Hitto! En osaa päättää otanko itselleni ja lapsilleni miehen nimen kun menen naimisiin kuukauden päästä.
Kommentit (18)
lapset on miehen nimellä ja itse aijon pitää oman nimeni. joten tilanne säilyy samana kun nyt. en vaan halua vaihtaa nimeäni, se ei tunnu " hyvältä" . ja eihän sillä ole mitään merkitystä että millä sukunimellä kukin on. toisaalta olisi kiva kun olisin samalla nimellä kun lapset ja mieskin mutta tämä ratkaisu tuntuu parhaimmalle.
jos tämä ei ole niiden isä ja lapsilla on jo vakiinutunut oma sukunimi. Ja sama pätenee sinuun? Eikö olisi kannattanut alunperinkin pitää vain se tyttönimi...
Minulla ja lapsillani on minun tyttönimi,on aina ollut!
Onko lapset niin isoja että heillä on joku mielipide asiaan?
on mun sukunimi ja naimisiin ku mentiin otin mieheni sukunimen oman nimen perään.
Minä ja isoveljeni pysyimme omannimisinämme, vaikka äiti meni uudestaan naimisiin. Sisaruus ei ole yhtään vähäpätöisempää pikkusiskon kanssa, vaikka hänellä on eri sukunimi. Isäpuoleni on kuulunut elämääni yli 20 vuotta, mutta minä en silti ole hänen lapsensa. Minulla on oma isä.
Olemme asuneet yhdessä niin kauan kuin lapset muistavat. Mies rakastaa lapsia kuin omia. Lapsetkin rakastavat miestä,kutsuvat isäksi. ei siis todellakaan ole mikään " isäpuoli" . Biologinen isä ei koskaan tule olemaan kuvioissa. En ymmärrä miksi lapset eivät voisi olla samannimisiä kuin muu perhe?
Ja lapsilla ei siis ole muuta isää.
kuin teillä on? Silloin olisitte kaikki samannimisiä.
En tajua, miksi lasten pitäisi ottaa uuden miehen nimi. Tai sinun. Perheenähän te nimenomaan olette olleet kaikki nyt tällä nimellä, mikä teillä nytkin on!
kuinka monta miestä tunnette jotka ovat ottaneet naisen nimen?
Yksinkertainen siis.
Paljon helpompaa yhden ihmisen muuttaa nimensä kuin monen ihmisen.
Oisko ollu 1991? Mies otti vaimonsa sukunimen. Toinen serkkuni ja hänen miehensä " sulauttivat" nimensä yhteen, muodostaen kokonaan uuden nimen.
Ne pysyy omassa nimessään. Sinä menet naimisiin. Sinä tai miehesi vaihtaa nimensä.
Järjetöntä vaihtaa kaikkien nimi uuden miehen nimeen. Mitä jos eroatte? Kyllä lapset kuuluu sinne biologisen isän nimen alle jos ne on sinne joskus laitettu.
Ap:han sanoi että lapset ovat hänen nimellä. Ei Biologisen isän.
Annatteko muutenkin lasten päättää kaikista asioista? Mitä pukevat päälle? Mihin kouluun menevät? Mitä syövät?
Kyllä vanhempi on olemassa sitä varten että tekee perheessä päätökset! Jos on sanomista niin vaihtakoon aikuisena nimen vaikka miksi haluaa!
niin sehän totta kai tarkoittaa että lapset päättävät kaikesta...
Varmaan sinä järjestät sitten lastesi avioliitotkin.
Lapsilla on nyt biologisen äitinsä nimi. Mikseivät saisi pitää sitä? Hehän voisivat vaihtaa uuden isän nimen vanhempina, jos haluavat - ja isäehdokas vielä on kuvioissa.
Jos vertaa perustarpeista huolehtimista ja ninimuutoksia toisiinsa, järkevintä lienee olla vaihtamatta sitä isää koko ajan, vaan tehdä lapset sellaiselle, jonka kanssa myös on...
Isä on vaihtunut jo vuosia sitten ja lapsille on minun nimeni. Olen yksinhuoltaja lapsilleni.