Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän n. 4-5kk vauvat yleisvakutelmalta jo " isoja" vauvoja?

25.08.2007 |

Tosi selvästi esitetty kysymys :).

En siis tarkoita koon puolesta vaan yleisvaikutelmaltaan? Tai siis meidän neiti on kohta 5kk ja kaikki arvioivat hänet paljon vanhemmaksi, jopa 9kk vanhaksi.

Johtuuko tämä siitä että ihmisten mielikuvissa 4-5kk ikäinen vauva on vielä ns. " tosi vauva" niin kuin siis iän puolestaan onkin vai mistä? Eihän 5kk vauva vaan makoile enää sohvan reunalla ja katsele kattoa tai nuku koko päivää vaan onhan se jo hyvinkin virkeä ja terävä.

Meidän neiti ei mitenkään kehityksessä edellä: ei kääntyile, ei edes yritä liikkeelle, ei syö muuta kuin tissiä jne.

Painon puolesta voisi olla vanhempi, painaa n. 7,9kg, mutta on taas vastaavasti lyhyt 62cm eli aika pallero :).

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, millaisia muut n.4-5kk vauvat ovat. Onko muiden samanikäiset vielä ihan vastasyntyneen oloisia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli vieraat luulevat meidän 4,5 kk vanhaa poikaa vanhemmaksi, ainakin puolivuotiaaksi. Taitaa tosiaan johtua siitä, että moni ajattelee nelikuisen olevan vielä ihan liikkumaton pikkukäärö, vaikka kyllä meidänkin poitsu vispaa menemään ihan mahdottomasti, raajat ei pysy liikkumattomina suunnilleen hetkeäkään:) Onhan hää tosin aika pitkäkin, pari viikkoa sitten neuvolassa melkein 67 senttiä eli nyt varmaan jo jotain 68 ainakin. Paino oli tuossa viime mittauksessa 7 kiloa ja rapiat. Kehityksessä varmaan muuten ihan ikätasolla, mutta on tosiaan hyvin aktiivinen ja pirteä tapaus, olen ajatellut johtuvan siitä, että luullaan ikäistään vanhemmaksi.

Vierailija
2/4 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on pitkä ja hoikka ja alkoi liikkumaan nopeasti. Vähän alle 5 kuutta niin ryömi ja osassi kääntyä kumminkin päin. 2kk oli kun oppi kääntymään mahalta selälleen ja 3 kk niin toisin päin ja ryöminen tosiian tuli 4kk iässä. Tukea vasten lähti kävelemään 7kk ja nyt juuri 9kk täyttänyt ja kävelee toisesta kädestä tukien. Ihan kohta näyttäisi lähtevän yksin liikkeelle. On niin ison pojan oloinen toisiin saman ikäisiin verrattuna, joten en yhtään ihmettele että meidän poikaa on alusta lähtien luultu vanhemmaksi. Se pituus ja hoikkuus varmasti vaikuttaa lisää asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko vielä mua ? Kirjoiteltiin ennen vauvojen syntymää niistä ' istukkabiopsioista + muista kokeista' Teilläkin sitten on tyttö niin on meilläkin ja ikää on 4kk+2.5vkoa. Onneksi olkoon !!!

Ja sitten itse asiaan: Kyllä tyttöä useinmiten luullaan vanhemmaksi. Hääkin on lyhyt 62cm ja painaa likemmäs kahdeksan kiloa, joten pallero löytyy täältäkin :-)) Ja touhuaa jo ihan ison tytön tavoin, eli jalat heiluu suuntaan jos toiseen, ympäri mennään kaikin päin, konttausasentokin on jo löytynyt, varpat oavt joko suussa tai kädessä koko ajan, ja Nti on kova jutustelemaan, ja muutenkin sellainen sosiaalinen tapaus. Itsekin joskus ihmettelen, että onko hän sen ikäinen mitä on ;-))

Ihmiset, kuten minä mukaan lukien, olettavat että 4-5kk ovat ' vaaveja' eli nukkuvat ja syövät, mutta siihen se jääkin. Tämä kun on esikko niin suu ja silmät pyöreinä olen tytön kehitystä seurannut. Tahti on hurja.

Hyviä vointeja teidän tytsylle .. ja pianhan nämä jo konttaavat iiikkk..

t. emmi ja tytteli 4kk+2.5vkoa

Vierailija
4/4 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä todella hyvinkin :). Silloinhan elettiin jännityksien aikaa, kun odoteltiin tuloksia. Siihen odotuksen tuskaiseen aikaan en kyllä haluaisi palata...1,5 viikkoa ei ole ikinä kulunut niin hitaasti, mitä silloin kului...huh huh!

Voi että kun tuntuu ihan kun se olisi ollut juuri hiukan aikaa sitten ja siitä on jo kauan...hui, miten pelottaa ajan nopea kulku.

Ai teillekkin siis tyttö? Aika hassua :). Mikä päivä tarkalleen teille syntyi? Meille 7.4. Onkos 4,5kk sitten syntyneet tytsyt lyhyitä ja pulleita? :)

Menikö sulla loppu odotus hyvin? Mulla kyllä meni, jos aika ajoista pahoinvointia ei ota huomioon. Meillä neiti on toinen lapsi, esikko on 3 wee poika. Poika oli ruuminrakenteeltaan laiha ja pitkä (on edelleen), joten hassua kun neiti on niin erilainen. Vaikkakin on suloinen makkaroissansa...minusta kun vauvalta pyöreyttä kuuluu löytyä :). Miten teillä arki on lähtenyt rullaamaan pienoisen kanssa? Meillä todella hyvin, neiti rauhallinen ja naurava tapaus.

Ihan kiva kuulla, että muiden vauvoja myös arvioidaan vanhemmiksi. Luulen kyllä että se yleinen syy on että kun 4kk vanha kuulostaa niin hirmu pikkuiselta, mutta kun todellisuudessa jo hyvinkin tietoinen ympärillä pyörivästä maailmasta. Meillä neiti heiluu ja kirkuu kyllä kun mikäkin mutta lähdön merkkejä ei vielä näytä. Omat kädet ovat vielä niin ihmeelliset ja kirkuminen on nyt tosi IN. Kääntynyt on varmaa kaksi kertaa, mutta siihen se sitten jäi, eipä ole kovasti kiinnostanut sen jälkeen.

Mitkä vaunut tai rattaat teillä käytössä n.5kk ikäisellä? Meillä kaksosten rattaat kovalla kopalla ja neiti ei oikein tahdo viihtyä siellä kuumina kesäpäivinä vaan vaatii jo vähän kattelemista vaunulenkeillä. Voiko tuon ikäisen jo laittaa ilman koppaa ja nostaa yhden eskeleen selkänojaa ylemmäs? Siinähän hän olisi paljon makaavammassa asennossa kuin esimerkiksi turvakaukalossa tai sitterissä.

Hyviä vointeja Emmi69 sinne teillekkin päin ja nauttikaa loppukesästä täysin siemauksin :)