Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kestovaipoista

14.09.2007 |

nyt mulla on kaksi fuzzi bunz vaippaa, ajattelin hankki lisää vaippoja, nyt mietin millaisi ovat prismassa myytävät muksu vaipat? onko hyviä? niistä saisi bonuksetkin samalla=)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuzzeissa on monta hyvää ominaisuutta ja vaikka meilläkin on kokeiltu kaikenlaisia muitakin vaippoja, niin ei vaan ole löytynyt fuzzeista parempia.

Vierailija
2/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan aloittelija mä viellä olen, poika täytti juuri 1v ja nyt on jo pidempään aikaan tehnyt mieli kokeilla kestoja. eli noita kahta vasta olen pyörittänyt. nyt kokeilin kun sain kaverilta yhdet sellaiset pelkät kuoret niin laitoin harsoa pötkölle joten muutaman tunnin päästä selviää toimiiko tämä=)

noita harsojahan meillä löytyy.........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut taskuja on meillä käytössä kuten fuzzejakin. Hyvin sopii molemmat.

Prismassa myytävät Muksut ovat vain tarrallisia ja kuivaliinakankaalla. Enemmän (väri)vaihtoehtoja löytyy Myllymuksujen kotisivuilta.

Monet muutkin KOTIMAISET ovat hyviä.

Kestovaippainfon tietokannasta löydät monen monta vaippaputiikkia.

Vierailija
4/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä minäkin. Fuzzit hyviä. Meillä myös vastaavat Myllymuksujen nepparilliset, mutta niistä ei vielä niin paljoa kokemusta et voisin oikein mitään sanoa, kun ovat isompaa kokoa kuin Fuzzit ja ei siis meidän pikkuiselle vielä ihan sopivat.

Itse olen tykännyt myös sisävaippa + kuoret yhdistelmästä. Sisävaippana on ollut meillä Ronjan sisätäyttis ja Swaddlebees.

Kiinnostaisi tietää kyllä, että onko Ronjan taskuvaipoista kokemusta? Olisi niin hyvän näköisiä kuoseja, että tekisi mieli tilata.

Entä Swaddlebeesin sisätäyttiksestä? Hamppu kiehtoisi ja täytteitä voisi säädellä.

Pitänee kurkata tuolta kestovaippainfosta kokemuksia taas.

Niin ja jos ap harsoja käytät, niin katsothan, että ovat sellaisia kunnollisia luomupuuvillaisia. Mitkään Anttilan tai äitiyspakkausen harsot eivät oikein ime mitään.

Vierailija
5/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tuntuu kyllä imevän todella hyvin, osa on äippäpaukkauksesta osa ihan jorvista=)

ne on jo niin monta vuotta vanhoja että niitä on niin pesty että senkin vuoksi varmaan imu kyky on hyvä, mene ja tiedä=)

mutta siis mulla tää on ihan kokeiluasteella, että etsin sitä meille sopivaa....

Vierailija
6/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut-taskuvaipasta ei meillä ole kokemusta. Harjoitteluhousuja käytettiin, mutta ne olivat reisistä todella tiukat ja jouduin laittamaan eteenpäin. Laadukkaita varmasti ovat, ja ainahan voi ostaa yhden vaipan kokeeksi ja myydä eteenpäin, jos ei malli lapselle sovikaan.

Fuzzien rinnalla meillä on käytetty kotimaisia Napa-Ketun, Ronjan ja Cherry-Berryn taskuvaippoja. Erityisesti nuo Napa-Ketut ovat hyvin Fuzzin mallisia.

Joku (Melba?) kyseli kokemuksia Ronjista. Ronjan taskuista tuli meidän vaippasuosikkeja. Swaddlesta minulla ei ole kokemusta, joten en osaa verrata niihin, mutta Ronjat ovat haarasta aika paljon Fuzzeja kapeampia. Kapeus taitaa olla samaa luokkaa kuin Ronjan sisävaippojen ilman röyhelöitä. Kuivaliinapintaisen taskun kanssa meillä oli aluksi ohivuoto-ongelmia, mutta p-mokkasisustainen toimi heti alusta asti kuin unelma.

-Tintti

Vierailija
7/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Kestovaippainfon kirpputorilla hinnat on aikalailla kohdallaan. Meillä on sekä fuzzeja että muksuja ja jotenkin en oo tykännyt fuzzien neppareista, tuntuvat aina olevan pikkuisen väärässä paikassa vaikka tiuhassa ovatkin. Nuo meidän muksuvaipat siis ovat kaikki tarrallisia ja ne tuntuvat istuvan jotenkin " pehmeämmin" pepun ympärille. Tietysti nepparit voivat osoittautua kätevämmiksi siinä vaiheessa, kun lapsonen oppii niin näppäräksi että osaa itse rappaista tarrat auki. Meidän puolivuotias ei ole tuota hokannut vielä :-)

Vierailija
8/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä kanssa muutama fuzzi. Ovat kyllä hyviä vaippoja, mutta sitten aloin etsiä kotimaisia vaihtoehtoja.

Meillä toimii nuo muksut vaipatkin, mutta vain tarrallisina ja fleecellä (noita kai prisma juuri myy). Neppari ja kuivaliinaneulos yhdistelmä ei meillä pitänyt ollenkaan.

Muita taskuja meillä fuzzin rinnalla on Ronja ja Roope, Eemukka ja Bellapuu. Kaikki toimineet loistavasti, ja ovat kotimaisia.

Joku kysyi Ronjan vaipoista. Me ollaan niistä tykätty, sekä sisätäyttö että pul- taskuista. Suosikki sisätäyttöjämme silti on igu*leen velour- ja sherpataskut.

Vierailija
9/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melballe siis. Se on korkeampi kuin Fuzzi, meidän pitkäselkäiselle vauvalle siksi siitä tykkään.

Meillä poika nyt 1,5kk ja 6kg ja noista L koko on jo hyvä lisäsäätötarran kanssa.

Maanantaina pitäisi tulla postissa uusi kuviollinen ronjan pul-tasku. Innolla sitä odotellaan!

Vierailija
10/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuzzeista aukesi aina nepparit ja niiden peppupuoli on ihan hervottoman iso mun mielestä (siihen jäi paljon turhaa tyhjää tilaa) ja haaroistakin ne oli aika leveät. Myinkin Fuzzit pois Huutiksessa ja hankin läjän Muksuja tilalle. Tarrakiinnitteisiä. Saa säädettyä millimetrin tarkkuudella sopivaksi, ja tykkäävät päiväkodissakin käyttää niitä :)

Vierailija
11/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiapi:

Meillä toimii nuo muksut vaipatkin, mutta vain tarrallisina ja fleecellä (noita kai prisma juuri myy). Neppari ja kuivaliinaneulos yhdistelmä ei meillä pitänyt ollenkaan.

Meillä ei ole nepparikiinnitteisistä kokemusta, tarrakiinnitteisistä vaan. Sisäpinnalta löytyy kuivaliinaneulosta, fleeceä ja bambua, kaikki on ihan yhtä hyviä, tosin tuo bambu ei pidä yhtä kuivana kuin kaksi muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
12/21 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Myllymuksujen taskuvaippa jota saa Prismoista / S-marketeista on vähän tylsä. Katso niiden nettisivuilta (www.myllymuksut.com) mitä kaikkia ihanuuksia niillä oikeasti on.

Olethan myös tutustunut kestovaippainfoon netissä sekä kestovaippayhdistyksen nettisivuihin? Sieltä voit löytää oman alueesi tukihenkilön yhteystiedot. Hän voi tarvittaessa auttaa eteenpäin vaippaviidakossa.

Vierailija
13/21 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harso kuorivaippa yhdistelmäkin. Mutta tänään ostan kyllä noita muksu vaipan kokeeksi kun kaupassa käyn. Katsoin villiankan sivuilta että heillä olisi semmoista harsoa joka taitellaan imuksi....sitä taidan kuitenkin ostaa kun se on tässä lähelläkin.

Vierailija
14/21 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koosta vihjaisisin sellaista, että jos yhtään arvot S/M ja L/XL-kokojen välillä niin ota isompi, koska siinä muksujen vaipassa on tosi hyvä lisäsäätötarra etulärpäkkeissä, jonka avulla tuo L/XL meni meillä varmaan jo viisikiloisele ihan hyvin!

Vierailija
15/21 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille kovasti tiedoista. Pistän kohta tilauksen Ronjalle menemään ja ihanasti lupasivat viritellä sieltä mulle itsellekin kestoja just sellaiseksi kuin haluan.

Yksi kyllä mitä teiltä konkareilta haluaisin tietää, että mitä tilaan sisimmäisiksi pinnaksi noihin Ronjan vaippoihin. Mikä olisi paras?

Vierailija
16/21 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tilaamassa sisävaippoja vai taskuja? Nuo sisämateriaaliasiat ovat aika paljon mieltymysjuttuja ja kaikille lapsille ei esim. mikrofleece sovi. Taskuissa olen tykännyt eniten mikrofleecestä (nyppyyntymisestä huolimatta) ja polyestermokasta (nukkaantumisesta huolimatta). Kuivaliinaneulokseen tarttuu tarrat helposti kiinni ja neulos menee ikävän näköiseksi. Samoin kakkatahrat ovat siinä huomattavasti esim. polyestermokkaa tiukemmassa. Minulla ei ole kokemusta Coolmaxista, mutta siihen ei tarrojen pitäisi tarttua samalla tavalla kuin kuivaliinaneulokseen. Bambufleecestä ei ole kokemuksia taskuissa, mutta sisävaipoissa kyllä ja ainakin niissä se on ihana materiaali.

Koska meillä ei ole kuivausrumpua, sisävaippojen sisämateriaaleista meillä on mustalla listalla sherpa, velour ja luomujoustofrotee. Mielestäni nuo kaikki jäävät ikävän tuntuisiksi narukuivatuksessa. Aika monet ovat kyllä täysin erimieltäkin ;-)

-Tintti

Vierailija
17/21 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia meinasin tilata ja pakko vielä mainita, että itselle kestoja myös. Lupasivat tehdä juuri sellaisia kuin mitä minä haluan! Siis muuttaa materiaaleja, materiaalien sijaintia ja kokoakin. Ihanaa palvelua tuolla siis.

Pakko mennä tutustautumaan sivuihin ja jos olen vielä pää pyörällä, niin tulen vielä kiusaaman teitä kysymyksilläni. Kiitos tähän mennessä tulleista vinkeistä hirveästi.

Meillä poika nyt 2kk ja 5,5 kg suurinpiirtein.

Vierailija
18/21 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevia muksu vaippoja, jäin viellä kauppaan kun muistelin siellä ett joku sanoi että ne ei ole hyviä?? Onko se hyvä vai huono? mietin viellä jos ostaisin tai sitten tilaan nestistä...

Vierailija
19/21 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ihan hyviä. Kuivaliina tosiaan pörhistyy rumannäköisesti, jos tarrat pääsee siihen tarttumaan. Mutta haitta on siis puhtaasti ulkonäöllinen, ei vaikuta vaipan käyttöön. Myllymuksuilta saa bambu sisäpinnalla ja coolmaxilla(on kuivaliinakangas, mut tarrat ei ota kiinni eli pysyy siistinä;)), joista itse tykkään. Ja ne uudet kuosit on ihania. Mutta prismasta on ihan järkevä ostaa se yksi vaippa kokeiluun, ei tuu postikuluja ja saa ne bonukset ja huomaa onko vaippa hyvä.

Vierailija
20/21 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pari Prismasta ostettua Muksut-taskuvaippaa. Aluksi olivat hyviä vaikka ostin isomman koon vaikka painoa ei vielä ollutkaan ihan 10 kiloa. Kun poika alkoi ryömiä, niin tarrat eivät enää pysyneet hyvin vaan vaippa liikkui ja pissat menivät aina ohi. Lisäksi tarrallinen oli huono myös siksi, kun poika oppi itse avaamaan ne tarrat.

Fuzzeihin tykästyin ja myin Muksut pois kirppiksellä. Nepparilliset olisivat voineet olla parempi vaihtoehto meille, mutta enää ei enempää kestoja tarvita niin ei ole tullut kokeiltua.