Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alle kouluikäisille viikkoraha per ikävuosi liikaa? eli 6-vuotiaalle 6 euroa.

Vierailija
25.08.2007 |

Ovat jostain keksineet tuollaisen maksuperusteen. Kumpikin kyllä pyytää samaan aikaan jotain purkkia tai säästöpossua, että voi alkaa säästämään niitä viikkorahoja, että ehkä ne menisi osin jonkun isomman toiveen ostamiseen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkootkin, että säästää johonkin suurempaan kohteeseen. Riippuen tietenkin, maksavatko vanhemmat lapsen harrastusvälineet kuten polkypyörän, luistimet, sukset tms. yleensä tarpeelliset hankinnat. Jos lapsi joutuu hankkimaan nämä omista rahoista, 6 euroa ei ole liioittelua.

Vierailija
2/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari-iässä (6 v) ja ainakin pari ensimmäistä vuotta se olisi 2 e viikossa, sitten nousisi kolmeen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäinen ei edes tarvitse viikkorahaa ja alle 10-vuotiaalle riittää 2 - 3 euroa viikossa.

Vierailija
4/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kohta 8-vuotias saa viikkorahaa. Satunnaisesti annetaan pari euroa, tai saa tädiltään tai joltain. Eihän se niillä mitään tee, paitsi joskus vähän karkkia käy ostamassa.

Vierailija
5/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ovat jostain keksineet tuollaisen maksuperusteen. Kumpikin kyllä pyytää samaan aikaan jotain purkkia tai säästöpossua, että voi alkaa säästämään niitä viikkorahoja, että ehkä ne menisi osin jonkun isomman toiveen ostamiseen.

Nyt on " pakko" verrata markka-aikaan eli olisitko antanut 36 mk noin 10 vuotta sitten 6-vuotiaalle? Tosin kuudella markalla sai " ennen vanhaan" paljon enemmän kuin nykyään eurolla, mutta säästäminen kunniaan :-)) Rahan arvo on selkeästi euron myötä karannut.

Vierailija
6/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä 4- ja 6-vuotiaat, vanhempi tätä operaatiota tietenkin johtaa. Minusta 2 e kummallekin olisi ollut se, mitä itse olisin ehdottanut. 4 ja 6 euroa karkkeihin ja tuhlaamiseen on liikaa, ja mietin vain, että ovatko noin nuoret liian nuoria tavoitesäästämiseen? Eli saisivat tuon melko korkean viikkorahansa, mutta sitten tiettyjä mielitekoja pitäisi rahoittaa niillä säästetyillä viikkorahoilla.

Vierailija
7/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi vuotiaalle kuusi markkaa olisi ihan sopiva. mutta että 36 markkaa.. itse säin 20mk kasi luokalla ja ysiluokalla 50 mk joka tuntui paljolta! toki ajat on erit mutta silti.

meillä 7 vee saa 2 euroa ja se tulee nousemaan 50senttiä per vuosi.

4 vee saa 1 euron ja sama nousu hänelläkin, 50senttiä vuodessa.

karkit kuuluu tähän, mutta lapset ei ole persoja karkille, tänään on karkkipäivä ja toinen osti tikkarin ja toinen kindermunan, jotka illalla syödään.

Vierailija
8/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on " pakko" verrata markka-aikaan eli olisitko antanut 36 mk noin 10 vuotta sitten 6-vuotiaalle?

Vierailija
9/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harkitsee vielä sen toteuttamista!! NAURUA!

Vierailija
10/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa ipanat nyt keksivät, että he eivät saa viikkorahaa ja sitä pitäisi saada. Varmaan joku kaveri nyt opastanut. Sanoinhan jo että minusta itsestäni 2 e olisi sopiva, tai sitten ikävuosien mukaan edellyttäen että niitä rahoja käytetään johonkin joka nyt lankeaa kun manulle illallinen. Mutta tuskin lapset itse ovat keksineet tuota ikävuosijuttuaan, eli ehkä joku muu vanhempi maksaa tuon mukaan viikkorahaa.

ap

Vierailija
11/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensimmäistä kertaa ipanat nyt keksivät, että he eivät saa viikkorahaa ja sitä pitäisi saada. Varmaan joku kaveri nyt opastanut. Sanoinhan jo että minusta itsestäni 2 e olisi sopiva, tai sitten ikävuosien mukaan edellyttäen että niitä rahoja käytetään johonkin joka nyt lankeaa kun manulle illallinen. Mutta tuskin lapset itse ovat keksineet tuota ikävuosijuttuaan, eli ehkä joku muu vanhempi maksaa tuon mukaan viikkorahaa.

ap

Ja ainahan ne ideat jostakin tulevat. 2 ¿ olisi varmasti hyvä isommalle, mutta mitens pienemmälle? Itse olen esikoinen ja muistan kuinka epäreilulta tuntui kun aloin saamaan viikkorahaa ja kas kummaa.. niin kaksi vuotta nuorempi veljenikin (ja vieläpä saman summan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme