Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauha-Leea?

24.10.2008 |

Mita mielta olette Piia-Nooran nuorimman tyttaren nimesta, ihan nain nimiharrastajien kannalta.

Mika olisi veikkauksesi sisarussarjan seuraaville jasenille, eli ehdotus mahdollisen tulevan pikkuveljen tai pikkusiskon nimeksi.

Vanhemmat lapset ovat Otso-Antero ja Ella-Miina ja kuopus nyt siis Rauha-Leea.

Omat veikkaukseni sisarussarjan jatkoksi:

Kivi-Ilmari tai Lahja-Sofia

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kiva nimi!! Mut mä oonkin tunnetusti hulluna noihin vanhoihin nimiin...Meiltä löytyy Selma Rauha Mianna, Rauha on mun mummoni nimi, joten siksikin se on mulle tärkeä nimi <3

Ja jatkoa sisarussarjaan voisi olla...

Vilho-Olavi ja Hilda-Roosa

Vierailija
2/4 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat muuten ihan uniikkeja nimiä nämä kaikki Piia-Nooran lapset...Rauha-Leea ei ole vielä edes kirjautunut vrk:n sivuille...että luultavasti sisarusarjan jatkokin olisi uniikkeja nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen nimissä on toinen osa sotaa&rauhaan liittyvä. Tähän kategoriaan liittyisi esim. Mira tai Miira, joka aika kaukaahaettuna tarkoittaa maailmaa ja rauhaa (venäjäksi). Toinen osa taas on jokin pehmyt nimi...

Laitetaan tyttönimiarvaukseksi:

Mira-Sanna tai Anni-Miira

Pojan nimessä puolestaan on luontonimi+perinteinen poikien toinen nimi. Näillä viitteillä toinen osa voisi olla: Taneli, Samuli, Sakari, Kalevi, Kalervo, Johannes, Juhani, Tapani... ja ensimmäinen osa voisi olla Nalle, Terho, Tapio, Touko...

Ja lopullinen arvaus on:

Touko-Juhani

Vierailija
4/4 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira-Sanna -> Mira-Saana

Kaikissa tyttöjen nimissä toisessa osassa pitkä vokaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme