Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä ihmiset ostavat kaikkea ihan päättömästi?!

Vierailija
15.09.2007 |

Tai siltä ainakin tuntuu, kun selailee huutonettiä: pari kertaa käytettyjä lastenvaatteita, tai vaatteissa vielä laput kiinni (ilmeisesti kaikki väärän kokoisina ostettu?), lasitavaraa alkuperäisissä paketeissaan...

...ja kaiken huippuna nämä kosmetiikkapaketit, jossa myydään täysin käyttämättömiä tuotteita monen sadan euron arvosta!

Siis kuka näitä ostaa lisää ja lisää, kunnes on pakko myydä tehdäkseen tilaa taas uusille tavaroille?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ostellaan hullun lailla aina uutta ja uutta, vanha ei tietenkään kelpaa, vaikka ne kohta menisikin pieneksi.

Jouluna lapset hukutetaan kymmeniin lahjoihin ja silti tuntuu, ettei mikään riitä. Huoneet pursuilee jo muutenkin.

Mulla on tuttavapiirissä eräs äiti, joka ostelee jatkuvasti kaikkea kivaa lapsilleen. Ei siinä mitään, mutta tosiaan se, että heillä on yksi hu one täynnä jo kaikkea lelua, peliä yms. joilla kukaan ei leiki. Minusta se on järjetöntä. Nyt tuttava valittaa, kun ei ole varaa olla kotona kun ei rahat riitä, mutta en sitten todellakaan kehdannut sanoa, että katsoisi mihin rahansa pistää.

Vierailija
2/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla olisi kolmen lapsen pienituloisena äitinä varaa muuten käyttää mainitsemaasi merkkikosmetiikkaa kuin huutonetin ansiosta , ja lasten reimatecit on kaikki samasta paikasta hankittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasitavaraa, kodin tekstiilejä yms jota sitten laitan myyntiin.

Vierailija
4/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista tavaroista on varastettuja. Siksi ne ovat paketissa. En osta mitään tavaraa Huutonetistä, koska en halua tukea hämäriä bisneksiä. Olen ennemmin ilman.

Vierailija
5/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ystäväpiirissä puhetta veden käytöstä ja eräs äiti kertoi kuinka paljon heillä menee vettä ja sitä päivitteli. Siinä jutellessa kävi ilmi, että hän pesee joka päivä koneellisen pyykkiä, eivätkä ne edes ole täysiä. Pienet lapset käy joka päivä suihkussa ja vesi valuu aina kun saippuoidaan. Kun häntä näistä asioista valistin, miten saisi kulutusta pienennettyä, niin hän sanoi, että kyllä heillä on varaa maksaa ne ylimääräiset laskut. Suuttui minulle, kun sanoin, että ei tässä nyt ole rahasta kiinni, vaan myös ympäristöstä. Hänelle ei mennyt jakeluun, että myös hän voisi vaikuttaa ihmisten tulevaisuuteen maan päällä.

Kuten ei´mene kovin monelle muullekkaan perille. Kulutetaan koska se on kivaa ja siihen on rahaa. Ei ajatella seurauksia lainkaan. Surullista.

Vierailija
6/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin ennen samanlainen.

Useita kertoja viikossa kaupoilla, ainahan jotain ostettavaa riittää. Lauantait meni koko perheen voimin ostoskeskuksessa.

Jossain vaiheessa heräsin miettimään, että mitä järkeä on sellaisella tuhlaamisessa. Mitä järkeä kantaa tavaraa kotiin kassikaupalla ja koko ajan oli ylimääräistä tavaraa kierrätykseen ja roskikseen.

Lopetin kaupoilla käymisen ja se on oikeasti ollut todella vapauttavaa. Rahaa säästyy, jää aikaa kaikkeen muuhun ja luontokin kiittää :)

Vierailija
7/7 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnustaudun vähän häpeillen ihmiseksi, joka ostaa, ostaa ja ostaa. Osia tavaroista käytän paljon, ja (pientä) osaa en ollenkaan.

Yritän sitten hyvittää virhettäni myymällä käyttämättä jääneitä tuotteitani tutuille, kirppiksellä tai huutonetissä. Osa siis vielä alkuperäisisssä pakkauksissaan, mutta takuulla laillisesti hankittuja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi