---MAALISKUISET SYYSKUUSSA---
Hei tytöt, nyt on jo syyskuu! On mennyt aika hiljaiseksi tuo meidän elokuun pino. Ryhdistäydytään nyt:D
Osaisiko joku liittää tuon meidän esittelypinon tähän pinoon. Itte en osaa, noloa. Naksuhan sitä hoiti, mutta on nyt poistunut keskuudestamme=(. Tosi kamala juttu tuo keskenmeno. Olen nyt sitä pari päivää miettinyt tosi paljon, ja ittelläkin iskenyt paniikki, että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin. Mulla on kaikki mahdolliset oireet kadonneet. Koko raskauden ajanhan olen ollut tosi vähäoireinen, mutta siis nyt ei ole mitään oireita, hmm..
Ensimmäinen ultra on viikon päästä maanantaina. Ei millään jaksaisi odottaa sinne asti.
Kirjoitelkaa kuulumisia!!!
Luna.
Kommentit (36)
amodini: mulla on kans sama juttu, kun sulla elikkä ei juuri mitään oireita. maha ei ole kasvanut. näyttää sellaselta kesä-makkara-massulta ;) paino ei nouse (mun mutsi sano, et sillä tippu mua odottaessa alussa paino 2kg ja sit synnytyksen jälkeen lähti 10kg ihan tosta vaan...), se on omalla vaaálla vähemmän kuin neuvolassa. vessassakaan ei tarvii juosta niin usein (herään kyl melkein joka yö ainakin kerran vessaaan), eikä heikotus ole enää niin paha aamulla kuin alussa. vähän kaipais jotain oireita, muuten tulee paniikki =0 onnex on edes tää venymisen/reepeämisen tunne vielä jäljellä :)
luna: mites ultrassa?! tuu kertoo kuulumisia!! miltä tuntu nähdä oma pikkunen? oliko mies mukana?
olin tänään yhellä kaverilla käymässä ja se sattu ihan ohimennen kysymään, et mites meidä vauva-projekti etenee?! kerron sit ilouutisen ja johan meillä riitti paljon puhuttavaa (kaverilla 3 lasta). sain myös pari kassillista vauva- ja kaxpluslehtiä sekä sellasen söpön nallekuvioisen hoitoalustan :)
ite en ole vieläkään ostanu mitään vaatetta, vaik mieli tekis kauheesti. vauvakirjan oon jo kyl ostanu. millonhan tän uskoo kunnolla todex?! ja kauankohan sitä on pelko perseessä?! menis aika nopeesti!! oon jo laskeskellu, et kauan vielä pitää olla töissä, et saa jäädä kotiin. oisin ihan valmis jo :) ajattelin jäädä viim tammikuun puoles välis.
aiotteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? me aijotaan.
kara 13+0
Ihan paniikissa olin aamulla ennen ultraa. Mulla kanssa kun on kaikki oireet kadonneet, niin aloin jo pelätä keskenmenoa. Onneksi sikiö ilmestyi heti monitoriin ja sydänäänetkin saatiin samantien kuuluviin. Oli kyllä tosi outo olo nähdä oma pikkuinen siinä. Olin jotenkin kuvitellut, että siellä näkisi vaan jonkun epämääräisen möykyn, mutta ihan ihmiseltä se näytti=). Jalat ja kädet vispasivat.
Mies oli mukana. Oli kyllä hassu katsoa sitä, kun kerrankin oli mies ihan sanaton=D.
Niskaturvotus oli 1,3mm. Sikiö vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki oli normaalisti. Lääkäri teki aika paljon erilaisia mittauksia. Saatiin mukaan raportti, josta sitten vielä kirjallisesti selvisi mm. että sikiöllä on normaali kallo, neljä raajaa yms. =D.
Seuraava ultra on 13.11.
Kara, koska sulla on ultra? Koita kestää se oireettomuus. Tiedän, kuinka vainoharhaiseksi se tekee.
Mun sisko tuli lauantaina Suomesta (asuu siis myös täällä Espanjassa). Mun kaveri lähetti tuliaisina kirjan raskaudesta, uusimmat vauvalehdet ja ihanat kehykset, joissa komeilee nyt pikkuisen ultrakuva. Äiti lähetti vauvanvaatteita ja siskokin toi aika kasan omien lasten ihania vanhoja vaatteita. Tosi siistejä ja hyväkuntoisia. Mulle kävisi enemmänkin käytetty tavara, mutta täällä Espanjassa ei olla oivalettu tota kierrätystä, joten kaikki täytyy uutena ostaa.
Pieniä bodeja on jo toistakymmentä! Muutamat housut ja takkikin. Olen vähän väliä hypistelemässä niitä=)
Mulla oli muuten paino laskenut kolme kiloa. Eivät siihen kyllä mitään kommentoineet. Olin aika yllättynyt, kun olo on aika turvonnut. En tiedä mistä johtuu, kun enhän mä ole edes oksennellut.
Kyllä toi onnistunut ultra tuntuu ihan lottovoitolta. Nyt mä uskon, että siellä oikeasti joku kasvaa=)
Luna. rv 11+2
Pitkän hiljaisuuden jälkeen kirjoittelen taas kuulumisia. Eilen oli neuvola ja sydämen ääniä kuunneltiin haltioituneina. Kohtu on kasvanut jo huimasti, terveydenhoitajan kämmenen mittainen pallukka jo on. Masukin on kasvanut melkoisesti, vaikka painoa on tullut vain pari kiloa. Näyttäisi kyllä, että hurjasti enemmän. Lunallako sitä oli paino laskenut alkuun? Se on ihan normaalia. Ei tarvitse huolestua. Minulla kävi samoin ensimmäisessä raskaudessa. En tiedä miksi. Kaikki oli kuitenkin ihan kohdallaan. Raskaus ei vain tuntunut näkyvän minnekkään ennen viikkoa 20, hoikka kun olin jo muutenkin ja paino vielä laski. Silloin harmitti, kun olisi kaikille halunnut jo näyttää, että raskaana ollaan. Nyt vain toivoo, ettei masu kasvaisi tätä vauhtia, muuten ei hyvää seuraa.
Oireettomana täälläkin mennään. Välillä rinnat ovat tuntuneet aroilta ja hieman ehkä kasvaneetkin ja päänsärky vaivaa, mutta muuten kaikki ok. Harmillisesti häpyluun liitos on alkanut oireilemaan enenevässä määrin ja kävely tuppaa etenkin levon jälkeen olemaan hankalaa. Kun ei vain menisi loppua kohden kyky kävellä kokonaan. Ensimmäisessä synnytyksessä kun tuo häpyluunliitos ratkesi pahanlaisesti. Tilasin tukialkkareita ja tukivyön Carriwellilta jo näin alkuun, jotta se vähän auttaisi tilannetta.
Nukkuminen on ollut hieman hankalaa. Ei meinaa uni tulla millään ja poika on ollut kipeänä, joten yöllä vielä itkeskelee kaiken lisäksi. Juuri kun saa unenpäästä kiinni, täytyy jo rientää rauhoittelemaan poikaa. Kurkunpääntulehdus hänellä ja neljä viikkoa kestänyt flunssa. Huoh! Te, joilla ei ole vielä lapsia niin nauttikaa ja LEVÄTKÄÄ raskausaikana tai yrittäkää ainakin.
Eipäs muuta sitten, kuin sateista syyskuun jatkoa!
Terveisin
mine + pikkuruinen rv 15+1
huh!
tulin just himaan; 11h työpäivä takana. onnex huomenna on iltavuoro, saa nukkua vähän pidempää :)
mulla on seuraava neuvola 26.9 ja toka ultra 25.10. en jaksais yllättäen milläänn odottaa, et näkis pikku nasuliinin taas :) ehkä sen jälkeen uskaltaa vihdoin jo huokasta, kun vielä on jotenkin niin epätodellinen olo...
luna: kiva kuulla, et kaikki oli hyvin!! :)
sullahan on jo vaikka mitä vauvalle. mun tekis mieli kans niitä vaatteita hankkia, mut oo uskaltanu vielä. aika hauska juttu, et siskos asuu kanssa siellä :) on ainakin joku, jolle puhua asioista (tarkotan ihan livenä ja vieläpä suomex).
mulle sanottiin neuvolasta, et voin lainata sieltä tukivyön, jos selkä alkaa reistailla (mulla on skoliosi seläs, joka vaivaa aina välillä ja säteilee sit myös issiakseen). täytyy nyt kattoo, et miten selkä kestää ja, et pystynkö olla loppuun asti töissä.
mut muuta en nyt tällä kertaa keksi, kun ei ole oikeen mitään tapahtunutkaan. ei edes oireilua...
kara 13+1
Oli pakko tulla nostamaan meidän pinoa, kun oli vallan tipahtanut etusivulta=0. Eikö kellään ole mitään uutisia vai kuinka meidän pino on niin hiljainen?
Eipä kyllä mullakaan juuri asiaa ole. Nukkuminen on täälläkin tullut vaikeaksi. Olen kanssa normaalisti sellainen mahalla nukkuja, mutta enää ei onnistu. Tuntuu kuin nukkuisi ilmapallon päällä. Olenkin iltaisin pyörinyt sängyssä tosi pitkään.
Mahakin on tuntunut tällä viikolla erilaiselta. Tuntuu, että mahassa kamalasti ilmaa ja välillä kohdun kohdalla nipistelee. Pikkuinen taitaa siellä tehdä remonttia=).
Mulla on tullut kamalan vahva poikaolo. Viime viikon ultrassa olin näkevinäni pippelin. En kyllä näkemääni kamalasti luota, kun eikös ne sukupuolielimet voi tässä vaiheessa olla aika saman näköiset. Mutta silti se laukaisi sellaisen poikafiiliksen. Ihan hassua, kaikki on veikannut meille tyttöä.
Kirjoitelkaa tytöt kuulumisia!!!
Luna 12+3
Laitampas nyt omia fiiliksiä, vaikka muiden iloksi tai ehkäpä vain aikani kuluksi.
Mulla on vuotoa taas ollut hieman. Hätäännyin taas, kai ihan turhaan. Ihmeellistä, että se vain jatkuu vaikka viikkojakin on jo 16 + 1. Päänsärkykin vaivaa edelleen. Kai se sitten jatkuu loppuun saakka, kuten aiemminkin.
Masu on kasvanut kiitettävästi. Puolikkaan jalkapallon kokoinen pullukka tuossa edessä pollottaa. Kuikahan isoksi se kasvaakaan....
Joku sanoi, että on poika olo. Minulla myös. Olen ihan varma, että saamme toisen pojan ja jotenkin en osaa edes muuta ajatellakkaan. Mistähän tämäkin voisi sitten johtua? Kysin hoitava lääkäri sanoi, että näiden hoitojen tuloksena tulisi enemmän poikia, ainakin heillä, liekköhän tuokin ihan vain sattumankauppaa. Helppohan se tietenkin sen puolesta olisi, että kaikki olisi jo valmiina poikaa varten. Toisaalta taas olisi ihana ostella tyttärelle hepeneitä. Kyllä minä silti vain uskon, että poika on tulossa....
Meiltä saa myös neuvolasta lainaan tukivöitä, mutta ne ovat niitä ns. terveysvöitä, eli tuo Carriwellin vyö on saumaton masutuubi, joka vain hieman nostaa masua ja tukee selkää. Kyllä varmaan loppuraskaudesta täytyy noihin neuvolan vöihin sitten turvautua. Viimeraskaudessa jouduin synnytyksen jälkeen turvautumaan lantiovyöhön, joka piti häpyliitosta paremmin paikallaan liikkuessa.
Aurinkoista tiistai-iltapäivää!
moikka pitkästä aikaa!!
mä olen kanssa ihmetelly pinon hiljasuutta. olen välillä käyny kattomassa, että onko kukaan käyny kirjottelemassa kuulumisia. en ole sit kuitenkaan ite kirjotellu mitään, kun tuntuu, et mitään ei tapahdu :(
mä ostin tänään nasuliinille vauvan pussilakanasetin ja sellasen kehyshommelin, johon voi painaa lapsen käden/jalan jäljen. tekis ostaa kaikki jo valmiiksi, mut mun mies sano, et se alkaa vasta tokan ultran (25.10) jälkeen remppaa vauvan huonetta. cant wait!!
olin muuten mutsin kaa viikonloppuna penkomassa sen kellaria ja sieltä löyty vaikka mitä!! mutsi on säästäny kaikkee mun kamppeita (oon ainut lapsi) kuten babysitterin, ammeen, vaatteita, kirjoja, kenkiä, leluja jne. elikkä meidän vauvalla ois jo aikasta paljon tavaraa. en viittiny vielä ottaa mitää mekkoja (ne oli kyl niin söpöjä!!), kun ei tiiä vielä, et kumpi on tulossa. kaikkee sellasta otin, joka käy kummalle tahansa.
mun piti vkonloppuna ostaa muutama body, sukkia ja uniasu, et sain leimoja yhteen korttiin. tekosyy :) ne on niin lutusia. käytiin myös kattelemassa rattaita. ne on ihan sairaan kalliita. ostetaan kuitenkin varmaan uudet rattaat ja sänky vauvalle (vaik maksaakin ihan kivasti), et toinen saa edes jotain uutta. tietty, jos joltain kaverilta saa, niin voidaan ottaa/ostaa. ei vaan viitti keneltä tahansa ostaa, kun ei sit varmana tiedä, et missä homevarastossa tms. niitä ois sit säilytetty. kuulostaa ehkä hiukan epäluuloselta, mut musta vaan tuntuu sellaselta.
just tänään selitin duunikaverille sitä, et mun mielestä ultria on liian vähän ja niissä on niin pitkä tauko. mistä sitä voi tietää, et toisella on tuolla massussa kaikki ok?! varsinkaan, kun ei juurikaan ole mitään tuntemuksia. välillä vähän repii ja yöllä pitää käydä vessassa, mut eipä juuri muuta. paitsi välil sit ällöttää...
ens vkolla ois sit neuvola :)
kara 14+1
Mine: Toivottavasti vuodot ja päänsäryt loppuu. Mulla oli ennen raskautta aika usein päänsärkyä ja kärsin migreenistäkin. Nyt ei ole kertaakaan koko raskauden aikana pää ollut kipeä. Onneksi. Migreeni jos joku on kamalaa. Varsinkaan, kun raskaana ei viitsisi mitään lääkkeitä popsia.
Kara: Kiva kuulla, että joku toinenkin on seonnut kaikesta vauvatavarasta. Mun mies osti pikkuiselle eilen samettihaalarit h&m:lta. On tosi lutuiset. Mä olen kanssa kauhistellut noita vaunujen hintoja. Huh, huh. Täällä käytetään aika paljon matkarattaita. Kadut ovat kapeita ja paikoin huonoja liikkua, joten matkarattaat ovat tosi kätevät. Toisaalta taas ihan pieni vauva tarvitsee vielä koppaa, mutta ainakin puoli vuotiaat täällä kulkee jo matkarattaissa. Ärsyttävää ostaa vaunut puoleksi vuodeksi.
Mäkin olen jo pohtinut vauvan huoneen sisustusta. Ajattelin, että jos on tyttö, niin sisustan vanhalla roosalla ja omenanvihreällä. Pojalle en vielä oikein tiedä. Vaaleansininen on aika helppo, mutta mikäs sille kaveriksi. Joo, aikaa on vielä vaikka kuinka, varsinkin kun aluksi vauva nukkuu meidän huoneessa=D. Mä vaan aina sekoan näistä sisustusjutuista.
Netistä löysin aika kivan sisustusaiheisen sivun. www.sisustusideat.net Siellä on paljon kuvia upeista lastenhuoneen sisustuksista.
Luna.
mukaan, jos vaan porukkaan mahtuu:)
Lyhyt esittely meistä eli itsellä ikää 29, miehellä 33 ja esikoisella kohta 1 v 8 kk. Tulevan " Maisan" la on 9.3. joka heittää pari päivää esikoisen lasketusta. Hänpä kuitenkin päätti tulla reilun kuukauden etuajassa, joten jännityksellä odotellaan kuinka nyt käy. Vointi on ollut erinomainen ekaan raskauteen verrattuna, välillä jopa huolestuttavankin hyvä, kun ei ole uskonut raskaana olevansakaan.
Juniorit on molemmat alkunsa saanut ICSIllä ja nyt tämä oli " tuotos" kahden PASin jälkeen tehdystä tuoresiirrosta. TAYS on ollut hoitopaikkamme ja tulee taas toivottavasti olemaan synnytyssairaalammekin. Vammalaankin pääsisimme, koska asumme Tampereen naapurikaupungissa, mutta enpä taida uskaltaa. Jos taas tullaan vauhdilla ja etuajassa, on hoitomahdollisuudet TAYSissa omaa luokkaansa.
Jaksamista kaikille sateiseen syyskuuhun! Itellä ainakin väsymys loputonta.
Johanna+Maisa 16+2
PS. Onko täällä paljon manse/lähialueen mammoja ja oletteko järkkäilemässä tapaamisia?
tere vaan pitkästä aikaa taas!!
kävin tänään neuvolassa. mun oma neukkistäti oli (ilmeisesti) lomalla, kun mulla oli ihan eri tätskä. vähän omituinen tyyppi; hieman hermotuneen/epävarman olonen.
hemis mulla oli vähän laskenu viimekerrasta. se oli nyt 134. paino oli myös pudonnut (hurjat 700g :)). johtuu ilmeisesti siitä, kun olen jättäny suolan vähemmälle (=melkeinpä kokonaan pois). eipä tule nyt mässytettyä sipsiä kovin useesti (ne on pahe), enkä ole myöskään ruokiin lisäilly mitään ylimääräistä. toisin sanoen: mä en tunge kasvisliemikuutioita joka ruokaan (suosittelivat tätä heti ekalla neuvolakäynnillä).
jouduin jo vähän säikähtämään, kun se täti ei meinannu löytää sydänääniä millään (meni varmaan 10min, ainakin tuntu siltä). sit se äkkäs sanoa mulle, et laitan jalat suorix, niin johan heti alko tykyttämään :) oli kuulema " piilossa" ... kerkes jo vedet tulla silmiin ja ajattelin jo, et täs tää nyt sit oli. mutta onnex kaikki onkin kunnossa. se täti sano vielä, et jos haluun, niin voin mennä välillä kuuntelemaan sydänääniä, jos alkaa tuntua siltä. tosi kiva juttu mun mielestä. tietää sit, et ei tarvii stressata, vaan saa sit tiedon mitä pikeemmin.
mulla on ollu maha pari iltaa kunnon pallo. ihan kuin oisin nielassu fudixen... se neukkistäti sit kyseli, et mitä olen täs syöny, niin enpä ollu hogannu itekkään, et olen syönyt aika paljon kaalia (en kyl oo aikasemmin reagoinu millään tavalla). oon syöny kukkakaaligratiinia ja parina päivänä kasvissosekeittoa. ilmankos on ollu hippasen ilmaa massussa ;) mut en kyl ajatellu kaalia kokonaan jättää pois. täytyy vaan kattoo, et en " vedä yliannostusta" ;)
mitäs teille muille kuuluu?! taas on menny hiljasex :( oli tänne sentään yx uusi tyyppi ilmestyny :) niin, että tervetuloa vaan mukaan johannama!! :)
meillä alkaa olla aika paljon kaikenlaisia vauvelin tarvikkeita (isot jutut puuttuu vielä). mutsi on kiikuttanu mun vanhoja vaatteita lisää ja sit anoppi toi mun miehen ja sen veljen vaatteita, leluja, vaunujen sade- ja hyttyssuojan sekä kaikkii lakanoita yms. olen myös saanu kavereilta jos jonkin näköstä tavaraa.
sänkyä ollaan kovasti yritetty metsästää, mut ei oo vieläkään löytyny
:( niitä on muuten aika suppee valikoima tarjolla (kaikissa kaupoissa)
:( no on täs vielä hetki aikaa :)
että tällästä tänne. kertokaahan muutkin kuulumisia!!
kara 15+2
Olen käynyt joka päivä vilkaisemassa, joskos joku olisi tullut kirjoittelemaan jotain, mutta kovin on ollut hiljaista. Kara sentään vielä mukana=)
Mullakin mahaa turvottaa aivan kamalasti iltaisin. Näin päivällä olo on suht normaali, mutta iltaa kohden mahaan muodostuu ilmapallo=0. Vielä mahdun kuitenkin omiin vaatteisiin.
Tuntuu, ettei mitään tapahdu. Seuraava neuvola vasta 22.10 ja ultra 13.11. Tuota ultraa odotan kovasti. Olisi jo ihana päästä taas näkemään pikkuinen.
Meillä aukeaa tähän lähistölle loppukuusta Ikea. Sinne täytyy sitten suunnata. Olen nettisivuja jo katsonut, ja löytänyt pari varteenotettavaa pinnasänkyä.
Onkos muuten kukaan vielä tuntenut potkuja? Mulla viikkoja vielä niin vähän ja esikoista kun odotan, niin taidan joutua vielä monta viikkoa odottamaan. En vaan malttaisi. Kaksi kertaa on käynyt niin, että kun olen pitänyt kättä alamahalla, niin masu on tehnyt sellaisen jännän aaltoliikkeen. En tiedä mikä se sitten on. Mutta siis, jos ei olisi käsi sattunut olemaan mahalla, niin en olisi kyllä mitään tuntenut. Mulla tuo käsi sattuu vähän väliä hakeutumaan mahan päälle=)
Johannama, tervetuloa joukkoon!
Luna. 13+6 (jee, huomenna vaihtuu viikot!)
Hiljaista täällä on.....olen käynyt aina vilkaisemassa, mutta itse en nyt ole intoutunut kirjoittelemaan....suru on puserossa ollut. Vuotoa, mitä koko alkuraskauden on hieman ollut, on nyt sitten ollut enemmän. Eikä mitään syytä tunnu tähän löytyvän. Istukan sijaintia ei vielä ole saatu selville, mutta tiistaina on sitten taas lääkärikäynti ja siinä selviää hieman enemmän. Jos istukka on kohdunsuun edessä, se selittäisi vuodon, sillä istukassa paljon verisuonia ja ne saattaisivat hieman fuskata, muutenhan se sitten on huono juttu jatkoa ajatellen. Siis se, että istukka on kohdunsuun edessä. Sairaslomalla olen ollut. Mieli on ollut matalana. Mitään ei saisi nostella, kun verta tirahtaa aina paineen kohdistuessa tuonne alavatsalle. Se tietenkin vaikeuttaa esikoisen hoitoa. Häntä en kuitenkaan ole raaskinut hoitoonkaan aamuisin viedä nyt kun olen kotona, joten sisarusten ja vanhempien apu on ollut tarpeen. Kohdunsuu kuitenkin kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä ihan normaalin verran sekä vauvan sydänäänet kuuluvat ja liikkeet tuntuvat, joten siellä pitäisi olla kaikki vielä ainakin nyt hyvin. Kauheaa päänsärkyä on ollut ja se varmaan johtuu ihan tästä stressistä.
Masu on kyllä kasvanut. Minulla on jo yhtä iso jalkapallo tuossa edessä, kuin monella viimeisillään olevalla. Painoa ei ole kyllä samassa suhteessa tullut, vain muutama hassu kilo, mikä tässä hieman ihmetyttääkin. Miten tämä pallero voi ollakkaan näin iso! Olen jo sitäkin alkanut epäillä, josko kaikki ei tuolla masussa olisikaan kohdallaan. Neuvolantäti kuitenkin rauhoitteli, että se on hyvä merkki, kun kohtu on kasvanut huimasti ja siten myös vauva. Häpyluunliitoksen löystyminen vain vaikeuttaa elämää ja mitä enemmän masu kasvaa, sen huonommaksi liikkuminen menee, eikä olla edes puolivälissä vielä....välillä epätoivo iskee ja itkettää tämä koko tilanne.
Aurinkoisia päiviä kuitenkin teille kaikille ja toivottavasti mieli pysyy virkeänä edes teillä.
terveisin
mine + pikkuruinen 17 + 5
Tosi kurja juttu sinulla. Varmasti olet huolesta sekaisin. Ymmärrettävää. Nyt vaan lepäilet. Eihän tuossa tilanteessa kai oikein muukaan auta. Jaksamisia, ja tulethan tiistaina kertomaan uusimmat kuulumiset.
Luna.
mine: täältä lähetän sulle voimia ja tsemppiä jaksaa. onneksi pääset lääkäriin jo huomenna. kerro sit miten meni. kaikkea hyvää sulle!!
toivottaa kara ja nasu 16+0
Täällä yksi entinen teikäläinen, jos vielä muistatte... Syvästä suosta on yritetty rämpiä ylös ja voin sanoa, että helppoa se ei ole ollut. Elämäni kamalinta aikaa, mutta nyt on jo katsottava eteenpäin, jopa pieni toivonpilkahdus kenties näkyy edessä päin (toivottavasti). Pieni on menetetty, mutta uutta vauvaa toivotaan, se on selvä...
Teidän kuulumisia olen välillä käynyt lukemassa ja haikeana miettinyt missä vaiheessa itse nyt olisin raskaudessa - mutta mukava on kuitenkin teidän kuulumisia lukea! Oman tarinani olen kirjoittanut tuonne keskenmenopalstalle, siellä onkin osa sen käynyt lukemassa ja ottamassa osaa - kiitos siitä!!
Sellaista tulin vaan miettineeksi, kun huomasin, että olitte tuota esittelylistaa pohtineet... Mullahan se on Word-tiedostona koneella vieläkin tallennettuna, väreineen päivineen, joten jos joku haluaisi sen niin multa sen saisi - turhaahan sen on antaa tuolla vaan kökkiä kun kovan vaivan näin! ;) Siinä ei siis ole sen kummempaa, kun kerran on valmiiksi tehtynä, muuta kuin aina vaan kopioida se ja liittää uuteen kuukausipinoon. Jos tulee päivityksiä tm., niin ne voi vaan muuttaa tai lisätä listaan. Värikoodeihin ei kannata koskea; ne on sitten niitä sekavan näköisiä hakasulkukoodeja rivien alussa ja lopussa! ;)
Eli jos joku haluaa tämän listan, niin laittaa vaan mulle postia osoitteeseen naksu80@netti.fi - voin sitten sitä kautta neuvoa tarkemmin ja opastaa, jos on tarvetta!
Eipä muuta, oikein mukavaa raskausaikaa teille kaikille, ihanat maaliskuiset, nauttikaa odotuksestanne!!!!!
-Naksu ja Enkelivauva Pieni-
Mulla on huomenna aamulla eka ultra. Jännittää ihan kamalasti. Oireet on loppuneet viikon aikana, ja pelkään pahinta. Toisaalta mullahan on koko alkuraskaus ollut suht helppo. Onneksi siis huomenna tiedetään jo paljon enemmän.
Sukupuolesta: Meidän on pakko saada tietää. Mennään vaikka 4d-ultraan, jos ei muuten saada tietää. Ei sillä, että sukupuolella olisi mitään väliä, mutta ollaan vaan niin uteliaita. Ja toinen, hyvinkin pinnallinen syy, en pysty ostamaan mitään vauvalle, kun täällä Espanjassa kaikki on joko-tai. Tosi vähän mitään unisex-juttuja. Vaunujakaan ei tahdo löytyä unisex-väreissä. Yksi päivä katsoin sellaista pakettia, missä on hiusharja, lämpömittari, kynsisakset yms. Sitäkin löytyi vain vaaleanpunaisena ja vaaleansinisenä! Ja jos tulokas sattuu olemaan tyttö, niin ostan kesäksi pelkkiä mekkoja. Täällä on kuitenkin niin kuuma, ettei pitkiä housuja ja paitoja tarvitse.
Tuun huomenna ilmoittamaan ultrakuulumiset. Pitäkää peukkuja, että oireettomuudesta huolimatta kaikki olisi hyvin.
Karalle pikaista paranemista!
Luna. 11+1