Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään koulussa

Vierailija
30.08.2007 |

oppilaat puhuttelevat opettajia etunimeltä ja tietävät näiden yksityiselämästä monenlaista.

Esimerkiksi minun oppilaani tietävät, milloin olen valmistunut opettajaksi, keitä perheeseeni kuuluu ja kuinka vanha olen.

Silloin kun itse olin koulussa, opettajat olivat Opettajia, joilla ei käsittääksemme ollut koulun ulkopuolista elämää. Puhuimme heistä aina sukunimillä.

Mitä mieltä olet muutoksesta? Saako opettaja kertoa asioitaan oppilaille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajastakin tulee enemmän ihminen, eikä vain pelkkä opettaja.

Tietystikään en kannata mitään äärimmäisyyksiä; koko elämäntarinaansa ei pidä kertoa.

Vierailija
2/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kävin yläasteen 1990-luvun alussa.)

Ja kyllä minusta opettaja saa kertoa asioita oppilaille, eihän siitä kärsi kukaan muu kuin opettaja itse, jos jotain ongelmia tulee. Sekään ei häiritse minua, jos välitunnilla joku oppilaista puhuttelee minua etunimellä. Mutta tunnilla on ihan turha huikkia " Liisaa" , silloin täytyy sanoa opettaja.

Olen siis koulutukseltani aineenopettaja, vaikka en ole aikoihin koulujen ovia pahemmin aukonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittanut ensimmäistä oppituntia selostamalla itsestäni jotakin.

Minusta tiedettiin vain se, että minulla mies, lapsi ja kuuntelen heviä ja pelailen tietokoneella ja konsoleilla :)

Vierailija
4/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tietävät kuitenkin hieman perheestäni ja usein olemme kaupungilla kohdanneetkin, kun olen perheen kanssa liikkeellä. Se on ihan ookoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän