Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUISTEN LAUANTAI LÖPINÄT

08.09.2007 |

HUOMENTA!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta kaikille! pirteä aamu...mul ollu nyt parina yönä,että kun olen käynyt vessassa n.5-5.30 välillä ei uni enää meinaa tulla. Pyörin sängyssä ja mietin muuttoa,sisutusta uuteen asuntoon ja vaavia,,,masus yleensä potkitaan silloin ja alkaa itse suunnitella vauva arkea taas ja huhu hei! =)

tänään tulee äiti kylää mies ystävän kanssa ja ostaa meiltä huonekaluja pois...tulee tähän kämppään tilaa ja uuteen viel enemmän sitten avaruutta kun muutetaan=)

pahvilaatikoita pitäs alkaa ettii ja pikku hiljaa aina laittaa tavaroita laatikoihin...mie en sitä kyl sais tehdä mut en sitä koe hirmu raskaaksi jos pakkaan kevyitä ja en nostele niitä.

eilen lähti monta kassia roskiin kaikkea kertynyttä römppää ja tuli hyvä olo itselle...kaik ylimääränen lähtee nyt pois kaapeista=)

nyt aamu kaakaolle=)

manja ja vilperi asukki 26+3

Vierailija
2/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppu! Kerrankin sai nukkua niin pitkään kuin unta riitti ja voi sitten loppupäivän olla hyvillä mielin tekemättä yhtään mitään :) Toki aion siivota, kun en viikolla ole ehtinyt.

Takana nyt pari todella rankkaa viikkoa, en ole ehtinyt käydä täällä oikein edes lukemassa. Muistelisin, että jossain vaiheessa täällä päivilteltiin isoja mahoja? Eilen mulle sanottiin, että " sullahan on vielä aikaa" :P Tuntuu, ettei toi maha ole kasvanut yhtään (rv 23+x sf-mitta oli 20 ja nyt tuntuu pysyneen ihan samana). Ja aikakin näyttää katoavan johonkin hurjaa vauhtia, enkä ole vielä saanut kotona mitään valmiiksi.

Vauva on kuitenkin pirteä ja energinen. Itselläkin riittäisi energiaa pörrätä ja touhuta, mutta kun ei ole sitä aikaa :( Olen koulussa ja töissä kaiket päivät ja sen vähän ajan, jonka ehdin olla kotona, joko nukun tai siivoan miehen jälkiä. Tässä on ehtinyt jo olla kaksi koetta, joten niihinkin on pitänyt lukea ja maanantaina olisi kolmas. Onhan se kiva, että aika vierähtää ohi mukavan reippaasti, mutta pikkasen alkaa jo jännittää.

Sitten valivalia: En ole VIELKÄKÄÄN saanut työnantajalla työsopimusta tai muita tarvittavia papereita kelalle. Olen siis ollut tuolla nyt töissä jo kolme viikkoa ja ensiviikolla pitäisi saada eka palkkakin. Olen soittanut asiasta ja lähettänyt vielä kirjallisen tiedotteen äippälomasta. Olen myöskin ollut tuolla töissä (tosin pätkäsopimuksilla) yli kolme vuotta, eikä ikinä ennen ole kestänyt nämä asiat. Palkanmaksaja ja pomo ovat eri osapuolia eri yrityksistä (ettei elämä menisi liian helpoksi) ja nyt ei tuo pomokaan enää ole saanut tärkeitä tiedotuksia mulle asti, eikä vastaa sähköposteihin (puhelimeen ei ole ikinä vastanut mun työssäoloaikanani).

Mietin vain, kun olen kelalle vienyt kaikki muut paperit paitsi nuo työnantajan, viivästyykö nyt äippäpakkauksenkin saanti? Äippärahastahan en saa mitään päätöstä ennen kuin saan lippulappuset, mutta vaikuttaako se myös paketin saantiin? Ilahdutaa muutenkin jo tarpeeksi se, että joudun koulusta käsin soittelemaan työpaikalle ja kinumaan taas niitä papereita. Jos ne vaikka ensiviikolla tulisi... Ja haluaisin jo sen pakkauksen. Mur!

Ei siis tosiaan muuten kismittäisi, eikä sillä sopimuksellakaan olisi väliä, ellei kela sitä halua. Eniten kiukuttaa se, että opiskelen juuri tollaisten ihmisten pomoksi x) Tekisi mieli paukauttaa lusikalla itse kutakin päähän ja vahtia vierestä, että hommat hoidetaan.

Nunia ja Lumikko 27+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli, otahan nyt iisisti! Vaikka helpommin sanottu kuin tehty kun on se pikkumies jaloissa sielläkin pyörimässä...ja aika iso vauva jo masussa, positiivista kuultavaa kun olen pelänyt että nämä vauvat olis vielä ihan pieniä, siis jotain 600gr, vaik tietty tapauskohtaista.

Mulla on ens tiistaina eka lääkärikäynti naistenklinikalla, kovasti odotan kanssa tietoa miten vauva on kasvanut ja missä kunnossa tuo kohtu on! Vähän jännittääkin mitä sanovat.

Kiva kun tulee uusia ja priscilla, mäkin muistan sut ihan alkuajoilta vai oliko jo kuumeilupalstalta? Itse siellä pyörin " paniikissa" kun epäilin tätä yllätysraskauttani :).

Mä oon jotenkin sekaisin noiden kelapaprujen kanssa? Neuvolatäti sanoi että laita kaikki työnantajalle ja laitoin postissa ne sinne. Mitään ei ole kuulunut, pitää varmaan soittaa perään maanantaina ovatko edes saaneet niitä? Varmaan täytinkin ne väärin, iltamyöhällä niitä silmät ristissä väsäsin. Kovin ne on mun mielestä sekavat vaikka jo neljännen kerran niitä rustailin, mä inhoan tollaisia papereita, miksei niissä voi olla selvääkin selvemmät raksi-kohdat..Lisätietoihin laitoin tiedon että haen rahaa edellisen vanhempainlomani mukaan? Jaa, mahtaa tulla bumerangina takaisin ja saan pakkauksen ja päätökset joskus viimetingassa.

Itsellä olo edelleen tosi hyvä ja maha kulkee tässä sivussa, ei meinaa edes huomata sitä vaikka valtava onkin. Tosin joitakin päiviä on alkanut olla enemmän jotain outoja kipuja mitä oli jo edellisessä raskaudessa paljon, sellaisia tosi viiltäviä kipukohtauksia aina joko vasemmalla tai oikealla, liekö jotain kasvukipuja tai kiinnikekipuja? Kestää yleensä kymmenisen minuuttia ja sitten kipu laukeaa täysin pois..mutta kivun aikana ei voi liikkua lainkaan ja kulkea pitää kumarassa hiljaa töpsytellen. Kummallista!

t. mariadee ja poikatonttu 24+6

Vierailija
4/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä käyn teitä lueskelemassa mutta kirjottaminen on muka liian työlästä. Ja kun ei niin kauheasti tapahdu niin ei jaksa vaan turista ;)

Priscilla...kyllä tänne muitakin uusia tulee koko ajan ja veikkaan että suurin osa muistaa sun nimimerkin joten ei tuo sisäänajo niin vaikeaa voip olla ;D

ommoo nappoo..tänään oon vaappunu kuin mikäkin ankka!! Mistä taas lie johtuu. Ehkä eilisestä shoppailureissusta?! Olen muuten ihan innoissani kun tajusin kysyä Benettonilla pidempiä paita malleja ja jes, niillä oli..nyt olen niitä sitten hamstrannu yhtä jos toista väriä =P

Pohkeet on vuorotellen jumissa ja kipeenä kun satunnaiset suonenvedot on alkanu kiusaamaan!! Onneks vasta vaan sillon tällön..motivoi kyllä juomaan ihan eri tavalla, että voi olla inha vaiva!!

Tekemistä olis vaikka kuinka mut kun ei vaan jotenki saa aikaseks..ihan plääh olo!!

Mymmelikö se oli jolla supistukset vaivaa jo ihan liian kanssa =/ Toivotaan että pysyvät nyt poissa edes sen verran että pystyt kotona olemaan sairaalan sijaan!!

Manjalle isot onnittelut uudesta kodista!! Ja kiva että saitte välit taas miekkosenkin kanssa kuntoon =) Nuo asuntoasiat aina välillä saa harmaita hiuksia yhdelle jos toiselle!

masu (jo) 28+1

Vierailija
5/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan catry!

Priscu: Kivaa kun pääset sinne 4D-ultraan! Olin ensin sitä mieltä, että sinne haluan ehdottomasti, mutta nyt sitten en tiedäkään¿ Taitaa jäädä käymättä, varsinkin kun mies on sitä vähän vastaan. :(

Manjalle onnea uudesta kämpästä!! :D Niin ne asiat vaan järkkääntyy!

Mymmeliä on supistellut, tosi kökköä. Toivottavasti tilanne rauhoittuu, muista ottaa iisisti.

Nunia: Mulla oli sf-mitta viikolla 22+6 vain 15! Omasta mielestä maha ei ole edes kauheesti kasvanu siitä¿ Vaikka ihan selkeä masu mulla tossa edessä möllöttää. Katotaan tämän kuun lopulla tilanne uudelleen, kun on taas neuvolakäynti. Toivottavasti työnantajasi saisi nyt vauhtia niiden papereiden kanssa! En osaa sanoa, miten sen äitiyspakkauksen kanssa on, että meneekö se hakemus jo eteenpäin ilman niitä papereita.

Mariedee: Sama vika täällä, olin ihan pihalla kelan paprujen kanssa.. Jotain sinne rustailin ja ainakin työnantaja laittoi mulle tietoa, että eteenpäin lähtivät. Kai ne Kelasta sitten ottaa yhteyttä, jos on jotain outouksia papereissa. Toivottavasti!

Hippuskainen on viikoissa jo tosi pitkällä :D Kuukauden meikäläistä edellä.

ON: Olo on ihan kamala, taidan olla tulossa kipeäksi. Tuntuu siltä, että otsan ja nenän alueella tuntuu painetta, toivottavasti ei tule mikään ontelotulehdus! Normaalisti mulla ei semmoisia ole paljoa ollut.. Simahdin eilen sohvalle kesken elokuvan, uni tulee nykyään ihan millon vaan ja missä vaan. Jos jaksaisi pyöräyttää koneellisen pyykkiä ja silittää vähän. Sitten sohvalle löhöämään. Piiperö heilahtelee masussa entiseen malliin, masun olossa ei muutoksia suuntaan tai toiseen.

Mukavaa lauantaita joulukuisille!

Gaijis ja piiperö 24+2

Vierailija
6/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo ihan ikävä sun juttuja,ehdin jo tottua siihen,että kirjoittelit tänne lähes joka päivä. =)

Tuo plääh-olo on tuttu tunne! Joko olen niin väsynyt,etten jaksa mitään tai sitten on muuten vaan saamaton olo,eikä mikään huvita.

Tänään olisi ollut hyvä tilaisuus ottaa päiväunet,kun mies on kotona,mutta eipä mua sitten juuri tänään väsyttänytkään yhtään! Silti en ole saanut mitään muuta aikaiseksi kuin päiväruuan,illaksi teen vielä pitsaa,siihen taitaakin sitten jäädä tämän päivän tekemiset.

Mariadee,mulla on ollut samanlaisia kipukohtauksia silloin tällöin,ehkä kerran tai kaksi viikossa. Niiden aikana ei pysty hengittämäänkään kunnolla,vaan ihan pinnallisesti vaan,onneksi eivät kestä kauan. En muista,että edellisissä raskauksissa olisi sellaisia ollut.

Mä en ole vielä kelan papereita täyttänyt,vaikka ne on mulla kuukauden jo olleet,jos ensi viikon aikana saisi senkin asian hoidettua. Ensi viikolla on neuvola ja sinne pitäisi viedä se synnyttäjän esitietolomake. Siihen pitäisi laittaa nimi sekä tytölle,että pojalle ja me kun ei olla noita nimiasioita mietitty vielä yhtään! No eipä noille kahdelle edellisellekkään olla loppujen lopuksi annettu sitä nimeä,joka on laitettu siihen esitietolomakkeeseen. Mutta ei siihen nyt siltikään viitsi ihan mitä tahansa nimeä laittaa,jos kuitenkin annetaan hätäkaste,niin pitää sen nimen olla sellainen,että sen kanssa pystyy sitten elämään,vaikka käsittääkseni sen nimen saa kyllä vielä vaihtaa,sitten kun pidetään se varsinainen kastetilaisuus.

Eli ei kun nimiä miettimään,tytölle on kyllä paljon helpompi keksiä nimi kuin pojalle!

Himpula rv27+4

Vierailija
7/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pukkaamassa jotain tautia, yksvee tyttösen nenä alkoi valua aamulla ja itellä pää ku haminan kaupunki.

Masussa kaikki hyvin, mikä onkin pääasia, oman pään ei niin väliä..

Nimiä joku tossa mietti vauvalle, onko muilla jo nimi valmiina?? Meillä ehkä on, ainakin jos multa kysytään.. tytölle oli alusta asti, kun olin ihan satavarma että tyttö tulee, mutta nyt kun poikaa odotellaan, niin se on se ehkä (miehen) mielestä.

Olis jo joulu, jotenkin malttamaton olo. Tulis edes lunta pian, niin se jouluki sitte sieltä nopeemmin..

Talvitakkia olen mietinyt, että mistähän sais semmosen, että mahtuu.. kun tytön kanssa kuitenkin oltava pihalla ja masu on jo niin iso. Onko vinkkejä?

Jos menis vähän silittämään tuota pyykkivuorta, plaah...

Myy07 ja masuvauva tasan 25 : )

Vierailija
8/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu saamattomuudesta ja minä voin tähän keskusteluun osallistua helposti... Ihan itseäänkin harmittaa, suututtaa ja oikeen hävettää tää saamattomuus! Hommia olisi vaikka kuinka paljon, mutta kun mikään ei huvita :-(

Tänään olen vähän raivannut tota kodinhoito huonetta järkevämmäksi ja mieskin raivannut omaa harraste/työtilaansa. Ollaan muutosta asti vaan siirrelty kamaa paikasta toiseen ja nyt olis tarkotus etsiä ne OIKEAT paikat ja loput ulos koko talosta!

Vauvan vaatteetkin pinosin yhteen paikkaan ja hämmästyin oikein itsekin että onhan niitä jo kertynytkin ;-)

Jospa tämä tästä, joku virtapiikki kun tulis niin jaksais niin mieli kun kehokin taas paremmin;-)))

Ponnari ja itu 26+1

Vierailija
9/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä päivä taas takana ja edessä mahdoton viikko, nyt jo ahdistaa. tänään oon siivonnu, pari juttua vielä kesken, autoasiaa puitu urakalla. Ikean keikan tein ja ostin vannan ja sen täyteen lakanoita, huovan, peiton ja tyynyn, pyyhkeitä, rasioita yms. kamaa. Nyt on kaikki valmiina paitsi sänky ja pöytä, sänkykin on veljeltä, mutta pitäis raahata kaukaa ja ajattelin vielä katsoa, jos löytyis vaikka kirppikseltä. Lisäksi olen ulkoiluttanu koiraa oikein urakalla ja sauna on nyt lämpeemässä. Pyykkejä pitäis vielä narulle laittaa ja iltaruokaa tehdä.

Täällä oli paljon saamattomuudesta puhetta. Mulla taas päinvastainen ongelma, kun ei meinaa tekemisiltä tunnit vuorokaudessa riittää. Oon jopa ylitöitä tehny ja talon rakentaminen tuossa kesken. Lisäksi koiran kanssa koulutukset yms. ja vielä tahtoisin paljon lisää tehdä. Kohta on taas loman pätkä ja silloin ajattelin käydä sukuloimassa ja mökkeilemässä ja haalia marjat kasaan.

Ei mutta pitää ripustaa pyykit ja hörppiä tee ennen saunaan menoa

P-M 25+6

Vierailija
10/10 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin kertaan on saanut taas miettiä lähteäkö vaiko eikö, mutta onneksi supistelu on pysynyt kurissa. Tänään supistelu on ollut harvempaa, mutta kipeämpää. Yö meni kivasti nukkuessa ja aamulla oli ihana olo kun ei supistanut, mutta heti kun erehdyin käymään vessaassa niin alkokin sitten kipeet supistukset ensin parin minuutin välein, sitten 5 minuutin, mutta pian onneksi sitten rauhoittuivat kun sain syötyä. Olen huomannut, että syömisellä ja juomisella on yleensä rauhoittava vaikutus noihin supistuksiin.

Kateeksi käy niitä, jotka voivat puuhailla ja touhuta. Itelläkin olis hirvee pesänrakennusinto menossa, mutta ei voi kuin maata ja komentaa miestä tekemään... ja senkin vain ihan välttämättömät, kun tuntuu että heti närkästyy. Tänään onneks sai mies imuroitua ja laittoi jopa pyykkiä. Ite pystyn onneksi viikkaillemaan (auts nyt supistaa :(

Kela paprut onnistuin viime kerralla kämmäämään niin, että tällä kertaa onneksi ilmeisesti meni oikein. Pomo kun ei tiennyt, mitä papereille tehdään niin lähetti ne mulle takasin. Ite olin just sillon sairaalassa, joten laitoin sitten vain kela paperit kelaan ja oletin, että pomo oli laittanut kopiot papruista sv-asioihin. No, onneksi Kelasa sitten aikanaan soittivat, etteivät ole saaneet työnantajalta mitään palkaatietoja ja asia ratkesi muutamalla puhelin soitolla. Tällä kertaa (meillä on uusi pomo) laitoin itse pomolle kuoren missä oli sen henkilön nimi ja osoite kelle ne pitää laittaa ja kela-paprut sinne sen raskaustodistuksen kanssa.

Kaikille hauskaa lauantai-iltaa :)

Mymmeli rv 27+4