Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormoonikierukka ja raskaus!!!!

31.08.2007 |

Hei kaikki. Toivon saavani täältä apuja toivottoman tuntuiseen tilanteeseeni... Onko kellään kokemuksia kierukkaraskauksista? Palelu,pahoinvointi, alavatsajuilimiset saivat minut eilen aamulla tekemään rfsu-merkkisen raskaustestin. Ensin näkyi heikkohaamu, joka testin kuivuttua muuttui vaaleanpunaiseksi paksuksi viivaksi... päivällä tein unistep merkkisen ja antoi heikon haamun... tänäaamuna taas rfsu:n testin ja hiukan selkeämpi ja tarkkarajainen vaaleanpunainen viiva. nyt päivällä taas toisella heikkohaamu... TÄÄ ON TUSKAAAAA!!! Lapsia meillä jo entuudestaan 4... huh huh. Kierukan kanssa on ollut koko tämän vuoden ongelmia, eli olikohan mirella merkkinen ja alusta asti on ollut hurjat vuodot. En ole käynyt gynellä kun aina muka niin kiire! Kierukan päät tuntuu vielä eli ei ole tullut vuotojen mukana poiskaan, mutta jotain häikkää kun kuukautisten piti loppua kierukalla, mutta ennennäkemättömän runsaat vuodot siitä sain. Siis onko kellään jakaa kokemuksia ja helpottaa tätä minun epätietoisuuden mukana tuomaa ahdistusta. Kiitos vastanneille etukäteen!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei muista syistä sopinut Levonova-hormoonikierukka.

Ilmiselvästi olet raskaana ja nyt seuraava juttu on kierukan pikainen poistoaika ja sitten äitiysneuvola.

Mikään ehkäisy ei ole 100% ja itsekin tulin hormoonirenkaan käytön aikana raskaaksi. Meilläkin oli lapsiluku ns.täynnä, mutta alkushokin jälkeen olemme erittäin onnellisia että elämä menee niinkuin on mennäkseen, vaikka isoja muutoksiahan nämä on.Olen itse juuri raskaana tässä rv 21+5. Ajattelen että jos joku tulee tänne kaikenmaailman ehkäisystä huolimatta, on hänellä erityistehtävä-ja minun tehtäväni saatella hänet maailmaan.

Kannattaa muuten tehdä haittailmoitus kierukasta, onhan se " vakava haitta" , jos ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi.

Voimia ja valoa sieluusi!!! Kirjoittelen tuolla tammimuruissa, jos haluat , saat sähköpostiosoitteeni niin voimme vaihtaa ajatuksia.

Vierailija
2/7 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan samat mietteet asiasta kuin sammermannilla. Ensin kova shokki ja nyt hiljainen hyväksyminen. Vauva on päättänyt tulla meille. Kerta kiellon päälle. Meikin lopetimme lapsenteon 4,5 vuotta sitten. Hormonikierukasta huolimatta joku siis kovaa vauhtia tulossa. Jos matkan polku katkeaa, niin sitten hänellä meille muu opetuksen paikka.

Siitä kierukan asettamisesta muuten vuosin puoli vuotta kuin seula, sitten alkoi pikkuhiljaa laantua, mutta muut sivuoireet olivat yllättävät.

Synnärillä sanoivat, että raskuden todennut lekuri tekee sen haittailmoituksen. Täytyykin neuvolassa hätistellä joko on tehty. Vakava haitta siis että lähestulkoon varma ehkäisy pettää. Olen kyllä kiitollinen ettei sitä kierukkaa minussa enää ole, luullakseni.....

Jännittävää tämä elämä.

tyttötiimi 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kohta vuoden hormonikierukka, niukkoja vuotopäiviä tulee vain silloin tällöin. Takana jo neljä raskautta... Mistä epäilitte olevanne raskaana? Missä vaiheessa odotusta huomasitte ehkäisyn pettäneen? Olen ihmetellyt tuttuja raskausoireita jo viikon ajan, ilmeisesti testi on mielenrauhan säilyttämiseksi tehtävä...

Vierailija
4/7 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin tietysti saavani toisenlaisia vastauksia, että joku olisi sanonut, että täysin mahdotonta tulla raskaaksi hormonikierukan kanssa!!! Mutta, mutta, mutta... Nuorihan vielä olen ja täytyy miettiä asioita vakavammin kun tiedän asioiden oikean laidan! Odottelen veilä ensiviikon ja teen uuden testin myöhemmin, jonka jälkeen sitten varaan ajan lääkärille. Pieni toivo vielä elää, että testit olisivat huuhaata ja viivat virheellisiä!!! Olen kyllä todella lapsirakas ja haaveissa vielä vaikka 7 vuoden kuluttua iltatähti, mutta juuri nyt tuntuu tähän elämäntilanteeseen uusi vauva mahdottomalta. Kaikki asiat noin suurpiirteittän meillä kyllä tosi hyvin, mutta oma jaksaminen epäilyttää suuresti!!! Palaan ilmoittelemaan kun jotain selviää!

Olen kyllä iloinen teidän puolesta kun yllätysraskautenne ovat muuttuneet iloksi teidän perheillenne. Itku meinasi tulla kun luin kuinka ilolla nyt odotatte yllärivaavojanne!!!! Voimia

Vierailija
5/7 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hormonikierukka (joka on muistaakseni hormonaalisesta ehkäisystä varmin) petä, jos se on oikein paikallaan ja toimii normaalisti. Runsaat vuodot hormonikierukan kanssa viittaavat myös siihen, että se on asennettu väärin tai jokin muu mennyt vikaan niin, että se ei pääse toimimaan kunnolla.

Kaverilla oli hormonikierukka laitettu niin, että se oli mennyt kohdun seinämästä läpi. Oireina juuri runsaita vuotoja ja kipuja. Piti poistaa leikkauksella. Itselläni taas on ollut kuparikierukka vuosikausia, eikä ikinä mitään ongelmia. Ja äärimmäisen harvinaisiahan ongelmat hormonikierukoidenkin kanssa on.

Vierailija
6/7 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään kipuja, ylimääräisiä vuotoja tai muutakaan oiretta siitä että se olisi liikkunut. Ja silti tulin raskaaksi. Eihän sekään mikään 100% varma ole, neuvolalääkärin mukaan 0,02% mahdollisuus raskautua hormonikierukka ehkäisyn aikana.

Vierailija
7/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka oli paikallaan, vuoto todella runsasta, eikä lääkäri kuulemma nähnyt kunnolla laitteellaan vaan totesi, että tee vielä testi ja jos ei plussaa niin sitten uusi ehkäisy kehiin. Poisti siis kierukan ja passitti kotiin näillä eväillä...

Tein samana iltana apteekin oman testin ja negaa näytti. Lopulta olinkin tosi pettynyt, kun ehdittiin miehen kanssa viikonloppuna jo suunnittelemaan vaikka ja mitä vauvan tuloa varten. Nyt siis laitoin paikoilleen illalla Nuvaring merkkisen ehkäisyrenkaan sillä mennään nyt eteenpäin. Vähän jai kaivertamaan nuo haaleat plussat jaraskaus oireet jos sittenkin oli vasta niin alussa jotta ei lääkärin huonolla koneella nähnyt... edellisen raskaudenkin aikana vuosin alussa jonkin verran, mutta silti kaikki ok.