Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka joutuvat pudottamaan painoa ennen kuin hoidot aloitetaan ?

05.09.2007 |

olisi niiiiiin mukava kuulla että onko lisäkseni muita jotka joutuvat painoa pudottelemaan ennen kuin lääkärit suostuu aloittamaan hoidot . pitäisi saada 7kg painoa alas ennen kuin IVF pyörähtäisi käyntiin . tämä pudottaminen on vaan niin tuskallista yksikseen niin kaipailisin tsemppikaveria :) alku meni hyvin tän asian suhteen mutta nyt kesällä kaikki heitti härän pyllyä ja tuli herkuteltua sit muutama kilo takasin .

toiveena oli saada " pikku kakkonen " , esikoinen on 5vuotta . historiaa löytyy pco :ta , hoitoja " hyvällä , pahalla ja rahalla" ja sitten hoitojen välissä ihme , eli luonnollinen raskaus . metut käytössä ja lääkärit suunnitteli että nyt syksyllä päästäs " tosi toimiin" , mutta tämä paino . . . ilmoitelkaa jos löytyisi kohtalotovereita : ) ) )

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä sen verran, että nyt on verikokeita otettu ja niiden tulokset ovat ok. Näyttäisi, että kuitenkin häikkää munasolun irtoamisessa on, joten clomireseptin sain. Mies tutkitaan seuraavaksi.

Painoa olen tänä aikana saanut tippumaan 4 kiloa. Luottavaisin mielin eteenpäin...

Zaia

Vierailija
2/18 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Keventäjissä mukana nyt 5 viikkoa ja systeemi tuntuu edelleenkin hyvältä. Tämän päivän punnitustulos oli sama kuin viikko sitten, mutta kokonaispudotusta on 4 kg, johon olen oikein tyytyväinen. Olen itse asiassa oikein ylpeä itsestäni koska olin menneellä viikolla 3 päivää työmatkoilla ja jouduin syömään ravintolassa päivisin ja aamupalaksi ja illalla sitä mitä ystävillä oli tarjolla. Ilmeisesti onnistuin valinnoissani, koska painoni ei reissun aikana noussut, mikä olikin tavoitteeni viikon osalta. Nyt sitten kirjaan taas tarkkaan ylös syömiseni, vaikkakin tuleva viikonloppu anoppilassa voikin tuottaa ongelmia. Suunta on joka tapauksessa alaspäin.

Sari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Siirukka. Minusta et saa varsinaista tsemppikaveria, kuulun nimittäin näihin pco-tapauksiin, jotka ovat normaalipainoisia. Ajattelin kuitenkin laittaa vinkin, joka on itselläni auttanut pääsemään eroon viimeisistä vauvakiloista (" vauva" on siis jo taapero 1v.). Liityin nimittäin MTV3:n tarjoamaan Keventäjät palveluun. Siellä voit määritellä itsellesi tavoitepainon jne. jonka jälkeen palvelu laskee sinulle päivittäisen kalorimäärän. Sitten vaan kiltisti kirjaamaan kaikki syömiset (aluksi vähän työlästä, mutta siihen tottuu). Mulla on ainakin toiminut hyvin ja kiloja (joita vielä muutama ns.ihannepainoon) on lähtenyt noin kilon viikkotahdilla. Tätä ennen tuntui, etteivät lähde millään! Keventäjien sivuilla lääkäri totesi jossain jutussa, että pco-potilaiden kilot istuvat usein jostain syystä tiukemmin kuin muilla.

Tsemppiä siis kovasti laihdutukseen ja pikkukakkostoiveisiin!

bisous, joka jo vähän sitä kakkosta itsekin haaveilee...

Vierailija
4/18 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin miettinyt sitä keventäjiä kun olen aikoinani painonvartijoissa pudottanut 20kg pois ( juu , kaikki tuli ajan saatossa takasin: ) ja olen pari kertaa mennyt PV:hin takaisin , niin en ole enää saanut " kiksejä" siitä hommasta kun tietää jo PV:n keinot ja ohjeet ja minun luonnolleni tarvitaan aina jotain uutta että saan mielenkiinnon pysymään asiassa :) joten käynpäs pyörähtämässä keventäjien sivuilla ennen nukkumaan menoa : )

Vierailija
5/18 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi painon kanssa kamppaileva, myös toista yrittävä. Meillä ensimmäinen syntynyt 07/04 ja hän ilmoitteli tulostaan juuri hoitojen alkusenteillä eli olin raskaana ensikäynnillä, en vain sitä vielä tiennyt.

Toisella on ollut lupa tulla heti ensimmäisen jälkeen, mutta eipä ole kuulunut. Perustutkimukset on viime talvena tehty täällä kotikaupungissa ja nyt on sitten ensimmäinen käynti KYSille joulukuussa. Ja pelottaa että painosta tulee sanomista. Sitä kun on reilusti liikaa. Iisalmessa eivät kyllä sen perusteella minua hylänneet.

Minulla myös Painonvartijat tausta. Pudotin 18 kg ennenkuin Jere sai alkunsa, mutta kuten sinullakin kaikki on tullut takaisin. Muutaman kilon olin saanut jo pois, mutta tulivat nyt kesän aikana takaisin. Nyt pitäisi jostakin saada itselleen se tsemppi. Keväällä kävin Painonvartijoissa, mutta kuten jo sanoit siellä ei mitään uutta joten ei oikein iske. Myös minä olen sitä Keventäjiä miettinyt. Liikunnan lisäys ja annoskoon pienentäminen/muuttaminen kasviksiksi on minulla se mikä pitäisi tehdä. Se sieltä Painonvartijoista on jäänyt hihaan että ruoka on jo varsin vähärasvaista, se vain on valitettavasti liian hyvää.

Liikunnan lisäämisessä meinaa tällä hetkellä iskeä aikapula, mutta ehkä se tästä vähitellen kun pääsee takaisin niin sanotusti normaalirytmiin.

Kiinnostaisiko sinua vaihtaa täällä ajoittain kuulumisia, miten sinulla projektin kanssa menee? Minä olen viikonloppuisin yleensä netistä ulkona, mutta näin viikolla tulee pyörittyä tälläkin palstalla lähes päivittäin ainakin lukemassa niin voisi sitä muutaman rivin välillä kirjoittaakin.

Tsemppiä sinulle ja muillekin näiden ongelmien kanssa painiville.

Sari alias Heinäminkki

Vierailija
6/18 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas mukava yllätys näin heti aamusta , kun oli löytynyt kohtalotoveri : ) pitkään olen miettinyt että huutelisko täällä , että onko lisäkseni muita joilla ei ota oikein onkeensa tämä pudottelu : / ilomielin voidaan kertoilla aina kuulumisia täällä jospa sais potkua tähän hommaan :) mulla on siis metut nyt olleet joulukuusta käytössä , saan käydä OYS : ssa kontrolleissa pco : n takia ja samalla katsovat painon( hyvä että ovat takapiruna ;)) . nyt vaan on 5kk tauko ollut kontrolleissa niin sitä on repsahtanut ( aah , kesä ja kärpäset . .. ja grillikokkaukset ) . meillä esikoinen on nyt 5vuotta . alussa pari vuotta käytin ehkäisypiikkiä (jälkeen päin en tiedä miksi , kun ekassakin meni 5v) , mutta nyt kolme vuotta on toivottu kaveria neidillemme . tyttö meillä on puhunut jo pitkään että toivoisi pikkuvauvaa ja välillä itkee kun ei ole yön aikana hänen toive käynyt toteen .

Onko teillä millä mallilla hoidot ? jonotatte?

Tyttö tuolla huutelee lisää aamupalaa joten joudun poistumaan , ja alkamaan samalla valmistumaan tytön hammaslääkäri reissuun ( jospa en tällä kertaa siellä itkis. . .juu , olen senkin tehnyt:) tyttö itki kun hammaslääkäri rappas sen hampaita ja minä vollotin vieressä , oli lääkärillä hauskaa :))

Joten ilmoittelemisiin : ))) ja tsemppiä hurjasti !!!!!!!!

T : siirukka (valitettavasti niin harvinainen etunimi etten " uskalla" laittaa tähän :))

Vierailija
7/18 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten aamulla ilmoittautumassa sinne Keventäjiin heti sen edellisen viestini jälkeen. Kolmen kuukauden kokeilun saa samalla hinnalla kuin 3 viikon käynnit Painonvartijoissa, joten ajattelin testata toimisiko tuo.

Hoitoja ei meillä vielä ole tehty, vasta perusselvitykset joissa ei mitään häikkää löytynyt. Nyt sitten malttamattomana odotamme tuonne KYSille pääsyä, aika on joulukuun puolessa välissä. Jospa ne hoidot sitten pyörähtäisivät heti käyntiin. Yritän nyt pudottaa ainakin muutaman kilon siihen mennessä niin eivät niin helposti tarttuisi painooni kun voisin sanoa että alaspäin on menossa. Toivottavasti onnistuu.

Minulla poika on päivähoidossa ja teen töitä apurahalla kotona tietokoneen ääressä (valmistelen väitöskirjaa), joten täällä netissä tulee pyörittyä joka tauolla. Illat meneekin sitten muissa touhuissa niin ettei nettiin paljoakaan ehdi.

Ei se haittaa vaikka et etunimeäsi kerrokaan, minulle siitä vain on tullut tapa tässä vuosien saatossa.

Sari

Vierailija
8/18 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut pois 4,8 kiloa (hitaasti hyvä tulee) ja eka clomikuuri popsittu.

Vierailija
9/18 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy sen verran yhteneväisyyksiä omaan tilanteeseemme. Meillä -04 alussa syntynyt poika, joka sai alkunsa samassa kierrossa, kun aloitettiin lapsettomuustutkimukset.

Sen kerran jälkeen olen ollut kerran raskaana, mutta ikävä kyllä raskaus ei päättynyt hyvin.

Nyt on mennyt toista vuotta viime raskaudesta ja otin taas yhteyttä samaan klinikkaan kuin ekalla kerralla, tutkimuksia aloitellaan.

Painoa mulla on liikaa... Noin 20 kiloa. Ekalla kerralla olin tiputtanut viitisen kiloa, kun tulin raskaaksi. Tokalla kerralla 10 kiloa. Tuntuu, että painon pudottaminen saattaisi auttaa raskautumiseen, sitä nyt aloitellaan. Ikääkin alkaa olla sen verran, että " jotain tarttee tehdä" jos meinaa vielä pikkusisaruksen pojalle saada...

Vierailija
10/18 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada lisää tsemppiseuraa.

Kuten jo aiemmassa viestissäni kirjoitin niin liityin viime viikolla Keventäjiin. Tähän asti on mennyt hyvin ja itse asiassa painokin on pudonnut jo 2 kg siitä aloituspainosta, mutta se ei ole ihan todellinen luku, koska aloituspaino oli otettu päivällä kun olin jo syönyt ja tuo seuraava punnitus oli sitten normaalina punnitusaikanani eli heti aamulla. Eli viikon päästä näkee sitten oikeasti miten homma alkaa toimia. Toistaiseksi systeemi joka tapauksessa tuntuu oikein hyvin minulle sopivalta (lue: netissä viihtyvälle sopivalta). Jo tämän vajaan viikon jälkeen tuntuu että olo on paljon parempi kun on ns. palannut takaisin tähän kevyempään, jo Painonvartijoissa totuteltuun ruokavalioon.

Tsemppiä meille kaikille painon kanssa kamppaileville, toivottavasti kaikki saamme sen kaivatun palkinnon uurastuksesta. Kirjoitellaan aina välillä kuulumisia täällä.

Sari alias Heinäminkki

Vierailija
11/18 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paiskinut töitä monta päivää ja vietellyt neljännen ! ! ! kerran tytön synttäreitä , joten en ole täällä käynyt kuin pika pikaa lukemassa näitä viestejä . . . vannoin etten pidä tytön synttäreitä tänä vuonna kuin kahde kaffittelun verran kun viime vuonna pidin viisi kertaa , kun kellekkään ei passannut ilmoitetut päivät : ) mutta parannusta viime vuotiseen on yhdet juhlat vähemmän , ens vuonna ei tartte järkätä kuin kolmet ; )

Siirsin lääkärikontrollia lokakuulta marraskuulle ja ihan rehellisesti tunnustin hoitsulle että oon grillaillut turhan ahkerasti kesällä ja sen takia ei taida olla mitään asiaa painokontrolliin , naureskeltiin sen hoitajan kanssa kun kumpikin paljastuttiin herkuttelijoiksi : ) taas sai jotenkin sieltäkin päin tsemppiä jatkoon . . .

On mullakin huomattavasti liikaa painoa päällä , mutta 7kg pitää saada vähintään pois että ylipäätään aloittavat hoidot ( nykyisin BMI : n mukaanhan ne aloittelee . . ) Mies painattaa iltavuorossa tän viikon ja minä aamussa niin eipä tässä oikein revetä lenkillekkään kun tytön pyörä on mummolassa . . . ja omasta pyörästä vanteet solmussa : ) ) )

toivon että se ei mun painosta levenny (vanteet siis ; )) vaan et tyttö alkaa olemaan jo liian painava pyörän kyytiin . . .

Kamala remontti innostus ois taas päällä , mies ei lotkauta korviaan . . . ja rahavarat on tässä kuussa kortilla ; ) kiitos viime kuun lomailun . . . minä kanssa ilmottaudun keventäjiin heti kun seuraavan kerran saan tilin . kerroppa siitä keventäjistä ? sinne kirjataan kaikki mitä on syönyt ?? saako sieltä tietää sitten paljonko kärsii vielä popsia sen päivän aikana vai miten se toimii ? (sorry tyhmät kysymykset ; / )

Mutta alan tuijottaan nuita sisustuslehtiä ja vaivun sitten emmerdalen maisemiin ja sitten leikkipuistoon .

- Siirukka -

Vierailija
12/18 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventäjissä syötetään kaikki syödyt ruuat koneelle ja kone laskee niistä kalorit. Kone on jo aluksi laskenut painosi ja tavoitteidesi mukaisen päivittäisen kalorimäärän jossa sitten pyritään pysymään. Myös hiilihydraattien, rasvan ja proteiinien suhde pyritään pitämään suht oikeana, senkin kone näyttää, hienosti piirakkakaaviona. Liikkumiset voi myös syöttää koneelle ja saa sitten sitä kautta itselleen lisää syötävää.

Syödyt ruuat syötetään koneelle joko painon tai tilavuuden perusteella. Ohjelmassa on jo valmiina todella paljon ruokia, mutta sinne voi itse lisätä minkä tahansa ruoan minkä kalorit ja ravintoainepitoisuudet tietää. LIsäksi sinne voi syöttää itse tehdyistä ruuista reseptit, jolloin kone laskee juuri sen reseptin mukaiset kalorit eikä joudu käyttämään valmiita keskiarvoja.

Mielestäni systeemi on ihan näppärä, vaatii vain sen säännöllisen netin käytön. Minut tavoittaa keventäjistäkin tällä nimimerkillä, joten törmäillään siellä joskus.

Heinäminkki

Vierailija
13/18 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutustuin hieman myös Keventäjiin, mutta päätin jatkaa sitkeästi Pv-linjalla pisteiden laskemista, se kun mulla alkaa jo olla selkäytimessä ;-) Nyt olen saanut 2,9 kg pois viimeisimmän päätöksen jälkeen.

Kysyin lääkäriltä laihduttamisesta, mutta hän ei nyt erityisesti kehoittanut siihen, mulla kun yleensä ovulaatio tuntuisi tapahtuvan. Itse uskoisin laihduttamisen vaan auttavan raskautumiseen.

Mun tilanne on nyt sellainen, että aletaan kartoittaa kiertoa. Viime viikolla kävin ekan kerran lääkärissä ja tänään tsekattiin uudestaan munasolun kasvua... Oli tässä vaiheessa kiertoa (kp 15) niin pieni, että lääkäri meinasi, että tämä kierto taitaa olla sellainen, etten ovuloi. (Harmitus!) Keväällä testasin ovulaatiotikulla useana kuukautena, ja aina löysin lh-huipun. Nyt sitten ensi viikolla ja ensi kierrossa verikokeisiin ja saa nähdä mitä sitten seuraa.

Tsemppiä painonpudotukseen...!

Vierailija
14/18 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa kuulumisia : ) olen ollut omasta tahdosta nettikiellossa , kun tuntui , että tulee liikaa kuluteltua aikaa tietokoneella . eli siis en koskaan kerennyt liittyä keventäjiin , mutta viime viikolla systeri halusi liittyä painonvartijoihin ja päätti samalla ostaa mulle synt . lahjaksi aloitumaksun sinne , että sai itselleen kaverin . eihän mua olisi huvittanut ollenkaan , mutta nyt kun viikon päivät on takana niin tosi hyvin on mennyt , parempi tsemppi kuin koskaan . paino on lasku suunnassa ja se on pää asia : ) Hoitopuoleen kuuluu sen verran , että mulla ois ollu ens viikolla paino ja pco kontrolli (vihdoin ja viimein , olen joutunut jo kahdesti perumaan ) niin joudun jälleen perumaan ajan . Mummoni kuoli ed . viikolla ja meillä on hautajaisiin meno niin lähden jo aijemmin mökille (sieltä lyhyempi matka ) valmistautumaan ehkäpä voisi sanoa , että elämäni suurimpaan koitokseen : ((( En ole vielä keksinyt miten selviäisin " hengissä" hautajaisista . . . (olen niin pirun herkkä ) . . . mutta ehkäpä olen sitten asteen verran vahvempi . . . Joten saas nähdä mihin asti sitten aika siirtyy , ja jokos alkuvuodesta päästäis sitten IVF : ään .

Nyt täytyy jatkaa siivoskelua joten arvon kanssa sisaret : tsemppiä

: )))))

Vierailija
15/18 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jälleen piinaviikko menossa. Harmikseni en ole viime kerralla muistanut kirjata kierron vaihtumistani kalenteriin, joten nyt en edes tarkkaan tiedä missä päivässä ollaan menossa. Mutta eiköhän se kohta taas pyörähdä uusi kierto käyntiin, kun on jotenkin niin turvonnut olo.

Painon pudotuksen suhteen tilanne on edelleen hyvä. Vaaka näyttää tällä hetkellä 8 kg vähemmän (jopa tuosta turvotuksen tunteesta huolimatta)kuin silloin kun aloitin Keventäjissä. Tavoitteenani on saada pois 10 kg ennen KYSin reissua, tavoite on edelleen hyvinkin saavutettavissa.

Hyvää jatkoa kaikille ja tsemmpiä kilojen kanssa taisteluun.

Heinäminkki

Vierailija
16/18 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, se pitää minunkin tulla mukaan tähän ketjuun. Lääkäri sanoi että olen ihan hyvässä kunnossa jo, mutta haluaisin pudottaa vielä 10kg. Onko muita joilla clomit olisi aiheuttanut lihomista? Ihmetyttää vain kun nyt on ensimmäinen clomikierto meneillään ja olen yhtäkkiä lihonut 3,5kg O_o. Siis parissa viikossa tuon verran, tosi kummallista! Niin ja ihan itsekseni yritän laihdutella. Asun täällä synkimmässä savossa ni ei tule käytyä missään painonvartijoissa tms. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
17/18 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventäjissä käynti ei vaadi minnekään lähtemistä, koska se on netissä. Siksi se minullekin istuu paremmin kuin Painonvartijat.

Savossa muuten minäkin. Heinäminkki

Vierailija
18/18 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on taas uusi viikko pyörähtänyt käyntiin. Maanantai tarkoittaa Keventäjissä myös punnituspäivää ja hyvältähän se näytti. Kilo vähemmän kuin viikko sitten. Mun vaaka näyttää kyllä näissä lukemissa vain kilon tarkkuudella, mutta siitä huolimatta. Lisäksi on taas piinailuaikakin. Eilen aamupäivällä koski mahaan siihen malliin että varmaan alkaa menkat ihan millä hetkellä tahansa, mutta ei vielä ole kuitenkaan kuulunut. Ja kivutkin hävisivät. Toisaalta olisi vähän liian aikaistakin, nyt kp 26/26-30. Ei auta kuin odotella mitä tuleman pitää. Olo on jotenkin seesteinen kun se aika KYSille lähestyy (on siis joulukuun puolessa välissä).

Tsemppiä kaikille.

Heinäminkki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi