Rauha-Leea?
Mita mielta olette Piia-Nooran nuorimman tyttaren nimesta, ihan nain nimiharrastajien kannalta.
Mika olisi veikkauksesi sisarussarjan seuraaville jasenille, eli ehdotus mahdollisen tulevan pikkuveljen tai pikkusiskon nimeksi.
Vanhemmat lapset ovat Otso-Antero ja Ella-Miina ja kuopus nyt siis Rauha-Leea.
Omat veikkaukseni sisarussarjan jatkoksi:
Kivi-Ilmari tai Lahja-Sofia
Kommentit (4)
ja ovat muuten ihan uniikkeja nimiä nämä kaikki Piia-Nooran lapset...Rauha-Leea ei ole vielä edes kirjautunut vrk:n sivuille...että luultavasti sisarusarjan jatkokin olisi uniikkeja nimiä.
Tyttöjen nimissä on toinen osa sotaa&rauhaan liittyvä. Tähän kategoriaan liittyisi esim. Mira tai Miira, joka aika kaukaahaettuna tarkoittaa maailmaa ja rauhaa (venäjäksi). Toinen osa taas on jokin pehmyt nimi...
Laitetaan tyttönimiarvaukseksi:
Mira-Sanna tai Anni-Miira
Pojan nimessä puolestaan on luontonimi+perinteinen poikien toinen nimi. Näillä viitteillä toinen osa voisi olla: Taneli, Samuli, Sakari, Kalevi, Kalervo, Johannes, Juhani, Tapani... ja ensimmäinen osa voisi olla Nalle, Terho, Tapio, Touko...
Ja lopullinen arvaus on:
Touko-Juhani
Mira-Sanna -> Mira-Saana
Kaikissa tyttöjen nimissä toisessa osassa pitkä vokaali.
aika kiva nimi!! Mut mä oonkin tunnetusti hulluna noihin vanhoihin nimiin...Meiltä löytyy Selma Rauha Mianna, Rauha on mun mummoni nimi, joten siksikin se on mulle tärkeä nimi <3
Ja jatkoa sisarussarjaan voisi olla...
Vilho-Olavi ja Hilda-Roosa