Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukka lähtee, tyttöoireko?

31.08.2007 |

Mitä ihmettä tämä oikein on? Multa lähtee ihan älyttömästi hiuksia! Kolmatta odotan viikolla 10+5. Aikaisemmissa raskauksissa tukkani on vain tuuheutunut ja ihokin on okkut hyvä. Nyt on lisäksi vielä naama täynnä finnejä. Onko nämä sitten jotain " tyttöoireita" , kun kaksi ekaa on ollut poikia. Lisäksi kahden ekan kanssa oksensin rajusti alusta loppuun asti, nyt vain kuvotusta ja satunnaista oksentelua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli finnit ja hiustenlähtö sopisivat siihen ennustukseen.

Itse kallistuisin ehkä enemmän kuitenkin sen kannalle, että riippuu äidin yleisestä ravitsemustilasta.. Voihan se toisaalta pitää paikkansakin :) 50-50.

Vierailija
2/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikissa raskauksissa lähtenyt hiuksia jossain vaiheessa, esikoisesta eniten. Kaksi tyttöä on, yksi vauva vielä masussa, eikä tiedetä kumpi on. Joka raskaudessa on ollut myös finnejä, tällä kertaa myös PÄÄNAHASSA! Luulinkin ensin, että saaristoreissun jälkeen oli vain hyttysiä (tai punkkeja!!) päässä, ja pyysin miestäni niitä tarkkailemaan. Mutta niitä tulee aina vain, vaikka tuosta reissusta on jo muutama viikko. Ja ihan sellaisia kipeitä finnejä ovat. Kiva harjata tukkaa..

Mutta mielenkiinnolla odotamme kumpiko täällä on, kolmas tyttö vaiko ensimmäinen poika! Selvittänemme sukupuolen, mutta vielähän tässä on odoteltava muutama viikko..

M. rv 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokin oli paremmassa kunnossa kuin koskaan teini-iän jälkeen (olen kärsinyt todella pahasta aknesta). Pahoinvointia oli runsaasti sekä tyttöä odottaessa että nyt (en tiedä kumpi on tulossa). Joten mene ja tiedä.

Siinä mielessä " kauneus" on kyllä mennyttä, että naama on ihan turvoksissa. Näin oli sitä tyttöäkin odottaessa.

Vierailija
4/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin taipuvainen samaan kuin muutama edellä kirjoittanut: hormonaalista tai ravitsemustilanteesta johtuvaa.

Ensimmäisessä raskaudessa ihoni oli loistokunnossa, parempi kuin koskaan sitten lapsuuden eikä hiuksia lähtenyt. Nyt tässä toisessa iho kukkii oikein urakalla, finnejä on käsivarsissa asti.

Nyt myös lähtee hiuksia. Arvelisin, että se johtuu siitä, etten nyt pysty maitotuotteita syömään ilman pahaa oloa ja soijavalmisteet + kalkkitabletit ei oikein riitä. Mutta voi tämä olla hormonaalistakin, mene tiedä.

Niin, esikoinen on poika, tämä tulokas samoin.

Mupsi rv 13 +1

Vierailija
5/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 poikaraskautta ja 2 tyttö-. Kenestäkään ei tukka lähtenyt.

Kaverilla lähti melkein koko tukka ja poika tuli.

Vierailija
6/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedätte että vauva on poika jo noin varhaisilla viikoilla? Musta edes 3d ja 4d ultrat eikä parhaimmatkaan lääkärit pysty sanomaan 100% varmana kumpi on tulossa. Kromosomitutkimus taitaa olla ainoa.

Vierailija
7/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan, koko raskaus aika oli -hyvä ja onnistunut- ei pahemmin mikään vaivannut. Ulkonainen olemus oli myöskin hyvä, hiukset paksuuntuivat ja tulivat kihariksi(norm.taipuisat) ja iholla ei finnin finniä, kynnet hyvässä kunnossa ...ja mitä vielä.. Omalla kohdallani ei tyttö-vauva vienyt äidin hehkeyttä vaan antoi sitä koko raskaus ajalle, mutta synnytyksen jälkeen olikin peilikuva toinen :-))

t. emmi

Vierailija
8/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekan raskauden puolen välin tienoolla alkoi hiukset olemaan tosi harvassa, sitten ne loppua kohti taas tuuhentu, kunnes muutama kuukausi synnytyksen jälkeen pelkäsin taas kaljuuntuvani. Poika siis tuli. Tässä raskaudessa hiukset tuntuu paksuuntuvan koko ajan, mutta luulen, että synnytyksen jälkeen taas, kun hormonitoiminta on palautunu normaaliin, alkaa taas tukka lähtee päästä. Nyt ei ole tietoa vielä kumpi on tulossa.

Kaverilla ei lähteny hiukset missään vaiheessa raskautta tai raskauden jälkeen ja tyttö tuli. Yhdellä tutulla taas lähti oikeasti ihan kaikki hiukset päästä, hän sai pojan. Taitaa olla vaan just niistä hormoneista, yleiskunnosta ja ravitsemuksesta yleensä kiinni..?

S rv 34

Vierailija
9/12 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen aikaan tukkaa lähti,kynnet ahurastu ja iho kukki.

Molemmat poikia.

Vierailija
10/12 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmas raskaus menossa. Ennestään kotona vipeltää kaksi poikalasta. Tässä raskaudessa lähti aivan älyttömästi alussa hiuksia ja näppyjäkin tuli reippahasti. Nyt tilanne onneksi rauhoittumaan päin ja näyttää jopa, että hiuksiin on tullut kiiltoa normaalia enemmän. :) En muista, että aikaisemmin olisi tukka lähtenyt jo raskaana ollessa, imettäessä kyllä. Muutenkin alkuraskaus oli kovin erilainen kuin edelliset... Pääasia, että kolmas lapsi saataisiin helmikuussa syliin tuhisemaan.

Mukavaa keskiviikkoa!

Liinu

Vierailija
11/12 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus (tyttö) multa tippui tukkaa raskaana ja synnytyksen jälkeen. Tokassa raskaudessa en huomannut moista ja nyt kolmannessa en myöskään tähän mennessä (rv 25). Ja uskoisin odottavani nytkin poikaa.

Eipä näistä tiijä ;-)

Vierailija
12/12 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lähtö vain jatku sain vasta nyt kun tyttö 2v tietää mulla on kilpirauhasessa lievä vajaatoiminta. Hormonaalistahan se voi myöskin olla.