Kotiin hoitaja, jolla mukana oma lapsi, kokemuksia?
Eli mulla on ollut kahdella lapsella hoitaja kotona osa-aikaisesti, ja nyt joudun vaihtamaan hoitajaa, kun nykyinen jatkaa opintoja. Homma on sujunut erinomaisesti nykyisen hoitajan kanssa.
Nyt on hakijoita huonommin, ja paras tarjokas on äiti, joka ottaisi oman alle 2-vuotiaansa mukaan töihin. Omat lapseni ovat 2 ja melkein 5-vuotiaat, ja hoitajan oma lapsi olisi " ryhmän" nuorin.
Kokemuksia kellään, miten tällainen voisi sujua? Nuoremmat nukkuvat päikkäreitä suunnilleen samaan aikaan, omani vain ulkona rattaissa tähän asti, hänen ilm. mieluiten sisällä...
Ruokailu mietityttää sikäli, että hoitajan pitäisi pykälien mukaan joko maksaa ruuastaan tai siitä verotetaan luontaisetuna 5 e per ateria, mutta lapsen ateriasta ei mulla ole tietoa... Nyk. hoitajalla on ollut eväät ruokavaliosyistä, joten ei ole tarvinnut sikälikään asiaa miettiä.
Kiitos, jos joku tietävä jaksaa auttaa!
Kommentit (3)
Oikeastiko täytyy miettiä lapsen aterian verotusarvo erikseen? En usko sellaista olevankaan. Alle 2-vuotias lapsi ei kovin paljoa syö, tuskin tuo nyt voi kynnyskysymys olla tai taloutta kaatava yksityiskohta. Voihan sen laskea vaikka hoitajan ruoan toiseksi annokseksi.
Ainainen kokemuksista. Homma on lähtenyt käyntiin meillä ihan ok. Tilanne tosin melko lailla erilainen kuin teillä.
Ateriaetuja sun muita mietin siksi, että haluan hoitaa ns. työnantajavelvoitteet ihan kunnolla, ja siksi, että nyt on mulla aika lailla enemmän hommaa kuin ennen ruuan valmistelussa. 2 pikkulasta syö aika paljon vähemmän kuin 3 pikkulasta + aikuinen. Ja omilleenhan voi tarjota vähän toisenlaisia virityksiä kuin mitä tälle isommalle kokoonpanolle pitää laittaa/varata laitettavaksi.
meillä on kolme lasta 3 - 4 v. ja hoitajalla yksi oma mukana. Erona on se, että hoitajan lapsi on samanikäinen vanhimman lapseni kanssa.
Järjestelystä on ollut vain hyötyä. Hoitajalle kelpaa kohtuullinen palkka, koska hänhän saa ilmaisen hoitopaikan omalle lapselleen. Molemmat saavat syödä meillä kaikkea mitä kaapista löytyy, minä teen ruuat valmiiksi (ja monesti on eineksiä...) edellisenä iltana.
Lapsilla on näin yksi läheinen perheen ulkopuolinen ystävä, ja koska hoitajan lapsi ainoana lapsena nauttii seurasta, hoitajalla on intressi pysyä tässä työssä. Todella arvostan hyvän ja luotettavan hoitajan pysyvyyttä.