Pirkanmaan sateinen syyskuu
Lainaan tähän ossen elokuun ensimmäisestä viestistä, toivottavasti näkyy oikein?
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=maroon]Nimim.: aurinko76
lapsoset: tyttö 1/07
plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS
asun: Tampereella miehen kanssa
muuta: vm. -76[/color]
[color=olive]nimim: Eliza77
lapsoset: poika 07/06
hoidot: 3xICSI, 1xPAS
plussa: 3 ICSI toden sanoi
asumme: Tampereella [/color]
[color=maroon]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Akaassa[/color]
[color=olive]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: Tyttö ja poika 12/06
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Vammalassa miehen ja lasten kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim. iita71
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: yritystä pari vuotta: PCO todettu 2005, metformiinit, clomifemit ennen IVF:ää joista 2. tärppäsi
Asumme: Tampereella[/color]
[color=olive]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: poika 1/07
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=olive]Nimim.: Kuutar78
lapsoset: poika 06/07
aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)
plussasin: 1. ivf
asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]
[color=maroon]Nimim.: Lempi-Kukka
lapsoset: poika 06/06
plussasin: PAS
asun: 20 km Treelta
muuta: 31 v.[/color]
[color=olive]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: tyttö 10/06
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa 2006, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=maroon]nimim: mi-ki
lapsoset: poika 1/07
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=olive]nimim: nordenskjold
lapsoset: Onni ja Helmi 12/02 ja Hertta 2/06
hoidot: IVF/ICSI -02 ja 3 PASsia vuonna -05, seuraava hoito alkamassa
asun: 40 km Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim. nurminata
lapsoset: poika 9/06
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=olive]nimim.: osborne
lapsoset: tyttö 11/06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asumme: Tampereen naapurilähiössä
muuta: vm. -77[/color]
[color=maroon]Nimim: pewina
Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06
Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS
Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)
Asutaan n. 40 km Tampereelta
Muuta: vm -79[/color]
[color=olive]Nimim : samako
Lapsoset : LA 26.6
Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF
Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>
Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]
[color=maroon]Nimim: Vega75
Lapsoset: pojat 1/07
Hoidot: yrittää ehdittiin kaksi vuotta ennenkuin kaksospojat saivat alkunsa 5/06. Hoitoina 5 inseminaatiota, 3 ICSIä + PAS:ia, joista toisesta keskenmeno ja kolmannesta pojat.
Plussasin: Kolmas PAS
Asutaan Kangasalla[/color]
[color=olive]Nimim.: vegax
Lapsoset: poika 6/06
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Nokialla[/color]
[color=maroon]nimim.: violet82
lapsoset: tyttö 12/05, tyttö 3/07
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: molemmat luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöjeni kanssa[/color]
[color=olive]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Seinäjoella[/color]
[/quote]
Kommentit (38)
Heti alkuun onnittelut mi-kin pienelle-isolle miehelle liikuntataitojen kehityksestä! Mun piti oikein vauvakirjasta tarkistaa, et koska toi meitin Ässä läks konttaamaan ja saman ikäsenä se oli. Miten siitä muka on jo ikuisuus aikaa?
Tuo syömishomma on kyllä yks ikuisuuskysymys, välillä kun ahmitaan kaikki käsiin sattuva ja sit taas nirsoillaan kaikkea...Mutta meillä autto temppuilukautena sellanen lempeä huijaaminen: annoin joka toisella lusikallisella hedelmäsosetta tms herkkua ja joka toisella sitä varsinaista ruokaa. Tai sit dippasin sitä ruokalusikkaa (siis lusikkaa, jossa ruokaa:) aina lopuks siinä jälkkärissä. Autto meillä, yleensä. Ja vieläkin hyvin menneen ruokailusuorituksen jälkeen tuuletetaan kunnolla :)
Täältä kans Nooralle onnenpeukutuksia, tuuhan kertomaan kuulumisia!
Mites Elizan töihinpaluu ja pojan päivähoitoura on alkaneet?
Entäs kaikki muut...?Aikas hiljasta on palstalla ollut kesäkuukaudet, jos nyt syyssateet ajais sakin sisälle koneen ääreen useammin :)
Meille kuuluu hyvää, pojan iho-oireet on melkein parantuneet. Mitkään allergiatestit ei näyttäneet mitään, vaikka prick-testissäkin tehtiin 30 testiaineen verran viiltoja pojan käsivarsiin :( Mutta nyt päästään palauttelemaan ruoka-aineita takasin, hyvä niin.
Muuten meillä on nyt muotia äiskän auttaminen kotitöissä: poju tuo itte puhtaan vaipan, vie likasen roskiin, imuroi, moppaa, pyyhkii rätillä paikkoja ja ojentaa mulle henkareita ja pyykkipoikia pyydettäessä. Ja melkein jatkuva Pepsodent-hymy naamalla:) Sanoja odotetaan edelleen, omaa pölötystä on kauheesti mut ihan oikeita sanoja ei juurikaan. Paits että poika osaa kyllä lukea, äsken kattoi tätä sivua ja sanoi " vau-va!"
Hampaita (poski-) taidetaan taas tehdä, kun nukkuminen on ollu vähän levottomampaa. Mutta tosi hyvä helpotus hammaskiukkuun on ollut yllättäen (?) meripihka. En ollut itte kuullutkaan asiasta, mut kuulema keski-Euroopassa vauvoille laitetaan heti synnyttyä meripihkakoru kaulaan. Meripihkan erittämä lämpö auttaa kipuun ja voi ehkästä tulehduksia. Ostin tutulta myyjältä sellasen korun pojalle ja oikeesti se tuntuu auttavan, koska poju ottaa hampantulon nyt paljon iisimmin kun aiemmin. Ja sitä korua käydään peilin eessä ihailemassa koko ajan :)
Mutta me ruvetaan vetämään taas vaatekertaa ylle ja mennään ulos riehumaan vielä.
Reippaita syyspäiviä kaikille,
terv L-K ja Ässä kohta 1v 3kk
alkaa tosiaan olla sekä ilmassa että arjessa.
Vähitellen alkaa meilläkin reissut vähetä ja normaali (siis mikä se on) arki alkaa. Mukavaa kun " harrastukset" alkavat taas.
Onnea Mi-kin pojalle konttaustaidosta!
Meilläkin sama taito on löytynyt. Myös meidän herralla ryömiminen jäi oikeastaan väliin. Herra peruutteli pari viikkoa ja nyt viikko sitten hoksasi vihdoin konttaamisen. Nyt hän paineleekin jo kovaa vauhtia minne itse haluaa. Seisominen sekä käveleminen (avustettuna) ovat tosi pop. Vaikka konttaaminen on kivaa, tulee herra usein nykimään lahkeesta että nyt pitäisi päästä ylös ja kävelemään. Ylös hän nousee ketterästi ihmistä vasten. Huonekaluja vasten homma ei onneksi ihan vielä toimi. Tosin tänään hän taisi keksiä senkin. Ainakin polviseisontaan mennään jo sohvaa tai rahia vasten ketterästi. Kyllä tuo pikkuinen on niin söpö kun hän konttaa menemään.
Myös meidän herralla tuo syöminen on hyvin vaihtelevaa. Joka toinen päivä on syömäpäivä jolloin mikä tahansa ruoka uppoaa vauhdilla. Joka toinen päivä onkin sitten äidin kärsivällisyys koetuksella syömäpuuhissa. Meidän herraa kun ei saa edes huijattua syömään millään ruualla. Hän vain päättää ettei tänään ruoka maistu, napsauttaa suunsa suppuun, pudistaa päätään ja repii ruokalappua kaulasta. Pari lusikallista uppoaa per syöttö näinä päivinä. Niin ja leipä ja maissinaksut jos niitä antaisi loputtomasti. Onneksi puuro kelpaa aika hyvin myös näinä syömättömyyspäivinä. Eikä nuo " paastot" tunnu vaikuttavan mihinkään kuten nukkumiseen, puuhasteluun tai hyväntuulisuuteen.
Me yritettiin parantaa ruokahalua päivisin lopettamalla tarjoilu öisin. Kyllä se ehkä vähän vaikuttikin. Nyt ollaan menty kaksi viikkoa ilman yötarjoilua. Isä on siis hoitanut yöheräämiset tänä aikana. Ekasta yöstä lähtien poika tyytyi kohtaloonsa ja on nukahtanut joka kerta uudestaan ihan muutamassa minuutissa. Paitsi kerran kun mä yritin häntä rauhoittaa. Siitä syntyi niin hirveä protesti, että taidanpa maidontuoksuineni pysytellä öisin pois pojan huoneesta vielä tovin. Toisaalta ihan reilua, että saisi itse nukkua yöt nyt kun on hoitanut kahdeksan kuukautta nuo heräämiset. En vaan itse meinaa saada nukuttua sen kummemmin vaan herään myös kuuntelemaan kauanko pojan uudelleen nukahtaminen kestää. Eipä niitä heräämisiä yleensä ole kuin pari yössä eli ihan ok tilanne sillä sektorilla.
Ihana tuo Lempikukan Ässän kotihommissa auttaminen. Oikein näin Ässän innoissaan naama hymyssä siinä puuhailemassa.
Kovasti on tosiaan näistä vauvoista kasvamassa taitavia taaperoita.
mi-ki muistuttikin kauneuspäivästä. Mä taisinkin siihen jo ilmoittautua ja yhä ollaan kovasti tulossa. Kiva nähdä taas toivottavasti monia kesän jälkeen.
iita ja pikku-äijä 8kk+
Olenko unohtanut käydä kertomassa? Minähän olen tunnetusti testien suurkuluttaja, eli testaaminen on jo aloitettu. Eilen ja tänään sain kuin sainkin haamuplussan tikkuun! Eli pp 8 ja 9. Huomisaamuksi ei ole enää herkkiä testejä ja nyt pitäis ehdottomasti olla! En ymmärrä oikein itsekään, mutta mulla on jotenkin luottavainen olo tän suhteen. Menkkakivuista ei ole tietoakaan. Toivottavasti en putoa pian korkealta ja kovaa...
Kädet ristissä yritän lähestyä yläkertaa, että antaisi Sulon sinnitellä kotiin asti!
Ihanalta kuulostaa teidän puuhailut. Nuo ruokailut on vähän mystistä puuhaa välillä. Meille hampilekuri sanoi, että lapsi voi kieltäytyä lämpimästä ja suolaisesta ruuasta esim. poskihampaiden tulon aikoihin. Suositteli jogurttia, viiliä ja naposteltavaa.
Kaikkea hyvää,
Noora pp 9...
...tai 3+3
Noora: voihan vautsi..! Onnea, anna sen nyt tosiaan olla totta :) Olisipa tosi hienoa.
Mä olen nyt ihan tunnekouhuissa täällä... Pitäisköhän huomenna soittaa Avalle ja laittaa taas piinat päälle (tai siis alottaa ivf taas kerran alusta, tuo meidän ahkera kotitalouskääpiö kun oli viimonen eloonjäänyt alkiomme).
Voi vitsi.
db db db (noinko ne peukut tulee?) L-K
No johan pomppasi, ihana uutinen jo tuokin, Noora! Toivotaan, että haamut pysyvät mukana loppuun asti. Tuo on muuten jännä tuo tunne asiasta. Mulla nimittäin oli myös hyvin vahva fiilis, että pas (josta typy sai alkunsa) onnistuu. Jopa niin, että kaksi siirretään, ja jää matkaan, mutta vain toinen jatkaa loppuun asti. Sitten kun siirto lähestyi, niin sanoivat, että toinen sulatetuista ei selvinnyt, ja olin ihan että ei ole totta (kun oli niin vahva tunne). Noh, siirtopäivän aamuna soitin vielä, ja kertoivat, että toinenkin alkio oli menetetty, joten olivat sulattaneet kaksi uutta, jotka sitten siirrettiin. Loppujen lopuksi molemmat kiinnittyivät, mutta toinen oli tuulimuna.
Hauska kuulla, että mi-kin A konttailee, ja että Iitan pikku-herra on jo menossa kovaa vauhtia seuraavaan vaiheeseen, eli kävelyyn! L-K:n iso ässä ahkeroi kotona, swiffer pöly-moppi käteen ja eikun leikiksi!
Meillä e on ollut syömäpäällä nyt todella hienosti. Olenkin tullut uuden ¿ongelman¿ eteen. Jos pikkuinen aukoo suutaan, ja ruoka on lautaselta loppumassa, niin kaivetaanko kaapeista lisää? Erityisesti illalla ja tietysti välipalaherkkua haluaisi syödä _paljon_. Illalla olenkin antanut puuroa runsaasti, mutta välipalaa olen rajoittanut vain puolikkaaseen pieneen purkkiin, jotta seuraavaksi tarjolle tulevaa kasvispöperöä menisi myös.
Me myös edelleen tulossa mi-kille!
Tähän loppuun myös e:n omakätiset terveiset teille kaikille: hgfgvgbvdf vc
t aurinko ja e 7 kk
toivotaan totta vieköön, että Sulo on sitkeä sissi ja tarraa täysillä kiinni!
mi-ki, mä olen todennut, et lapset syö ku niillä on nälkä ja kieltäytyy, kun ei maistu... eli meillä ainakin mun hysteerinen huoleni typyn syömättömyydestä on aina ollut turhaa - parin päivän/viikon päästä tyttö palaa taas normaaliin syömisiin ja vähän ajan päästä alkaa uusi ruoan hyljeksintäkausi. Oon päättänyt, et meillä ei taivuta viihdytyksiin jne, mutta silti välillä mies tanssii ja minä ilveilen ja ruokaa ujutetaan L-K:n tavoin hedelmäsoseiden seassa. :) Mutta jos maito esim. maistuu, eli saat edes nesteitä menemään, en olisi niin huolissani lyhytaikaisista ruokalakoista.
Mä oon muuten pohtinut kovasti sitä, että miten voin perustella itselleni sen, et kaikkea pitää maistaa, kun en itsekään suostu maistamaan ihan kaikkea... tai no tuon maistamisen voin kyllä perustella, mut entäs sen, että typyn pitää syödä sitä ruokaa mitä tarjoan, jos toinen nyt vaan ei oikeasti tykkää jostain ruoasta. No, ehkä tämäkin ajan myötä selviää...
Onnea myös konttaustaidosta reippaille pojille A:lle ja iitan pikkuiselle!
Mä voin kans kuvitella Ässän kotihommissa! Luttana!
Ai niin, auringolle vielä ruokailusta. Silloin harvoin, kun joku ruoka on typylle kelvannut niin, että suu aukeaa odottavasti vielä ruoan loputtua, olen todellakin tarjonnut lisää. Tosin herkkuja en anna niin paljoa kuin menisi, vaan niitten suhteen päätän etukäteen, mikä on hyvä määrä. Tosin jos teidän e syö hyvin " oikeaakin" ruokaa, niin voit minun mielestä antaa ihan koko purkin hedelmäsosetta, ellei se tosiaan vie sitten nälkää seuraavalta aterialta. Illalla antaisin sinuna puuroa tms. mitä syöttekin niin paljon kuin menee.
Kauneuskutsujen kohtaloa mietin edelleen, en osaa tehdä päätöstä... Todennäköisesti tullaan, mutta ilmoittelen mi-kille kyllä ajoissa.
Mä olen nyt sit taas kotona typyn kans ja mies lähti aamulla töihin. Ei kuulema olis yhtään huvittanut. :) Meillä on ollut typyn kans oikein kiva päivä, käytiin shoppailemassa ja lähinnä tarkastelemassa kurahaalaritarjontaa. En osaa päättää, tarttisko typy sellaset vai ei, kun ei vielä kävele, mutta sit kuitenkin märemmilläkin keleillä olis kiva päästä pihalle. Mut en haluais ostaa just sopivaa kun sit ei mahtuis keväällä, mut sit taas liian iso voi olla aika ikävä typyn päällä. Ei oo helppoo tääkään... :)
Mitäs keinikselle kuuluu?? vegaxin kans törmättiinkin viime viikolla. Entäs Kuutar, violet ja Katariina?? Ja kaikki muut, joita en nyt muista mainita erikseen!
Jaahas, ulkona taas sataa, pitää mennä peitteleen vaunut.
-Osse ja typykkä melkein 10kk
Ne herkät testit oli sitten aamulla lopussa, niin otin ihan tavallisen testin kaapista. Siihenkin tuli 2 viivaa! Soitin jo klinikalle ihan innoissani. Kunpa kaikki menis hyvin. Tänään kumminkin olen raskaana ja tosi onnellinen siitä! Yritän olla pelkäämättä kaikkea mutta saa nähdä kuinka pitkälle asenne riittää. Alkuraskauden ultra olis tasan kolmen viikon päästä.
Osse: Minkäskokoista kurahousua teiltä puuttuu? Meiltä saattais löytyä jos värillä ei ole väliä. Kaikkea on meinaan kahdet! Kaikki on tietysti käytettyjä ja ihan taviksia, mutta yksvärisiä. Funteeraa semmoista ratkaisua.
Mukavia syyspäiviä,
Noora 3+4... ...jonkin verran on siihen että on 40...
mi-ki: Hienosti A lähtee jo liikkeelle. Meillä pojalla pitkälti pakki päällä nyt on vähän alkanut heittäytymällä mennä eteenkin päin. Konttaus ja karhukävelyasentoon on mennyt jo pitkään mut ei osaa liikutella niin itseään eteenpän.
Tyttö meillä on kontannut kuukauden verran ja jo muutaman viikon noussut pystyynkin. Lattialla leikkiminen ei kiinnosta, kun koko ajan pitäisi nousta vaan seisomaan.
Noora: Oikein Paljon Onnea!
Meillä tässä oli pieni flunssa, mutta siitä selvittiin hyvin ja nopeasti.
Hampaita meillä on nyt molemmilla 2 alhaalla. Päivät menee kyllä niin nopeasti noiden pikku vintiöiden kanssa et huh, mutta mukavaa on.
Syys terveisin Ibiza ja vintiöt 8,5kk
Mistä kannattaa ostaa ekat kengät? Minkälaiset? Mitä pitää ottaa huomioon?
A nousi juuri seisomaan tukea vasten joten lienee ajankohtaista... :D
-miki ja A 7kk 3 vkoa
PS. Nooralle suuren suuret onnittelut! [color=pink][size=4]♥[/size][/color]
Hienoa A! Mä en oikein tiedä, mistä kannattaa ostaa, mutta ainakin Stockalla tänään näin, kun myyjä auttoi asiakkaita valkkaamaan kenkiä. Niillä oli sellaiset jalanmittausvälineet jne. Varmaan mikä tahansa kauppa, jossa on kenkäosastolla myyjät, käy. Tärkeintä on sovittaa kenkää seisovan lapsen jalkaan, koska jalka levenee melkoisesti seisoessa. Ja hyvä myyjä osaa myös suositella kenkämallia.
Me sen sijaan ostettiin kesällä kengät sokkona ja taitavat olla edelleen hiukan liian isot. Tosin typy ei vieläkään kävele tai seiso ulkona, konttailee vaan onnellisena... Lähinnä kengät on olleet " koristeena" , mutta nyt aion panostaa kunnon talvikenkiin, kun kävelytaito lienee todennäköinen tänä syksynä. :)
Mulla alkaa huomenna hormonimenkat... ihan oudon tuntoista, kun ei sellaisia ihmeitä taas " vuosiin" ole ollut. :/
Typy osas tänään vastata mun kysymykseen " miten hauva sanoo" :) Luttana! Tosin hauva sanoo hänen mielestään " yh yh" , mutta yhtä kaikki kelpaa äitille. :D
Sen lisäks oon taistellut välikausihaalarien kokojen kanssa, miten ihmeessä 86-koon haalari voi olla meidän tytölle ihan just sopiva nyt?? :o
-Osse ja typykkä 5 päivää vajaa 10kk
Heips kaikille!
Kuten jo otsikosta voi päätellä, täällä ollaan ainakin ihan innoissaan Nooran plustestistä. Toivotaan, että pikkuinen sinnittelee mukana loppuun saakka.. liimaa ja jarrusukkia siis <3
Onnittelut Mi-ki:n A:lle konttaamisesta ja seisomaan nousemisesta. Mä aattelinkin jo maanantaina, ettei välttämättä kauaa mene kun herra nousee ylös. Kai se sohvapöydän kulma oli sopiva nousupaikka? ;) Kengistä; mä ite ostin herralle eka kengiksi eccot, kun olivat sopivat laittaa jalkaan. Ainakin neuvolasta saadun jalkineoppaan mukaan, kannattaa hankkia kengät vasta kun lapsi oppii sujuvasti nousemaan seisomaan. Sovittaa kannattaa aina, joten A mukaan shoppailemaan, sillä jalka voi olla pullukka (kuten meidän herralla eikä kaikki kengät siten mene jalkaan) . Muistaakseni suositus oli, että ensikenkään ois n. 1cm kasvunvaraa.
Hienoa, että Lempi-Kukan ässäkin pääsee takaisin ruoka-aineiden pariin eikä mitään löytynyt.
Töihin on palattu ja päiväkotielämä aloitettu; on ollut ihan hauskaa käydä töissä ja päivät menee suht nopeesti, eikä vapaa-ajan ongelmia ole.. meidän herra on tykännyt olla päiväkodissa ja osaa jo aavistaa, että äiti lähtee töihin; joten itkuthan siinä on tullu, mutta loppuneet yleensä muutaman minuutin päästä mun lähdöstä; syönytkin on siellä ihan hyvin, nukkuminen on ollut hieman haastavaa ja siks mulla on alusta alkaen ollu vaunut mukana ja herra on koisannut aamu-unet vaunuissa 30min ja nukkunut sitten klo 11.30/12-13 toiset unet. Nyt herra on sitten saanut tän syysflunssan ja ekan korvatulehduksen (onneks lievänä), johon nautittiin antibiootitkin. Kuume huitelee nytkin liki 40 asteessa, joten äiskä viettää nyt kotona muutaman päivän pojan kanssa. Mies on osittaisella hoitovapaalla eli on aina maanantait pojan kanssa, joten päiväkodissa ei olla hurjan pitkiä päiviä eikä viikkoja.
Mut nyt vaunuissa kuului kutsu, joten..
Toivottavasti tässä nähdään vielä!
-Eliza ja kävelevä herra 1v1kk-
Mi-ki+muut; tuli vaan mieleen, että jos ootte suunnistamassa niitä kenkiä ostelemaan niin seuraavana viikonloppuna (taitaa olla siis 13-15.9) on taas S-etukortilla -15% mm. lasten vaatteista, kengistä jne.. joten silloin kannattaa mennä shoppailemaan noita kenkiä. Reimaltakin on tullut kenkiä myyntiin, ainakin Citymarketista löytyy, jotka tuntuu ihan hyviltä jalkaan ja helpoilta pukea (tarroilla, mutta silti tukevat). Kenkäkoko on meidän herralla nyt 19/20/21, riippuen kengästä; kumpparit ostin juuri 21, että mahtuu sukkakin.
Niin ja jos vielä mainostais, niin Travallessa on pe-la poistomyyntiä eli myydään ihan pilkkahinnalla Remuja ;) jos talvi/syksyvaatteita kaipaa..
Meillä herra sitten läks kävelemään ja ihan kunnolla. Synttäreiden tienoilla vielä mentiin seiniä pitkin kävellen ja välillä kontaten, mutta sitten seuraavalla viikolla käveltiin huonekalulta toiselle ja sitten kerättiin hieman rohkeutta pari viikkoa ja sitten ampastiin kunnolla kävelemään, nyt jopa juoksee muutamia askeleita, joten perässä on pysyminen. Konttaa ei oikeastaan enää, paitsi silloin jos jotain kiinnostavaa jossakin mihin näkee paremmin konttaamalla. Tänäänkin tepsutellut ympäri olohuonetta ja keittiötä perässä vedettävän mäyräkoiran kanssa. Palloa heitetään ja aina välillä saatetaan jopa potkaistakin. Nyt onneks herra on jo unen mailla, sillä kuumemittari näytti hetki sitten 40.1. Huomenna lääkäriin taasen...
Mites Ossen hoitosuunnitelmat? Jokos oot käyny tervehtimässä lääkäriä? Missä ne nyt on, sillä muuttivat VL:n vierestä jonnekin Taysin aluella. Joku pohti, että onko Katjalla vielä sama hoitaja ja ainakin viime soittamisen perusteella oli, kun elokuun alussa soittelin.
Mutta jos suuntais nukkumaan, voipi olla levoton yö edessä..
...tsempeistä ja onnitteluista! Onhan tässä vielä aikaa ultraankin, mutta päivä kerrallaan mennään ja iloitaan jokaisesta hyvästä.
Laittelin sähköposteihin pikakutsua meitille. Osborne tulee hakemaan ens viikon perjantaina kurakamppeita ja ajattelin kutsua teidät sitten siinä samalla. Niin että jos kalentereihin sopii vielä, niin tervetuloa. Laitan kreikkalaista ruokaa ja lisäksi tarjolla mielenkiintoista showta jota lapset ja mäyris esittää (päivittäin)...
Kaikkea hyvää,
Noora 3+6
on siis kovassa vauhdissa, ihan näillä näppylöillä on alkamassa ekat menkat 20 kk:teen (siis hormoneilla käynnistellään). Olo on ollut koko päivän kamala, oksettaa ja huimaa, rinnat on kipeet ja nyt alkaa mahassa kiertää. En mä muista, että ennen olis ollut näin kamala olo ennen kuukautisia, mutta toisaalta siitä on niin kauan, etten oikein muistakaan kauhean hyvin.
Mutta siis, ivf:n punktioaika on varattu vk:lle 47 (muistaakseni, heti marraskuun puolivälin jälkeen joka tapauksessa) ja siihen asti syön primoluteja ja metformiineja. Lääkärissä oltiin tuossa kolmisen viikkoa sitten ja lääkärinä ei ollut Katja.
Typy on tänään muutamaan otteseen ottanut useampia askelia peräkkäin, illalla kuulema jo kolme peräkkäin. Isi ylpeenä raportoi. Meillä on hillitön hitti nuo uudet puupalikat, joissa on kirjaimia, numeroita ja kuvita (ostin Miraakkelista, oikein ne perinteiset). Vähän on hienoa, kun isi tai äiti tekee niistä tornin ja sen saa kaataa.
Oon huomenna menossa heittämään opetussijaisuuden ja typy menee tädilleni hoitoon. Pitäis vähän vielä valmistella tunteja, onneks aiheet on kuitenkin mulle ihan peruskauraa, joten eiköhän ne rutiinilla mene.
Mä muuten oon menossa heti pe-aamuna shoppaileen Travallen myymälään, joten jos joku muukin tulee, niin kympiltä aion olla siellä. :)
Ja ens viikolla Nooralle ollaan tulossa.
-Osse ja typykkä sunnuntaina
Nooralle iiisot onnittelut!!! On varmasti olo kuin tulisilla hiilillä sinne ekaan ultraan saakka. Osse se on sitten pian seuraavana jännäilemässä. Niin vaan uudet kierrokset alkaa:) Treffeistä eli auton saamisesta en osaa vielä sanoa, kun mies on työmatkalla. Ilmoittelen piakkoin...
Me ollaan oltu myös aikeissa lähteä syksyn/talven aikaan vl:lle jälleen. Nyt oon vaan alkanut empiä, kun olisi haussa pari kivaa työpaikkaa... Että jäädäkkö kotiin ja yrittää seuraavaa, vai lähteä tosissaan kokeilemaan työnsaantia ja viedä sitten poju hoitoon, jos tärpää??? Vauvasuunnitelmat kyllä siirtyis sitten tulevaisuuteen, ja mulla on jo ikää sen verran, ettei tässä mitään suurperhettä taida saada aikaiseksi... Noh, täytyy meditoida viikonloppuna, jos asia kirkastuis:))
Lempikukka, hienoa, ettei mitään allergiajuttuja löytynyt. Meillä oli aivan samat kuviot ja turhat testit viime talvena, ilmeisesti poika on vain atooppinen. Kesällä ei ollut mitään, nyt alkaa taas iho tuntua vähän kuivalle.
Mi-kin A:lle onnea askelista, samoin Ossen neidille! Siitä se sitten lähtee, maailma avautuu ihan valtavalla vauhdilla ja uusia juttuja tulee vauhdilla! Ibiza, voin vaan kuvitella, miten vauhdikkaita päivät on kahden kanssa, varsinkin nyt, kun alkavat lähteä liikkeelle.
Meilläkin on äidin pikku apulainen aika kova poika siivoamaan, jos on sotkemaankin. Tavarat järjestellään kaappeihin ja laatikoihin (lenkkarit keittiön laatikkoon, laastarit ja siteet kaivetaan vessan kaapista olkkariin jne... Pyykkikone pesee ihan kummallisilla ohjelmilla, joku käynee säätelemässä nappuloita. Olispa tajunnut joskus aikanaan ostaa vehkeet, joissa on lapsilukko. no ehkä se olis ollut kohtalolla leikkimistä...
Missäs se on se travallen myymälä? Mekin tarvittais talvihaalari...
Terkkuja, vegax ja vauhtipoika pian 1 v 3 kk
että tyttäreni on tänään ottanut useaan otteeseen 2-3 askelta ja illalla jo 6-8 askelta kerralla. Isänsä väittää tätä kävelyksi, mutta äiti on edelleen epävarma, voiko ajoittaista toisen jalan ympärillä pyörimistä kutsua tällä nimikkeellä. :)
Kohta mun vauva juoksee karkuun ja muuttaa pois kotoa!
Ossen typsylle onnittelut kävelytaidosta! Oot kyllä ihana lapsinero :)
Mi-kille tosta kenkäasiasta: tänään tulleessa Vauvassa on asiasta oikeen juttu. Mut sen sanon minäkn, että ilman lasta ei kyllä kenkiä lähdetä ostamaan, ne on pakko sovittaa jo senkin takia, että näkee miten ne saa käytännössä puettua. Ja myyjä kannattaa hihkasta apuun, jotta se koko menee oikein. Eri valmistajilla on erilaiset koot, meilläkin oli kesällä käytössä sekä 20 että 22 kokoset kengät ja aivan saman kokoiset ovat :) Ja hyvät kengät maksaa...
Asian vierestä tai noista vaatteiden kokoasioista sen verran, että ihmettelin taas kerran, miten sentti ei olekaan sentti. Jos vaatteessa lukee koko 92 cm, miten hitossa se voi olla sentilleen saman kokoinen kuin 80 cm vaate? Missä se puuttuva 12 cm on? Toi " isompi" vaate on Liberolta tienattu unihaalari ja " pienempi" Tutan unihaalari. Tässä äiti hämmästelee maailman menoa vähintään yhtä paljon kuin poika :)
Lempi-Kukka:
Asian vierestä tai noista vaatteiden kokoasioista sen verran, että ihmettelin taas kerran, miten sentti ei olekaan sentti. Jos vaatteessa lukee koko 92 cm, miten hitossa se voi olla sentilleen saman kokoinen kuin 80 cm vaate? Missä se puuttuva 12 cm on?
Kun pähkäilin sitä haalariasiaa niin ihmetytti, kun Reiman 80 oli saman kokoinen kuin Remun 86... :) Et mihin se kuusi senttiä siitä häviää??
No, meillä nyt joka tapauksessa on uusi hieno Remun välikausihaalari kokoa 86, taaperomalli eli vyötärökuminauhalla. Kasvunvaraa on, mutta keväällä varmasti just sopiva ja nyt syksyllä voidaan vielä taistella vanhalla Reiman 74:llä. Hintaa haalarilla oli 39 euroa, kun ovh lapussa oli 84,95! Vähän säästin taas rahaa, kyllä nyt on hyvä miehelle perustella shoppailuja... :)
Jaahas, pakko tästä on itsekin päikkäreille taipua. Ulkona on ihan mielettömän lämmintä, kelpaa typyn siellä nukkua...
-Osse ja typykkäinen
Näkyyhän se ihan oikein :D
Onko vinkkejä syöttämiseen, meillä alkaa omaa tahtoa löytyä niin paljon että herra pistää suun tiukasti suppuun syödessä, tai siis silloin kun sitä ei haluta tehdä. Ei auta leikit, laulut, naurattamiset eikä lelut :/ Suu on tiukasti lukossa jos herra niin tahtoo.
Tänä viikonloppuna A on oppinut jo paremmin konttaamaan, vaikka edelleen mennäänkin vähän haparoiden. Lisäksi noustaan polvilleen tukea vasten ja eilen poika nousi jopa pariin kertaan karhuasentoon eli käsien ja jalkojen varaan, polvien ja pyllyn ollessa ilmassa :O Ryömiminen meillä on jäänyt ihan vallan väliin. Kohtahan poika jo juoksee ja menee armeijaan *LOL*
Mitäs muille kuuluu? Parin viikon päästä nähdään meillä kauneuspäivillä, muistakaa laittaa mulle sähköpostia jos tulette mukaan.
Onko Nooralla oireita? ;) Täällä on peukut pystyssä!
-miki ja touhupeppu 7,5kk