Riisipaperia vessanpönttöön?
Siinä se jo tulikin, eli saako kakkaiset riisipaperit kestiksestä heittää vessanpönttöön vai pitääkö laittaa sekajätteeseen haisemaan?
(vauva 6,5kk ja kakat jo ihan kiinteää tavaraa tai sitten tosi liisteriä).
Kommentit (5)
kun " riisi" tuntui niin luonnontuotteelta :-) Enemmän murehdin sitä meneekö pönttö tukkoon.
...saattaa nimittäin junttaantua pahoin johonkin viemärin mutkaan. Pönttöön ei kuulu laittaa oikeasti _mitään muuta_ kuin sitä itseään ja tietty vessapaperia.
Meidän hiukkasta vajaa 6 kk tekee just noita liisterikakkoja ja sitten kiinteämpiä pökäleitä. Oon tehnyt niin että suihkuttelen ne samalla kuin harsotkin ja nakkaan pesukoneeseen. Ne kestävät yllättävän monta pesukertaa, sen verran märkälujia ovat! Ehkä kymmenkunnan pesukerran jälkeen oon huomannut että alkavat jostain reunasta repeytyä ja olen sitten heittänyt pois. Silloinkin ne on kerinneet pesuun, ja kun pesukoneesta alkaa löytyä useampia ja pienempiä liinoja kuin olen laittanut niin sitä mukaa olen heitellyt roskiin eli eivät ole haisseet siellä.
mä niitä nakkailin kun en viittiny kakkoja putsata paperista, pissaset sitten laitoin koneen kautta uudelleen käyttöön.
Minusta aika erikoinen asenne tuo " meneehän sinne paljon pahempaakin tavaraa" . Ei sinne vessanpönttöön saa tosiaan laittaa ulosteiden lisäksi kuin vessapaperia. Itse onnistuimme tyhmyyksissämme saamaan putket tukkoon, kun vessapaperi oli loppu ja käytimme hetken talouspaperia sen sijaan. En suosittele.
Riisipaperin käyttö on muutenkin suht turhaa puuhaa eli hyvin pärjää ilmankin. Takana reilu 2 vuotta kestoilua (poika pääsi juuri vaipoista) ja riisipaperia olen käyttänyt ehkä 10 arkkia enkä pitänyt sitä kätevänä.
paperi on märkälujaa ja ei siten hajoa, tosin jotkin jätepuhdistamot sen hyväksyy.
Mutta kyllähän sinne pönttöön pahempiakin juttuja joutuu.