Mä oikeesti kohta pimahdan ton vauvan itkuun :-(
Tänään nukkunut kuin yhdet tunnin unet. Muuten vaan syönyt ja huutanut. Ei ole kakannut viiteen päivään. Sen takia kai huutaa. On suht rauhallinen, jos on sylissä ja hytkyttää, mutta mä en jaksa koko päivää sitä tehdä. Etenkin kun kotona on myös 3-vuotias uhmis, joka on ollut tänään extravilli ja mustis, kun pikkusisko on kokoajan sylissä. Häntä en ole saanut edes päiväunille. Mies tulee onneksi tunnin päästä töistä, mutta on todennäköisesti kuolleen väsynyt eikä jaksa sen enempää kuin minäkään.
Kommentit (17)
Auttaisiko, jos lähtisitte vähän kävelylle. Rattaiden tärinä auttaa mahavaivoihin ja uhmiskin pääsisi hiukan purkamaan ylimääräistä energiaa...
Minkä ikäinen vauvasi on? Kysyn tuon ummetuksen takia. Jos ummetus on alkanut yhtäkkiä ja vauva on aiemmin kakannut säännöllisesti, kävisin lääkärillä. Sinänsä imetetyt vauvat voivat kakata hyvinkin pitkillä väleillä, mutta muutoksien syy voi olla hyvä selvittää. Oletko kokeillut jo vauvajumppaa, siis sellaista jalkojen varovaista nostelua koukkuun vauvan masun päälle silloin, kun hän makaa selällään.
Viimeinen keino pinnan säilyttämiseksi on poistua huoneesta hetkeksi. Mitä vain, jotta et esim. ravistele lasta.
Aloitti kakkaamaan harvemmin tasan 2 kk iässä. Sen jälkeen kakannut 3-4 päivän välein. Nyt siis jo viides päivä kakkaamatta. Vauva vain piereskelee, mutta mitään ei tule. On kokeiltu Cuplatonit, Rela-tipat, kuumemittari-temput, masuhieronnat, vauvajumpat ja ties mitkä, mutta aina vain vauvalla on mahakipuja. Yleensä huutaa vain iltaisin pari tuntia, mutta nyt koko päivän. Jostain minun syömistä jutuista mahakipuja ja ilmavaivoja vauvalle kai tulee, mutta vaikea sanoa mistä. Pitää kai lopettaa imetys ja siirtyä korvikkeille...
ap
Lapsista pitäisi nauttia, ei kärsiä.
vaikka sinne ammeeseen sitten, jos on tullakseen.
ja käyn joka päivä hoitaan 2 vkoista siskon koliikkivauvaa.
aina ainakin 2h et sisko saa nukkua tai mennä vaik ulos haukkaa happea.
olen ottanut myös 2 yöksi vauvan meille ja he meidän pojat sinne nukkuun.
haluan antaa kaiken avun, koska univelka on kamalaa, itse sitä tosi en ole kokenut, yhtään yötä omieni kanssa en ole valvonut.
luullaan et itkee nälkää ja tupataan lisää ruokaa kun entisetkään ei ole poistunut ja tottakai tulee entistä kipeemmäksi!!!!
Vierailija:
Anna sille korviketta pullosta, ja syötä aina kun inahtaa. Imettäminen tossa tilanteessa on järjetöntä.
Lapsista pitäisi nauttia, ei kärsiä.
Miten tuo imettäminen on järjetöntä? En ymmärrä. Ja kaikki lapset eivät ole pelkkää nautintoa, joskus niistä lapsista on jopa vähän vaivaa.
Kolmikuisilla tuppaa olemaan vatsanväänteitä joka tapauksessa, söi äiti mitä tahansa (jos siis imettää) tai annettiin lapselle sitten korviketta.
Mutta en nyt ala ketään tuomita, jos päätyy lopettamaan imetyksen. Se ei vaan välttämättä AUTA.
voi hyvä ihminen. oleppas itse kakkimatta 5 päivää, olisitko kipeä? nosta se ahterisi ja painu apteekkiin!! eikö teillä ihmiset hyvät enää järki juokse??!
Meillä lapsi tarvitsi apua kakkaamiseen pienenä ja aina annettiin puhdasta vettä ruiskeena, ei lääkeaineita näin pienenä. Duphalacia saatiin reseptillä.
Meillä ainakin suoli rutisi ja lapsi rauhoittu hugabubin kyydissä. On siinä aika mukavassa asennossa.
Vierailija:
Tänään nukkunut kuin yhdet tunnin unet. Muuten vaan syönyt ja huutanut. Ei ole kakannut viiteen päivään. Sen takia kai huutaa. On suht rauhallinen, jos on sylissä ja hytkyttää, mutta mä en jaksa koko päivää sitä tehdä. Etenkin kun kotona on myös 3-vuotias uhmis, joka on ollut tänään extravilli ja mustis, kun pikkusisko on kokoajan sylissä. Häntä en ole saanut edes päiväunille. Mies tulee onneksi tunnin päästä töistä, mutta on todennäköisesti kuolleen väsynyt eikä jaksa sen enempää kuin minäkään.
Jumppaa jalkoja tai pidä polviesi päällä vatsallaan. Voi yrittää kakkaa vaikka kuumemittarilla ja luumua antaa.
Ei paljon lapsen olo helpotu sun hermoilulla!
Aikuisti hyvä ihminen tää on niin tätä välillä lasten kaa. Pienet ovat vielä murheet, odota viisitoista vuotta lisää!
Äläs hulluja puhu,! Uhmaa ei paljon ole kun äiti osaa hoitaa tai ainakin jo loppunut!
Jos et usko mua, soita 09-10023. Microlax on yks näistä, Yliopiston apteekin tuotekuvauksessa sanotaan, että alle 3-vuotiaan kohdalla suoleen laitetaan vain puolet kärjestä. That' s all.
Älä nyt ainakaan rupea minkään korvikkeiden kanssa läträämään jos imetys kuitenkin sujuu ihan hyvin. Meillä ne ainakin vain esikoisen kanssa pahensi asioita ja syömisestä tuli ihan hirveää sirkusta.
Joskus niillä vaan on tuollaisia päiviä, että elämä on pelkkää huutoa. Todennäköisesti huomenna vauva on jo umpiväsynty ja nukkuu paljon paremmin.
Ja muuten 5 päivää kakkaamatta ei ole täysimetetylle vauvalle mitenkään harvinaista, vaan ihan normaalia. Meidän kuopus oli kanssa kakkaamatta pahimmillaan lähes kaksi viikkoa, eikä mikään auttanut. vasta parina viimeisenä päivänä alkoi olla kiukkuinen... ja kun sitten kakkasi, niin sitähän piisasi.
Ehdotan myös, että lähdette vaikka koko perhe ulos. Tai isä lähtee lasten kanssa kahdeksi tunniksi ja sinä sitten hoidat iltarumban.
Hankipa apua vauvan vatsaongelmiin, jospa sitten helpottaisi.