Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS' 05 vko 35

27.08.2007 |

Elokuun loppua viedään ja kesä alkaa kääntyä syksyksi.

Mitä mieltä olet? Odotatko jo syksyä vai masentaako?

HUHUILLAA VIELÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PIPPANDII

INSINÖÖRIÄITI

SENGI73

KUA

LEHTOVI

VUPII

KEVÄTMAMA

TEL5

SUOHOMPPELI

EMPPA 051

HURTTA

MIUQU

ROSA81

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

KALAMAMI

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI78

MARJU73

MELROSE

MINI-05

MILI

ÄDÄ78

LARUSKA

FEMANA

KATI05

LAPPU

JOLLA

NOOPU

AJANKUVA

KUBLA

VIO

SOLANDRA

KATALIN

PAHIS1

VUOKKO

EGO

ELIISAKU

NASULIINA

RÄNKKÄ

TUULIEMILIA

LARUSKA

MURUNMAMA

PIPSA

KIIKKAKUKKA

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nukkua klo 5.45, kun Moona heräsi. Onneksi köllähti viereen aika nopeasti. Nyt on vähän virkeämpi olo. Oottelen tässä Mimmiä kotiin. Kohta tulevat.

Minä kuulun tuohon kastiin jota syksyn tulo masentaa. Pimeää ja märkää on ihan liikaa vuodessa. Syyskuu voisi vielä olla ihan hyvin hellettä, etenkin kun tänä kesänä oli niin vähän kunnon kesäpäiviä.

Syksystä nautin sitten kun on kirpsakkaa ja lehdet vaihtavat väriä.

Harmittelen, että tämä meidän maalisporukka pienenee ja pienenee koko ajan. Onhan se ymmärrettävää, kun suurin osa on työelämässä ja monella sitten taas toisen kierroksen pieniä vauvoja.

Miun pitäs miettiä ja päättää tällä viikolla lopetanko hoitovapaan ja jään liiton päivärahalle. . .Se toivottavasti toisi hieman enemmän rahaa ja potkua tuohon työn saantiin. Tosin en mie töitä eti niin kybällä, kun vasta sen leikkauksen jälkeen. Tuskinpa kukaan miuta palkkaisikaan, kun tietää että jään ainakin 4vkon sairaslomalle.

No juu, tälläsiä mietteitä tänään. Illalla pilatekseen ja combatiin. Odotan innolla.

Hyvää alkanutta viikkoa toivottelee

Tuulia

Vierailija
2/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen lintu madon nappaa..Tuulia kerkes pinon aloittamaan!

Meillä herättiin tasan seitsemältä,kun Juuso taisi nähdä pahaa unta,huuso vain " anna,anna" ja itki välissä kunnes heräsi.Mitä lie ollut vailla?

Minä olin hereillä jo 6.30,ei vaan väsyttänyt.Syynä taisi olla et edellisenä yönä sain nukuttua 22-8 yhtä soittoo ja eilen illallakin tuntui iltavuoron jälkeen ettei väsytä lainkaan.Eikä kyl nytkään,nukuin 22.30-6.30.

Juuso ei taaskaan nukkunut viikonloppuna päikkäreitä...hoidossa kuitenkin nukkuu ja siellä saa toistaiseksi nukkuakin.Juuso on edelleen vähän räkäinen mutta menoa ei haittaa.

Kylläpä meni ilma kertaheitolla kylmäksi!Eilen piti jo välikausihaalaria ja hanskoja kaivella ulkoilua varten.Ja vettä näkyy tänäkin aamuna satavan.

Tästäpä päästäänkin Tuulian kysymykseen syksyn tulosta...en todellakaan ole syksy ihminen,paitsi sen suhteen et yöt ovat pimeät niin muksukin nukkuu paremmin.Eri asia on jos syksy on lämmin ja leuto, mut jos vettä vihmoo suurimman osan ajasta niin kyllähän se mieltä matalaksi vetää.En kuitenkaan voi sanoa et syksy masentaisi minua.

Minulla on töistä nyt kolmen päivän vapaa,ihanata! Tänään vien Juuson hoitoon et saan hoitaa asioita ja sit pitäs tontilla käydä siivoamassa roskia poijes,näytti tosi sotkuiselta kun eilen käväsin.

Nyt lisää kahveeta.Hyvää alkanutta viikkoa!!!

Suohomppeli81 ja nuhanenä Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen. Ennen kuin lähden viemään neitiä hoitoon. On siis nyt 3kertaa viikossa 8-12 hoidossa. Tänään poikkeuksellisesti 9-n.14 asti kun mulla asioita.

Meillä pahahti pyykkikone viimeviikolla ja jostain pitäs saada rahat uutta varten. Meillä tosin on ilmainen pyykkitupa mutta on aikas lailla käytössä nytkin sain ajan vasta tiistaiksi kun viime viikolla yritin saada aikaa sinne.

Tuulia minä jäin nyt 17 päivä työttömäksi työnhakijaksi ja kodinhoitotuki tulee vielä nyt viiminen päivä ja haen liitonpäivärahaa siitä eteenpäin. Tosin saattaa hetken kestää ennenku alkaa kunnolla juoksemaan ne. Yhdelle kurssille oon laittanut hakemuksen mutta tuskin heti ekalla kerralla pääsen kun kaverikin pääsi vasta neljännellä yrittämällä. Työharjoittelua tai kokeilua olen myös miettinyt kun toi oma ala ei oikein kiinnosta. Ammatinvalinnanohjaajalle on myös aika.

Mut on pakko alkaa toimia että ehtii.

T.S ja E

Vierailija
4/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea viikonlopun pinosta uusia kuulumisia! Kiva, kun Pääsiäisäiti ja Marju kirjoittelivat - ja Pippandii myös, ehdin jo ihmetellä, kun ei ollut kuulunut pitkään aikaan mitään ;-)

Minulla on takana oikein mukava viikonloppu. Lauantaina läksin aamutuimaan kaverin polttareihin ja palasin eilen iltapäivällä. Oli oikein mukavat polttarit, leppoisaa yhdessä oloa ja rentoutumista. Syötiin hyvin ja juotiin viiniäkin vain sen verran, että eilen oli ihan hyvä olo :-) Mies oli pärjännyt hyvin lasten kanssa, ja oli jopa pessyt koneellisen pyykkiä ja tyhjentänyt&täyttänyt tiskikoneen. PItäisi vain olla useammin poissa, niin mies tottuisi tekemään noita kotihommia oma-aloitteisemmin (nyt tekee kyllä, jos muistutan, mutta ei muista itse...).

Tänään on vielä viimeinen gradulomapäivä, huomenna on sitten taas edessä junakyyti. Yritän siis käyttää tämän päivän hyödykseni. Perjantaina vihdoin pääsin kunnon vauhtiin G:n kanssa, ja toivottavasti saan tänään jatkettua samaan malliin.

Ai niin, sen verran merkittävää vielä meidän perheessä, että meidän esikoisella heiluu ensimmäinen hammas!!! Ihan uskomatonta, minun pieni vauvani on jo niin iso, että hampaat alkavat vaihtua! Arvatkaa, oliko perjantaina pienen kriisin paikka, kun poika valitti, että hampaaseen sattuu, ja sitten huomasin, että kyse olikin siitä, että hammas heiluu. Tunsi taas kerran, miten nopeasti aika kuluu ja lapset kasvavat... Meillä pojalla ekat hampaat tulivat tosi aikaisin (alle 4 kk), joten näköjään lähtevätkin aikaisin (kävin vielä varmuuden vuoksi googlaamassa, että on normaalia, että 5 v:nä lähtevät hampaat... Vähän säikky äiti...). Mutta niin ne lapset siis kasvavat...

Nyt lopetan taas tämän omanapaisen romaanin.

Mukavaa päivää kaikille!

Terhi&lapsukaiset

Ps. Täällä on muuten vielä ainakin tänään ihan aurinkoinen päivä, aamu oli aika viileä, mutta eiköhän tästä vielä kohtuullisen lämmintä tule. Nimimerkillä " inhoan syksyä ja talvea, kun aina sataa..."

Vierailija
5/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveästi en oo tainnu viimeaikoina tänne kirjoitella, osa syynä se että olen kirjoitellut välilä tuonne odotuspuolelle... lueskellut kyllä olen..

nyt tosiaan lunssaa pukkaa, kurkku kippee, aivastuttaa ja jokapaikkaa kolottaa! viimeyönä en saanut nukuttua kun ei sopivaa asentoa löytynyt ja henkittäminenki sattui=/

sanoinkin miehelle että mahatauti tästä enää puuuttuis, *koputtaa puuta ettei sitä sentää tulis* pahoinvointia on ollut nyt muutamana päivänä, mutta jospa se olis ennakoinut tuota flunssaa!

maalispoju touhuaa tuolla omassa huoneessaan, joten tässä hetki aikaa kirjoittaa... kova on höpöttämään ja vilkas tuntuu olevan mielikuvitus, tykkää laulaa ja tanssia ja muutenkin liikunnallinen (pallopelit edelleen ykkös), pyöräillä tahtoo aina pihalla, tulevasta vauvasta ei oikeen oo millänsäkään, lähinnä sitä tuntuu ärsyttävän kun kuulee kaupassa tai muualla vauvan itkua, saa nähdä mitä sitten kun meille oma syntyy, välillä kyllä käy taputtamassa massua, mutta sitte toteaa ettei " ei ole vauva, vauva menee pois" ja vetää paidan helman alas!

syömään on mein poika kauheen huono, ei ikinä oo muka nälkä, saattaa vähän härppiä ruokaa, mutta harvon sitä syö paria lusikkaa/haarukkaa enempää..

kiteytettynä voisi sanoa että meidän pojan päivittäis annos on:

10-11 aamupalaksi jugurtti/viili, 15-16 lämmintä ruokaa vähän ja 21 aikoihin iltapalaksi taas jugurtti/viili, välillä saattaa noiden " aterioiden" välissä syödä leivästä vähän tai nakin, joskus harvon menee muroja tai jotai hedelmää vähä... ja uskokaa pois, on kokeiltu kiristykset, lahjonnat, palkitsemiset ja kirjojen katselu syödessä (siitä en tykkää, mutta välillä ei oo muuta vaihtoehtoa), ihmettelen miten tuon ikäinen jaksaa touhuta virkeänä kokopäivän noin vähällä ruokamäärällä ja ilman päiväunia. maitoa kittais kyllä litratolkulla, mutta olen sen jättänyt minimiin, eikä se siltikää ole vaikuttanut tuohon ruokailun määrään =/

lapsi kuitenkin kasvaa normaalisti eikä neuvolassakaa ollut huolissaan kun se kuuluu kuulemma tähän ikään, mutta ku meillä on syönyt aina huonosti.

en osaa edes kuvitella minkälaista olisi jos lapsi söisi nämä normaalit aamupala-lämminruoka-välipala-lämminruoka-välipala-iltapala

syksystä ollut täällä puhetta.. kuulun niihin joilla iskee jokasyksy jonkinmoinen masennus, en tykkää yhtään kun on pimeää ja sateista ja kylmää ja lehdet alkaa pudota puusta, eikä asiaa helpota yhtään se tieto että pitkä talvi on edessä... olen siis kesäihminen henkeen ja vereen, mulle siis hankalaa aikaa on syys/loka-maaliskuu.

vähän hirvittää kun lokakuussa laskettuaika, et mitä jos synnytyksen jälkeinen masennus iskee...

mutta nyt taapero läks hampaitten pesule joten menen vähä vahtimaan...

Vierailija
6/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun syksy tulee. Odotan aina niitä ensimmäisiä kirpeitä, viileitä aamuja. Vaikka eipä tuo kuristen pukeminen lempipuuhaani ole, varsinkin kun nää talvet on menny täälläsiks et lumi tulee vasta koskus tammikuulla...... Silti saan syksystä jotain virtaa, sisustus vaihtuu yms.

Meillä taitaa maalisneiti tehdä hampaita? Ei juuri syö(norm. kun on hyväsyömäinen), sormet koko ajan suussa ja jotain kuolan tapaista tulee. Muuten kuitenkin pirteä.

Tel: kyllä ne hampaat jo ton ikäsiltä(5v) lähtee ;) Mulla on tässä vieressä valokuva meidän keskimmäisestä hiukan alle 5v:nä ja molemmat alaetuhampaat puuttuu. Meillä on kans tehneet hampaat tosi aikasin. Esikoisellamme on kaveri, jolla vasta ekaluokalla alkoi hampaat vaihtua. Että eipä tässäkään asiassa ole ainoaa oikeaa ikää.

viime viikonloppuna ja tästä about kuukausi menee juhliessa. Kahden kummilapsen, meidän esikoisen synttäreitä, veljeni kihlajaisia(jo oli aikakin). Voipi unohtaa vaa' alla käymisen.

Ehtisköhän vielä kahvit juoda ennenkuin lapset herää..?

Vierailija
7/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkät pätkät ja painoin sitten vahingossa Ok:n sijasta peruuta!! Ei ole miun päivä ei.

En siis ole aikoihin kirjoittanutkaan. Tässä lyhennelmä kuulumisista=)

Lokakuussa olisi tarkoitus palata työelämään, jännittää ihan kauheasti Empun hoitoon vieminen!!!

Ollaan lähdössä muutaman päivän päästä Kreetalle lomailemaan ja mä odotan sitä ihan kauheasti. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saadaan paljon mukavia matkamuistoja.

Tytyllä on ollut pari viimekuukautta jotain älytöntä uhmaa. Vähän väliä maataan lattialla ja huudetaan ja itketään milloin minkäkin asian vuoksi. AARgh välillä kyllä kiristää hermoa=) Mutta onneksi osaa olla maailman suloisinkin ja ihanin.

Puhuu tuo lyyli kyllä jatkuvasti. Kokoajan suu käy, kyselee ihan mahdottomasti että miksi ja miten. Hauskaa kun pystyy jo keskustelemaan pikkuisen kanssa.

Nukkuukin yönsä nykyään suht rauhallisesti, useinkin kyllä saa käydä kerran pari yöllä peittelemässä tai hyssyttelemässä.

Syöminen on vielläkin sellaista närppimistä mutta onneksi on kyllä lähes kaikki ruokainen. Ainut mille sanoo jyrkästi ei on kaalilaatikko=)

Onnittelut muuten kaikille odottaville(olikohan niitä) ja synnyttäneille!

Meidän kakkonen antaa odotuttaa itseään......luultavasti pitkäänkin, oliskohan jo aika mennä sinne lääkärille=)

Vierailija
8/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään vapaa-elikkä kotitouhupäivä. Mies on maalisneidin kanssa mökkeilemässä vielä huomiseen asti. Lauantaina lähtivät töitten jälkeen. Tosi ihanaa kaikille, maalisneiti tykkää olla maalla ja mieskin saa vähän lomanpoikasta, se varsinainen vuosiloma kun meni remonttia tehdessä.

Eilen jo suunnittelin työjärjestyksen tälle päivälle ja aika hyvin se pitikin. Aloitin katsastamalla Malmin kelan jonon, totesin sen liian pitkäksi mun touhukkaalle olotilalle ja painelin kukkasipuleitten ostoon. Mulla on ollut pitkään lähes intohimoinen suhde sipulikukkiin, eikä se ole parvekelaatikoissa päässyt täyteen vauhtiin. Tullessa kyllä auto löyhkäsi keisarinpikarililjoilta ja jättilaukoilta.

Paluumatkalla piipahdin sitten siellä luukulla viemässä äippäraha- ja -avustushakemukset. Tykkään mieluummin viedä ne jonkun virkailijan tarkistettavaksi kuin lähetellä myöhemmin perässä puuttuvia tietoja.

Ruokakaupasta hain kaalinpään sekä muut tarpeet kääryleiden tekoon. Siinä sitten keiton ja paiston lomassa pesin muutaman koneellisen pyykkiä ja siivosin. Nyt tuonne " varastohuoneeseenkin" jo mahtuu asumaan. Enää pari viimeistä laatikkoa kiertää paikasta toiseen etsimässä omaa koloaan.

Kevät ja kesä ovat enemmän mun vuodenaikoja, mutta ei syksykään mitenkään masenna, ellei sitten sada kahta kuukautta yhtä kyytiä kuten viime syksynä. Yleensä näihin aikoihin rupean pikku hiljaa askartelemaan joulukortteja.

Kerroitkos, Tuulia, käyväsi Pilatesjumpassa? Mitä olet tykännyt? Mulla kun selkä on jokseenkin romu, ja pysyisi käyttökunnossa vain kunnon jumpalla, jota en ole töihinmenon jälkeen, eli siis vuoteen harrastanut. Olen pähkäillyt, että mikähän olisi se juttu, millä saisi kropan toimivaksi taas sitten synnytyksen jälkeen.

Tästä ehtisi vielä keittämään pannullisen teetä uutisia kasomaan mennessä

---> Korvapuustit

Vierailija
9/27 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lukaisin teidän kuulumisianne! Kiva että oli jo alkuviikosta näin hieno pino. Lisää vain naiset!

Yritän itsekin saada jotain kirjoitettua. Tulin tekemään töitä koneelle, kun lapset ovat nukkumassa. Vielä hakevat unta, mutta eivätköhän pian sammu. Tänään oli sarjassamme " kamalin hoitoonlähtö sitten miesmuistin" ... Selvisimme siitäkin. Jospa huomenna jo menisi taas paremmin.

Viikonlopun riennot sujuivat mainiosti: hauskaa oli ja sunnuntainakin oli vielä hauskaa eli ei tarvinnut potea mitään jälkimaininkeja... ;)) Tein töitä ja kotihommia, kun pojatkin haimme vasta ennen viittä!! Pienet päikkäritkin ennätimme ottaa. Irina on hyvä! Jatkoin fiilistelyä vielä eilen ja tänäänkin CD:n avulla.

Mutta joo. Jotta pääsisin joskus nukkumaankin niin nyt niitä töitä. Kivaa viikkoa!

Galluppiin vielä: Oikeastaan olen aina ollut syksyimmeinen. Pidän syksystä, sateestakin ja pimenevistä illoista. Toisaalta, näin iän myötä (!) tuntuu siltä, että kesän valoisat päivät ja yöt saisivat jatkua hieman pidempäänkin... Mutta siis, ei minua ahdista kun syys koittaa. Minulle se on aina ollut uuden (lukuvuoden) alku ja tuo tullessaan uusia haasteita jne.

Pippandii

Vierailija
10/27 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa pikasen, ettei kauhian alas vajo.

Hieno pino saatu aikaiseksi, tosin heti sitten hiljeni ;)

Me tässä käytiin pappalassa hakemassa kasvimaalta porkkanaa ja perunapellolta pottuja. Kesäkurpitsaakin oli vielä. Sienessä käytiin hakemassa viimeiset kanttarellit. Nyt on sienikesäkurpitsalasagne uunissa.

Nyt lähdetään mummolaan saunomaan.

Huomenissa palataan, kun isikin taas töissä.

Tuulia

Vierailija
11/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa taas pinoa ylös päin.

Meille kuuluu sateista ja harmaata. Kuitenkin toivekkaalla mielellä(kop kop), kumpakin lapsi nukkui normaalia paremmin. Mimmi kelpuutti tai oikeastaan halusi isin hakemaan ja viemään isän vapaapäivinä tarhaan ja muutenkin siellä on mennyt huomattavasti paremmin. Sekä täällä kotonakin. Tänäänkin aamu meni ilman yhteenottoja.

Mie tein päätöksen, liiemmälti taas enempää miettimättä, eli hoitovapaa loppuu nyt perjantaina. Ensi viikon keskiviikkona on työkkäriin aika, jotta saahaan päivärahat rullaamaan.

Moonaa vierotan tuttipullosta. Eihän siinä ole mitään vierottamista, kun osaa juoda nokkamukista ja tavallisestakin välillä. Jotenkin sitä kuitenkin haluaa pitää aikasen aamun tainnutuspullon..kohta se on aika siitäkin luopua. Tänäänkin likka oli klo 5 hereillä ja ei nukahda silittelyyn. Pulloon maitoa ja heps, kohta nukkuu..ja äitikin saa vielä huilahtaa.

VAATTEISTA: joko olette miettinytt syksyn ja tulevan talven vaatteita? Mimmille ostin ulkoilupuvun, hieman lämpimämpi ja vettä hieman hylkivää. Kengät on lenkkarit ja saappaat. Entä kun tulee kylmempi, joko talvikengät vai pitäskö hommata jotkui syksykengät? Mites toppahaalari? Mikä koko? Mie varmaan ootan cittarin tarjoushaalaria, viime vuotinen oli ainakin ihan hyvä Lassien.

PIPO on nyt hankinnassa. Hitsi kun ei löytynyt mieleistä puuvilla pipoa. Kai se on vain tyydyttävä siihen hm:n hello kitty pipoon. tosi huonosti oli missää kokoja.

nyt moona tuli syliin, joten lopetan ennen kuin taas painaa kaikki häviyksiin.

T

Vierailija
12/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssan kourissa täällä kärvistelen, nyt tuntuu tuolla jossain keuhkojen tietämillä niiku olis ruoka jäänyt jonnekkin jumiin tai jotai, sattuu iha hirveenä, röörit o muutenki iha tukossa, ja yskäkin tuli, no toisaalta ihan hyvä että tuli nyt eikä vasta kun laskettuaika käsillä! synnytyksessä kun on muutenkin keuhkot koetuksella niin siihen jos vielä tämmöinen yskä olis niin kyllä menis hankalaksi!

VAATTEISTA oli ainakin jotai juttua...

ostin 2 osaisen lassien välikausipuvun, lisäksi on toinen 2osainen välikausipuku, sit on pari 2 osasta piharymypukua.. tuo lassien puku on kokoa 104, toinen puku 100cm ja tais noi rymypuvut olla 104 senttiset jos en väärin muista! Toppatakki ja toppahousut on viimetalvelta 98cm, ne varmaanki menee vielä, sitten ostin HM:ltä toppatakin ja toppahousut 98cm (takki oli ainaki reilua mitotusta) viimetalvelta on Lassien 92cm haalari, sitä en tiedä mahtuneeko päälle (muistelin että olis ollut kokoa 98 mutta muistin väärin) joten jos haalarin osto edessä niin sekin tulee olemaan lassien!!! se ainakin täällä pohjoisessa on havaittu erittäin hyväksi ja kestäväksi ja lämpimäksi.

nyt pitäisi lenkkarit jostain ostaa ja varmaan jotkut kävelykengät, ja talveksi sitten vielä talvikengätkin!

nyt on pakko saada jotai kuumaa juotavaa.... toivottavasti mies ja esikko säästyy tältä taudilta!

Vierailija
13/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä vaan tihuttaa...oltiin kuitenkin ulkona aamusta, onneksi on nuo vedenpitävät vaatteet keksitty.

Ja Juuso ilmoitti heti lounasruuan jälkeen, ettei nuku..päikkäreitä siis...maanantaina oli joutunut hoidossa vähäksi aikaa jäähylle kun oli vain höpöttänyt isoon ääneen sängyssään niin ettei kukaan muukaan ollut nukahtanut. Oli sitten nukkunut.Eilen ei nukkunut ja huonolta näyttää nytkin tuo nukkumaan meneminen. Tuossa sohvalla nyt köllöttää.

Eilen illalla meni mulla hermot Juuson nukkumaan menon aikaan...Juuso kun kokeilee kaikki mahdolliset temput kun alan lukemaan iltasatua.Heittelee nallea,poistuu itse sängystä yms...aikani sitä katseltua,käskin isin tulla lukemaan ja voi kamala mikä rääkyminen alkoi...äiti,äiti kaikui moneen otteeseen mutta onneksi isi ei antanut periksi.Ja muutenkaan isi ei kelpaa mihinkään hommaan ei edes peittoo laittamaan,vaan se on ÄITI.

Vaatetuksesta:Juusolle menee vielä Jonathanin 92cm välikausihaalari,keväällä saattaa olla uuden osto edessä.Sit on vielä Lassien kaksiosainen puku.Talveksi menee vielä viime vuotinen Reimatec:in haalari, on sen verta reilua kokoa. Kengissä lenkkarit ja kumpparit. Talvikengät pitää katsoa,joutuuko ostaan uudet.

Myö lähetään miehen kans perjantaina kylpylään,palataan sunnuntaina.Tänään tein varauksen ja otin muutaman hoidonkin molemmille.Tälläinen minihäämatka.ja ei tosiaan olla käyty missään kahestaan rentoutumassa.Pääsee hiukan irti töistä ja talon rakennuksesta.

Mutta nyt lähen yrittämään josko toi muksu nukkus...

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
14/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä podettu vatsatautia. Nooralla oli maanantaina ihan veto pois, ei syönyt mitään ja natisi vaan...pientä lämpöä. Eli lievä vatsatauti hällä. Miulla alkoi sit eilen kiertämään vattassa ja yö meni pyöriessä. Tuo masu kun on jo aika ylhäällä niin olo oli tosi tukala. Sit kuuden aikaan tänä aamuna " pakotin" itseni vatsalaukun tyhjennykseen kun tuntui että palleaa painaa. Se sit helpotti. Täällä päin sitä nyt jyllää, siskon perhe sairasti koko porukka. Aikuisilla on vain etomista ja " veto pois oloa" ja lapset on oksentanu kerran tai pari.

VAATETUS: ostin Tallinnassa Lennen välikausipuvun, siis housut ja takin. Koko 92cm ja on hiukan reilu. Sain alennuksella, hintaa jäi n. 30 ekua. Talvihaalari menee vielä viime vuotinen, on sellainen " kuminen" se alaosa. Talvikengät pitää kait ostaa, uudet viking coret, entiset on 22 ja nyt ehkä sopivat. Sit on yhdet kuomat serkulta perittynä. Vaavelille olen saanut pari pukua kokoa 56 ja 62cm.

Laitoin tilaukseen sit tuplarattaatkin, Emman perusmallia johon tulee vauvalla sit pehmeä kantokoppa. Yhdistelmät menee myyntiin.

Eipä tänne kummempia, taidan mennä nukkumaan kun viime yön unet jäi kahteen tuntiin. Neiti on hoidossa puoli 4 saakka.

Hei vaan kaikille!

Vierailija
15/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiättekö miulle tarjottiin töitä. HUIH!!!! Tää tuli niin äkkiä ja päätös pitäs tehä huomisen aamupäivään mennessä.

Eli autistisen lapsen hen.koht avustaja. Työaika klo 9-15, yht 30h/vko. Moonalle olisi hoitopaikka samassa ryhmässä missä Mimmi on. Työaika olisi hyvä lasten kannalta. MUTTA palkkahan on sen mukainen + molempien lasten hoitomaksut. Eli siis plusmiinus nolla. Tosin pääsisin kiinni työelämään ja tekemään itseäni tutuksi, mikä sitten poikisi lisää töitä..

En puhunut siitä leikkauksesta mitään, koska tämä pesti on ekaksi syyskuu ja jos rahaa on, niin vuoden loppuu. Ja kun ei miulla ole mitään tietoa millo pääsen siihen leikkaukseen. Voihan olla että se jostain syystä meneekin ensi vuoteen.

Kertokaas mielipiteitä..tämä on nyt niiiiiiiin vaikea päätös. Olisi kiva saaha muitten näkökantoja, jotta sitten osaan ottaa kaiken huomioon.

T

Vierailija
16/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Onnittelut!

Harvoin sitä varmaan kovin " kannattavaa" on nykypäivänä tehdä töitä, siis niinkuin taloudellisesti...jos on kaksi tai useampi lasta. Ja varsinkin kun nykyisin on paljon pätkätöitä tai osa-aikatöitä. Palkasta kun laskee pois tosiaan hoitomaksut, mahdolliset työmatkakulut jne niin usein tilanteeksi jää plus miinus nolla.

Itselläni tilanne on tosin toinen eli töissä käyminen peräti kannattaakin.

Miun mielestä siun pitäis ottaa työ vastaan. Sen mitä olen juttujasi lukenut niin kuullostaisi siltä että " kaipaat" hiukan jo jotain muuta kuin kotielämää. Mitenkään sitä väheksymättä :) Eli siitä vaan, jos ei tunnu hyvältä niin ainahan sitä takas kotiin pääsee. Ja kun tyttöjen hoitokin on noin hyvässä jamassa niin siitä vaan!!! Tiiä mitä se sit tulee poikimaan!

Tsemppiä päätöksentekoon!

Vierailija
17/27 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nasulinan kannalla, eli ottasin työn vastaan. Kaikkea kun ei voi mitata rahassa, vaikka toimeenkin olis kiva tulla;) Itsekään kun en tee mitään hyvin palkattua työtä, tulee aina välillä mieleen onko tässä mitään järkeä......?

Tolla työajalla tyttöjen hoitopäivä jäis kuiteski lyhyeksi, alle 7h, eli ei menis ihan täys maksu. Mites ne sun miehen työajat? Olisko mitään mahdollisuuksia säännöllisiin vapaapäiviin tytöille(=näkyis heti hoitomaksussa)? Väittäisin olenvan lottovoitto kun tänäpäivänä joku TARJOAA työtä. Ja luulen ettäkun kerran saat " jalan oven väliin" ei ne sua päästä pois!!!!!! vai mitä mieltä muut ovat?

Vaateg: tällä hetkellä neiti kulkee perityssä rasavil välikausihaalarissa. Lisäksi on kaksiosainen " kaupunki" puku. Kenkinä lenkkarit ja kumpparit. En aio mitään välikausikenkiä hankkia, korkeintaan vuorikumpparit. Talveksi on viimevuotinen 92cm lassie ja 98 lassie odottaa kaapissa. Olen siis lassie-vaatteiden suosija. Hinta-laatu suhde hyvä.

Iltapalalle ja csi:tä kattoo.

Vierailija
18/27 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen monta kertaa päättänyt, että otan työn vastaan ja pyörtänyt sen samantien. Vieläkään en ole ratkaisua tehnyt. Juttelen nyt tuolla Mimmin hoitopaikassa.

Meillä miehellä on kuukaudessa 4 vapaapäivää ja silloinhan lapset on hänen kanssaan kotona. Jos autolla kuljen niin, hoitoaika olisi klo 8.30-15.15 edellyttäen että pääsen heti kolmelta pois.

Voihan olla, että ne on tätä tarjonnut muillekin. Joten vaikka päättäisinkin ottaa vastaan, niin en välttämättä sitä saa..

Katsotaan nyt miten käy.

Nyt Mimmi tarvitsee äitin sohvalle katsomaan Titiä.

Ps. Ulkona on +7 astetta. Onko pohjoisessa vielä viileämpää?

Tuulia, Mimmi 2v5kk ja Moona 1v 1.5kk

Vierailija
19/27 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajosi tietokone ja sitä myötä en ole nettiin päässyt. Nyt mulla käytössä olkkarin mediacenter kun tässäkin netti mutta telkkarin ruudusta on kovin vaikea lukea tekstiä. En edes näe kunnolla tänne sohvalle asti mitä kirjoitan. Toivottavasti tietsikka saadaan pian korjattua.

Tänne kuuluu taas vähän huonompaa. Pappani nukkui eilen pois. Ikää hänellä oli jo 87 vuotta ja oli jo sairas joten tätä osattiin odottaa mutta kurjalta silti tuntuu. Isä sai sairaalasta soiton kesken häämatkan : (

Tuulia: ota ihmeessä työ vastaan jos siltä tuntuu! Voisi olla ihan kivaa vaihtelua vaikka ei siitä rahallisesti pahemmin nettoakaan. Mutta sitä kautta voit saada sitten jotain muita töitä.

Paranemisia sairastupiin!

Kalamami, henri ja Eeli

Vierailija
20/27 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli vaategalluppia.

Henrillä on nyt tarhassa pitkät housut ja viimevuotinen takki. Välikausipuku 92 cm odottaa tuossa eteisessä käyttöä ja talveksi ostetaan 98 cm puku, oko Jonathan tai Remu. Molemmista olen tykännyt. Hinta-laatusuhde on ollut mielestäni hyvä.

Mutta kengät onkin ongelmallisempi juttu. Nyt Henrillä jalassa Prismasta ostetut halpislenkkarit mutta pitäisikö ostaa tän ikäiselle jo tarhaankin kunnon kengät???? Periaatteessa mun mielestä pitäisi olla kunnon kengät mutta toisaalta ne menee hiekkalaatikolla heti pilalle ja maksavat kuitenkin 50 egee tai enemmän. Sit taas kauppareissuille ja kyläilyyn on toiset kengät, eivät nekään kuitenkaan mitkään laatukengät mutta ei niillä reissuilla paljoa kävellä.

G: MILLAISIA KENKIÄ TEILLÄ ON???

Kalamami, Henri ja Eeli