Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh, en kestä! Lapseton LTO-ystäväni opastaa minua koko ajan lastenkasvatuksessa.

Vierailija
23.08.2007 |

Milloin olen epäjohdonmukainen, milloin liian lepsu, milloin mitäkin. Oikeasti en edes ole epäjohdonmukainen tai lepsu, mutta elämä tuo joskus eteen tilanteita, joissa on kokonaisuutta ajatellen pakko harkita poikkeuksia tietyistä säännöistä. Lapset myös kasvavat, jolloin aikaisemmin kielletyt asiat muuttuvat sallituiksi jne. Se on kuulemma epäjohdonmukaisuutta.

Siinä vasta huono äiti olenkin, etten pakota 3-vuotiasta nukkumaan päiväunia, jos uni ei tule. " Kyllä 3-vuotias nukkuu kun aikuinen niin päättää" , on ystäväni kanta, jonka hän myös tuo esiin.

Ai niin, ja väsymystäni minun ei pidä valittaa ystävälleni missään tapauksessa. Ei, vaikka huolehdin kahdesta pienestä lapsesta sydänverelläni 24/7. " Kuule, kyllä minä tiedän mitä lastenhoito on. Minulla on sentää huolehdittavani 18 lasta" , kuuluu kommentti.

:(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. eivät saa päiväkodissakaan häntä nukkumaan, kuin ehkä 2 x kk

Vierailija
2/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ilmaista ystävällesi, että pyydät häneltä neuvoja sitten, jos olet niitä vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät nuku unia joka päivä, vaikka aikuinen kuinka päättäisi.

Vierailija
4/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sympatiaa, kyllä muakin ärsyttäisi.

Vierailija
5/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsettomia siis kaikki. Vaihtavat aina " merkittäviä silmäyksiä" keskenään jos kerron jostain ongelmasta lasten suhteen. Voi vittu että se ottaa aivoon!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
6/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän nukahtaisi, jos pitäisin häntä väkisin paikallaan ja huudattaisin 2 tuntia joka päivä. Mutta:

- miksi tekisin niin? Tärkeintä on levähtää, eikä haittaa, jos uni ei tule ja lapsi jaksaa hyvin iltaan asti.

- mihin ihmeeseen laittaisin 1-v:n jokapäiväisen unitaistelun ajaksi?

ap

Vierailija
7/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on helpompi sanoa kuin tehdä, ja noin ylipäänsä lapsettomat tuntuvat olevan mielestään se lapsenkasvatuksen ylin auktoriteetti. Hohhoijaa mikä itserakkaus...

Vierailija
8/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa ihmisten kanssa, joilla on lapsia.

Vierailija
9/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onko sinulla lapsia?"

Johon nainen vastasi:

" Ei ole."

Johon lapseni:

" No mene herranjestas naimisiin!!!"

--

Siis vinkki lto-tuttavallesi yllä...

Vierailija
10/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös psykologista silmää saattaa olla huomattavasti jotain lapsellista enemmän. Näin on.

Vierailija
11/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua päiväunia, jos ei niitä tarvitse?

Vierailija
12/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani päiväkotiryhmässä oli vielä viime vuonna neljä aikuista heistä huolehtimassa, kaikki lapsettomia. Poika on aikamoinen jääräpää, testaa ja testaa vaikka ei saa tahtoansa läpi.

Sain hoitajilta melko suorasukaisia käskyjä tähän tyyliin: " katsohan kun tämän ikäisille pitää olla jämäkkä ja johdonmukainen" . Voi hohhoijaa. Ihan kuin ei tämä olisi jo tiedossa ja kovassa käytössä. Ei kaikki mene oppikirjojen mukaan kun on lapsista kyse.

Vierailija
13/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. lapsellinen lto, jonka lapset eivät ole nukkuneet päivunia 1,5 vuoden ikäisestä- silti kaikki ok:)

Tsemppiä ap- olet itse lastesi paras asiantuntija:)

Ps. pakkonukuttaminen on out...

Vierailija
14/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätkö lto:t yleensä armeijakuria jonkinlaisena lastenkasvatuksen ihanteena? Kun tällä ystävälläni on kaikesta niin ehdoton mielipide. Aina pitää toimia oppien mukaisella tavalla ja lapsi tekee kaikessa just niin kuin aikuinen määrää. Piste.

ap

Vierailija
15/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerta kaikkiaan voi olla kaikille kahdeksalletoista eri säännöt.

Vierailija
16/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän pääse itse kokemaan käytännössä, kuinka homma toimii...

Itse kasvatusalalla toimivana voin myöntää, että ennen omia lapsia olin paljon suoraviivaisempi ja jäykempi kasvatusajattelussa. Asenne juuri tuo, että kyllä lapsi tekee kun aikuinen määrää. Nyt osaan suhtautua asioihin rennommin ja ymmärrän vanhempia ja perheiden kasvatustilanteita paremmin. Toki mm. johdonmukaisuutta tarvitaan, mutta myös joustoa. Ja ystäväsi näkee jonkun yhden tilanteen, ei kokonaisuutta.

Kyllä noita maailman parhaita kasvattajia piisaa - kunnes heistä tulee itse vanhempia ;)

Muistelet sitten joskus, jos ystävällesi omia lapsia siunaantuu, hänen hyviä kasvatusvinkkejään...

Sanot seuraavalla kerralla, joo, mutta mä olenkin äiti, en ammattikasvattaja!

Vierailija
17/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorina vastavalmistuneina he ovat olleet niin ehdottomia ja kaikkitietäviä. Rentoutta ja avarakatseisuutta on tullut mukaan omien lasten myötä.

Vierailija
18/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet vaimenevat kun omat syntyvät.

Vierailija
19/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lto, mutta muistanpa itsekin ajatelleeni lastenkasvatuksesta aika suoraviivaisesti ja jäykästi ennen kuin sain omia lapsia.

Niin se elämä opettaa ja luulot karisevat matkan varrelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan