Sekundääristen kuulumisia!
Ajattelin uuden pinon meille laittaa kun ollaan jo syksyn puolella.
Tänään sitten alkoi vuoto ja uutta yritystä kohden! Toivottavasti tämä kierto menisi edellistä paremmin.
anniaino: Mulla myös PCOS. Mulla löytyy kaikki oireetkin mitä pco:n kuuluu eli molemmat munasarjat ovat pco:set, ovulointia ei tapahdu lainkaan ilman lääkitystä ja kuukautisetkin tulee vain teroluteilla, karvaisuutta on ja aknea sekä jonkin verran ylipainoa yms. Meillähän esikoinen aikoinaan onnistui pelkillä clomeilla kun vain löydettiin se oikea annostus mulle, joten onnea matkaan! Toivotaan että seuraavasta kierrosta sitten onnistutte!
Jiffi: Hienoa että olette päässeet asiassanne eteenpäin.
Kertoilkaahan kuulumisianne ja plussa onnea kaikille!
K. (kp1)
Kommentit (15)
Kauris, olen pahoillani. Tiedämme kaikki, kuinka kurjalta tuntuu se tätin saapuminen... Tsemppiä uuteen kiertoon!
Kiitos teille selvityksistä, mitä se pco on. Kävin myös lukemassa aiheesta muualta. Nyt olen viisaampi sen suhteen =)
Naanuli, meillä menee kp:t suurin piirtein samaan eli viikon päästä minunkin menkat alkaa. Nyt ei ole toiveitakaan raskautumisesta, en edes yritä ajatella että se ois mahollista. Viime kuun tipahtaminen taivaasta helvettiin oli niin kamalaa. Eilen illalla oli sitäpaitsi niin järkyttävät menkkakivut, että pms se siellä ilmoitteli menkkojen olevan tulossa.
Vaikka nyt asia etenee työterveyden kautta, iskee silti malttamattomuus. Kuinkahan kauan menee, ennen kuin saan edes sen gyneajan... Muuten vois mennä yksityiselle vaikka heti, mutta sinne on matkaa 200 km, niin ei vielä viitsi. No, pitäisi malttaa nyt odottaa muutama kuukausi...
Kaikille mukavaa viikonloppua! Täällä Pohjois-Suomessa on mahtava ruska, pihlajat ovat ihan punaiset. Lähdemme kohta esikoisen kanssa ulos.
Jiffi
taas pitkästä aikaa...
Täällä on nyt popsittu reilu viikko terolutteja, ja tänään siis viimeiset pillerit ja sitten ootellaan koska alkaa menkat, ja saa alkaa syömään clomeja ja sitten pistämään... Ja jos jossain vaiheessa pääsis sinne ultraankin, ja ehkä yrittämäänkin sitä toista lasta. Pelkäänpä vaan että taas menee tää tulevakin kierto puihin! Ei meille koskaan toista lasta tuu kuiteskaan...
Eilen oltiin Ideaparkissa miehen ja esikon kanssa. Ja tuli ostettua vähän yli varojen taas kaikkee esikolle! Miten sitä aina tulee haksahdettua kaikkeen ehkä turhaankin.
Mutta sitä tulin kyselemään, että onko perustettu jokin yhteisö, vaiko liitytäänkö siihen msn:n jo olevaan yhteisöön? Ja kuinka moni on sinne jo liittynyt? Mä täällä mietin, että jos liittyis, mut jos ei monikaan teistä tutuista oo siellä niin...
Joo, mutta ei nyt tässä taas muuta, enköhän mäkin taas ala kirjottelemaan enemmän, kun alkaa systeemit...
napero
NAPERO, liityin tosiaan sinne msn:n yhteisöön, ja se on kyllä lähes eloton. Oon ymmärtänyt, että suurin osa on plussannut tai sitten hoitotauolla, joten siksi ei ketään juuri käy. En ole kyllä itsekään saanut aikaiseksi kirjoittaa, myönnetään.
JIFFI, kurjaa, että sullakin jo viikkoa ennen antavat " tulovaroituksen" . :( Itseäni se ärsyttää ihan suunnattomasti. Sen jälkeen ei voi muuta kuin laskea päiviä ja odottaa.. silti jotenkin onnistuu myös nostamaan toiveita, että entä jos ne oli vaikka vain kiinnittymiskipuja.. ja pah!
Jos sitten perustettaisiin oma? Jotenkin tuntuisi " turvallisemmalta" , kun kuitenkin olen jo ison osan elämääni teille täällä jakanut (+aika monelle muulle, joka täällä käy satunnaisesti lukemassa..;) ).
Olen pohtinut paljon, että onko parempi, että se on selkeästi sellainen yhteisö, jossa ollaan vain sen aikaa, kun sekundaarisuus koskettaa, vai sellainen, minne jäädään, kun vuorollaan jokaiselle se plussa natsahtaa? *on ollut aikaa pohtia kudinten ja oman kierron turruttelun keskellä* Lähinnä nimen takia olen pohtinut: olisiko se joku selkeästi " ongelmasta" kertova vai joku ihan muu..
Nyt mielipiteitä kehiin, niin päästään ojasta allikkoon. :)
Naanuli
minulla on sellainen kokemus noista yhteisöistä, että ehkä joku yhteinen ns. samanaikainen " ongelma" yhdistää parhaiten... ehkä itse ehdottaisin, että perustaisi sellaisen ja sitten eri keskustelupalstoilla mainostaisi sitä ja saisi porukan kasaan. luultavimmin liityjät olisivat semmoisia, joita asia juuri nyt jotenkin koskettaa ja haluavat sitä jakaa. aika sitten näyttää, että jatkuuko keskustelu kun plussia tulee. parhaimmillaan minusta tuollaiset yhteisöt on niitä, joissa syntyy jonkun sortin tuntemista. eikä siinä oikestaan ole muuta keinoa kun kokeilla, että lähteekö se käyntiin ja mimmoiseksi muodostuu.
ns. " sammunutta" yhteisöä voi olla tosi vaikea saada uudestaan eloon, mutta toki sen voi tavallaan " vallata" . uusi olisi kuitenkin mielestäni kivempi.
täällä on kp. oisko 15 ja normaalilla ihmisellä ois ovulaatio, mutta oon ihan satavarma että täällä taas kierto venähtää huolella. nyt ei oo mielessä kun se eka klomi-kierto seuraavaksi, joten en kyllä toivo mitään tässä kierrossa.
Kiitos vaan uudesta pinosta! Yhteisöstä olitte kirjoitelleet. Minunkin mielestäni paras olisi perustaa oma ja uusi. Ja olisin erittäin kiitollinen niistä " rautalangasta väännetyistä liittymisohjeista" ...!
Menkkojen ennakkovaroitteluoireista. Täälläkin osoitteessa niistä kärsitään ja ne ovat kyllä melkein ärsyttävämpiä kuin itse menkat. Tietää, että toivo on menetetty ja silti joutuu odottelemaan, että koska voi aloittaa ns. puhtaalta pöydältä.
Nyt menossa kai kp 14 ja ovisaikoja elellään. Kerran vasta pöllytelty peittoja tässä kierrossa, tänään olisi kellistettävä ukkeli myöskin ;)
Lapsukainen on flunssassa ja kotona ollaan podettu tämä alkuviikko. Nyt taas viihdytystehtäviin!
Kuulumisiin!
Koitan tässä " vääntää" sitä rautalankaa, mutta jos ei onnistu, niin kysymyksiä vain kehiin, yritän jeesailla. :)
Eli klikkaa http://groups.msn.com/seuraavatoiveena , jolloin avautuu sivusto, jossa kerrotaan, että yhteisö on suljettu ja kerrotaan ohjeet liitymiseen. Yritän tiuhaan sitten katsella omaa postia ja hyväksyä teitä sisään.
Jotta yhteisöön pääsee, pitää luoda tunnus (ellei sitä ole) msn:n palveluihin. Itse olen sen tehnyt niin kauan sitten, etten osaa suoralta käsin auttaa, mutta etsin tietoa, jos joku kaipaa. :)
Nyt vain joukolla rynnimään sisään. :) Ja jos joku nettailee jossain muussakin sekunda-pinoissa, muilla sivuilla, niin saa mainostaa.
Naanuli *ja koputtelevat menkat*
Kiitos uudesta pinosta.
Minä kävin viime torstaina gynellä, mutta eipä selvinny mitään, kaikki oli kuin oppikirjasta, munasarjat ja kohdun limakalvo 7mm ja hieno munarakkula 18mm. " ovis lähellä" sanoi gyne. Niinpä niin, ei ole vieläkään lämmöt lähteneet nousemaan ja ovistestit näyttävät jo viidettä päivää plussaa, luulisin, vai mitä sanotte tästä:
http://s191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/?action=view¤t=…
(vasen viiva testiviiva, oikea kontrolliviiva) Tuo on siis tämän päivän testi, ja mun mielestä yhä plussa.
Gyne haluaa multa uudestaan progesteronin, sitten lisäksi prolaktiinin ja olikohan se fsh se yksi testi. Progesteroni otettiin just viime kierros ja oli tosi hyvä, 59,5. En tajua siis miks otetaan uudestaan, enkä tajunnu siinä tilantees kysyä. Sanoi ettei anna mulle hormoneja mutta laittaa lähetteen keskussairaalan lapsettomuuspolille. No en tiedä, lupasi postitse kaikki lähetteet mulle, mutta mitään ei ole tullut vieläkään.
Mä hain kuitenkin nyt apteekista sen terolut kuurin jonka työtterveyslääkäri mulle kuukausi sit määräs tiputteluun. Aion ottaa kuurin, mikäli lämmöt lähtee tästä nousemaan. Mä en jotenki usko että se s-prog olis enää tärkeä, ku se just mitattiin. Toisaalta jos lämmöt ei nyt nouse, niin sit ehkä en terolutteja alotakaan vaan meen nimenomaan siihen verikokeeseen koska sit varmaan ilmenee, ettei ovulaatiota koskaan tapahtunu.
Yhteisöstä, ihan hyvä idea! Ja kappas se on jo perustettukin. Yritänpä sinne liittyä, luulisin että mulla on tuo msn tunnus, mut en oo ihan varma. Mulla ei noista yhteisöistä kauheasti ole kokemusta, mutta ehkäpä se onnistuu.
menenpä heti sinne kurkkimaan..
Koralli73 kp 17/25-30 yk15
http://koralli.page.tl/
Täällä pitkään viestejäsi seurailleena päätin nyt vastata,koska meillä niin sama vaiva... tuo tiputteluvuoto. Itse kyllä ehkä antaisin sen Terokuurin vielä olla ja kävisin siinä keltarauhashormoonitestissä uudelleen. Eikös niin, että se oli tarkoitus ottaa nyt vähän myöhemmin, kuin viimeksi eli näkyis, että kuinka pitkään se keltarauhanen elelee? No joo, mitä tietoa se sitten tarjoaa.. ehkä mä olen vaan niin lääkäriuskollinen, (vaikka joskus huonoa hoitoa olenkin saanut) etten tekisi ohi suositusten. Varsinkin jos sulla hoidot kunnolla alkamassa niin olisivat ehkä siellä tästä tuloksesta kiinnostuneita.
Itsellä on nyt hoidot väestöliitolla alkanut ja musta on hyvä, että hoidot alkaa aika kevyellä kaavalla: ei tuputeta hormoneja joka kierron vaiheeseen, vaan katsotaan mikä riittäisi onnistuneeseen lopputulokseen. Vielä ainakin näyttää hermo kestävän tätä kokeilua :). Pelkät clomit ei riittänyt mulla tiputteluvuodon poissa pitämiseen, nyt on clomit ja pregnyl. Aiemmin keväällä tav. gyneltä saadut lugesteronit sekottivat kierron, ilmeisesti ovulaatiota ei aina tapahtunut. Multa otettiin ennen lugehoitoa kerran keltarauhashormonikoe, joka samaa luokkaa kuin sinulla ja silti alkoi tiputella kp 22-23.
Meillä yritys alkoi viime syksynä ja samassa kierrossa alkoi tiputteluvuoto, jota ei ole ikinä ennen ollut.
Tämä vain minun kantani! :) Onnea yritykseen, ainakin lupaavat ovisplussat sinulla!
Taaria yk jotain 13
Yritin liittyä jäseneksi tuonne yhteisöön, mutta...onnistuikohan? ;)
Ainakin yritystä oli :D
*Kiitos Naanulille yhteisön perustamisesta!* :)
Ja hei, jos joku osaa valaista tuohon msn:ään liittyen...
kuulun toiseenkin suljettuun yhteisöön (msn-muotoinen myös), ja mietinkin, että mahtoikohan tuo uusi jäseneksi yrittämiseni sotkea niitä toisen yhteisön jäsenyys juttuja? ;O
*kysyy tekniikan ihmelapsi Muumimamma* :D
Tahtoo mukaan yhteisöön, valaiskaahan tyhmää nyt, etten missaa tätä teidän yhteisöänne ;)
Siellä sitten lisää kuulumisia...
Olen hyväksynyt kaikki läpi tulleet jäseniksi, jos siis joku ei ole päässyt vielä mukaan, niin laita vaikka tänne viestiä, katsotaan missä vika on.
Ja jos joku vielä empii, niin hyppää kyytiin vain! Nyt haetaan ryhmälle raamit, joten on helpointa kipasta mukaan. Ei siis haittaa, vaikket näihin pinoihin olekaan ennen kirjoitellut. :)
MUUMIMAMMA, käsitykseni ja kokemukseni mukaan uusi liittyminen ei sotke vanhoja juttuja, ole siis turvallisella mielellä.
Naanuli kp1 ja turkaiset menkkakivut
Pitkästä aikaa tänne ehdin tulla lueskelemaan ja kappas uusi pinkka oli ilmestynyt, hienoa.
Mulle tehtiin pariviikkoa sitten kolmas inssi. Molemmilta puolilta oli munis irtoamassa, joten asiat näyttivät taas jälleen kerran hyviltä. Sitten iski masennus ja pieni epätoivo, jos nyt ei onnistu niin enää en jaksa PISTE ja olo oli sellainen, että poskelleen meni. MUTTA tänään testiin ilmestyi kaksi yhtä paksua ja selvää viivaa?! Eli kai tässä sitten vauvaa odotellaan??
Tahdon siis teitä nyt tsempata, toivoa on ja raskaus saattaa yllättää silloin kuin toivo on jo mennyt.
Nyt olen vähän ihmeissäni ja totuttelen ajatukseen että kp 3 ei tarvitse napsia mitään, silloin ja siloin ei tarvitse pistellä mitään ja lääkärissä ei tarvitse koko ajan juosta. Hassua!
Kaikille jo plussanneille onnea ja muille sitä toivottelen sitten vähän myöhemmin!
Tähti
Hieno juttu, etta onnistuitte. Se tuo kyllä toivoa meille kaikille.
Paljon onne ja turvallista odotusta tähti77:lle!! =)
Missäs kaikki luuraavat?! Vai jokos kaikki olette menneet sinne msn:n puolelle?
Meillä olisi perjantaina tulossa sitten uusi inssi ja tällä kertaa löytyi yksi munis joka oli kooltaan 14mm eli ihan hyvän kokonen jo ku viimeks oli vain 10mm samana kiertopäivänä. Omaan napaan ei nyt tämän kummempia kuulu, perjantaita siis odotellessa.
Kertoilkaahan kuulumisia =)
Onnea täältäkin TÄHTI77! Kaikkea hyvää ja onnellista ja turvallista odotusta! :)
KAURIS, aika useat on tainneet siirtyä tuonne MSNään, tulehan sinäkin, joukkoon mahtuu vielä hyvin! Jos tarvitse käytännön apua mukaan pääsemiseen, niin autan mieluusti!
Hienoa, että noin hyvän kokoinen munis löytyi! Onnea ja enkeleitä inssiin, toivotaan, että tähdetkin on nyt hyvässä asennossa teille! bd bd
Itse menossa aukiolotutkimukseen huomenna, sitä odotellessa ja jännitellessä..
Naanuli
Kiitos KAURIKSELLE (vai kauriille, tätä olen tovin tässä pohtinut..) uudesta pinosta, tänä aamuna asiaa juuri mietin, mutta en ehtinyt kirjoittamaan, kävin vain lukemassa.
Ja heti perään pahoittelut, olisin niin toivonut teille uutta asukasta! Niin epäreilua. bd bd Uuteen kiertoon!!
ANNIAINO, joko tuntuu paremmalta? Toivottavasti! Varmasti kova isku saada " tuomio" , vaikka toisaalta ainakin itselleni on myös helpotus, että jokin selittävä tekijä löytyy. Ne " munasysteemit" on niitä munarakkuloita. Toivotaan, että noilla pillereillä pääset masua kasvattamaan.
Jaan täysin tuskasi tuosta odottamisesta, parin viikon päästä voidaan sitten kimpassa tuskastella, kun reseptit on kourassa, mutta mitään ei voi tehdä. Mulla ehtii myös nuo kpt mennä liian pitkälle ensi kierrossa.
JIFFI, ihanaa, että sait noin ihanan lääkärin!! *tosi iloinen puolestasi* Mulle jotenkin tuntuu aina osuvan ne lääkärit, jotka vain murahtelee omille ajatuksille. Oon miettinyt, että jos olisin vielä mennyt vain mun omalle gynelle ja se olisi vain käskenyt pudottaa painoa.. no, voihan siinäkin olla osa apua, mutta nyt hoitavan lääkärin mielestä painolla ja tällä häiriöllä ei ole yhteyttä.
Ja kiitos kysymästä, eilen aamusta kävin vereni antamassa syyniin. Nyt sitten vain o.do.tel.laan. Jotenkin olen kyllä niiin väsynyt tähän odottamiseen ja turhien kpeiden kuluttamiseen.
MOOAllahan on vauhti päällä, hyvä homma! bd bd Toivotaan, että kaikki natsaa yhtä hyvin kuin viime kerralla!!
( . ) Eilen iski kivut, menkkoja odotellaan siis viikon päähän. Sniiks, vaikka tuleekin pitkä kierto, ei silti tarpeeksi pitkä. :( Mietin, että josko soittelisin sitten ensi viikon tiistaina soittoaikaa lääkärille, josko tulos olisi tullut. Kun pitäisi sitten siihen aukiolotutkimukseen varata aika, jos sitä tarvitaan (samaan aikaan toivon, että joudun ( =pillerihoito), mutta silti välillä tuntuu, että kumpa ei tarvitsisi mennä..). No, ei auta kuin kuluttaa sitä aikaa.. huoh.
Naanuli 24/31 (jos kivuista +otikun tummimasta viivasta arvataan)