Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menee naimisiin miehen kanssa, jolla velkaa ulosotossa, voidaanko vaimolta periä miehen velkaa?

Vierailija
21.10.2008 |

Mistäköhän löytyisi tietoa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa itse veloistaan. Kannattaa kuitenkin tehdä avioehto, jotta mahdollisen eron tullessa on selvää, kenelle velat kuuluvat.

Olen itse ollut jo 10 vuotta naimisissa miehen kanssa, joka hoitelee elinikäistä ulosottovelkaa. Siitä on ollut minulle pelkkää iloa, ei mitään haittaa.

Vierailija
2/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat avioliitossa ihan erilliset, mutta jos menette naimisiin ja ette tee avioehtoa ja sitten eroatte, niin sitten velat toki jakautuvat osituksessa yhteiseen omaisuuteen.

Niin ja avioliitossa on elatusvelvollisuus, joten sun pitää elättää miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei voida periä sinulta miehesi velkoja, jotka ovat ulosotossa ennen avioliittoanne.

Vierailija
4/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut jo 10 vuotta naimisissa miehen kanssa, joka hoitelee elinikäistä ulosottovelkaa. Siitä on ollut minulle pelkkää iloa, ei mitään haittaa.

[/quote]

Vierailija
5/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa jätetään aina suojaosuus, joka riittää elämiseen. Näin ollen puolison ei tarvitse elättää kumppania, jolla on vlekaa. Suojaosuus on selvästi isompi kuin esim. se summa, jolla sossun asiakas joutuu selviytymään.

Vierailija
6/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa on elatusvelvollisuus toisin kuin avoliitossa eli suojaosuutta lasketaan seuraavasti:

- Avoliitto: molemmat elättävät itsensä ja lasten elatus lasketaan tulojen suhteessa. Ja sitten sen ulosotossa olevan tuloista vähennetään oma elatuksensa ja lapsista tuleva osuus.

- Avioliitto: Lasketaan kaikki perheen hyväksyttävät menot yhteen ja jaetaan ne tulojen suhteessa. Sitten se ulosotossa oleva maksaa tulonsa miinus elatusosuutensa perheeseen.

Lapsista elätettäväksi lasketaan tietysti vaan omat. Tuossa avioitumisella säästä sellaiset parit, joista se ulosotossa oleva tienaa enemmän, koska tavallaan osallistuu myös puolison elättämiseen. Sitten taas jos se ei ulosottoinen on isompituloinen, ei kannata mennä naimisiin.

Muuten veloista ei ole puoliso tietenkään vastuussa, ellei niitä voida selvästi osoittaa perheen yhteisiksi. Avioerossa ulosotossa olevan ei tietystikään tarvi vaatia osuuttaan osituksessa, jos se kuitenkin menee ulosottomiehelle ja jos ei halua kuitata velkojaan.

Vierailija
7/7 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin av:lla asiallisia ja tietäviä vastauksia!

ap