Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No mitäs virikkeitä teillä siellä kaupungeissa sitten on?

Vierailija
25.08.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli vaikka mitä ohjelmaa Pellekaija Pumista Muumilauluihin ja kasvomaalaukseen jne. Paljon musaa, erilaisia esityksiä ja näytöksiä ja urheilua jne.

Joka ilta on muutamia keikkoja. On koulutusta tarjolla ilmaisista luennoista yliopistoon. On n. 600 ravintolaa. Lukuisia kirjastoja. Satoja järjestöjä ja yhdistyksiä. Harrastuksia jokaiseen makuun jousiammunnasta ja golfista uppopalloon ja miekkailuun.

Vierailija
2/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täältä pääsee tosi vaivattomasti vaikka Tallinnaan tai Tukholmaan tai vieläkin kauemmaksi, jos lisää virikkeitä kaipaa ;-)

Me käydään viikoittain lasten kanssa konserteissa, näyttelyissä ynnä muissa. Paljon on edullista tai jopa maksutonta menotarjontaa. Nautimme elämästämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palveluita ne sun viikottaiset on mitä ei saa landelta?

Ja tosta korkeasaaresta.. Musta tää meidän paikkakunnan kotieläinpuistokin on kiva mutta en silti jaksais käydä kun pari kertaa vuodessa..

Vierailija
4/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki asu kaupunkien keskustoissa, vaikka kaupungissa asuukin. Voi jopa yhdistää kaupungin ja maaseudun edut.

Vierailija
5/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskeskuksissa, eri värisiä ihmisiä, likaisia keinuja, puistoja joissa huumeruiskuja...

Vierailija
6/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että sen etu on siinä, että on niin iso: voi kerran katsoa kissalaakosa, seuraavalla kerralla afrikka-aasia taloa jne. ja siis käydä usein! me käydään n. kuukauden-parin välein.

Vierailija:

Mitä palveluita ne sun viikottaiset on mitä ei saa landelta?

Ja tosta korkeasaaresta.. Musta tää meidän paikkakunnan kotieläinpuistokin on kiva mutta en silti jaksais käydä kun pari kertaa vuodessa..

Muuten käydään esim. Annantalon lastentapahtumissa ja -työpajoissa, Tapiolan WeeGee-talon vastaavissa, satunnaisesti leikkipaikoissa (hoplop) ja IKEA on tietty koko perheen retkipaikka :D

Ratikka-ajelut mummolaan on pop, koti ei ole ratikkalinjan varrella, mutta mummola on. Eli ratikka ei ole ihan arkipäivää, mutta yleistä iloa kuitenkin. Sama metron kanssa, joskus ajetaan metrolla vain huvin vuoksi, eli tehdään metro-retki. Poika (2,5v) tykkää.

Luontoretket on kuitenkin retkistä yleisimpiä, mutta niistähän saa nauttia muuallakin Suomessa. Vaikka me asutaan Kehä 1 sisäpuolella, asutaan ihan keskuspuiston reunalla, eli päästään suoraan Metsään. Metsäretket, sienestys ja eläinten ja purojen & jokien " tarkkailu" on isän ja pojan harrastus.

Vierailija
7/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuritarjonnoista kerkeä nauttimaan. Itse asun Vantaalla, joten " kaikki" tapahtumat olisi lähellä minua, mutta ei niihin lapsiperheellisellä ole sillai aikaa kuin esim. sinkkuna. Töissäkin perheenäitien kanssa kun ollaan puhuttu asiasta, niin useimmat käyvät esim. oopperassa kerran 1-2 vuodessa, teatterissa ehkä kerran vuodessa, iltaa istumassa ravintoloissa 3-4 kertaa vuodessa ja muissa tapahtumissa tosi harvoin! Ja lasten kanssa Korkeasaaressa tai Linnanmäellä n. kerran vuodessa.

Joten periaatteesa, mitä väliä on asuuko esim. jonku Oopperatalon lähellä vai ei, jos palveluja käyttää max. kerran vuodessa? Vaikka asuisi Ivalossa, voi Oopperaan helposti tulla kerran vuodessa. Mieluummin minäkin asuisin kauempana, missä saisi halvalla omakotitalon ja sieltä käsin tekisin vkonloppureissuja kulttuuritapahtumiin.

Vierailija
8/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalosta tuskin kävisi Oopperassa sitäkään vähää! Menisihän matkoihin ikuisuus.

Itse asun Helsingissä ja hyvin olen ehtinyt paneutumaan kulttuuritarjontaan ja muuhun, vaikka lapsia minulla onkin. Lapsia vien usein erilaisiin tapahtumiin. Olen asunut alle 150 km päässä Helsingistä ja siellä ei kyllä ollut mitään " elämää" . Ei minusta ole maaseudulla eläjäksi.

Vierailija
9/10 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

landella. Ja olen erittäin Onnellinen ja Ylpeä tästä mahdollisuudesta.

Hehhh joopa joo, me käydään Korkeasaaressa muksujen kans 1-3 kertaa VIIKOSSA, rakastetaan sitä mestaa :)

Vierailija:

kulttuuritarjonnoista kerkeä nauttimaan. Itse asun Vantaalla, joten " kaikki" tapahtumat olisi lähellä minua, mutta ei niihin lapsiperheellisellä ole sillai aikaa kuin esim. sinkkuna. Töissäkin perheenäitien kanssa kun ollaan puhuttu asiasta, niin useimmat käyvät esim. oopperassa kerran 1-2 vuodessa, teatterissa ehkä kerran vuodessa, iltaa istumassa ravintoloissa 3-4 kertaa vuodessa ja muissa tapahtumissa tosi harvoin! Ja lasten kanssa Korkeasaaressa tai Linnanmäellä n. kerran vuodessa.

Joten periaatteesa, mitä väliä on asuuko esim. jonku Oopperatalon lähellä vai ei, jos palveluja käyttää max. kerran vuodessa? Vaikka asuisi Ivalossa, voi Oopperaan helposti tulla kerran vuodessa. Mieluummin minäkin asuisin kauempana, missä saisi halvalla omakotitalon ja sieltä käsin tekisin vkonloppureissuja kulttuuritapahtumiin.

Vierailija
10/10 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi aamulla päättää, että jahas, tänään sataa, mennäänkin johonkin museoon/Sealifeen/Heurekaan/tapahtumaan (joita löytyy aina). Ja jos lapsille löytyy hoitaja pariksi tunniksi jonakin iltana, voi käydä syömässä jossain lukuisista hyvistä ravintoloista tai leffassa tai, jos hoitaja ehtii olla sen 3,5 tuntia, teatterissa.

Toki maaltakin voi käydä em. paikoissa mutta se vaatii sen verran enemmän suunnittelua ja aikaa, että taitaa usein jäädä tekemättä. Vrt. moni mun tuttu, jotka on muuttaneet kauemmas periaatteella " sieltähän pääsee autolla 45 minuutissa Helsinkiin" . Kaikilta on virikeriennot jääneet aika totaalisesti pois muuton jälkeen vaikka alun perin uhosivat käyvänsä ihan samalla lailla kuin Stadissa asuessaan.