+*+*+PikkuEnskat alkuviikkoon+*+*+
Aloitanpa pinon ennen kuin lähden jumppaan.. :) Sitten mennään muuttamaan kaveria koko perheen voimin. Saa nähdä onko Oonasta apua! ;) hihi! Mukavaa päivää & palailen myöhemmin! Linkki edellisiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11084857&p=1&tmo…
Mammis + Oona joka jokeltelee sängyssä nallukan kanssa
Kommentit (27)
[color=hotpink]
[b]Mammikselle[/b] kiitoksia eilisestä. Mä en pääse portaita alas, vessassakäynti on hankalaa, autoa ajaessa jalka tärisee kun painan kytkintä, ei pysty tyhjäämään tiskikonetta... Mutta iloinen olen, tästä se lähtee! Ja uteliaille tiedoksi, että Mammis ei ole piessyt mua, vaan kiduttanut bodypump-tunnilla :-)
Palailen myöhemmin, nyt tarvii kiirehtiä. Kummitäti tarjoaa lounaan!
Kesis
P.S. Millä mä muka kannan vaunut ja Lennin alakertaan???
Se olis uus viikko taasen. Amyko se totesi tuolla isojen pinossa joku aika sitten että maanantai on maanantai vaikka voissa paistais - oli muuten niin osuvasti sanottu että! Mulla on ainakin aina vaikeuksia päästä käyntiin uuteen viikkoon, oli sitten kotiäitinä tai töissä... Maanantait ei oo mun päiviä, mutta kaippa se taas tästä lähtee rullaamaan!
Roope meni unille, oon koittanut nyt pitää säännöllisiä rytmejä kun syödään noita soseita. Poika syö, riippuen milloin aamulla noustaan, klo 11-12 maissa lounaan eli nyt bataattisoseen ja maidon ja sitten laitoin sen suoraan nukkumaan. Nyt oon aatellut alkaa taas totuttaa poitsua nukkumaan ulkona vaunuissa. Koko kesä meni niin että poika nukkui (siis JOS nukkui :) pitkät päikkärit sisällä meidän sängyssä, mutta aattelin että jos näin syksyllä kun ilmat on viileempiä, poitsu alkais taas nukkua vaunuissakin pidempiä pätkiä. Saas nähdä...
I-L:lle tsempityksiä Ainon unien kanssa. Samassa veneessä ollaan oltu jo pitkään... tosin toivon että nämä kiinteät tosissankin auttaa myös päikkäreihin.
Vai oli siellä MAMMIS ja KESIS käyneet kimpassa hikoilemassa! :) Kivaa! Tai Mammishan on uuvuttanut meidän muut pelkillä puheilla urheilemisesta jo pitkään. :D Itsekin ilmoittauduin just hydrobic-tunneille. Ne on joka ti-ilta ja on kuulemma tehokkaita ja kivoja tunteja (en ole koskaan käynyt aikaisemmin). Lisäksi aattelin yrittää kunnostautua muissakin NV:den jumpissa polvieni sallimissa rajoissa, niitä kun on joka ilta muutama, joten eiköhän sieltä löydy sellaiset mitkä sopii ja passaa myös miehen fudis- ja salibandytreenien kanssa.
Oukkidoukki, nyt vähän kotihommia vääntämään josko tuo poju raaskis nukkua edes vähän pidempään niin ehtis jotakin tekemäänkin.
Leenis & Roope +4kk
Hei!
Me tultiin juuri muskarista ja tytöt vielä nukkuu, joten ehdin vähän kirjoittaakin. Muskarissa oli taas kivaa! Tiina tosin nukkui puolet ajasta, joten Sini sai ihan yksin koko äidin huomion :)
Viime torstaina meillä oli neuvola. Tiina painoi 6250 g ja oli 63 cm pitkä. Sini puolestaan painoi 6270 g ja oli myös 63 cm pitkä. Ei näytä kasvuun vaikuttavan syökö tuttelia vai tissiä. Meillä nimittäin Tiina syö melkein pelkästään rintamaitoa ja Sini tuttelia. (Sini kun vietti elämänsä ekat 3 päivää nenä-mahaletkussa lastenosastolla enkä sitten saanut häntä rinnalle opetettua¿) Edellisessä neuvolassa painoeroa oli 15 grammaa¿
RotaG: Me ei otettu rotarokotusta. Siitä ei meille edes neuvolassa mitään mainittu.
Oletteko te jo siirtäneet vauvanne omaan huoneeseen nukkumaan? Onko ollut vaikeaa (siis vauvalle :) )? Meidän tytöt nukkuu vielä samassa pinniksessä meidän makkarissa. Kohta eivät enää mahdu samaan sänkyyn ja meidän makkariin ei mahdu toista pinnasänkyä, joten siirto pitäisi tehdä. Olen ajatellut, että voisi olla parempi tehdä yksi muutos kerrallaan eli siirtää ensin yhteisessä sängyssä omaan huoneeseen ja sitten vasta omiin sänkyihin¿
Aurinkoista päivää!
Kaneli ja Tiina&Sini 4kk
[color=#8B008B]Täällä taas.. Kävin taas aamuhikoilemassa ja sitten oltiin muuttamassa kaveria. Lounas on syöty, sekä vanhemmat että Oona. Jossain vaiheessa Oona alkaa päikyille, jos sitten vaikka ehtisi vähän rentoutua ja katsoa vaikka Osakan kisoja. :) Älkääs nyt, urheilemaan kun pääsen niin takuulla menen, ei tuo Oonakaan aina äiteetä päästä.. mutta ah ne laiskottelut + herkut tekee kutaa..
EMKALLA ja Karilla on pitkä viikko kahdestaan, hyvin se menee!!! :) Muistat vaan levätä aina kun voit niin kyllä se siitä..
KESIS ¿ lohdutukseksi voin sanoa että huomenna oot vielä kipeempi! ;) LOL Ei sentäs, kyllä se siitä helpottaa. Menet vaikka KE-iltana venyttelemään minilattareiden jälkeen. hih! Tai uudestaan pumppiin! Mä oon sitä mieltä että sillä se lähtee millä se on tullutkin! Ja kiitos kun korjasit että en ole piessyt sua.. ;)
LEENIS ¿ täällä myös yksi joka ei yleensä paljon maanantaista perusta.. Hydrobic on TOSI KIVAA!!! Itsekin niitä ohjasin vielä muutama vuosi sitten & se on kyllä tehokasta + sopii kaikille!
KANELI ¿ hienosti on Tiina & Sini kasvaneet! Ja muskaristakin olette nauttineet, ai kun kiva! Meillä Oona on nukkunut muistaakseni jostain 1kk iästä ainakin alkuyön omassa huoneessa, omassa sängyssä. Kun on herännyt pitkän ekan pätkän (esim klo 23-05) jälkeen syömään, olen ottanut yleensä meidän viereen kun nukahdetaan molemmat vielä.. Mutta rohkeasti vaan, ehkä ensin pelkkä sängyn siirto ja sit vasta omiin sänkyihin. :)
Nyt mua taas huudellaan! Zaukkis!!!
Mammis & Oona 4,5kk[/color] [color=red]♥[/size][/color]
Sellaista tulin kyselemään josko jollain oli kokemusta asiasta. Eli siis itselläni viikon 36 lääkärineuvolassa kohdunsuu oli osittain pehmennyt ja sitä oli 2,5 cm jäljellä, sekä se oli jo usealle sormelle auki. Suppareita ei juurikaan ole ollut varsinkaan kipeitä sellaisia. Nyt mennään viikoissa 39+1 ja uskon että kohdunsuun tilanne on varmasti supparien puutteesta huolimatta kehittynyt. Itseäni vaan mietityttää tuo suun aukiolo, eli onko todennäköistä että sitten kun tositoimiin päästään niin se olisi jo reilusti auki? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta, jos on, niin kuinka kauan suunnillen synnytys kesti( tosin täähän on silti yksilöllistä, mutta kun ne ekat sentithän siinä ne hitaimmat on). Hieman vaan pelottaa, kun mies joutuu olemaan vähän pidemmällä reissussa että ehtiikö mukaan jos lähtö tulee sillävälin.
Terkut kaikille tutuille,toivottavasti mäkin pääsen kohta tänne puolelle. :)
T: Buuffa ja Nuuro
[color=hotpink]
[/b]Buuffalle[b]: Mulla oli neuvola ma-iltapäivällä 3.3. ja tätsyn mukaan Lenni oli kiinnittynyt tiukasti ja povasi synnytystä muutaman päivän sisään. Mua huvitti, eihän se voi syntyä, kun ei tunnu miltään eikä LA:kaan ole vielä! Mulle oli jo edellisellä vkolla lekuri todennut kohdunkaulan olemattomaksi ja paikat oli sormelle auki. No, synnytys käynnistyi kuin käynnistyikin silloin maanantaina illalla ja kahdelta yöllä meni lapsivedet (samalla hetkellä kun kävelin sairaalaan sisään ja pyytelin anteeksi, että näin turhaan nyt tultiin käymään...). Samantein alkoi TOSI kipeät supparit ja aamulla seiskalta kun sain epiduraalin, paikat oli vasta 3 cm auki. Siitä alkoikin sitten vauhdilla tapahtua ja Lenni syntyi 11.02.
Että eiköhän se sun mies ehdi mukaan, ainakaan mulla ei niin nopsaan tapahtunut mitään :-) Onkos sun äidillä synnytykset olleet millaisia? Sanotaan, että usein menee samalla tavalla ja mun ja mun äidin raskaus+synnytys meni kyllä aika lailla identtisesti.
Ja muuten, vaikka mulla ei ihan helpoimman kaavan mukaan synnytys mennytkään, niin pelkkiä hyviä fiiliksiä siitä jäi. Ja oon kyllä valmis uudelleenkin siihen touhuun, oli se kuitenkin elämän hienoimpia joskin myös rankimpia kokemuksia. Hyvää loppuraskautta ja tsemppiä tulevaan!
Ja tervetuloa tänne puolelle sitten virallisesti, täällä odotellaan :-)
Kesis
[color=hotpink]
Meni vähän koodi sekaisin, ei ollut tarkoitus tolleen omaa juttua korostaa ;-)
Kesis taas
Buuffalle tulin kommentoimaan minäkin lempiaiheestani synnytys ;)
Eli mulla oli rv37+0 tilanne, että kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä, kanavaa 3cm. Rv39+0 oli kanavakin lyhentynyt 2cm:iin, ja saman sentin k-suu auki. Jonkinverran oli supistellut, mutta ei mitenkään kovin kipeästi.
Synnytys käynnistyi rv40+0 säännöllisillä supistuksilla, jotka tuli 5min välein heti alusta asti. Tihenivät parin tunnin kuluttua 3min välein tuleviksi. Synnärille saavuttiin, kun oli supistellut 4,5tuntia, ja kohdunsuu oli tuolloin jo 6cm auki! Enkä edes kokenut olevani kauhean kipeä. Synnytyksen kokonaiskesto oli n.7tuntia, ja synnytys oli kokonaisuudessaan tosi helppo.
Eli veikkaisin, että jonkinverran ainakin tuo että k-suu ensisynnyttäjällä on jo etukäteen auennut, liittyy siihen kuinka helposti se aukenee synnytyksen aikana. (Toissynnyttäjällähän k-suu voi olla useita viikkoja auki tarkoittamatta silti mitään.)
Onnea loppuodotukseen ja synnytykseen!
Viipero & Aleksi pian jo 10kk
[color=#8B008B]Onko kaikki jo kohta siirtyneet isompien puolelle? TOOOOSI hitaasti latautuu taas nää sivut.. Oona ei nukkunut tänä aamuna tehopäikkyjänsä lainkaan, oli valveilla 8.30-12.30. Simahti ihanasti omaan sänkyyn päikyille rätti ja nallukka kainalossa. :) Tänään tulee Oonan toinen kummitäti kylään, kivaa! Isukki on menossa iltaan asti.. Ehtii varmaan kylvetysaikaan vasta kotiin.
Joko KESIS pystyy käveleen? ;) Selvisitkö vaunujen kanssa alas eilen? Mulla ois huomenna taas pari tuntia tarkoitus heilua sen minilattarin jälkeen. Saa nähdä kuin kipee sitä taas on torstaina.. huoh.
BUUFFA ¿ en osaa kommentoida tuohon sun kysymykseen, mutta toivottelen kovasti tsemppiä loppuaikaan, synnytykseen ja sitten tervetuloa tälle puolelle Nuuron kanssa!!! :)))
Galluppia: kuinka moni on käynyt noissa avoimissa päiväkodeissa/kerhoissa? Siis esim seurakunnan järjestämissä.. Mitä siellä on puuhailtu jne kommentteja ois kiva kuulla? Meillä nimittäin on sellainen ihan tuossa saman kadun varressa eikä olla vielä eksytty sinne, mutta mielessä on koko ajan.
Galluppia: mitä ¿herkkuja¿ vois syödä jos jätetään pois sipsit, namit, suklaa, jätskit? Kertokaapa omia vinkkejänne.. Siis jotain mikä olis vähän ¿kevyempää¿. KESIS varmaan kertois niitä tehosekoittimella tehtyjä juomia, mutta meidän vehje on ilman sitä mehuosaa (oon odottanut jo 1,5v että mies hankkis sellasen jostain maahantuojalta)..
By the way, jos ette ole vielä ehtineet kurkata syyskuun treffipinoon (pk-seutu), käykääpä kertomassa mitkä päivät teille sopii! http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11124456&p=2&tmo… tuossa linkki pinoon. Nyt on mentävä vähän puuhastelemaan kun on aikaa Oonan nukkuessa. Mukavaa tiistaita!
Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=green]Nonniiiiin, jospa koittaisi vähän aktivoitua. Arttu pitää mammaa täällä kovin kiireisenä :) Hyvin se liikkuu tuossa lattialla ollessaan jo pitkät matkat kierien ja pyörii myös ¿napansa ympäri¿ komeasti. Kova yritys on eteenpäin (peppu nousee), muttei taida vielä hetkeen onnistua x) Siitä suivaantuneena se menee sitten vauhdilla kierien vaikka huoneen poikki, jollen ennätä väliin, heh!
Maisteltiin tänään jo vähän ohrapuuroakin. En edes hienontanut hiutaleita! Kaurapuurohiutaleet olen vetänyt ensin sauvasekoittimella jauhoksi, mutta menis varmaan nekin jo hiutaleina. Ei näytä ¿pikku¿ kököt poikaa haittaavan. =) Vaikka aluksi oli ilme sellanen ¿kulmat-kurtussa-mitä-tämä-on¿, ja pyöritteli paria ekaa lusikallista hetken suussaan, mutta sitten meni niin kuin muutkin soseet, eli hienosti alas! Uskalsin tuota ohrapuuroa antaa pikkasen enemmän jo kerralla (pari rkl), kun ei Artulle ole mistään mitään vielä tullut, mutta saa nyt nähdä kostautuuko se¿
En yhtään muista, että kirjoitinko jo vkonlopun pinoon, mutta ensi vko ollaan Artun kanssa kaksin. Mies lähtee Saksaan asti työkeikalle :( Ääh! Pitää koittaa kehittää kamalasti ohjelmaa, että aika kuluis äkkiä. Neuvola onkin tiistaina sitten¿
Hmps¿Ei nyt meinaa jaksaa millään kirjottaa. Osasyynä tosin tuo seurankipeä pieni mies tuossa vieressä.
KANELIN tytöt on ainakin tosi samankokoisia! =) Eipä siis ole paljon eroa Tuttelilla ja rintamaidolla :)
MAMMIS, en oo käynyt vielä missään Artun kanssa, mutta ajattelin kanssa ehkä jossain vaiheessa kurkata, millaista siellä avoimessa päiväkodissa olisi. Ja herkuista¿ Mitä ne kevyet herkut on?!?!? ;D Ei hitsi, toivottavasti joku osaa asiaan vastata, koska vinkkejä ottaisin minäkin vastaan¿ :)
Juu¿.Ei nyt irtoooooo¿ Menen pitämään Artulle seuraa. Heissan!
Pi-Ki ja Arttu 5,5kk+
[color=red]Jopas on jumissa taas sivut Ei puhettakaan että viikonlopun pinoa sais latautumaan, oon siis iloisen pihalla kaikesta, mitä Enska-maailmassa on tapahtunut..
EMKA siellä leskeilee Karin kanssa, tsemppiä! Ja muista tosiaan huolehtia itsestäkin välillä :)
KESIS, kun luin viestisi, ajattelin heti, että olet tippunut portaat alas tai sulla on jokin kauhea veritulppa tai harvinainen neurologinen sairaus!! Onneksi kyseessä olikin vain bodypump, eikä mikään noista mun kauhukuvista! (tai tosiaan se, että Mammis ois sua piessyt ;D)
LEENIKSELLE tsemppiä Roopen nukkumisiin! Jospa alkaisi herra hieman paremmin nukkua tosiaan kun ilmat viilenee.. Mites on kiinteiden maistelu sujunut?
KANELI, hienosti on tytöt teillä kasvaneet :) Ja muskariinkin olette ehtineet, niin sitä pitää! Meillä Mimosa nukkuu edelleen meidän makkarissa, ja mun puolesta saa jatkaakin siellä nukkumista, kun ei mitenkään häiritse meidän yöunia. Tällä hetkellä Mimsu nukkuu isänsä vanhassa perintökehdossa, mutta kun se joskus jää pieneksi, niin eiköhän pinnasänky sitten jo laiteta Mimsun omaan huoneeseen. Ainakin vielä mahtuu kehtoon aivan mainiosti.
BUUFFAlle voimia viimeisiin odotuspäiviin ja tsemppiä synnytykseen, kun sen aika koittaa!! Sen paremmin en osaa sua auttaa, kun mulla alkoi kohdunsuu aueta toden teolla vasta oksitosiinitipan jälkeen (sinä vaiheessa synnytystä oli takana jo noin 12h¿)
MAMMIS pisti pystyyn herkkugalluppia :) Mää en oikein osaa tuohon vastata, kun mulla on tuo laihdutusmetodi vähän erilainen.. Eli siis noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota, jolla rasvan määrää ei niinkään rajoiteta. Itse herkuttelen mm. pähkinöillä, marjarahkalla, kunnon pihvillä, manteleilla.. Nuo siis ei tietenkään sovi, jos ruokavalio on lowfattia :)
LYCKA, sulla oli muistaakseni vähän samanlainen tilanne kuin mulla imetyksen suhteen. Meillä siis Mimosalle ei pitkään kelvannut rinta kuin yöllä, muut syöttökerrat jäi pois pikku hiljaa todella luontevasti. Eipä oo tyttö ollut moksiskaan, vaikka nyt on siis noin viikon verran saanut pelkkää pulloa (+kiiteitä). Ja toinen syy imetyksen vähyyteen oli meilläkin mun maidon riittämättömyys.
Hah, tämä äiti pakahtuu ylpeydestä! Lauantaina Mimosa nimittäin kääntyi ekaa kertaa itse mahalleen! Mielettömällä ähinällä taisteli puuhiksella, ja hups, yht´äkkiä mötkähti mahalleen :) Toistamiseen ei ole tämä temppu vielä onnistunut, suunnattomista ponnisteluista ja yrityksistä huolimatta.
Eikös olekin niin, ettei kaikesta tarvitse pitää? Kun Mimosalle uppoa kyllä hedelmäsoseet, mutta esimerkiksi kukkakaalisoseen tyttö oksensi ulos. Siis ei puklannut, vaan oikeasti oksensi :/ (Kieltämättä se kukkissose haisee ihan p***alle, eikä makukaan mikään häävi ole..) Kasvissose meni vähän paremmin alas, ettei ihan pelkillä herkuilla tässä mennä. Mutta mun puolesta lapsirukka saa olla ilman kukkakaalta, kun en sen makuista sosetta itsekään söisi¿
Nyt kotityöt ja vaunulenkkeily kutsuu!
Serenity ja Mimosa, 4½ kk
PS: JEE!!! TAAS SE TYTTÖ ON MAHALLAAN!! VILKAISIN PUUHIKSEN SUUNTAAN JA SIELLÄ SE ÄLISEE MASULLAAN!! WAU!!!
Kiitoksia kaikille jotka vastaili mun kysymykseen. Kaippa se mies paikalle ehtii vaikka olisikin muutaman tunnin ajomatkan päässä. Mulla vaan on pyöriny sellanen kauhukuva mielessä että joudunkin yksin siihen tilanteeseen. No tuskimpa niin kuitenkaan käy.
T: Buuffa ja Nuuro
Sähköpiano on kätevä vehje: Viihdytän Kaarloa soittamalla pianosta valmiiksi äänitettyjä kappaleita, kun en jaksa itse soittaa :-) ja äiti pääsee nettailemaan rauhassa.
Kaarlolle iski allergia :-(. Olen pessyt satunnaisesti vaippoja ja vauvan vaatteita toisella pesuaineella kuin normaalisti. Viikko sitten vauvan vaippa-alueelle ilmestyi punaisia täpliä. Ensin en pitänyt niitä minään, mutta täplät lisääntyivät ja muuttuivat inhottavaksi ihottumaksi. Ihmettelin, kun ihottumaa ei ollut taipeissa tai peräaukon suunnalla, niinkuin vaippaihottuman olettaisi olevan, vaan juuri noissa paikoissa, jotka ottavat kiinni vaippaan. Sitten huomasin, että samanlaista syheröä on vähemmässä määrin myös Kaarlon rinnassa ja selässä, joten sen täytyi olla allergiaa. Netistä löytyi sitten tieto, että tuossa pesuaineessa on sitruunahappoa, joka voi aiheuttaa allergiaa :-(. Nyt sitten vauvan vaipat ja vaatteet on pesty paremmalla pesuaineella ja itsekin olen jättänyt sitruunahapon pois ruokavaliostani ja ihottuma paranee kovaa vauhtia. Nyt pitää vain toivoa, että se pysyy poissa. Kunhan iho on parantunut, niin sitten voin sentään kokeilla syödä itse sitrushedelmiä ja testata, kestääkö vauvan iho edes minun ruokavaliossani olevia sitrushedelmiä. Harmin paikka, sillä itse olen allerginen lähes kaikille muille hedelmille paitsi sitrushedelmille, joten jos tässä nyt tulee sitrushedelmäkieltokin, niin sitten syön enää marjoja...
Nyt hautaudun pyykkivuoreen, sillä olen yrittänyt ilmakylvettää poikaa allergian paranemisen nopeuttamiseksi ja poika tykkää kakkia oikein kunnolla tiheään tahtiin ilmakylpiessä. Alustaa pitää siis vaihtaa usein, tai koko poika on ihan siinä ittessään.
Mammiksen kyselyihin: Me ollaan käyty pari kertaa kunnan järjestämässä avoimessa päiväkodissa (vauvaryhmässä) ja ihan kivaa on ollut. Ohjelma koostuu yhteisistä laululeikeistä joka kerran alussa ja vapaasta seurustelusta. Ihan kiva siellä on käydä tapaamassa muita äitejä ja vauvoja.
Nyt mies tulee kotiin, joten täytyy lopetella...
t. pikku-Juska ja Kaarlo 7vk+
Heipsan!!
Pikainen vilahdus tännekin.
Meillä on vauva-arki alkanut mukavasti ja kaikki sujuu hienosti.
Jäbä on toooosi kiltti, nukkuu yönsä yhdellä syötöllä ja sitä rataa.
Mutta kummasti vaan aikaa netissä istumiseen ei enää olekaan niinkuin " ennenvanhaan" ...
Mutta yritän ilmaantua jatkossa vähän useammin.
Nyt menee pari vk ristiäisvalmisteluissa, ne kun on 23.9. Sitä ennen viel on pikku eteisremppa tiedossa ens viikolla kun kaikki väliovet vaihdetaan. Ja sit tietty sen jälkeen on siivousta...
Jushka ja Jäbä risat 5vko
Täällä aletaan voida paremmin-siis Höpis oli kuumeessa ja flunssassa....tosin nenä vielä vuotaa mutta muuten olo jo kohentuneempi. Ja mikä parasta, ruoka maittaa taas!! :)
Alkoi jo äippä olla itkuinen itsekkin kun ei Höpis ole aijemmin sairastanut mitään,eikä itke muutenkaan juuri ollenkaan...niin kaikki pienikin paha olo pienellä vaikuttaa myös muhun. Hyvä että mies on vielä tän viikon kesiksellä (siis kesälomalla ei Kesämorsiammen luona =D ) niin apuja sain Höpiksen hoitoon. Kiitos Mammikselle jaksuista-ne tuli tarpeeseen!! :)
Mitäs tänne?..
KANELI upeet vauvat teillä siellä, hienoja lukuja ja mittoja neuvolasta. Meillä Höpis meni omaan " viidakkoonsa" nukkumaan noin 4kk ikäisenä. Poika juttelee sen verran unissaan, että äippä ja iskä mielellään nukkuisi myös-joten tuntui luontevalta siirtää lapsi toiseen huoneeseen. Ja hyvin meni, eipä heräillytkään enään kuin 1 kerran yössä!!! LUXUSTA!! :)
SERENITY JEEEEE!! Tuuletukset Mimosalle kääntyilystä,siitä se lähtee!
Mä aina ihmettelen kun kaverit sanoo että " nauti nyt vielä tosta ajasta kun lapsi ei liiku, saat olla rauhassa" Höh mä ainakin odotan innolla kun Höpis lähtee tutkimaan paikkoja. Hyvä Mimosa!!!
MAMMIS galluppia...kaikki herkut pitäis kieltää =) Tai ei nyt kuitenkaan!! Mulla on kauheen vaikeeta ollut raskauden jälkeen kattoa mitä suuhuni laitan koska en ole ikinä vielä joutunut laihduttamaan. Mulla on kaiheen vilkas aineenvaihdunta-siis OLI ja enne söin todellakin mitä vain ja milloin vain...Muuuuuutttta myt sitten ne näkyy tossa masun kohdalla ne kaikki pullat pikkuisina makkaroina =)
Kauheen vaikee on muuten päästä eroon tosta raskaus masusta,ainakin mun. Mulle kun tupsahti noita kiloja 29 lisää raskauden myötä!!! Joista onnex 20 on jo tipotiessään. Täytyy kait tulla Mammiksen jumppaan niin lähtee noi loputkin-tai 4-5 kiloo niistä sais jäädä ettei ihan kuihdu ;)
PI-KI maistattelee jo ohrapuuroakin,wau! Ihanaa Arttu pitää sut kiireisenä kierien ympäriinsä ;) niin sitä pitää! Tsemppiä vaan Artun kanssa kaksin oloon-viikko menee kyllä nopeesti. Ja ainakaan sulla ei ole tekemisen puutetta Artun kieriessä :)
KESIS oli jumpannu paikat kipeex,kivaa! Ihan luxusta tollanen terve kipu-eikö? Mä ainakin olen sen verran masokisti että ihan innolla aina odotan lihakipuja treenien jälkeen-ja jos niitä ei tule petyn kovasti :)
JEEEEEEEEEE, huomenna tää mamma pääsee pienoisesta tyvikasvustaan eroon. Ihanaa päästä kampaajalle, parasta siellä on tietty se pesu ja varsinkin hoitoaineen hieronta-siihen joutuu joskus ihan nukahtaa :)
Pliiig sano micro-valmista on mun kuuma kaakao NAM!
Tällänen syysilma kun tekee jo tuloaan niin pakko siirtyä noihin " kylmän.ilman.juomiin" niitä kun ei voi kesä kuumalla juoda :)
Heippeli hei (?) kaikille
Lycka ja sängyssään tuhiseva ihana Höpis :)
Sori, tuli kauheesti kirjoitusvirheitä...esim.lihakipu niin eli lihaskipu =)
Taitaa tätä mamma pikkusen unettaa =D
No joo koittakaa saada selkoa
Nyt unille, öitä!!
Lyckkis (?)
Kun tultiin tänään Karin kanssa kotiin tuntui että kotona oli tosi kylmä, 21astetta tuntui kylmältä kun autossa oli 22 astetta.. joten siis ei muutakun takkaan tuli, koska pattereita meillä ei laiteta ennenkuin sitten päälle kun on oikeasti kylmä ulkona. Nyt sitten koitan jaksaa pysyä hereillä että saan luukut kiinni ettei lämpö karkaa. Täytyy toivoa ettei aamulla olla kuin saunassa. Se vaan tuntuu niin hankalalta taas suhteuttaa tuota puun määrää kun on ollut taukoa lämmittämisessä ja taas kerran on erilaista puutapoltettavana. No eiköhän tässä kohta päästä nukkumaan. Kari tosin nukkuu jo.
Täällä oli kunnostauduttu urheilemalla. Itse olen menossa huomenna urheilemaan.. saa nähdä kävelenkö treenien jälkeen ollenkaan.. tuntuu että on ihan rapakunnossa.
Kaneli ja tytöt oli ollut muskarissa. Mäkin haluaisin mennä Karin kanssa muskariin, mutta mun mielestä täällä ei näin pienille vielä ole muskaria.
Toinen mitä haluasin kokeilla on sellaiset värikylpyjutut, mutta eipä täällä niitäkään ole. :( asutaan kurjassa kaupungissa missä vaan lätkä on tärkeetä. Päätettiin miehen kanssa että Karista ei lätkistä tule, sitä ei kumpikaan suostu lätkäreeneihin kuskaamaan. Ihan mitä muuta tahansa, vaikka balettia.. Tosin luulen että jos vanhempiinsa tulee niin taistelu/itsepuolustuslajit kiinnostaa..
Mammis suositteli meikäläiselle lepäämistä..mitä se on? tänään lähdettin enne 10 kotoa että ehdin hierojalle ja kotiin palattiin mummolasta 20 aikaan.. välissä palloiltiin isomummon kanssa kaupungissa. Kankaita tuli ostettua..päätin että kun mies ei ole tiellä pyörimässä kaivan ompelukoneen esiin ja teen Karille ainakin verkkapuvun ja jonkilaliset haalarit ja kylpytakin. Saa nähä mitä saan aikaiseki, että antaako Kari äitin ommella ollenkaan..
Buuffalle piti sanoa että eiköhän se mies mukaan ehdi..kunhan vaan käsket lähteä kotia kohti riittävän aikaisin ettet tee niinkuin minä.. ja ilmoita miehelle että alkaa kotiin tulla siinä vaiheessa kun kipetä suppareit tulee alle 10min välein.. tulen tuonne o-puolelle ketomaan vaikka lisää jahak löydän neuvolakorttini jotten puhu ihan puutaheinää ja siis jos ette ole vielä lähteneet nyyttiä hakemaan..
herkkugalluppiin... itse suosin tällä hetkellä herkkuina luumuja ja viinirypäleitä ja avomaankurkkua.. ei tosin ole niitä vähäkalorisimpia mutta on ainakin teveellisempää kuin sipsit..Mites olisi itsetehty jäätelö? marjoista ja jogurtista tehtynä. Tai sitten porkkanasta tehdyt uunissa kuivatut lastut. tai kuivattu banaani? Yksi herkkuni on Raejuusto ja anannasmurska sekaisin, välillä sotken mukaan banaania tai muita marjoja. Nam..
Mietiskelin tässä noita treffejä..josko sitä joskus pääsisi mukaan, muttakun ollaan tässä hki-tre välissä on niin vaikea päättää mihin edes yrittäisi tulla mukaan.. Joskus treffit Hämeenlinnassa...
Pi-Killä ja Artulla on samanlainen viikko edessä kuin meillä nyt.. huomasin tässä että kummasti sitä vaan ohjelmaa tuli ettei tarvinnut edes kummemmin keksiä...
Mielen kiinnolla odotan seuraavaa neuvolaa..olen meinaan huomannut että joko Kari on eilen ja tänään syönyt ihan sikana tai mun maidontuotanto on vaan vähentynyt kauheesti yhdessä yössä.. normaalisti meinaan olen lypsänyt sellaiset 2-3sl per pv ja eilen en saanut kuin 30ml ja tänään en ole yhtään lypsänyt eikä liivinsuojatkaan ole kastuntu eikä rinnat ole kummemmin pakkautuneetkaan.. Outoa.. Toisaalta kari painaa jo melkein 7kg jos mummon vaaka ei ihan kauheasti valehtele.. sen näkee sitten 10.9 kun mennään neuvolaan..
Rupesin tässä miettimään tuota pikku-Juskan Kaarlon ilmakylpy kakkimista että auttaisikohan ilamkylvyt meillä kakkaamista.. herra meinaan taas panttaa.. tai tänään on kakkinut mutta edellisen kerran su ja sitä edellisen to ja sitä edellinen joskus kauan sitten.. ja ette usko kuinka pahalle tuon paukut haisee ja kakka kun sitten se vihdoin tulee..mummo meinas oksentaa tänään.. pakko on roskis viedä samantien kun paketti tulee..
Jushkalle olen kade tuosta yöstä.. meillä Kari syö edelleen 3 kertaa yössä.. tai siis jos yö lasketaan 22-08 välille, toisinaan aamulla 5-9 välillä tankkaa toiset 3kertaa eli yöhön tulee jopa 9syöttöä, mutta onneksi pääsääntöisesti tuo 3 riittää.
Meillä on muuten tällä viikolla löydetty kädet ihan tosissaan. kari saattaa maata pitkiäkin aikoja paikallaan ja tuijotella vuorotellen nyrkkejään ja välillä vähän maistaa ja taas jatkaa ihmettelyä. :)
Minä myös anteeksi pyytelen kirjoituvirheiutänin joita varmasti on, mutta ei tähän aikaan yöstä voi enää vaatia..,
Nyt takkaa vahtaamaan ja sitten nukkumaan.
emka ja kari
[color=green]Jeeee jeee jeeeee! Ensin pitää tuulettaa, että miehen ei tarviikaan lähteä Saksaan! =) Onpa ihanaa! Kyllähän sitä vaikka päällään seisten olis taas yksi vko yksinään (tai siis kaksin) mennyt, mutta aina kivempi, kun ollaan kolmisin :)
Ja toinen asia, mitä pitää hehkuttaa: Arttu nukkui viime yön KOKONAAN heräämättä! Yösyönnithän loppui silloin vähän aikaa sitten kokonaan, mutta normaalisti Arttu herää muutaman kerran yössä itkemään, jolloin rauhoittuu kyllä tutin avulla heti uneen. Etenkin ilta on sellaista aikaa, että saa välillä jatkuvasti olla pomppaamassa tuttia laittamaan. Nyt nukahti vähän jälkeen klo 19, ja heräsi vasta 6:30! Itse säpsähdin taas 04:06 hereille, ja pinkaisin kattomaan, että vieläkö siellä hengitetään¿ Laitoin pitkästä aikaa Artulle illalla unipuvun päälle, kun alkaa meilläkin (EMKAN tapaan) olla sisällä jo niin viileä, että takkaa on mies 2 iltaa poltellut. Että antoiko unipuku sitten paremmat yöunet..? Kun peittoahan A ei suostu pitämään lainkaan, potkii heti pois. Että jos on sitten ollut vähän kylmä? Tai sitten toinen vaihtoehto on, että Arttu oli pitkästä aikaa ulkona päikyillä päivällä. Ensin käveltiin tunti, jonka jälkeen vasta nukahti, ja nukkui sitten takapihalla tunnin. Ainahan se raitis ilmakin paremmin nukuttaa. No, täytyy tehdä sama lenkki tänäänkin, jos se auttaa noin hyvin! =)
Ai niin, ja vielä kolmas juttu, kun olitte urheilusta kovasti puhuneet: raahauduin eilen pitkästä aikaa salille! :) Tunnin siellä jaksoin rehkiä. Ja kyllä tekikin hyvää! (Ehkä en ole tuota mieltä tänä iltana/huomenna kera kipeiden lihasten, heh!) Miksei sinne tule useammin mentyä? Ärsyttää, kun ei ole ketään kaveriakaan, joka raaskisi siellä käydä¿ :( On melko kallista lystiä joillekin. Itse ajattelen niin, että jos siellä vaan tulisi käytyä, niin mielellään sitä yhden viisikymppisen kuussa sijoittaa omaan hyvään oloon ja terveyden parantamiseen! Jos kerta on varaa ostaa herkkujakin, niin miksei ole varaa kohentaa terveyttään..? Ja niistä samperin (anteeksi) herkuista puheen ollen: tuhosin eilisillan ja tän aamun aikana pussin Suffeli-suklaata =( Olin ostanut sen pussin tutulleni, jonka vauvaa menen ensi vkolla katsomaan¿ Tuossa se oli nenän edessä lahjapussissa vauvan bodyn kanssa, niin johan tän herkkuperseen käsi sinne livahti. Että sapettaa!!! Sinne meni eiliset kävelyt ja kuntosalit¿ Ei tarvii taas ihmetellä, kun ei vaaka näytä tuloksia. Ei mulla voi olla kotona mitään, etten sitä suuhuni heti laittais! Ostan kyllä sen pussin tuohon lahjakassiin takaisin vasta matkalla sinne kaverin luo¿
SERELLÄKIN sivut pätki. Aika yleinen ongelma muuten, olen huomannut! Mistäköhän se johtuu? Onko niin paljon käyttäjiä tai jotain¿ Oi, ja Mimosa oli ruvennut kääntyilemään, waude!!! =) Kohta teilläkin sitten kieritään huoneen poikki :) Ja makuaisti on kyllä jännä juttu: Arttu tykkää paljonkin siitä kukkakaalista, vaikka ite en moista moskaa suuhuni laita never ever¿ Täytyis varmaan opetella syömään enempi noita rehuja¿ Kannattaa kuitenkin kokeilla uudemman kerran jossain vaiheessa, jos se oli vaan joku ensireaktio uuteen makuun. Vaikka en kyllä ihmettele, kukapa ei kukkakaalista oksentaisi¿ x)
p-JUSKAN Kaarlolla allergiaa :( Toivottavasti alkaa lähteä pois, kun vaihdoit pesuaineen.
Ja isommallekin JUSHKALLE vilkutukset, ja jaksamista remonttiin ja ristiäisvalmisteluihin! Tulehan sitten heti meille nimi kertomaan :)
Oi, hyvä että LYCKAN Höpsis on pikku hiljaa paranemaan päin! Arttukin välillä yskii, toivottavasti ei olla kohta täälläkin kipeinä. Hih, itsekin olen muuten alkanut juomaan noita lämpimiä ¿talven juomia¿, lähinnä teetä on alkanut kulua muutamakin kuppi päivässä! (Onneks opettelin juomaan teen ja kahvin mustana, niin ei tule siitäkin ylimääräisiä sokereita¿) Oi, kaikissa vuodenajoissa on kyllä ne hyvät puolensa. Mun mielestä noiden paahtavien helteiden jälkeen on ihanaa, kun saa illalla laittaa takkaan tulen, käpertyä nojatuoliin viltin alle ja juoda kuppi kuumaa! Plus tietenkin se, että saapi kynttilöitä poltella!!! Mulla kun on talo täynnä Partyliten tavaraa¿ :) Kyllä sitä varmaan taas jossain vaiheessa talven paukkupakkasilla sitä kesää odottaa, mutta nyt tuntuu tämä syksykin vaihteeksi kivalle =)
Olikos EMKAN koti kuin sauna aamulla? :) Meillä mukavasti vähän lämpöä vielä hehkuu tuo takka, kun eilen aamulla meinas olla vielä ihan vilu, kun ei niin kauaa sitä edellisiltana poltettu. Ja sinäkin lähdössä urheilemaan, hyvä me urheilulliset-enskat, hehehee! Eli meet johonkin ¿mätkimis-treeneihinkö¿? Mikä sana¿ No, kuulostaa itsepuolustuslaji-treeneihinkin tyhmälle¿ Miten se oikein kysytään??? x) Mikä laji? Voi kun mulla kunto riittäis, halusin kokeilla kickboxingia. Mutta pakko ensin vähän kuntoa kohottaa¿ Oisin muuten valehtelematta 10min treenien jälkeen kuolemaa tekemässä lattialla¿ Noi sun herkut kuulostaa hyvälle ¿ siis jos pitää herkkuina banaania ja ananasta jne. :) Eiii.. Ei ne voi karkkia korvata!!! Mikset terveellinen elämä voi maistua hyvälle¿ Tunnustan. Olen Pi-Ki. Ja olen Karkkinarkomaani. Riippuvainen. En tajua, miten se täti eilisessä ¿Olet mitä syöt¿-ohjelmassa muka pystyi olemaan 2kk ilman suklaata!!! Hullua¿ En mä pystyis¿
Ai juma! Vatsalihakset on sikakipeet! Ohjelmassa saisin tehdä jumppapallon päällä 8 toistoa ja 2 sarjaa. Tein sitten 3 sarjaa, ekalla 15 toistoa, tokalla 13, vikalla 8¿ Kun alkaahan tuosta synnytyksestä nyt se puolisen vuotta olla, niin kai sitä jo vähän saa niitäkin tehdä? Ja ylävatsojahan ne oli, ei siis ¿koko-matkan-repäisyjä¿. Ens vkolle varasin oma-ohjaajalle ajan, niin täytyy kattoa, jos sitä ohjelmaa vähän rukkais ¿ tai ainakin se saa piestä muhun taas enempi inspistä, hih!
Mutta nyt taidan lopetella, koska Arttu herää varmaan ihan just. Pieni kun nukahti heti uudestaan, kun puol seiska hain sen mun viereen ja annoin pullon vellimaitoa. (No nyt se heräskin!)
Palaan taas!
Pi-Ki ja A
[color=#8B008B]Oona meni täysin tavoistaan poiketen eilen unten maille jo klo 21.. Heräsikin sitten klo 3 jo syömään ja ylös noustiin 7.30 kun isi lähti töihin. Kovasti oli itkuinen tytteli sen tunnin verran. Istutin äsken sitteriin ja neiti väänsi pari päivää panttaamansa kakat (plöräys kuului) ja sitten hän pisti silmät kiinni. :) Rankkaa tuo kakkiminen. No, kunhan hetken lepää niin voidaan alkaa pakkaamaan minilattari-kassia valmiiksi jne. Turvakaukalo on autossa ja mun pitää neiti kantaa kamojen kanssa autolle (parkkikselle on pitkä matka), saan alkulämmittelyt siinä.
Kiitos muuten kaikille Galluppeihin vastanneille! :)
SERE ¿ en mä nyt tiedä onko mun ruokavaliossa juuri mitään ¿lowfat:ia¿, ajattelin vain nuo napostelut + herkut yrittää jättää pois. Uskaltaiskohan sitä taas kromin popsimisen aloittaa, sillä on aikaisemmin lähtenyt suklaanhimo. Onnittelut muuten Mimosallekin uudesta taidosta ¿ kääntyilystä!!! :)))
Voi kun kurjaa että PIKKU-JUSKAN Kaarlolle on allergiat iskenyt! :( Toivottavasti ilmakylvyt auttaa!
JUSHKALLE ja jäbälle mukavia ristiäisvalmisteluja! Että teilläkin jo mennään yöt yhdellä syötöllä, hienoa! Saa äiteekin nukuttua..
LYCKA ¿ mahtavaa jos Höpis voi jo vähän paremmin. :) Oisin itsekin varmaan ollut ihan helisemässä kun tosiaan Oona ei ole kertaakaan vielä sairastanut *kop kop*.. Mulla myös on raskauden + leikkauksen jäljiltä masu pullollaan, en tiedä katoaako lie koskaan.. Mukavaa kampaajaa!
EMKA ja Kari on päässeet nauttimaan takkatulesta! Ah! Voi kun meilläkin ois takka.. Kuumaa kaakaota, oman kullan kainalo ja takkatuli! Sellaisesta on mukava haaveilla.. Ja aiot oikein alkaa ompelemaan Karille kuteita, vitsit kun ois itsekin niin aikaan saava.. Hauskaa urheilua tälle päivälle!
PI-KI ¿ kiva kun sun miehen ei tarvi lähteä reissuun! :) Ja onnittelut Artun kokonaisista yöunista! Mäkin sorruin eilen Pätkis minibites pussiin.. äh, onneksi tänään on taas pari jumppaa. Kiva kun säkin salille pääsit, kyllä siitä treenaamisesta vaan tulee aina hyvä fiilis!
Nyt on mentävä.. Mukavaa päivää ja huiskutukset kaikille!
Mammis & Oona [/color]
Tässä odottelen tuota keskussairaalaan maitopoikaa noutamaan äidinmaitoani, joten pikaiseen kerkeän kirjoittaa jotain. vaikka tuntuu että ei oikein aivot ole vielä toiminnassa vaan kaipaavat vielä pikku tirsoja.. Kari tosin nukkuu vielä joten eiköhän tässä pikkuiset unet kerkiä ottaa.
En nyt muista kuka muukin on tällä viikolla " yh" -äitinä. Mulle kävi yhtäkkiä myös niin. Miehellä on viikon ajan 8-17koulutuspäiviä jossainpäin helsinkiä, ja eilen illalla todettiin että ei hänen ole mitään järkeä ajella joka päivä melkein 3h edestakaisin. Ja kun koskaan ei tiedä noista helsingin pään aamuruuhkista. Hän sitten viettää koko viikon kaverin sohvalla ja me ollaan Karin kanssa kaksistaan kotona. saa nähdä miten sujuu. täytyy varmaan laittaa kännykkään muistutuksiä että muistan tehdä kunnon ruokaa ja syödä, välillä meinaan huomaan että kun on yksin kotosalla niin sitä vaan unohtu tekemään kaikkea ja sitten illalla myöhään huomaa että on syönyt vaan leipää tms päivän aikana ja ei sitä enää 20 jälkeen oikein viitsi lämmintä ruokaa ruveta tekemään..
mutta nyt tuli maito" poika" hakemaan maidot ja tämä mamma painuu takasin pehkuihin hetkeksi.
Emka ja Kari