Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on koko ensi viikko lomaa ja vien lapsen joka päivä päiväkotiin

Vierailija
23.10.2008 |

niin silloinhan se on hyvä ratkaisu.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sun lapset myöskään ole koskaan mummolassa, kummeilla jne., vaan aina kotona, 365 päivää ja iltaa vuodessa? Et koskaan kaipaa aikaa itsellesi, halua käydä ostoksilla, jumpassa, kampajaalla tai vaikka hammaslääkärissä ilman lapsia?

Vierailija
2/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin välillä yksinkertaisesti niin poikki, että haluan vapaapäivänäni olla aivan yksin. Ilman miestä ja ilman lastani. Ymmärrän kyllä, että lapsenikin kaipaa vapaapäiviä, mutta ei hänellä olisi kotona hauskaa minun kanssani silloin. En minä jaksa jokaisena hetkenäni suorittaa jotain, joskus haluan olla vain ITSEKSENI, yksin, rauhassa, hiljaisuudessa. Toki kokonainen viikko on tosi pitkä aika, itse pitäisin lapsen hoidossa maksimissaan pari päivää.

Se on mukavaa, että toiset jaksavat päivästä päivään sitä rumbaa väsymättä, mutta minä en ainakaan jaksa. Voin myös myöntää sen. AV:lla asian myöntäminen näköjään tarkoittaa sitä, etten ansaitse lastani? Minä en ole täydellinen eikä ole kukaan muukaan, jokaisella on heikot kohtansa. Minun on ehkä sitten se, että tarvitsen omaa tilaa silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi noin, vaikka joskus olisi ehkä kannattanut pitää jokunen lomapäivä ilman lapsia. Meillä on aina lapset kotona, jos aikuisella on lomaa. Olen sitä mieltä, että lasten paikka on kotona, mutta kun töissäkin on käytävä on toiseksi paras paikka päiväkoti. Jos olisin ihan uupunut, pitäisin varmaan lapset päiväkodissa pari ekaa lomapäivää ja loppuviikon olisin kotona heidän kanssaan. Rikkoisin arjen rutiineja, menisin metsäretkelle, leipoisin heidän kanssaan ja lukisin sängyssä heille satuja. Vahvistaisin tällä tavoin taas kontaktia lapsiini. Meillä on moneen muuhun perheeseen verrattuna enemmän lomia vuoden aikana. Huomaan aivan selvän eron lapsissani loman edetessä: alan taas nähdä keitä he ovat, lapset rentoutuvat ja leikkivät vapaata leikkiä keskenään. He nauttivat lomasta ja vapaasta aikataulusta.

jos olisin yksinhuoltaja, varmaan joutuisin pitämään välillä lapset päiväkodissa lomallakin, jotta itse jaksaisin. Ehkä.

Vierailija
4/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jaksattekin provosoitua tuollaisesta. Tekisipä mieli sanoa, että ostakaa oma elämä, mutta ette te kuitenkaan tee niin.

Vierailija
5/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoita pkotiin mun yllättävästä lomasta ja haen lapsen pokkana joka päivä 16.00, kun olen ensin nukkunut päivän kotona ja laitellut huutonet- ja kirppistavaroita ja käynyt itse kirpparilla joka päivä.

Vierailija
6/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset viettää aikaa lastensa , toiset vanhojen vaatteiden ja rojujen;-) kanssa

Vierailija
7/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saman tien antaisi lapsiasi adoptoitavaksi? Silloin hän saisi oikean äidin, joka häntä rakastaisi ja tahtoisi olla hänen kanssaan? Ja sinulle jäisi entistäkin enemmän kirppariaikaa?

Vierailija
8/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapsi on kotona, en saa mitään tehtyä

Vierailija
9/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Teitä on kuule paljon, jotka tuovat lapsensa lomillakin hoitoon. Eikä päiväkotihenkilökunnalla ole nokankoputtamista siihen. Kyllä vanhemmat nykyään jopa avoimesti kertovat lomailevansa. Itse vietän mielelläni lomat omien lasten kanssa, mutta jokainen tekee itse valintansa.

T. päiväkotitäti

Vierailija
10/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuohon perään olisi vielä kuulunut lause:

Koska en saa maksusta hyvistystä poissaolopäivien ajalta, niin vien lapsen hoitoon joka päivä.

Tai: Lapsi rakastaa päiväkodissa oloa niin paljon, että ajattelen tässä vain hänen parastaan.

Vierailija
11/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi olla siellä yötäkin. Kannattaa kysellä :)

Vierailija
12/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuohon perään olisi vielä kuulunut lause:

Koska en saa maksusta hyvistystä poissaolopäivien ajalta, niin vien lapsen hoitoon joka päivä.

Tai: Lapsi rakastaa päiväkodissa oloa niin paljon, että ajattelen tässä vain hänen parastaan.

Vierailija
13/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla tilannetta, jossa olisitte uupumuksesta, kiireestä ja joka suuntaan repeämisestä puolikuolleita. "Loma" jolloin voi hoitaa kotiasioita on varmasti paikallaan, jos sitä tarvitsee. Vai onko väsymyksestä kilahtanut äiti jotenkin parempi? Ap, nauti lomastasi! Varmasti olet sen ansainnut.

Vierailija
14/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole varaa sille ens viikolla ruokia ostella, kun kaikki rahat menee kirppisostoksiin

Vierailija
15/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, joille joidenkin vanhojen rojujen myyminen tuottaa noin suurta iloa.

Vierailija
16/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset AINA kotona, me aikuiset emme koskaan vietä aikaa ilman lapsia. En varmasti pitäisi koko viikkoa lapsia päiväkodissa, vaikka olisi tilaisuus mutta pari päivää voisin hyvin pitääkin. Eikö lapsen etu ole kuitenkin pidemmän päälle se,että vanhemmatkin jaksavat? Jos siihen auttaa jokunen päivä vuodessa, että saa tehdä jotakin omaa, niin kai siihen pitäisi olla jokaisella oikeus. Olenko väärässä, kun väitän, että ne jotka aina arvostelevat kun joku pitää lastaan hetkenkin ylimääräistä päiväkodissa ovat niitä, joiden lapset ovat kuitenkin aina välillä mummoilla, kummeilla jne.

Vierailija
17/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi olla siellä yötäkin. Kannattaa kysellä :)

Lapsella pitää olla subjektiivinen oikeus myös yöhoitoon!!!

Vierailija
18/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olet aikuinen, mutta pieni lapsi ei? Et toki ymmärrä tätä, ap.

Vierailija
19/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

persettä sohvasta nostaa enkä jaksa valvoa, vaan nukun päivät. Leikkiikö 2v koko päivä yksinään? Ja hakee itse ruokansa jos sitä on, kaapista? En jaksa hoitaa mun lasta, olen tehnyt liikaa töitä

Vierailija
20/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi kovin lopussa olla. Eri asia jos olisi ihan oikeasti loman tarpeessa tai tekisi noin parina päivänä. jos ihminen on puolikuollut niin ei hän myöskään kirjoittele av:lle viestejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän