Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö töihin vai ottaisitko sairauslomaa tällaisessa tapauksessa:

Vierailija
20.10.2008 |

Perjantaina olin todella väsynyt ja illalla nousi lämpö. Lauantaina olin töissä, koko ajan kuvotti ja illalla taas lämpöä. Sunnuntaina olo hiukan parempi ja olin töissä, mutta iski ripuli ja illalla taas lämpöä. Tänään vielä ripuloin, ei lämpöä, olo vähän hutera esim. kävellessä uuvun helposti. Yövuoro olisi edessä. Eli menenkö töihin vai otanko sairauslomaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla varmaan on joku mahatauti ja turha sellaista on mennä muihin tartuttamaan. Lisäksi valmiiksi väsyneenä ei yövuoro kuulosta parhaalta mahdolliselta idealta.

Vierailija
2/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttuuhan toi muihinkin, joten suurempi haitta tulee jos menet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen, kesti toista viikkoa. Paheni yövuoron jälkeen. Toipuminen oli hidasta. Just tuota: yleisesti ja epämääräisesti huono ja väsynyt olo, uupumus, ajoittaista ripulia, yskää, kävellessä keuhkojen puristavaa tunnetta.

Vierailija
4/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on nyt ihan hyvä olo niin mene. Ripulihan voi kestää pitkäänkin, joten sitä ei auta jäädä odottelemaan, että se loppuisi. Eikä tarvitse sitten järjestellä sijaista tilallesi.

Vierailija
5/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin menet töihi, et ole tarpeeksi kipeä.

kyllä sinä sen sitten tiedät kun olet niin kipeä ettet töihin kykene

Vierailija
6/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva mennä töihin tartuttamaan ripulia muihin, etenkin jos sulla on rota tai noro niin ne leviää kyllä kuin kulovalkea.

sh

Vierailija
7/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ensin parantua kunnolla, varsinkin kun olet jo ollut kipeänä töissä. Tartutat siellä vain muut ja paranet itse hitaammin.

Vierailija
8/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei töihin?

Vierailija
9/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei töihin?

niin ne leviävät ja tarttuvat todella helposti muihin. Pahimmassa tapauksessa aiheutat töihinmenollasi kaikille muille työntekijöille saman taudin. Esim. rota elää pinnoilla n. 2 viikkoa, eli virulenssi on suuri.

Mutta tervemenoa vaan töihin, jos omatuntosi kestää. Jos minun työpaikallani lasten osastolla menisin ripulissa töihin, saisin varmaan kengän kuvan persuksiini.

sh

Vierailija
10/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudinkuva ei kuulosta rota tai noroviruksen aiheuttamalta taudilta. Nehän on paljon rajumpia.

Vierailija
11/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen sairastaa noron ja rotan eri tavalla. Niissä ei todellakaan ole mitään yhtä oikeaa taudinkuvaa. Vai oletko jonkin ripuliprofessori? Lämpöily sopii ainakin rotaan ja adenoon, toki voi olla muistakin viruksista/bakteereistä kyse ap:n tapauksessa.

sh

Vierailija
12/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin vaan, ja kerron sen kyllä teille vanhemmille!

sh, töissä lasten teholla

Vierailija
13/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivan takia! Jos jaksaa olla koneella netissä niin jaksaa olla töissäkin, eikö?

Vierailija
14/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala muu henkilökunta ja osastonhoitaja kitistä sairauslomista? Sijaisia ei varmaan ole helppoa saada?

Vierailija
15/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä ei tule mieleenkään mennä sairaana töihin tartuttamaan muita työkavereita, jolloin heidän jäädessä sairauslomalle tarvitaan taas lisää sijaisia. Eli itse sairaana töissä lisäisin vain työntekijäpulaa.

sh