Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksipiipuinen juttu tuo hoitajien palkankorotusvaatimus

Vierailija
05.09.2007 |

taas kaksi yökköä insuliinilla tappoivat viattoman ihmisen. kamalaa, palkkaa pitäis vaan saada lisää ja tollasia kusipäitä ovat. ja toi pidätetty shortsihoitsu haluaa nyt vapaalle jalalle. mihinkä tässä enää tietää uskoa ja luottaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkka nouse, niin seuraava voit olla SINÄ...

Vierailija
2/16 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai ihmiset voi oikeasti olla noin yksinkertaisia kuin sinä, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se palkka nouse niin eihän näihin hommiin kukaan tervejärkinen tule. Sitten voi olla aika varma, että vastaavia tapauksia alkaa sattua.

Että turvallista sairastamista itsekullekin.

Vierailija
4/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso laskee, kun fiksumpi porukka hakee muualle ja kuitenkin on saatava lisää hoitajia, kun pula on niin valtava.

Eli miettikää itse, keiden haluaisit hoitavan itseäsi, kun sairastat. Motivoituneet, kieltä osaavat hoitajat ovat ehkä kuitenkin se paras vaihtoehto.

Maahanmuuttajissakin varmasti tosi hyvää ja alalle soveltuvaa porukkaa, mutta minä ainakin toivoisin, että minun puhettani ymmärretään, kun olen sairaalassa. Kokemusta on nimittäin lukuisista ulkomaalaisista terveyskeskuslääkäreistä, jotka ymmärtävät väärin, eivät osaa vastata ymmärrettävästi jne.

Vierailija
5/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paljonko olet valmis nostamaan veroprosenttiasi tai tinkimään palveluista, jotta hoitajat saavat haluamansa palkankorotuksen?

Ja kannattaisi hoitajien muistaa ne aikaisemmat lakot. Mites niissä kävikään..?

Vierailija
6/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä tarvitse sen suurempaa korotusta kuin muutkaan! Palkan nostaminen ei auta hoitaja pulaan yhtään! Lisää koulutuspaikkoja ja varmistetaan että kunnilla yms on varaa maksaa edes nää nykyiset liksat hoitsuille ja että pystyvät tarvittaessa palkkamaan lisää.

Kova palkka ei ole tuonnut esim. yhtään helpotusta lääkäripulaan! Keikkafirmat kuppaa kunnilta tolkuttomia korvauksia vastavalmistuneen lääkärin työstä.

Esim. pohjois-Suomessa maksaisivat todella isoa liksaa jos sinne joku menis lekuriks, mutta kun ei!

Kuka keksi lamavuosina että vähennetään lääkäreiden koulutuspaikkoja?

Vierailija
7/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kannattaisi hoitajien muistaa ne aikaisemmat lakot. Mites niissä kävikään..?

Minä ainakin olisin valmis nostamaan veroprosenttiani hoitajien palkan vuoksi. Vastuullista työtä paskamaisissa paikoissa, pienellä palkalla. Eihän tuohon enää kauaa kukaan tervejärkinen ryhdy tuolla palkalla!!

Vierailija
8/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alan vaihto on paras ratkaisu, kun teidän kommentteja lukee täällä. Jaksa enää tingata jostain palkasta. Tehköön se paskapalkalla, joka haluaa. Minua ei juurikaan enää kiinnosta. Jatkuvaa kitinää kamalista hoitajista ja kamalista kokemuksista.. Ihme sakkia. Tehkää kuule itte paremmin ja halvalla. Kyllä se kutsumus teidänkin laskupinon pienentää, eikö?

Vierailija
9/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täysillä. Ei enää nappaa, ei. Niska limassa, oman terveyden uhalla. Kotona pärjään paremmin ja mietin mitä elämältä haluan.

Vierailija
10/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ainakin olisin valmis nostamaan veroprosenttiani hoitajien palkan vuoksi. Vastuullista työtä paskamaisissa paikoissa, pienellä palkalla. Eihän tuohon enää kauaa kukaan tervejärkinen ryhdy tuolla palkalla!!

Hoitajat on toki ennenkin olleet lakossa, vaan kuinkas kävi? Kannattaisi tutustua lähihistoriaan.

Kiva, että olet valmis nostamaan veroprosenttiasi. Jos hoitajien vaatimukset menevät sellaisenaan läpi, niin se tietää sitä, että keskituloisen perheen veroprosentti nousee 4 prosenttiyksikköä. Se tietää 200 euroa kuukaudessa lisää veroihin. No, ehkä sinulla on pari lasta, joiden harrastukset voit lopettaa, niin saat maksettua hoitsuille lisää liksaa.

Vierailija
11/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruikuttaa, tekee muutkin raskasta ja tärkeää työtä. Omassa työssä ei puhettakaan yö ym. lisistä tai palkankorotuksesta!

Vierailija
12/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rkoitit?

Ja lapsia on neljä. Harrastuksista ei tarvitse tinkiä, koska olemme melko hyvin palkatulla alalla mieheni kanssa. Siksi juuri olisinkin valmis maksamaan veroja enemmän. Ahne kun en ole

Vierailija:

Vierailija:

Hoitajat on toki ennenkin olleet lakossa, vaan kuinkas kävi? Kannattaisi tutustua lähihistoriaan.

Kiva, että olet valmis nostamaan veroprosenttiasi. Jos hoitajien vaatimukset menevät sellaisenaan läpi, niin se tietää sitä, että keskituloisen perheen veroprosentti nousee 4 prosenttiyksikköä. Se tietää 200 euroa kuukaudessa lisää veroihin. No, ehkä sinulla on pari lasta, joiden harrastukset voit lopettaa, niin saat maksettua hoitsuille lisää liksaa.

Vierailija
13/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rkoitit?

Ja lapsia on neljä. Harrastuksista ei tarvitse tinkiä, koska olemme melko hyvin palkatulla alalla mieheni kanssa. Siksi juuri olisinkin valmis maksamaan veroja enemmän. Ahne kun en ole

Vierailija
14/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin??? !!! miten kävi? voitko kertoa, koska en ole itse hoitaja. Tiedän vain, mitä lehdistä olen lukenut.

Mulla on muuten tuollainen työkaveri, joka heittelee noita samanlaisia kommentteja, perustelematta mitenkään, tai jättäen kolme pistettä lauseen loppuun. Ja se tyyppi ärsyttää meitä kaikkia melko paljon = )

Vierailija
15/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikkien hoitajien palkkoja nostetaan (ja siinä sivussa mm. opettajat ja lastentarhanopettajat), ei voida muuta kuin reippaasti kiristää kunnallisverotusta. Missä kunnassa on varaa nostaa palkkoja?

Okei, valtio voi maksaa siirtymäajaksi kunnilla jonkun " tukirahan" , mutta eihän se ole kestävä ratkaisu. Tässä tarvittas joku vähän laajempi sosiaali- ja terveyssektorin remontti. Rakenne ei vaan ole kestävä. Ja myös löysät pois hoitoalalta. Työprosesseihin hiukan tehoa lisää. Kyllä on sellaisia suojatyöpaikkojakin olemassa, että huhhuh. Vanhat 30 vuotta sh:n hommissa olleet pomputtaa nuoria lähihoitajia 6-0 ja itse vetävät lonkkaa kahvihuoneessa: " ei kuulu mun toimenkuvaan, olen Sairaanhoitaja."

Hoitajat saakoon korotuksensa, mutta samat korotukset sitten myös muille julkisien sektorin alipalkatuille naisille. Miksei päättäjtä uskalla laittaa koko julkista sektoria remonttiin? Ainiin, kausi on niin lyhyt, vaalit on taas pian tulossa.

Vierailija
16/16 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisvaltaiset alat ovat alipalkattuja, kun kokoajan ollaan toisille ammattiryhmille kateellisia. Jos nyt olisi hoitajien vuoro saada korotuksia, niin ehkä seuraavaksi saavat siivoojat tai tekstiilityöntekijät tai kirjastonhoitajat jne. korotuksensa.

Hienoa, kun ensin puhutaan about kolme vuotta, että hoitajille lisää palkaa ja kaikki ovat samaa mieltä. Sitten kun tulee aika tehdä jotain, ämmät rupeekin kitisemään, että eiku ei niille palkankorotuksia vaan meille ne pitäisi antaa. Ja vielä kaikenmaailman myrkkyhoitajiakin on liikenteessä jne.

Ikinä tuolla tyylillä ei nouse kenenkään palkka senttiäkään enempää kuin indeksikorotuksen! Tapellaan me ämmät vaan keskenämme ja ollaan kateellisia. Annetaan ne korotukset taas insinööreille ja muille miehille, jotka osaavat edes jonkinlaisia käytöstapoja.

IDIOOTIT!