10 viikkoisen ruuasta... avaa!
Haluaisin tietää muutaman jutun arvoisat kolleegat...
MITÄ MIELTÄ SIITÄ ETTÄ 10 VIIKKOISELLE VAUVALLE ANTAA VELLIÄ?
Muuten syö tuttelia, ei rintamaitoa.
Miksikö!? velli siksi ettei maito tuntuisi riittävän, saattaisi myös nukkua paremmin... nyt herää kerran yössä. Päivisin syö vastiketta parin tunnin välein.
Kommentit (18)
meidän 1v 5 kk herää 2 kertaa yössä. Auttaisikohan velli? Ei kai haittaa, vaikka on lehmä- ja vilja-allergia, kai sitä velliä voi antaa j anukkuuhan se sitten heräämättä koko yön???
Eli aikuisten oikeesti tämä ei ole provo ja toiseksi kyse ei ole omasta vauvastani (hän on jo 9kk, lentelee varmasti suht taitavasti pilvien seassa... :() vaan siskoni esikoisesta. Siskoni kanssa käytiin vääntöä tästä ja olen itse juuri tuota mieltä kuin tekin, maidon pitäisi riittää vielä, on niin pieni. Mutsiltakaan kun ei saa tukea: Mutta kyllähän tekin söitte jo tuon ikäisenä vaikka mitä ettekä tekään siihen kuolleet... Hohhoijaa sanon minä. Että yksin olen tässä vääntämässä...
Tuttelia tai nannia varmaan syö.
Vierailija:
mikä suoraan saadaan purkista vai teetkö itse jauheesta?
Paljonko syö tuttelia silloin parin tunnin välein?
Nutrician edustaja kertoi, että se jauheesta itse-tehtävä korvike on energiapitoisempaa, niin vauva pysyy kauemmin tyytyväisenä.
Määrä kuulemma voi olla 200ml kerralla...
vaikka on jo kauan sitten kun oli vauva talossa. Mitäs siinä jos antaa velliä, niin olen minäkin (muuten joi Nania) kun ovat olleet n 3kk. Iltaisin olen antanut, välillä nukkuneet paremmin, välillä ei. Maissivelli esim suositellaan jo 4kk (paketissa lukee) ainakin 3v sitten, ne muut viljavellit oli 5kk. Annoin alussa maissi ja noin kk myöh myös muita. Ei nyt niin kannata ressata minkäikäisenä antaa mitä. Ajatelkaa että 25v sitten annettiin vauvoille kaurasta tehtyä mössöä jos eivät saaneet rintamaitoa, ja kyllä ne ihmiset ovat terveempiä kuin nykylapset (allergioita esim ajatellen).
vanhin tyttö söi banaania kun oli 2kk, ja ihan terve normaali 13v tänään.
Lapsi tuntuu saavan enemmänkin kuin riittävästi ravintoa jos kerran herää yössä vain kerran!!
Ei todellakaan tarvitse mitään lisää! Sillä otetaan vaan riski!!
Jos olis kyse oikeasti ongelmaisesta ja itkuisesta, valvottavasta lapsesta, olis eri asia tuon tarpeen kanssa!
Oma söi pari kertaa yössä puolivuotiaaksi ja pidin sitä normaalina mitä se onkin. Vauvat ovat yksilöitä yösyöntiasioissa niin kuin kaikessa muussakin. Yksi lapsistani on syönyt vain kerran yössä ensimmäisinä kuukausina muut pari kertaa ja joskus jopa kolmekin kertaa.
Yösyötöt jätetään pois kun lapsi on valmis siihen - ei ajatella äidin unia nyt yhtään. Lapsen ehdolla on elettävä.
Taidat olla kypsymätön äitiyteen.
Kerroin kommentit siskolleni... pyytää kuulemma neuvoa kun niitä tarvitsee, se on ihan hänen asiansa mitä tekee ja kun kaikki kaverinsakin suosittelevat.
Voi voi kun on elämässä ongelmaa kerrakseen.
No, jokainen tehköön taas niinkuin lystää.
Jos et osaa lukea: Siskoni lapsi, ei minun.
Omani ovat olleet maidolla pitkään ja 4 kuisena maistelleet eka kerran soseita, vellejä ym.
Kohta se sisko täällä kirjoittamassa, miten toiset puuttuvat elämäänsä ja vauvan hoitoon. :)
Mutta kuulostaa siltä, että haluaisi vain päästä " helpommalla" jo.. Miksi muuten nykyään kaikki kyselevät jo kk:n ikäisen vanhemmilta tai lähinnä äidiltä, että nukkuuko se jo hyvin yöt? Ihme touhua.. Kai maailma menee koko ajan hektisemmäksi tuonkin suhteen. Mutta ap:lle, tehköön tosiaan siskosi niinkuin haluaa. Toivotaan, ettei vatsavaivoja tule, jos aloittaa jo 2,5 kk:n ikäiselle vellit. :O
T: se Nutrician edustajan kanssa jutskannut..
Aika sairasta toi nykymeininki, että äidin täydet yöt tärkeimpiä ja lapsi herää kuitenkin vain KERRAN.. No kertoohan sekin, ettei imetä ollenkaan jotain..
Moni Tuttelivauva kuitenkin jo nukkuu yönsä heräämättä. Vellien sijasta suosittelisin kuitenkin siskollesi antamaan vauvalle kiinteitä, ne pitävät nälän poissa kauemmin kuin vellit. Esim. maissi ja hedelmäsoseet on vatsalle ystävällisiä aloitussoseita.
niin, mutta ap:n pointtihan oli ettei kai muuta tarvitsisi tuon ikäiselle vielä antaa...
10 viikkoinenhan on vielä niiiiiiiiiin pieni.
Ehtiihän noita sapuskoja tunkea myöhemminkin.
vellissä ei ole juurikaan enempää kaloreita ku maidossa. Vauva syö ihan normaalisti eli parin tunnin välein hänen täytyykin saada ruokaa. Herää yöllä vain kerran, se on tosi vähän. Puolen vuoden ikäiset yleensä vasta nukkuu yön syömättä.
Sulla ei ole siis mitään tarvetta siirtyä velleihin. Turhaa kiusaa vauva elimistöä, joka ei siihen ole valmis. Älä siis tee sitä. Anna maitoa vaan niin paljon kun se haluaa.
kiinnostais myös kuulla kommentteja. Meillä olis sama tilanne ja olen jo vähän velliä miettinyt.
Voi kun aivan kerran yössä herää.. ei tohon lankaan mee kukaan..
mikä suoraan saadaan purkista vai teetkö itse jauheesta?
Paljonko syö tuttelia silloin parin tunnin välein?
Nutrician edustaja kertoi, että se jauheesta itse-tehtävä korvike on energiapitoisempaa, niin vauva pysyy kauemmin tyytyväisenä.
Ja huom. korvike on KORVIKETTA ei VASTIKETTA.