Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

diacor&ratsula - pitkä vai lyhyt ivf

13.09.2007 |

Heipsan kaikki diacorin tuntijat!

Olen menossa diacoriin ratsulan tutkittavaksi, sillä aloitamme ivf:n suomessa heti ensi kierrosta (asume ulkomailla).

Miten teuillä muilla ratsulan potilailla, onko hoitona yleensä pitkä via lyhyt ivf? saako itse päättää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin vaan kehaista tuota Ratsulaa, aivan ihana lääkäri on :)

Ja asiansa osaava, tosi hienotunteinen, ja mukava on :)

Olen käynyt vastaanotoillaan vuosien saatossa useita kertoja, ja aina yhtä tyytyväinen olen ollut :)

Ja pian taas varaan aikaa hänelle, vauva haaveissa täälläkin ;)

Vierailija
2/4 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä myös erittäin tyytyväinen Diacorin asiakas. Meille tehtiin ivf pitkällä kaavalla, tuoresiirrosta ei tärpännyt, mutta eka PAS toi toivotun tuloksen ja laskettu aika on joulukuussa.

Meiltä ei kysytty haluammeko pitkää vai lyhyttä kaavaa vaan tehtiin kuten lääkäri suositteli. Mulla on sellanen käsitys, että esim. jos on pco, niin pitkää kaavaa harvoin tehdään. Toisaalta taas jos ei ole estettä pitkälle, niin se on ilmeisesti helpommin ajoitettavissa ja saadaan tasalaatuisempia munasoluja. Eli hoitomuoto on tapauskohtainen ja riippuu lapsettomuuden syistä. Mikä on toiselle hyvä, ei välttämättä sovi toiselle. Mutta teidän tilanteenne on varmaan erilainen kun asutte ulkomailla ja varmaan sekin otetaan huomioon kauan olette Suomessa.

Voin todella lämpimästi suositella lääkäriä! Toivottavasti saatte toivotun oman nyytin pian!

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Muumimamma ja Kille vastaukistsa!

Minulla on pco ja tosiaan asumme ulkomailla joten ehkäpä päätyvät sitten lyhyempään kaavaan. Toivon ainakin, sillä mieluummin otan niin vähän hormoneja kuin mahdollista. Pitkässä kaavassahan niitä pitää ottaa paljon enemmän, koko ' jarrukuukausi' lisäksi. Vaikka tietysti toisenlaisia hormoneja, mutta silti.

Hienoa, että Ratsulasta on hyviä kokemuksia. itse pelkään saavani hössöttävän lääkärin, joka koko ajan höpöttää, miten ' nythän voit sitten olla jo raskaana, eikö olekin iiiihanaaa??' Tällaisesta kokemusta täältä kotimaasta :)

Toivottavasti tosiaan tulosta syntyy, mieluiten tietysti heti ekalla kerralla. Myös muille nopeaa raskautumista!

toivoo

Maija

Vierailija
4/4 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin siksi kertoa oman mielipiteeni lääkäristä, että itse aikoinaan jännitin aivan kamalasti hänen vastaanotolleen menoa.

Mietin paljon sitä, miten kohtelee potilaana, miten puhuu asioista, yms.

Mielestäni hän on hyvin asiantunteva, ja kuuntelee potilasta, vastailee kysymyksiini, ottaa tunteeni huomioon (puhuu tosi " kunnioittavaan" tyyliin, eikä vähättele sanomisiani), ja on kaikella tapaa asiallinen :)

Samaa en voi sanoa kaikista lääkäreistä :/

Lisäksi se on mielestäni hyvä, ettei ns. " lupaile" liikoja, kertoo realiteetit ja faktat, mutta ei anna ylenpalttisia lupauksia, tyyliin " nyt kyllä tulet tästä kierrosta raskaaksi..." tms.

Realistinen, inhimillisen oloinen, ja osaa sopivalla huumorilla ja pilke silmäkulmassa käsitellä tätä vaikeaa ja välillä niin haavoittavaakin asiaa.

Ja positiivisia kokemuksia hänen " avuistaan" ovat jo syntyneet 2 poikaamme (3 v ja 5 v), joille nyt ollaan pian 2 v haviteltu sisarusta.

Uskon ja toivon, että apu vielä löytyisi ;)

Varsinaisia hoitoja meille ei oo koskaan tehty, tutkimuksia kylläkin, ja Lugesteronien avittamina ovat saaneet alkunsa nuo kaksi pienokaista.

Nyt ei tunnu auttavan mikään, ei Luget, ei Clomit :(

Järeämpiä hoitoja kohti siis, tulevat hoidot jännittävät, mutta lääkäriin meno itsessään ei, sillä tiedän, että vastassa on mitä ihanin lääkäri ;)

Halusinkin siksi hälventää jännitystäsi, että uskon, että lääkäriin et ainakaan tule pettymään :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja tuottaa toivotun tuloksen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi