Mistä voi johtua jalan pistely ja selkäkivut?
Ensin oli selkä kipeä pyöräilyn jälkeen ja nyt on sitten vasen jalka pistelly ja tuntuu jotenki pökkelölle välillä.
Kävelemään lähtiessä selkä on eniten kipeä ja sitten taas lievenee.
Mitä tämä voi olla?
Kommentit (9)
pitäskö (uskaltaa) mennä johkin tukimuksiin. Mulla selkä kipeytyy öisin, se tosin voi johtua vaikka mistä esim. huonosta sängystä. Mutta välillä mulla on raajoissa sellasia tuikkasuja+nytkähdyksiä, ne esiintyy usein illasta tai nukkumaan mentäessä ja olenkin jostain muistaakseni lukenu, että noi voi olla sitä kun keho rentoutuu ja valmistautuu lepoon. Mutta silti mä pelkään, että mulla on ms-tauti. Noita tuikkasuja on silloin tällöin, ei mintenkään häiriöksi asti, enkä oo huomannu mitään kausittaisuutta niissä, niitä on vaan joskus, en osaa sanoa kuinka usein.
Ne pahenee aina stressatessa jne.
Tämä selkäkipu on inhottavaa kun tuntuu koko raajassa.
Ihmettelen miksi se on pahinta kävelyn alussa ja sitten taas helpottaa?
ap
Mulla sitä on ollut kolme vuotta koko ajan joka puolella. Siis ei mitään vaarallista syytä löydetty ja paljon tutkittu. Olinkohan 2.
Siihen on kävely juuri parasta lääkettä. Itselläni on ollut nyt puolisen vuotta kauheaa selkäkipua ja jalan puutumista. Sain lähetteen fysioterapiaankin, mutta en sinne mene, koska en ole sieltä koskaan mihinkään muuhunkaan vaivaan apua saanut. Kävelen ja syön tulehduskipulääkettä. Kyllä se siitä vielä helpottaa. Minulla on muuten kans stressiaikaan lihasnykäyksiä ihan riesaksi asti.
Mulla ne alkoivat nipistelynä/pistelynä. Sitten muuttuivat nykinöiksi.
Näin hän ainakin väittää. Vai onkohan hällä 2 eri kipua. EN tiedä, miten selkäkipu säteilisi vain pohkeeseen. Pitäisikö olla koko jalka sitten.
Minulla voi kipu tuntua pakarassa, reidessä, pohkeessa tai jalan ulkosyrjässä. Joskus tuntuu värinää tai sähköiskumaisia kipuja ja pistelyä koko matkalla. Miehelläni tuntuu kipu useimmiten reidessä tai pohkeessa.
B12 vitamiinilla vaivat loppui. Eipä tätäkään kaikki lääkärit heti hoksaa.
Tai ms-tauti, mitä ei nyt todellakaan ekaksi aleta epäillä.
Mulla on ollut tuommoista molemmissa jaloissa. Ei mitään vakavaa syytä ole löytynyt. Paljon tutkittu. Monta vuotta jo ollut.