Onko teijän mielestä näin että meijän vauvalla on pieni pää¿..
5kk ja 40.9cm
Kommentit (9)
Toisilla on iso pää, toisilla pieni. Ja monesti vähän pienempi pää on kauniimpi kuin todella suuri. Mutta yksilöitä ollaan kaikki. :)
No minun mielestä on pieni, mut mun pojalla olikin tuossa iässä jo 46, mikä taas _on_ iso.
Itse ainakin loukkaantuisin, jos minulta kysyttäisiin jotain sellaista!! Eihän ap:n lapsen pää ole mitenkään poikkeuksellisen pieni! Ihan käyrillä menee.
Muakin aikoinaan se huolestutti, mutta sitten tehtiin muutama tutkimus ja kun lapsi on muuten ihan normaalisti kehittynyt ja suvussa moni on suht pienipäinen, niin homma selittyi sillä. Oletteko te vanhemmat tai onko suvussanne sellaosoa suht pienipäisiä? Mikä on päänympäryksenne? Päitä on kovin monen mallisia ja meille neurologi aikoinaan sanoi, että pään koko ei vaikuta mitenkään akateemisiin taitoihin. Joten huoli pois, jos neuvolassa asiaan ei ole puututtu. Eri asia on, jos pään kasvu hidastuu huolestuttavasti. Niin kauan kuin kasvu on tasaista, kaikki on ihan hyvin!! :)
Ja piti vielä sanoa, että sulla (niin kuin mullakin) on suhteellisen pieni pää. Ei siis ainakaan iso. Luultavasti teilläkin siis perinnöllinen juttu. Mittaa vielä miehesi pää. :)
T. 17
Olipa onni että vetelin muutaman röökin odotusaikana. Pojalla on nimittäin pipon ympärysmitta yläkäyrän yläpuolella, ja millainen se olisikaan ilman noita röökejä.
Muutaman vuoden kuluttua tulet huomaamaan, että juuri noista pienempipäisistä vauvoista kasvaa ne kaikkein kauneimmat ja sopusuhtaisimmat ihmiset vai oletko koskaan nähnyt todella komeaa tai kaunista näyttelijää tai mallia, jolla suuri pää? (ok, Gerald Gepardieuta lukuunottamatta).
tyttö:D