Kestääkö suunnitellussa sektiossa se mahan avaaminen tosiaan minuuttitolkulla?
Katson juuri tuota yhdessä ketjussa vinkattua sektiopätkää youtubessa ja siellä on leikelty jo vaikka mitä kerroksia ja aina vaan riittää. Kohta taitavat saada vasta kohdun näkyville.
Kauanko sinulla kesti, jos olet ollut sektiossa?
Entä sitten hätäsektio? Eikö siinä välitetä kerroksista mitään, kunhan viilletään suoraan auki??
Kiva jos joku osaa kertoa??
Kommentit (11)
Eihän nyt suoraa päätä voida ketään leikellä, vaan kerros kerrokselta, ettei vahingoiteta esim. isoja suonia tai vauvaa.
Ja silloin se onkin riskimpi juttu jos synnytys jo ehtinyt alkaa. Suunniteltuna on turvallisin.
poikittaisviilto, mutta sisäosiin pitkittäinen. Tai jotain sellaista. Hätäsektiossa vauvan pitää olla ulkona 10 min sisällä.
Mua lähdettiin hätäsektiossa viemään leikkaussaliin klo 14.30 ja 14.52 vauva oli ulkona. Heräämöstä heräsin ekan kerran 16.30. Kuulemma ompelu kestää aivan sairaan kauan, yleensä.
En ole mikään ekspertti, mutta leikkurissa töissä oleva kaverini on joskus tuommoisia jutellut.
Sillä oli kai paljon nestettä hengitysteissä. Tyttö tuli :)
Minulla on tehty suunnitellut sektiot pystyviiltoon ja tuntui, että nopeasti homma oli ohi.
Suunnitellussa viilto tehdään vaan siistimmin alavatsaan ja hätäsektiossa " pystyviilto" , jolloin vauvan " kaivaminen" on ehkä hieman nopeampaa. Olen ollut työn puolesta mukana molemmissa ja aikaa on mennyt tapauksesta riippuen 15-40 minuuttia koko hommaan..
Vierailija:
Tahtoo nähdä keisarinleikkauksen!
http: // www. youtube. com/ watch?v=Pky9DHxH0uo
En voi ymmärtää niitä äitejä, jotka haluavat sektioon esim. pelon vuoksi. Leikkaus on aina riskipeliä ja komplikaatiot mahdollisia.
Olen juuri ollut hoitamassa äitiä, jolla vakava kohtutulehdus sektion jälkeen. Ei ole kivaa kenenkään kannalta.
Itselläni tuore kokemus pieneksi mainitusta operaatiosta; sterilisaatiosta. Toimenpiteestä nyt jotakuinkin kolme viikkoa aikaa ja vieläkin on navan seutu todella kipeä. Farkkuja pidän töissä jalassa hammasta purren. Viilto oli pieni vain parin sentin mittainen, mutta tuska sitäkin suurempi. Olisin varmasti kuollut sektioon aikoinani, onneksi en joutunut.
Vierailija:
Suunnitellussa viilto tehdään vaan siistimmin alavatsaan ja hätäsektiossa " pystyviilto" , jolloin vauvan " kaivaminen" on ehkä hieman nopeampaa. Olen ollut työn puolesta mukana molemmissa ja aikaa on mennyt tapauksesta riippuen 15-40 minuuttia koko hommaan..
ennen kuin siinä ompeluvaiheessa..