Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että toi kela on kyllä uskomaton laitos!

Vierailija
13.09.2007 |

Olin täksi päiväksi varannut ajan kun haen kuntoutukseen. Olen näkövammainen ja tällä hetkellä työkyvytön. Tuosta kuntoutuksesta olisi todellista hyötyä, tai oikeastaan se on ihan välttämätön jos jotain aion ruveta yrittämään.

Luulin, että virkailija auttaisi minua täyttämään hakemusta (en itse näe tehdä sitä) mutta mitä vielä: hänen pääasiallinen tehtävänsä tuntui olevan saada minut luopumaan koko hakemuksesta. " Kyllähän sinun rajoitteesi on jo tiedossa, et sinä enää mitään kuntoutusta tarvitse..." . " Mene vaan työkkäriin ja ihan normaalia kautta hae töitä." Näin olen tehnytkin, mutta työkkäristä sanottiin ihan suoraan että sieltä ei voida vammani takia töitä tarjota. Virkailija vielä soitti perääni kun hakemus oli jo täytetty ja olin lähtenyt pois ja yritti, että jos hakisin kuntoutusta vakuutuksesta. (minulla ei ole vakuutusta, joten ei onnistu)

Siis uskomatonta! Luulisi, että olisi yhteiskunnalle edullisempaa että kuntoutuisin ja sijoittautuisin työelämään, kuin olisin koko ikäni sairauspäivärahalla tai kortistossa! Ei käsitä tätä systeemiä, ei...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela oli laskenut ihan itse jotkut äitiys- tai hoitorahani väärin. Kun asia selvisi, sieltä tuli kirjeitä pykälien kera, joissa vaadittiin rahaa takaisin, tai muuten... Maksoin sitten kiusallani ne takaisin mahdollisimman pienissä erissä, jos olisivat kauniistipyytäneet anteeksi omaa mokaansa, olisiat saaneet ne samantien.

Vierailija
2/5 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin Kelan " asiantuntijalääkäri" oli laittanut mulle pienemmän haittaluokan kun mikä se oikeasti on ja sain hylyn vammaistukihakemuksesta.. nyt on juttu tarkastuslautakunnalla käsittelyssä ja käsittelyaika 1,5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin leskeneläkkeisiin tms hän EI ole oikeutettu. Ihan kuin se olisi ollut ekana mielessä. Muutenkin ne olivat niin monimutkaisia papereita, että normaalikoulutettu aikuinen ihminen ei pystynyt niitä tulkitsemaan.

Vierailija
4/5 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten voi ymmärtää sitä muilutusta mitä he harrastavat. Aivan kuin se olisi heidän lompakostaan pois, että ihmiset saavat rahaa.

:(

Vierailija
5/5 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En muuten voi ymmärtää sitä muilutusta mitä he harrastavat. Aivan kuin se olisi heidän lompakostaan pois, että ihmiset saavat rahaa.

:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi