Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja kehotti irtisanoutumaan hoitovapaan aikana

Vierailija
20.10.2008 |

Työnantajan pitää esittää perustellut syyt miksi sinut irtisanotaan, kun menet töihin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kehotti minua irtisanoutumaan hoitovapaan aikana ja tarjosi minulle siitä hyvästä 9 kk palkkaa. Ja antoi ymmärtää, että kun palaisin maaliskuussa töihin niin sitten irtisanotaan jos en nyt itse irtisanoudu. Voihan perse.

Vierailija
2/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuollainen rahasumma kelpaa:)

Mutta, jos suostut rahaan, vaadi se mustaa valkoisella varsinkin jos on tarkoitus saada palkaa meiningillä kerran kuussa yhdeksän kuukauden ajan.

Inha tilanne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat luultavasti vain puolen vuoden palkan.

Vierailija
4/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuohon lähtee.

Onko teillä yt-neuvottelut meneillään vai mistä syystä sinua oltaisiin irtisanomassa?

Vierailija
5/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tietenkin ikävä, mutta toisaalta tuo tarjouskin on sen verran antelias, se voi olla, että sun todellakin kannattaa ottaa se vastaan. Mutta se selviää kun kyselet liitosta tai työsuojelupiiristä.

Joka tapauksessa työnantajalle plussaa siitä, että on todellakin valmis tulemaan myös vastaan asiassa tarjoamalla kunnon korvausta, eikä vaan potkaise pellolla, jolloin sun olis "pakko" lähteä oikeuteen. Nyt sulla on mahdollisuus vain ottaa rahat ja päästä siten "helpommalla"

Vierailija
6/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat luultavasti vain puolen vuoden palkan.

joo, näin on ja sitten saa vielä riidellä

Vierailija
7/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juokse :)

Niin mä tekisin... Mutta vaadi ensin mustaa valkoiselle.

Vierailija
8/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ilmoittaudut työttömäksi. Varmistu vielä sen lisäksi siitä miten he siellä laskevat tuon 9 kk:n palkan!

Eli olen nyt ehdottomasti sitä mieltä että soitat liittoon ja annat heidän käydä tuo keskustelu työnantajan kanssa. Voithan tuohon varmaan suostua mutta asiantuntijan apu on todellakin paikallaan. Työnantajalla on varmasti juristi omasta takaa laatimassa sopimusta.

Itse sain kenkää kun ilmoitin raskaudesta ja se päättyi siihen että työnantaja maksoi minulle 7 kk:n palkkaa vastaavan summan joten siihen nähden tuo kuulostaa hyvältä. Sopimukseen päästiin eikä oikeuteen tarvinnut mennä mutta oman liiton juristi oli kyllä hyvä olla mukana!!

Vierailija
9/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se 3 kk karenssi alkaa juosta jo IRTISANOUTUMISPÄIVÄSTÄ ei suinkaan siitä päivästä, jolloin ilmoittaudut työttömäksi.

Olen itse irtisanoutunut hoitovapaalla, joten tiedän tämän 100% varmuudella. Jos suunnittelee itse irtisanoutumista, se kannattaa tehdä nimenomaan joko äitiyslomallla tai hoitovapaalla tästä syystä.

Vierailija
10/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se karenssi ala nimenomaan työttömäksi ilmoittautumisesta eikä irtisanomispäivästä? nimimerkki itsekin asiaa pohtiva

Vierailija
11/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun irtisanoudut 3 kk + irtisanomisaikasi ennen kuin ilmoittaudut työttömäksi, on 3 kk karenssi ehtinyt jo kulua. Normaali viikon karenssi (joka aina kaikille työttömäksi ilmoittautuneille tulee) tulee ainoastaan.

Tiedän tämän siis omasta kokemuksesta, ja toki aikoinaan konsultoin asiassa mm. liiton lakimiestä. Tee sinäkin niin, jos et usko minua :)

10

Vierailija
12/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa irtisanoutumispäivästä eli viimeistään 3 kk ennen hoitovapaan loppumista kannnattaa irtisanoutua jos haluaa ettei saa karenssia!

Vierailija
13/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuluu irtisanomisaika (riippuu työsopimuksestasi ja työsuhteesi pituudesta, yleensä 14 vrk tai 1 kk) ja sen jälkeen tuo 3 kk karenssi. Kannattaa laskea ajankohta takautuvasti siitä ajankohdasta, jolloin ajattelet ilmoittautuvasi työttömäksi.

nimim. myös kokemusta tästä

Vierailija
14/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä palkkoja!

Miten lie sit maksun laita?? jos sitä ei kirjata mihinkään niin et taatusti saa latin latia.

Vierailija
15/15 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka täytyy liittosi lakimiehen tarkastaa ennen allekirjoituksia.