Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millon vauvaa saa alkaa pitää istuvassa asennossa?

27.08.2007 |

pikkuisemme on nyt vajaa 5kk(1vko) ja " kokoajan" kun on sylissä ni koittaa nousta istumaan ja sitterissä tekee sitä samaa. Että missä vaiheessa uskaltaa esim sylissä pitää istuvassa asennossa?

ja toinen kyssäri että milloin voi laittaa hyppykiikkuun vai mikä se on ku tulee katosta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annoin istua sylissä ja sohvalla tuossa iässä, tietenkin tuettuna. Tyttö oppi myös istumaan ilman tukea ennen kuin heijasteet toimivat (ehkä pari viikkoa muksahteli) ja neuvolatätin mielestä en olisi saanut vielä istuttaa, kun ei osaa laittaa käsiä eteen.

Mutta siis - jos vauvasi punkeaa itseään istuvaan asentoon, minä ajattelen, että hänellä on riittävän vahvat lihakset myös istumiseen. Eihän sitä pitkiä aikoja tarvitse istua eikä ilman tukea, mutta kyllä meillä ainakin tuossa iässä jo istuttiin ihan syöttötuolissa soseiden maistelujen ajan, tyynyillä tuettuna.

Hyppykiikusta en osaa sanoa mitään.

Vierailija
2/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kiva kuulla kyllä lisää vastauksia.

kun minulle on sanottu että vauvan luut ei vielä kestä painoa? voi tulla jotain ongelmia?

kyl mustakin kumminki siltä tuntuu et tarttis saada pitää istualtaan kun kerran itse vääntää kokoajan istumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä 5kk kieppeillä tuettuna jos selkä pysyy suorana.

Vierailija
4/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin ettei selän kaaret ole kehittyneet ennen n.6kk ikää, eivätkä lonkat ole suorakulmassa istumiseen " kypsät" , mutta jos lapsi itse punkee pystyyn niin saa tuettuna istuttaa, kunhan nyt pitää järjen päässään eikä kauaa kerralla istuta.

Hyppykiikun ohjeessa sanotaan että käy yli 4kk ikäselle.

Tappert ja Leevi 5,5kk

Vierailija
5/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin kovasti vääntää sylissä istumaan! yhtään ei päätään lepuuta ja ole vaan " vauvasti" . annan " istua" niinkun vauvasta hyvältä tuntuu. siis sylissä . lattialla tai tuolissa istuminen onkin sitten ihan eri juttu. sitä ei vielä harjoitella. ite oon kuulemma istunu jo 6kk ikäsenä... saas nähdä miten hoppu jälkikasvulla on :)

ja pomppukeinusta/hyppykiikusta on täälläkin usein keskusteltu. yleensä suositukset on alk. 4-6kk. ja pitää muistaa, että vähän kerrallaan totutellen, ettei heti pitkiä aikoja. vauvaa kuunnellen. ja kiikku tarpeeksi alas, niin että vauvan koko jalkapohja on lattiassa. muttei niin alas, että vauva joutuu seisomaan omilla jaloillaan. onneks ne narut on säädettäviä :)