoina ei voi olettaa että tv:stä katottais yhtään mitään muuta kuin sarjan pelejä. Itselleni en silti vielä ole suostunut fanipaitaa pukemaan päälle vaikka muut perheenjäsenet sellaiset jo omistaa =) Toivottavasti saat selkäkipuusi apua hieronnasta!
KESIS - miten teidän yöt sujuu? Onko helpottaneet Lennin huudot? ja miten onnistuu sun maidoton dieetti? Tuuhan kertomaan kuulumisia... =)
No, nyt tekee kotihommia, se sama rontti astianpesukone odottaa tuolla tyhjentäjäänsä...
Leenis & Roope huomenna 5kk
[color=hotpink]
Ei, en ole kuollut nälkään, vaikka viimeksi niin epäilinkin. Maidottomuuden myötä huomaan syöväni paljon aiempaa terveellisemmin, kun esimerkiksi lounasta ei voi hakea naapurin Subista tai tyytyä jäätelöön. Ja HK:n sinistäkään ei muuten voi syödä... Ihan hyvin tuntuu ainakin toistaiseksi mielikuvitus riittävän, kiitoksia kaikille vinkeistä! Tänään esim. oli ruokana makaronilaatikkoa, jossa maidon tilalla lihaliemi. Oli muuten parempaa, kuin perinteinen versio.
Viime yö meni hyvin, L söi vain kaksi kertaa ja heräsi muuten pariin otteeseen, mutta taintui pelkällä tutilla takaisin uneen. Kun tähän asti on heräilty huutamaan 30-60 min välein. Päikkyjä on nyt alettu nukkua melkein kellontarkasti klo 12-14, välillä jopa heräilemättä! Jospas nyt saataisiin vähän enemmän rytmiä ja sitä myöten paremmat yöt pikkuiselle. Toivossa ainakin on hyvä elää. Saas nähdä, miten tämä maidottomuus vaikuttaa. Paremmalla tuulella poika on ainakin ollut tänään ja virtaa riittää kuin Imatran koskessa.
[b]Sere[/b], hienoa kuulla, että aurinko vähän paistelee risukasaan. Eihän tuollainen hetkessä korjaannu (eikä pidäkään) mutta loistohomma, että olette puhuneet asioista niiden oikeilla nimillä. Mä olen sitä mieltä, että jos jäät miehesi luokse vain siksi, että se on helpoin ratkaisu, se on heikkoutta. Jos taas jäät siksi, että todella haluat ja rakastat, olet oikeasti helvetin vahva!
[b]P-Juska[/b], vai on Kaarlo liittynyt viurukerhoon. Niillä voisi Lennin kanssa olla yhteisiä puheenaiheita. Tosin, Lenni on tänään ollut ekaa kertaa pitkään aikaan ihan hyvällä tuulella (klo 15 asti, sitten alkoi taas ärripurri) ja jaksanut leikkiä lattiallakin.
[b]Moolille[/b] vilkutus ja kerropas säkin se palsternakkaohje. Mä olen nyt vakaasti päättänyt alkaa lisätä kasviksia enemmän ruokavaliooni.
Heh, uutisissa just sanottiin että suomalainen on ärtyisimmillään, jos asuu pääkaupunkiseudulla ja on pieniä lapsia ja vielä keskiviikkoisin. Taitaa pitää paikkansa, mulla ainakin oli viime keskiviikkona tajuttoman huono päivä.
Ääh, omanapaista. Nyt ei oikein muuta irtoa, taidan hipsiä nukkumaan.
Kesis ja nukkuva Hg 5,5kk
[color=hotpink]
Viime yö oli taas varsinaista rettelöä. Kunpa edes kerran viikossa saisi nukkua vaikka viiskin tuntia putkeen niin oisin uusi ihminen... Kovasti yritän tuota [b]Hanin[/b] asennejuttua mutta nyt väsyttää sen verran, ettei oikein jaksa. Voi pientä Lenniä, kun ymmärtäisi nukkua öisin :-(
Eipäs mulla muuta, palailen kun täällä on muitakin. Jospas koittaisi itsekin torkahtaa pojan viereen. Tosin yleensä Lenni kaipailee tuttia kesken päikkyjenkin niin, etten mä ehdi kuin saada itseni uneen, kun taas pitää herätä. Äh, kauheaa valitusta. Olen kyllä silti maailman onnellisin tuosta pienestä ihmeestä! Eikä kukaan luvannutkaan, että aina olisi helppoa. Vuoden päästä mä en varmaan enää ollenkaan muista, että valvotutti. Enhän mä enää muista sitäkään, kuinka kamalaa se oksentelu oli vuosi sitten ;-)
Kesis
Voihan rähmä, KESIKSEN Lenni hulinoinut...voi sitä Lenniä, ymmärtäisi nukkua yöllä, nukkuminen on niiiii-iiiin ihanaaa! Hih, itse on jälkeenpäin ajatellut, että olis voinut joskus nukkua enemmänkin eikä vaan riekkua jossain...vaikka eipä sitä varastoon voi nukkua. Lenni se on niin aktiivinen poika, ettei taida malttaa tutia... jaksuja taas uuteen päivään!! Hyvä sentään, että toi 12-14 päikkyaika tuntuu vakiintuneen...ja että selvinnet hengissä maidottomuuden keralla...
LEENIKSEN Ropsukka on hyvä syömään - hienoa! Meillä kyllä vasta opetellaan - nyt on kuukausi maisteltu soseita ja kyllä yhtä suuri osa päätyy rinnuksille ja ympäri naamaa kuin sinne kupuunkin. Onko niin, että se käsien suuhun vieminen ja ruoan sössääminen vähenee jossain vaiheessa? Kun meillä tyttö edelleen vie kädet suuhun ja sitten sitä maissia on silmissäkin, tukassa jne...istuukos Roope jo syöttötuolissa? Aattelin, että sekin voisi meillä muuttaa asiaa, mutta tohdinko jo tukea tytön tuoliin? Muuten kyllä istuskelee selkä suorana tuettuna. Ja kiitos nakka-ohjeesta, tuota kokeilen seuraavaksi! Ja vielä piti kysymäni, mitä riisipuuroa Roope syö? Mä aattelin ensi viikoksi hankkia sitä dr kouchan (?) riisijauhoa ja tehdä siitä vellimäistä putroa...kun pitäisi olla herkkävatsaiselle sopivaa kamaa.
I-L:n tyttö jo harjoittelee kääntymistä! Siitä se lähtee. Kohtahan noi pienet ei pysy paikoillaan ollenkaan...
Minä en ole erityinen lätkäfani, mutta suosikkijoukkue toki löytyy, se on HIFK:=)
P-JUSKALLA ollut ihanaa aikaa miehen kanssa...me ollaan oltu miehen kanssa laiskoja, vaikka tyttökin on ollut hoidossa. Ollaan humputeltu kaupungilla tai harrastuksissa väsyksiin asti, eihän sitä sitten jaksa...no, halaillaan ja suukotellaan kyllä (jo senkin takia, että tyttö näkis, että tykätään toisistamme - alkaa aina hihittää...siis tyttöä!). Toivottavasti sun ja Kaarlon lenssu lähtee pian lopullisesti pois! Ja tosta ulkoilusta, meidän tyttö ei ole IKINÄ viihtynyt vaunuissa. Ei vaikka kokeillaan eri aikoina, väsyneenä ja melko väsyneenä, täyteen tankattuna jne...eli kesälläkin oltiin aikas paljon sisällä ja oli tosiaankin päiviä, ettei ulkona käyty...nyt yritetään ainakin joka ilta lähteä miehen kanssa pikkukävelylle - toinen työntää kärryjä ja toinen kantaa tyttöä. Kesällä kyllä liinailtiin ahkerasti ja kytiin stockalla - sen kai voi laskea ulkoiluksi;=)?
Pitikös vielä jotain...yö meni hyvin ja nyt on tyttö päikyillä. Ip on muskari, pitäisi vielä saada toiset päikyt ennen sitä, ettei tule unikiukkua...
Mukavaa päivää!
-mooli ja tyttö 4,5 kk
Lycka on ollut nettipimennossa, kun toi Welho tökkii =( Taloyhtiössä jotain häikkää, korjaavat mahd.pian. Olen silloin tällöin lukenut juttujanne, muuta kun tää tökkii pahasti niin ei pinna riitä mulla odottaa yhteyttä niin kauan kun kommentoimiseen menee aikaa :)
SERElle on kyl pakko sanoa että sä olet kyllä mielettömän vahva tyyppi!!! On aivan ymmärrettävää ettei hellyyttä ja huomiota jaksa antaa samalla tavalla kun ennen lasta-ainakaan mä en jaksa aina...Mutta se ei oikeuta pettämiseen!!! Hiljaa hyvä tulee,niinkun sanotaan ja kyllä sen luottamuksen saa takaisin ajan kanssa-uskoisin..
TSEMPPIÄ sinne, vaikket sä sitä varpilla tarviikkaan kun olet noin vahva =)
RIIKKA kanssa mahtava asenne sulla :) Ei synttärilahjojajos ei ole ollu kiltti :)
MAMMIS hauskaa loma jatkoa!
Ja omaa napaa..
HÖPIKSELLE TULI EKA HAMMAS!!!!! Multa pääs ihan tippa kun huomasin valkosen pienen hampaan =)
Nyt on harjalle käyttöä enemmän kun ennen :)
Palaan taas kun tää toimii
Lycka hiljenee taas...
Roope on nukkunut nyt tunnin päiväunia. Uskomatonta! Ehkä tuo neuvolan piikki vähän väsyttää... oltiin siis 5kk neuvolassa tänään (täysin oikeana päivänä jopa :) ja Roopen pituus 69,7 cm ja paino 8715 g. Noin +1 käyrillä mennään edelleen molemmissa. Jäntevä ja vilkas poika! Terkka taas vaan vaihtunut. Pöh. Moneskohan tää jo on... se vähän nyrpisteli nenää kun sanoin että meillä syödään jo aamu- ja iltapuurot. En kuitenkaan jaksa välittää mitä neuvolassa sanovat. Tämä sopii meille parhaiten ja sillä hyvä.
Kesis, eikös tuo tunnu kuitenkin vähän siis siltä että maidottomuudesta olisi Lennille apua?! Siltä se ainakin näin ulkopuoliselle äkkiseltään vähän kuulostaisi. No, vaikka tuo hälinäyö olikin välissä... Toivotaan että yöheräämiset vähenee ja ehkä jopa loppuu. Jos yhtään lohduttaa, ei meilläkään enää oo pitkään aikaa nukuttu täysin öitä läpeensä. Vähintään 1-2 kertaa yössä saa pitää tassua rinnan päällä n. 10-30 min (jokus yli tunninkin) ennenkuin toinen uukahtaa uudestaan unille. Kai se jotenkin kuuluu tähän kehitysvaiheeseen kun on niin paljon kaikkea uutta kivaa. Roope ei tosin huuda öisin ja se luultavasti tekee heräämisistä jollakin tavalla siedettävämpiä. Jaksuja heräämisiin sulle jokatapauksessa!
Mooli, meillä ne pienet kätöset ei ole mennyt suuhun oikeastaan ollenkaan ruokailujen aikana - ihme ja kumma! Pelkästään silloin jos on liian kuumaa tai kun alkaa olla masu täys eikä enää jaksais syödä. Meillä istutaan sitterissä pöydällä. En vielä uskalla syöttötuoliin istuttaa. Riisipuuro on Nutrician Muksu riisipuuroa (5-6kk), ei ole meillä aiheuttanut masuvaivoja. Ootteko muuten kokeillut nostaa selkätukea ylös vaunuissa että tyttö näkis sieltä paremmin --> viihtyis paremmin? Roopella oli kausi joskus 2-3 kk iässä että ei tykännyt olla vaunuissa. Sitten tajuttiin vaihtaa kova koppa pois ja ottaa ratasosa käyttöön jossa selkätuen kaltevuutta voi säätää, Roope on tykännyt olla liikkuvissa vaunuissa sen jälkeen. Niin ja mäkin mielelläni ottaisin sen sun hunaja-chili reseptin käyttöön... =)
Sataa, plaah... tänään iski jotenkin ihan vasten kasvoja tää syksy. Oli tosi harmaata kun lähdettiin neuvolaan, puut on jo ihan syksyn värisiä ja alkaa olla kylmä. Mä stressaan nyt jo sellaista tyhmää juttua, kun meidän asunnossa on sellainen erikoisuus kun kattolämmitys. En tiedä mikä idiootti 80-luvun keksintö se on, mutta tarkoittaa tietysti sitä että lattianraja on kaikken kylmin, vaikka kuulemma teoriassa tuon lämmitysmuodon pitäis taata hyvinkin tasainen lämpötila. Osittan saattaa tosin olla kyllä sitäkin että nuo ovien ja ikkunoiden tiivisteet taitaa myös vähän falskata... anyways, tuo poitsu viettää suurimman osan aikaa lattian tasossa ja mä pelkään että se joutuu vielä johonkin flunssa-/tulehduskirteeseen siksi että meillä vetää. Nyt jo tuntuu että tukka heiluu viimassa kun menee poitsun viereen puuhikselle lattian rajaan. Pitäis saada tuo ukko motivoitua tekemään asialle jotakin. Mutta ei esim. ikkunatiivisteidenkään vaihto kokonaisuutta pelasta, terassin ovi pitäis tod näk kokonaisuudessa päivittää kaksioviseksi ja tiedä häntä onko nuo ikkunatkaan ihan tämän päivän standardien mukaisesti ylipäätään asennettu. Tällaisten juttujen takia olis joskus kiva päästä muutamaan ihan uuteen asuntoon....
No, Roope taiskin herätä. Palataan!
Leenis & Roope 5kk
ajttelin siis kerrankin kirjoittaa, kun ehdin, tai miten sen nyt sitten ottaa saan siis aikaiseksi. En kyllä ole käynyt edes lukemassa palstaa pitkiin aikoihin, kun ei vaan tule konetta laitettua päälle päivisin. Postianikaan en ollut lukenut yli viikkoon.... No mutta nyt tulin taas kurkkaamaan ja no eipä tässä muuta kuin ollaan vähän säätä pitelemässä sisällä, ei päästy aamulenkille ulos.
Meidän kuulumisia laitan kun en voi oikein kommentoida mihinkään juttuun. Me ollaan aloiteltu Laurille kiinteät ja hyvin näyttää maistuvan, allergioita ei onneksi ole ilmennyt. Mitä annatte ruokajuomaksi vai annatteko samalla ollenkaan juotavaa vaiko vasta jälkikäteen.
Nuhaa sairastettiin viikonverran ja äidistä tuntui aivan kauheelle kun toinen katsoi surusilmin äitiä siten että auta minua ja itse et voinut kauheesti muuta tehdä kuin antaa höyryhengitystä ja niistää niistäjällä nenää. Se niistäminenkin ilmeisesti oli tosi kauheeta kun huuto oli sellaista kun henkeä vietäisiin. Yskällä jatkettiin sitten vielä toista viikkoa, nyt sekin on onneksi helpottunut.
Aloiteltu ollaan muskari ja vauvauinti molemmissa Lauri tykkää olla. Eli ihan meidän juttuja.
Sitten vielä menikö ne turun enskojen treffit nyt sitten tänään vaiko onko ne siis ensi viikolla? MEille päivä voisi sopia, mutta täytyypi katsoa jaksaako sitä pakata pikkuukon autoon ja lähteä ajeleen....
Jaksuja ja vilkutuksia kaikille. Nyt lähden syömään.
Tinsula ja Lauri 4,5 kk