Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Tammimammat vko-38¤¤¤

17.09.2007 |

No huomenta!

Meillä on ollut lapset sairaana koko viime viikon, tammitytöllä oli eka korvatulehdus, keskimmäisellä keuhkoputkentulehdus, kuume ja yskä sekä esikoisella kuumetta ja yskää. Eli aika kiirus viikko, onneksi mies oli kotona auttamassa sekä öin että päivin. Nyt ei enää kellään ole kuumetta, yskää vielä ja nenät vähän vuotaa. Tytön kuuri loppui eilen, toivottavasti korvat parantuivat. Pitää käydä näyttämässä niitä viikon päästä. Itsellänikin on kova yskä, mutta eiköhän se tästä.

Niin tuosta isäkuukaudesta piti kysymäni, että voisiko joku valottaa hieman minulle sitä?? Olen kelan sivuilla kyllä käynyt lukemassa, mutta olen saanut sellaisen kuvan että jos äippäloma on alkanut viime vuoden puolella ei tällaista mahdollisuutta ole. Ja minulla ainakin alkoi joulukuussa 2006. Olenkohan aivan hakoteillä=)???

No nyt pitää mennä viemään tyttö ekoille päikkäreille.

-Lerou- ja tenavat 03, 05 ja 07

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan.. Viime viikko meni mökillä ilman konetta. Tänään käytiin viimeisellä Rotatutkimuskäynnillä, verikoe otettiin ja oli lääkärintarkastus. Kaikki hyvin, silmätippakuuri saatiin rähmivän silmän takia, se ongelma on ollut ihan laitokselta asti.. Painoa oli poitsulla 10,3 kg, paino otettiin vaan kun piti reseptiin se kirjata. Pituudesta en tiedä, 74cm vaatteet käytössä vielä toistaiseksi ja muutama 80cm.

Ryömitään kovaa vauhtia, mutta ei vielä kontata. Muut lapset saa meidän pojan innostumaan, niin pienet kuin hiukan isommatkin. pihalla esim. keinussa hihkuu jos ohi kävelee lapsi ja perään pitäisi päästä. Mutta jos on kaverin kanssa lattialla niin otteet on aika rajuja, helposti repii vaatteista ja nipistää lujaa. Kai sitä pikkuhiljaa oppii että voi koskettaa toista hellemminkin...

Soseet teen itse, paitsi tuonne mökille ostin valmiit. Teen kerralla paria erilaista sosetta pakkaseen, esim. possua, riisiä ja vihanneksia ja toinen possua, perunaa ja vihanneksia. Teen ne siis valmiiksi pusseihin enkä sekoittele erikseen niitä jääpalakuutioita. Niitä tein alkuun mutta totesin että kivempi näin. Kalasoseita olen maustanut sitruunamehulla,sipulilla ja tillillä, possua tomaattipyreellä, sipulilla ja omenalla sekä erilaisilla yrteillä, broileriin olen laittanut makua antamaan yrttejä ja sipulia. Mietin tässä että kun on valmis sosetta broileri-pasta, niin millaista pastaa voi näin pienelle tehdä? Riisiä olen tehnyt sekä vaaleaa että tummaa. Meidän pojan herkku on tomaattipossu, jossa myös oreganoa, perunaa ja porkkanaa.

Leroulle isäkuukaudesta, meijän isä pitää isäkuukauden ja menen itse töihin kuukauden päästä. Itse jäin äippälomalle joulukuussa 2006, ja mies " vie" multa vanhempainvapaan viimeiset 2 viikkoa niin saa 2 ekstaviikkoa, josta isäkuukausi koostuu. Se että on jäännyt kotiin 2006 vaikuttaa siihen vaan sillä että isäkuukausi pitää pitää heti kun vanhempainvapaa on loppumassa, eli joko molemmat ovat kk:n kotona, tai sitten äiti käy välissä töissä kk:n ja sitten jää hoitovapaalle. jos on äippäloma alkanut 2007 niin sitä isäkuukautta voi siirtää jos äiti jää hoitovapaalle, eli pitää isäkuukauden vasta myöhemmin. Itse siis en ole jäämässä enää hoitovapaalle isäkuukauden jälkeen.

Joku kyseli mistä porukat on, me majaillaan pääkaupunkiseudulla. Nyt täytyy taas rientää.. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
2/6 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oli pino karannu ties minne, eli pittääpä vähän nostaa!

tuo isäloma -juttu meilläkin aiheuttanut hämmennystä, sillä kelalta tuli päätös, ettei voida saada, sillä äitiysloma aloitettu 2006. Mutta käsittääkseni se menee just nuin, että pitäishän sitä saaha se +2vko, mutta ei vain voi siirtää myöhemmäs. mystistä, pittää käyä kelalla kyselemässä, mikä on homman nimi ja miksi ei saatais. Hui, kun on aika menny nopeaan, kuukausi ennää varsinaista lomaa jäljellä mulla. sitte ajattelin olla kodinhoidon tuella muutaman kuukauden ja sitten ollaanki jo vuodenvaihteesta anottu tarhapaikkaa. meinaako muut vielä jatkaa vauvan kanssa kotona pidempäänkin?

Meillä pahin ruokailuongelma tuntuu olevan nyt selätetty ja vauva syö paremmin. ei vielä silti mikään himosyömäri ole, ja vähän laihanlainen yhä. painoa 8,5kg ja pituus 71cm. tuommosta risotontyylistä ruokaa, jota edellinen kirjoittaja (en muista nimeä) suositteli, en ole hoksannutkaan tehdä. soseutatko riisit ja onko ne tavallisia pitkäjyväisiä vai millaisia? Minun tekemäni ruuat vauvalle on pääasiassa porkkana-perunapohjaisia, makaroonia, sipulia, tomattia yms saattaa olla myös mukana. poika tykkää omatekemistäni ehkä eniten seisopasta ja poron-tai hirvenlihasta. Saa olla vahvahko riistan maku lihassa, niin uppoaa paremmin.

Vauva oppi viimeviikolla konttaamaan ja nyt treenailee asennossa sitten ahkerasti seisomista, eli suoristelee jalkoja. myös seisomaan nousee tukea vasten. nämä uudet taidot on nyt sitten tulleet myös uniin, ja yöt on levottomat. parin tunnin-tunnin välein heräilee jotakin veuhottamaan ja useinmiten rauhottuu vasta kun saa tissin suuhun. aika raskaita öitä vanhemmille. viimeyönä vanhan univelan siivittämänä nukahdin niin sikeään uneen poika rinnalla, että hän tipahti sängystä kun seuraava veuhotusaika tuli... onneksi mitään ei sattunut, säikähdys vain. en tiiä mitä sitä keksis, että olisi yöt rauhallisemmat. onko muilla ollut levottomuutta nyt öisin?

kirjoitellaanhan ja pidetään pino ylhäällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokinenälle riisistä, olen tehnyt sekä pitkäjyväisestä että tummasta riisistä noita soseita ja keittänyt normaalisti ja soseuttanut sauvasekoittimella. Tummariisi jää normaalia kovemmaksi ja sitä sai soseuttaa aika kauankin, kokeilin jättää vähän kokkareisemmaksi niin eipä meillä kelvannut.

Eilen käytiin babykinossa ja poika oli varsin nätisti koko leffan ajan. Annoin soseen ja maidon kesken leffan ja sitten otti torkut tossa mun sylissä. Ihan kauheasti oli porukkaa liikkeellä, oli tosi pieniä ja sitten jo enemmän liikkuvia. Meillä onneksi syli kelpasi eikä tarvinnut lähteä ryömimään pitkin teatteria. Oli muutamat lelut mukana joilla sitten leikki.

Täällä on taas kauhean sateista, ei tee mieli lähteä ulkoilemaan. Kaipa sitä täytyy kauppaan mennä kuitenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
4/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille meidän suunnalta. Cinza ja tytöt040507, milloin ja missä tavattaisiin? Keskustellaanko asiasta täällä vai sähköpostitse? Oliko vielä muita, joilla kiinnostaisi tapaaminen Turun suunnalla?? Mukaan vaan. Tervetuloa!

Lerou: Ikävää, että teilläkin sairasteltu. Ottaa kyllä koville. Meillä onneksi tammitytön korvat on todettu jo terveiksi. Esikoisella on korvakontrolli ensi keskiviikkona. Isäkuukautta ei pidetä tällä kertaa. Eli en osaa neuvoa siitä sen enempää.

S@su: Kiitti kivoista ruokavinkeistä! :) Lisääkin saa kertoa.

Nokinena: Ilmoitin työpaikalle, että olen hoitovapaalla vuoden 2009 loppuun. Toivon tosissani, että suunnitelmat onnistuu ja voin olla siihen asti kotona. Tammitytöllä on tullut myös levottomuutta öihin. Veikkaan sekä hampaita että konttausasennon löytymistä syyksi. Mutta tiedä häntä. Viime yönä silittelin ainakin kymmenen kertaa tyttöä sekä kääntelin parempaan asentoon. Toivottavasti ensi yönä paremmin.

Tammitytön 8 kk neuvola oli viime keskiviikkona. Kaikki oli ok ja korvatkin tosiaan terveet. Painoa oli 9,1 kg ja pituus 69,4 cm. Terveydenhoitaja totesi, että koska kasvu on noin tasaista, niin ei tarvitse tulla 10 kk neuvolaan, ellei itse haluta, vaan vasta tammikuussa 1 v. neuvolaan. Täällä toimitaan näin, jos on toinen tai useampi lapsi. Minulle sopi vallan hyvin tällainen. Ja voihan sitä neuvolaan soittaa, jos jotain tulee mieleen.

Odottelen erityisesti Turun suunnalta kommentteja tapaamisesta. Mutta mielellään luen muidenkin tammimammojen juttuja. Kirjoitellaan! :)

t. Äiti ja tytöt

Vierailija
5/6 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odottelen erityisesti Turun suunnalla asuvien viestejä. Sekä myös muita mammoja paikalle! :)

Ihana sunnuntain rauha. :) Ulkoiltiin aamupäivä koko perheellä. Nyt tytöt unilla. Tein päivällisen valmiiksi. Mies lukee romaania. Taidan ruveta lukemaan myös.

Terkuin, äiti, jonka tytöt nukkuu

Vierailija
6/6 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaset:joo tavataan vaan joku päivä,millon teille sopisi??missä päin Turkua te asutte??ja mulle sopii ihan hyvin vaikka jos täällä kirjotellaan ja sovitaan,mut voin mä antaa s-postini osotteenkin jos haluat sitä kautta kirjotella..

Minkä nimisiä teijän tammivauvoista on tullut??Meijän tyttö on Jasmin Eerika.

mut nyt pitää taas mennä..

tytöt040507 ja masuvauva rv 16