Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotoilen gallupin uudelleen: Osaatko keskustella ryhmässä ja oletko introvertti vai ekstrovertti?

Vierailija
23.10.2008 |

eli vastaa molempiin, teen tässä pienimuotoista tutkimusta.

Oma vastaus 3 ja intro.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti mahdoton kenenkään objektiivisesti arvioida. Mutta USKALLANKO: no totta mooses. Ei varmaan ole kenellekään yllätys, etten emmi sanoa mielipidettäni (hehe). Ekstrovertti.

Vierailija
2/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen introvertti. Ei uskois, mutta näin on.

Vierailija
4/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaan keskustella ryhmässä.

Vierailija
5/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, osaan keskustella ryhmässä. Järjestän juhlia ja tapaamisia. koulutan työpaikalla ja verkostoidun kuin viimeistä päivää. Sukkuloin sukulaisten parissa. Ja huokaisen tyytyväisyydestä kun pääsen taas omaan rauhaan.

Vierailija
7/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä siitä ole kysymys! Olet ehkä ujo, introvertti, pelkäät muiden arvostelua ja saatat olla riippumaton siitä, että saat asiasi sanottua.

Aspergerejakin on monenlaisia. Eivät kaikki ole sisäänpäinkääntyneitä ja kyvyttömiä puhumaan ryhmässä.

Vierailija
8/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen lukkoon helposti, vaikka muuten olen älykäs ja luokkani paras ollut lähes aina. Toiselle ihmiselle on hirveän vaikea selittää muutenkin asioita, jotka ovat hankalia ja monet katsovat niitä vain omalta kantiltaan. Ujous voi olla myös hyve. Ei ole aina suuna päänä laukomassa tyhjänpäiväistä vaan osaa kuunnella muita nöyrästi.

Vierailija
9/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut introvertit osaa keskustella ja en pelkää muiden arvostelua.

En osaa sanoa edes yhtä sanaa saati lausetta vaikka monen tunnin ryhmäkeskustelun aikana. Eli joku sairaus pakko olla taustalla!!!! Tai olen ääliö epäkohtelias, turha....

ap

Vierailija
10/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ujous ole sairaus. Eikä asperger-ihmiset ole syrjäänvetäytyviä, tai siis se ei ole ongelman ydin - vaan kyvyttömyys vaistota ja tulkita sosiaalisia tilanteita. Itse asiassa iso osa aspergereista päinvastoin on päällepölöttäviä ja dominoivia - eivät ymmärrä, ettei muita kiinnosta heidän juttunsa.

Vierailija
11/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikä ujos vähene ajan myötä? kun tutustuu ryhmään paremmin? vaikka vuoden ajan?

ap

Vierailija
12/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen mielummin ja avaan suuni ryhmässä vain kun on tärkeätä sanottavaa.

En tiedä mikä on introvertti tai ekstrovertti.

Vierailija
13/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisen hyvin osaa keskustella ryhmässä, varsinkin jos kyse ihmisistä, joita en kovin hyvin tunne. Vaikka ryhmä koostuisikin kivoista ja tutuista ihmisistä, riittää että paikalla on yksi, joka saa mut tuntemaan oloni vähän epävarmemmaksi ja olen tuppisuu. Olen mielestäni introvertti, aina ollut.

Hassua tässä on se, että olen aikuisopettaja ja siis joudun olemaan äänessä ryhmän edessä. Se on tehnyt mulle oikein hyvää, mutta ei kyllä ole muuttanut tota mitä äsken kerroin.

Vierailija
14/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: monenko hengen ryhmässä pystyt sanomaan edes yhden lauseen oma-aloitteisesti?

Minä aloitan. vastaus 3.

tuli vähän tyhmästi tohon.

ap

Vierailija
15/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea aloittaa keskusteluja pienissä eikä suurissa ryhmissä.

Olen ekstrovertti sitten kun olen jo valmiiksi jossain ryhmässä, mutta yhtä aikaa pidän itseäni jossain määrin erakkoluonteena. En kaipaa seuraa erityisen nopeasti, vaan viihdyn yksin pitkiäkin aikoja.

Vierailija
16/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ujo ihminen pelkää asettua alttiiksi tutumpienkin ihmisten arvostelulle. Siitähän siinä on kyse: jos sanon jotain, mitä muut minusta ajattelevat?

mutta eikä ujos vähene ajan myötä? kun tutustuu ryhmään paremmin? vaikka vuoden ajan?

ap

Vierailija
17/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja introvertti. Viihdyn ja kaipaan välillä oleilua itsekseni omien ajatusten/tekemisten parissa.

Vierailija
18/18 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keskustella ryhmässä enkä ilmaise mielipiteitäni mielelläni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan