Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluatte niin kiihkeasti lapsenne mukaan esim. haihin? Tarkoitan nyt muita kuin vauvaikaisia. Viihtyvatko pienet lapset tai (esi)murkut todellakin haissa?

Vierailija
01.09.2007 |

Onko lapsen käsitys hauskasta se, että istutaan pöydissä ja ruokaillaan siivosti ja seurataan ohjelmaa? Vai pitäisikö ohjelmisto ja ruokailu suunnitella lastenkutsuja silmällä pitäen?

Ymmärrän sen, että joidenkin on vaikea saada lapsenvahtia. Mutta että periaatteen vuoksi pitäisi saada ottaa lapset mukaan kaikkialle?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä on ihanaa kun on paljon ihmisiä ympärillä.

ja kyllä, hän osaa käyttäytyä

Vierailija
22/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaiset tilaisuudet ole lasten paikkoja ollenkaan. Enkä myöskään halua lähteä pois jo alkuillasta ja jäädä paitsi loistopippaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin ei muka sovi mennä lasten kanssa. Ja ankeaa se on myös aikuisten kannalta. Ei se ole niin, että lapset eivät olisi varsinaisia ihmisiä, jotka pitäisi rajata pois häiritsemästä aikuisten " oikeiden" ihmisten elämää. Itse muistan vieläkin lapsuudestani monia häitä ja hautajaisia, mieleenpainuvia tilaisuuksia ovat olleet, ja uskon että osasin myös käyttäytyä. Tietysti iltamyöhään ravintola voi olla epäsopiva paikka lapselle, mutta voisiko lapsi silti osallistua esim. tilaisuuteen kirkossa ja juhlaan muutenkin alkuillasta? Tietenkään ei ole mahdollista aina järjestää niin, että lapsen voisi vaikkapa loppuillaksi antaa hoitoon, ja vanhemmat jäisivät juhliin, mutta jos sellainen olisi mahdollista, se voisi olla hyvä ratkaisu.

Vierailija
24/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lapsettomia. Yksinkertaisesti vaan on niin paljon paikkoja jonne eivät voi lapset mennä. Se on sitä todellista elämää, ei voi päästä joka paikkaan aina.

Ne aikuiset, jotka haluavat lapsensa joka paikkaan mukaan ottaa, niin ottakaa, minne tahansa muualle mutta meidän häihin ette niitä tuo, ja jääkää mieluummin kotiin marisemaan kuin että kerrankin jätätte lapset hoitoon ja tulette juhlimme valittamaan, kun ei saanut lapsia mukaan ottaa.

Vierailija
25/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei todellakaan ole niitä mummoloita, joihin lapset voi aina tuupata, joten aika hankalaakin, jos juhlat on jossakin satojen kilometrien päässä. Meillä ei ole edes autoa, joten yöksi olisi ainakin jäätävä. Meillä ei kyllä ole koskaan ollut ongelmia lasten kanssa häissä tai muissakaan juhlissa, ei edes iltamyöhällä. Meidän lapset istuvat pöydässä ihan rauhassa, kun ovat siihen pienestä pitäen jo tottuneet.

Vierailija
26/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai pukeutua kauniisti ja leikkiä muiden lasten kanssa ja mikä parasta oli jännää kun sai valvoa =)

Itse kyllä jätän lapset hoitoon jos saadaan hoitaja vaikka lapset olikin tervetulleita. Meillä pojat 2v ja 5v. Sit kun ovat vähän isompia niin mukaan voi tulla mutta nyt koen että en itse pysty yhtään nauttimaan juhlista kun on kaksi uhmista mukana. Ja musta on epäkohteliasta hääparia kohtaan kun mun pojat meuhkaa siellä esim. jonkun puheen aikana. Siispä menemme miehen kanssa kahden ja nautimme aikuisten juhlista. Ainakaan meillä ei siihen ole usein mahdollisuutta ja jos on ja hoitaja löytyy niin en mieti kahta kertaa..

Vierailija
27/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se elämä yksinkertaista ja kiva ihmetellä, miksi joillakin on aina lapset mukana, jos voi itse jättää lapset AINA mummolaan.

Vierailija
28/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsillasi kummeja? Onko muita ystäviä joita voisi kysyä? tai sitten löytyy hyviä hoitajia esim MLL:n kautta. Vaikka en mäkään vieraalle jätä. Meillä käy aina sama hoitaja jolle maksamme. Bongasin hänen ilmoituksen ihan lähikaupan seinältä. Alkuun kävi ihan vaan leikkimässä lasten kanssa ja minä olin kotona. Tuli nöin tututksi lapsille ja nyt hän käy silloin tällöin hoitamassa.

Vierailija
29/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) siellä on kaikki sukulaismuksutkin, joiden kanssa on kiva leikkiä

b) 3- ja 4-vuotiaat tytöt nauttivat suunnattomasti hienoista puvuista, hienosta syömisestä ja tanssimisesta

c) 4-vuotias puhuu jatkuvasti häistä ja morsiamista ja suunnittelee jo omia häitään... :D on ihan morsiusfani

d) tytöistämme on ihanaa pukeutua hienoksi

Vierailija
30/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkataan lapsenvahti. Lähdetään etelään, mutta jätetään lapset Suomeen hoitoon. Ei oteta lapsia kauppareissuille, koska siellä on se riski, että lapsi alkaa vonkua ja mankua karkkia. Ei oteta lapsia mihinkään mukaan, mikä poikkeaa kotielämästä. Tarhaan vaan ja suoraan kotiin. Ja mitä oppii lapset elämästä ja käyttäytymisestä eri tilanteissa?

Vierailija
31/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ei olisi ollut lapsille sukulaislapsia seurana.

Vierailija
32/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen moneenkin sellaiseen ketjuun osallistunut aktiivisesti, ja minä ajattelen asian ongelmallisena nimenomaan pikkulasten vanhemmille.

Joten niiden ketjujen perusteella ei kannata päätellä, että isompien lasten vanhemmat haluaisivat väkisin tuoda lapsensa häihin mukaan. Kyllä niissä ketjuissa yleensä nimenomaan pikkulapsista, imetyksestä, yms. puhutaan.

Vierailija
33/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen siis sitä mieltä, että lapsia ei tarvitse eristää näistä juhlista kuten häistä, samallahan sitä oppii käyttäytymään juhlissa jne. Mutta en kyllä ymmärrä, että poikkeuksia ei voisi tehdä tässäkin asiassa. Joskus voi olla niin, että hääpari haluaa viettää häänsä jossakin heille tärkeässä paikassa, jonne ei yksinkertaisesti MAHDU kaikki ystävät lapsineen, kun perheissä voi tosiaan olla niitä lapsia aika montakin;) Ja tämä tietysti nostaisi myös kustannuksia. Mitä haittaa siitä on, jos hääpari ei kutsukaan häihinsä lapsia, joita ei edes kunnolla tunne? Esim. työkaverit jne..

Vierailija
34/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pitäisi sitten ihmetellä tai loukkaantua, kun jotkut eivät pääse tulemaan. Se on minusta kummallista.

Vierailija
35/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, joilla on itsellä runsaasti sukulaisapua tarjolla, eivät useinkaan voi käsittää, että jollakin ei ole ollenkaan. Tällaista syytä pidetään tekosyynä siihen, että ei huvita tulla.

Vierailija
36/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei pääse häihin lapsenhoito-ongelman takia.

Vierailija
37/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa itsekkyys ja yksilökeskeisyys on saavuttanut huippunsa kun kutsutaan vieraat juhliin iän perusteella.

Vierailija
38/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan koska en voi luottaa kaikkien sukulaisteni ja ystävieni järkevään käytökseen. Olen ollut häissä, joissa kakara kirkui täydellä volyymillä koko vihkimisen ajan, papin puheista ei kuulunut mitään. Jostain syystä vanhemmat eivät tajunneet raahata kiukuttelijaa ulos rauhoittumaan. Olen ollut häissä, joissa pikkulapset ovat juosseet ympyrää pöytien välissä, huutaneet ja leikkineet hippaa. Vaarallista sekä lapsille itselleen että muille ihmisille, on se sitten kiva kun joku tenava menee turvalleen ja aloittaa kauhean älämölön ja vanhemmat ovat kiukkuisia kun kaikki eivät kiinnitä huomiota pikkueinarin pahaan oloon. Olen ollut häissä, joissa lapset loppuillasta tanssivat " söpösti" humaltuneiden aikuisten keskellä parketilla. En halua hääpäivänäni kuunnella kenenkään haukkuja siitä kun Pekka-eno tallasi valssin pyörteissä Jemina-Jessican varpaille, en käsitä miksi niitä lapsia ei voi komentaa tai viedä kotiin ajoissa. Olen ollut häissä, joissa mammat ovat lykänneet kohtunsa hedelmät jonkun nuoren sukulaistytön tai sitten vanhan isotädin hoiviin ja pilanneet tämän vieraan juhlat kokonaan...

Joten ei kiitos lapsille. En kehtaa kutsua vain järkeviä lapsia (ja vanhempia) paikalle, joten parempi olla kutsumatta yhtäkään lasta.

Vierailija
39/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille tarkotettujen juhlien lisäksi on muitakin tilanteita, joinne lapset eivät ole tervetulleita. En kertakaikkiaan voi ymmärtää, miksi juuri häiden pitäisi olla sellaiset, jonne lapset tulevat mukaan. Ettekö te hyvät ihmiset käy missään ilman lapsianne. Tai ettekö järjestä sellaisia juhlia itse, jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja? Minä ola järjestänyt iltahäät ilman lapsia. Lisäksi järjestän ajoittain myös iltajuhlia ystävillemme, joihin lapset eivät tule mukaan. On mukavaa viettää iltaa ystävien kanssa aikuisten kesken. Eikä siinä ole kenenkään mielstä mitään epäselvää. Joskus joku ei ole saanut lapsenvahtia. Sen sijaan, että olisi ottanut illalliselle lapset mukaan iltamyöhään humaltuneiden ihmisten keskelle, on tietenkin jäänyt kotiin. En minäkään ole aina saanut lapsenvahtia. Sille vaan ei voi mitään, eikä se ole juhlanjärjestäjän vika. Pysyn silloin kotona lasten kanssa.

Vierailija
40/62 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hoitajia ei ole. Tämä on nykyään erittäin tavallinen ongelma monilla perheillä.

Tässä puhutaan myös kahdesta eri näkökulmasta: toisen mielestä häät ovat ryyppyyjuhla, joista kontataan aamulla kotiin. Toisten mielestä taas perhe- ja sukujuhlat.

Useimmat suomalaiset häät ovatkin näitä molempia. Toiset ovat selvästi painottaneet ryyppäystä jo kutsuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme