TAUSTAELOT-06, missä olette??
Moi, missä kaikki taustaelot-06?? Kaikki eloisat on sitten 1-vuotiaita taaperoita!! taaperopuolellehan oli tarkoitus siirtyä, mutta en ole nähnyt yhtään pinoa..
Meidän tyttö kuuluu tuolla taas vastustavan unen tuloa isin kanssa, mites muilla, nukutaanko jo hyvin yöt ja entäs päikkärit? onko yhdet vai kahdet jne.. meillä nukutaan vaihtelevasti, välillä koko yö rauhallisesti, välillä on öitä, jolloin itketään vähä väliä ja vain maitopullo auttaa..eli maitoa meillä ainakin menee pullosta vielä.. miten siitä eroon??
ja päikkärit sitten, aamulla jos nukuttu huonosti, niin nukkuu 2-3 tuntia pihalla ja toiset unet vielä pihalla n.1 tunti.
Eikä näytä auttavan toisten unien pois jäänti, kun nyt yritetty 2 päivää yksillä unilla, niin tuollahan tuo hereillä kuuluu olevan, vaikka kohta tunnin ollut sängyssä..
ruoka ei maistu tällähetkellä ollenkaa, ainoastaan kaikki esim. puolukat, herneet, rusinat kun saa itte syödä..
täältä tähän
Myy07 ja tyttö110806 ja masuvauva24+
Kommentit (9)
minäkin olen välillä katsellut ettei enää näy tausta-eloja missään.
meillä siis kävelty nyt n kuukausi ihan tukevasti. ja kamalaa menoa onkin. välillä toivon että oltais vielä siinä vaiheessa että vauvan vois laittaa babysitteriin köllöttelemään ja voisi vaikka vessassa rauhassa käydä:).
meilä on nyt reilun viikon ollut kova vieroitus tuttipullosta menossa. hankalaa on. iltamaidon saa vielä pullosta mutta muuten on yritetty joka ruualla tarjota jos jonkinlaisesta mukista (nokilla ja ilman) maitoa mutta ei kelpaa. joinain päivinä saattaa muutama kulaus mennä, nyt ei pariin päivään yhtään. yritetty on joka ruokaan ja puuroihin sitä maitoa tunkea ja välipaloiksi jugurtteja ja rahkoja että jostain sitä kalsiumia sais. tosi turhauttavaa.. vettä kyllä juonut jo kuukausia mukista kuin mukista mutta en ymmärrä miksei tuo maito vaan mene. heti alkaa huuto ja huitominen kun maitomukia yrittää tarjota. onko kellään muilla ollut samoja ongelmia??? kuulisin niistä mielelläni..
nukkuminen meillä onnistuu hyvin. nyt viikko sitten siirryttiin yksiin päiväuniin kun nukuttaminen alkoi kestää puolikin tuntia ja tyttö vain pyöri ja hyöri sängyssä. nykyisin siis nukkuu yöllä klo 20-07 ja päiväunet klo 12-13.30. ja nyt on aina sänkyyn mennessä niin väsynyt ettei nukuttaa tarvi ollenkaan vaan nukahtaa samantien. yöheräilyt lopetti jo 8 kk iässä. tietysti välillä joinain öinä herää mutta tutin suuhun saaminen onneksi useimmiten riittää. loppuvuodesta meille siis syntymässä uusi vauva ja tosi tyytyväinen olen että nyt saa vähän aikaa nukkua kunnon öitä. sitten ne yöheräilyt taas alkaakin:), toivottavasti ei molemmilla...!
meilläkin isä palaamassa töihin huomisesta alkaen ja täytyisi meidän tyttöjen keksiä ohjelmaa arkipäiviksi. lähellä on puisto jossa kerran viikossa laulutuokioita järjestetään. muuten joka päivä vapaata leikkiä.. ollaan nyt muutamana päivänä käyty ja tosi kiva nähdä muitakin vanhempia ja lapsia. tytöllä kun alkaa kyllästyttää jos vaan minun seurassa on kaiket päivät. harmi että kaveriperheiden vauvat ovat kaikki nyt paljon pienempiä eikä heistä vielä ns leikkikavereiksi ole:(.
joop. siinäpäs tulikin. nyt alkaa tytsy hakea huomiota kiipeämällä jatkuvasti sohvalle seisoskelemaan joten täytynee lopetella..
-sruusa ja tyttö 280806.
Just ajattelin, että jos ei kukaan ole kirjoittanut, niin en mäkää enää..yksin viitti kirjotella..
Kiva ku kuulee muistaki, oli suht aktiivista porukkaa kuitenki vielä vähä aikaa sitte nämä taustaelot, mutta yhtäkkiä kaikki katos. Ja ajattelinpa, ettei me olla mitää taustaeloja vaan ihan eloisia ollaan, eihän täällä kerran muita ole, eli kun uutta pinoa pukkaa, nii ollaan ELOISAT-06! ; ) ne edelllisethän hävis omaan piiloonsa eikä kelpuutettu mukaan...
Voi kun meidänki tyttö nukkuis yöt hyvin ja ilman pulloa.. nyt se vieroitus ei edes onnistu, ku on raasulla nuha ja äitin mielestä on saatava mairot ; )
Viime yönäki varmaan sata kertaa nousin laittamaan tutin suuhun, ku itkee sen verran, että heti siihen rauhoittuu ku saa tutin. Ja sitte jos ei rauhoitu siihen, nii maito rauhoittaa, ei mikää muu auta. Sitä se nyt on ollu ilman nuhaaki pieniä poikkeuksia lukuunottamatta jo kaaaauaaan.
Kohta tutitan ja pullotan kahta vauvaa...käääääk!! ku mies taas tänä aamuna kysyi nukkuiko hyvin koko yön -no ei!! se ku ei herää itkuihin.
Nyt tyttö nukkuu pihalla (tais herätä..) toisia unia, vaikka nuha on mut ei onneksi oo ollu kuumetta yhtää.
heräs..mentävä
Myy07 ja tyttö110806 ja masuvauva 25+1
Mummon luona olimme muutaman viikon, ja siellä ei ole mahdollisuutta tietokonetta käyttää. Sen vuoksi siis hiljaisuutta.
Tervetuloa mukaan kaikki uudet kirjoittelijat. Mikäli näyttää siltä, että aika hiljasta on, niin pidetään vaikka vaan kuukausipinoa, ja jos alkaa juttu luistaa, niin sit vaikka viikkopinoa. Ihan fiiliksellä vaan.
Mulle on aivan sama olemmeko TAUSTAELOJA vai ELOISIA, molempien aikana olen jonkin verran kirjoitellut. Muuten SULJETULLA olevat ELOISET, kun kuitenkin joskus käytte lukemassa näitä meidän juttuja, niin kirjoitelkaahan tänne pikkusen kuulumisia.
Pullovierotuksiin en voi auttaa, kun meillä ei sitä juoda.
Meillä kuljetaan edelleen tukea vasten ja muutama askel ilman,mutta kävellä ei vielä. Jokos kaikki potta harjoittelee? Meillä ei vielä, yritin muutama kuukausi sitten, mutta ei tunnu kiinnostavan vielä, joten enpä sitten pidä kiirettä.
Tintta ja nti 100806
Minäkin olen ollut laiska kirjoittelemaan, mutta nyt on arki taas alkanut ja kuulumisia voisi vaihdella.
Tuntuu aina niin tutulta nuo Tinttamaarin jutut. Meilläkin tyttö kävelee sujuvasti tukea vasten, mutta askeleita ilman tukea on ottanut ihan vain muutaman. Toivottavasti sitten lähteekin kerralla sujuvasti liikkeelle!
Nukkumisesta sen verran, että yöllä herää vielä pari kolme kertaa ja päiväunet ottaa vaihdellen yhdet tai kahdet. Riippuu aika paljon siitä, onko meillä aamupäivällä jotain ohjelmaa tai menoa. Jos ollaan vaan kotona, niin nukkuu vielä aamu-unet. Ohjelmaa viikkoa rytmittämään olen alkanut haalimaan. Tiistaisin käymme jumppakerhossa ja muulloin aina mielialan mukaan jossain perhekerhossa. Niitä on ainakin täällä meillä ihan mukava valikoima.
Eli ihan mukavasti on syksy lähtenyt käyntiin. Koitanpas minäkin nyt taas aktivoitua, että saadaan pidettyä tätä keskustelua yllä!
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!
T: peepu ja tyttö 1v 1kk
MYYn kanssa ollaan samanlaisessa tilanteessa. 25 raskausviikko mullakin menossa. me otimma tuon pullovieroitukset juuri nyt asiaksemme sen takia ettei sitten kahta syötettävää ole kun uusi vauva tulee. ja jeee, nyt pari päivää juotu sujuvasti maitokin nokkamukista. 2 iltaa myös mennyt ilman sitä iltapulloa. eli kyllä se siitä. muutama päivä meillä oltiin siis ilman maitoa kokonaan lukuunottamatta sitä 1,5 dl iltapulloa. mutta sitten ykskaks yhtäkkiä tyttö alkoi juoda nokkamukistaan eikä ole sen jälkeen vastustellut. ruuan syömistä itse myös harjoiteltu kovasti. puuron osaa jo lusikoida suht hyvin suuhunsa pienellä avustuksella. äsken söi makaroonilaatikon lautaselta käsin, se kun hankalampaa saada lusikassa pysymään:). kamalaa sotkuahan tuo harjoittelu on mutta eiköhän sekin pian ala tuottaa tulosta..
nyt tyttö meni niille ainokaisille päiväunileen joten täytyypi tässä alkaa itsekkin jotain muuta puuhastelemaan kuin surffailla netissä.
-sruusa, tyttö 280806, sekä mahassa asuva jonka la. 281207.
Kiva kun hukassa olleetkin tulleet takaisin..
Tyttö nukkuu pihalla, tänään vuosi ja kuukausi täynnä : )
Viime yö oli ihana, ei kertaakaan itkua. Nukahti 21.55 ja heräs vasta 9.20 (äiti ihan vähä ennemmin). No tavanomaisen aamumaitonsa joi klo7, mutta silmät kiinni koko ajan.
Nuha alkaa hellittää, ihmeen helpolla meni ohi, kun vaan ei tulisi sitten uudestaan.. No mutta, pullovieroitus ei meillä kyllä varmaan suju yhtä hyvin kuin sruusalla..pitäis yrittää. Toki tyttö on ruvennu itte vierottamaan itteään, välillä kun ei maistu mitkään maidot.. no vaihtelee kovasti.
Tänään mennään yksillä unilla, kun nukkui niin myöhälle ja nytkin kaksi tuntia jo nukkunut. Mutta tuntuu, että nukkuu yöt paremmin jos on nukkunut kahdet unet.
Meillä on pakko tytölle olla aina omaa syötävää ja sitten syötän samaa tai eri ruokaa toiselta lautaselta. Sotku on aina kova, varsinkin kun syö esim. muroja tai keittoa, mutta sotkut saa siivottua. Kuvia on pakko ollut välillä ottaa, kun koko tyttö ja ympäristö on ruoassa : )
Itse ei vielä juo, meillä kun ei ollenkaan nokkista, vaan juo lasista tai siis äiti juottaa. Pitäis kokeilla nokkista ilman sitä kantta, että oppis pitämään kiinni. Nyt kun haluaa juotavaa, niin kädet on tyttömäisesti sivuilla : )
täältä tähän tällä erää..
Myy07 ja tyttö 110806 ja masuvauva 25+3
Täällä ollaan, vaikka en niin kamalan aktiivisesti kirjoittanut kyllä tuolla vauvapuolellakaan¿
Ja ihan hoopona kyselen, että mikä tuo Suljettu oikein on? Kun en niin kamalan kauaa ole täällä vauva-lehdessä palstaillut¿
Tuttipullon vieroitukseen pitäisi täälläkin ryhtyä, uskon kyllä (hah, totuus taitaa olla jotain ihan muuta;)) ettei se kamalan vaikeaa tule olemaan kun poitsu juo maitoa vain päivisin, yösyönnit heitti pois jo puolen vuoden iässä kokonaan. Nokkamukista ollaan juotu tuosta puolivuotiaasta ja hyvin sujuu veden juonti, maitoa olen kokeillut pari kertaa ja ilmeet on kyllä näkemisen arvoiset, kun mukista tuleekin veden sijasta maitoa?!? ;)
Yksi konsti saada yösyöminen pois, voisi olla maidon lantraaminen pikkuhiljaa vetisemmäksi ja vetisemmäksi. Tepsi ainakin siskoni pojalle ;)
Pottatreenejä aloimme harjoittelemaan jo tuossa kolme-neljä kuukautta sitten hyvällä menestyksellä, iso asia tehtiin pottaan aina. Kuuden viikon kesäreissut kuitenkin sekoittivat hommaa pahasti ja nyt tuntuu, että poika ei tahdo istua potalle lainkaan :(
Päiväunet nukumme kahteen kertaan, siis myös äiti ;), ja ekat osuvat yleensä 9-11 ja toiset 14-15. Illalla lapsi nukahtaa yleensä puoli kahdeksan ja kahdeksan väliin. Syy noin aikaisiin ekoihin päikkäreihin on se, että meillä on joka aamu herätys 06.20 kun pitää isommat pojat herättää kouluun ja jostain syystä pieni ei jatka unia kun äiti poistuu makkarista :/ Rasmus on ollut aina hyvä nukkumaan, jo kuukauden iässä heräsi vain kerran yössä syömään! Täytyy vain toivoa, että tämä uusi tulokas olisi samaa sorttia :)
Syömään opettelunkin poitsu saisi aloittaa, niin oppisi suht hyvin käyttelemään lusikkaa ennen vauvan syntymistä, tuntuu vain että olen itse kovin laiska aloituttamaan moista touhua :/ Nostan hattua teille, joiden vauvat syövät jo suurinpiirtein itse!
Mitäs muuta, sunnuntaina saatiin vesirokkorokote + kolme muutakin, joiden nimeä en tiedä Suomeksi. Keltakuumerokotus ja A-hepatiitti annetaan ens kuun alussa, mies kun reissaa paljon Amazonin alueella niin ihan sen takia täytyy tuo keltakuume antaa, koko muukin perhe on suojattu sitä vastaan.
Kysäisenpäs näin, että minkä verran teillä juodaan ihan puhdasta maitoa päivässä ja joko vauva juo ihan normimaitoja?
Palaamme jälleen ja toivottavasti porukat jaksavat kirjoitella =)
-Allu ja Rasmus 260806 ja Pupu rv21+
Heipä hei...
Ajattelin nyt rohkaistua ja kirjoittaa vihdoin viimein itsekkin, kun nyt löysin etsimäni =)
Kirjoituksia olen kyllä seuraillut, mutta elokuisia06 (nyt jo siis taaperoita) ollut vaikea jäljittää... toki en kovin aktiivi ole täällä koneellakaan ollut.
Meillä ensimmäinen lapsi kyseessä ja olisi ollut kiva jo ehkä aikaisemminkin kuulla samanikäisten touhuista... nyt kun päätös tuli jäädä vielä vuodeksi kotiäidiksi, niin pahasti alkaa olla seuraakin vailla... ehkä äiti enemmän kun tuo vielä niin pieni pojanpallero.
Ja neuvotkin olisivat tervetulleita ajoittain kun ongelmien kanssa painitaan. On se NiiN mukavaa, kun alkaa lapsenkin luonne jo näkyä =)
Meillä vielä kaveri heräilee usein yössä, vaikka omassa sängyssä nukkuukin... Välillä on hymy tosi tiukassa, kun aamukuudelta alkaa hirmuinen höpötys käymään pinniksessä...
Mitä teillä kotiin vielä jäävillä on keksitty talven varalle? Itse olen yrittänyt järjestää meille päiväpuuhaa kovastikkin, kun ei enää tunnu äidin mielikuvitus ja ideat riittää viihdykkeeksi... Nyt vielä hiekkalaatikko on kova juttu, mutta pelottaa jo valmiiksi jäät ja lumet. Kävelyn opettelu kyllä kovassa vauhdissa, mutta toppausten tulossa pakollisiksi saattaa olla ulkona liikkuminen pelkkää painajaista...? Ja saattaisi olla kiva välillä pistäytyä leikkimässä jossain lämpimässä, missä olisi seuraa niin äidille kuin lapsellekin... olen vaan huomannut, että kurjuus kun ajat noille kerhoille ja jumpille osuvat meidän ruoka ja uniajoille (syödään klo: 11 ja sitten unille)
Ja vaikka sanotaan, että tämän ikäinen ei vielä muiden lapsien seuraa kaipaakaan, niin kyllä se ainakin meidän tapauksessa kummasti päivää piristää molemmilla!
Mitä mieltä olette " tiukoista" aikatauluista? Itse kyllä huomannut, että jonakin päivänä pienikin poikkeavuus rutiineista johtaa järkyttävään kaaokseen loppupäiväksi... tuntuu vaan, että saat olla kelloa kyttäämässä koko ajan kuitenkin vaikka mitään ihmeempiä menoja ei ole suunnitteillakaan... herra kyllä ilmoittaa, jos aikataulu pettää...
Toivottavasti kirjoitteluihin mahtuu vielä yksi Tunkeilija! Onnea 1-vuotiaille!
Huomasin vielä, että olette siirtyneet Suljetulle?? Vieläkö mukaan mahtuu?
Terv. Äippä-78 ja poitsuli 230806
Hei, en tiedä missä kaikki muut luuraavat, mutta itse aion kirjoitella aina kun ehdin. Tyttö nukkuu pihalla.
Juu-u, oltiin tänään ekan kerran nyt hammashoitajalla ja kovasti tuosta PULLOSTA pitäisi POIS yrittää...Mutta MITEN??? Onko kellään neuvoja?? Meillä juodaan maidot pullosta illalla n.21 kun mennään yöunille, sitten vaihtelevasti tyttö tahtoo maitoa yöllä kerran ja sitten aamulla n.6 aikaan. Kerran olen koittanut antaa yöllä vettä ja voi mikä kiukku!!!! Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen. Uskon että, tutista pääsemme helpommin eroon.. ja kun on tuo toinenkin jo tulossa,niin kiva olisi saada tuo yö pullo pois kokonaan.
Meillä kävelty jo pari kuukautta ja nyt alkaa jotenkin onnistua jo kumppareillakin kävely pihalla, vaikka ne vähän isot onkin.
Ohjelmaa kaipaan myös, enemmän pitäisi käydä kavereilla, joilla myös pieniä..mutta mikä siinä on, että täällä sitä kahden kotona ollaan päivät pitkät isiä töistä odotellen.
Meidän tyttö on oikea duracell, ja kaipaa koko ajan touhua ja virikkeitä.
nyt kahvin kimppuun..
Myy07 ja tyttö110806 ja masuvauva 24+5