KOKEMUKSIA:lämpimin,notkein,laadukkain haalari
Niin siinä se oikeastaan tulikin.Haalariviidakossa sompailen ja yritän valita
meille sopivinta.
Onko kokemuksia esim.Moloista,näyttää aika kevyelta+onko lämmin.
Entä Minymo?Ticketin koot mietityttävät(minkä ottaisitte 2 vuotiaalle nyt n.86 senttiselle) ja Reimassa meillä isommat lapset ovat palalleet(noh,saahan sitä tietty aina vaatetta alle,mutta...)
Ja värit,aika paljon vielä on ruskeavaaleanpunaista ,mitäköhän on vielä tulossa,onko kenelläkään tietoa.
Kommentit (9)
Kokemusta on lisäksi reimatecista, minymosta (tosin vasta kaappikokemus, ei käyttökokemusta) ja ticket to heavenista. Joitain muitakin ns. merkkejä, mm. h&m ja travalle on ollut.
Po.p:n haalarit ovat vaan kertakaikkisen ylivertaisia lämpimyyden, kestävyyden, kosteudenpidon ja ohuuden suhteen. Ehkä joku haalari on lämpimämpi, mutta se on paksumpi. Jos joku muu haalari on kestävämpi, on se taatusti tönkömpi kuin notkea polarn. Kauden käyttö ei näy vaatteessa juuri muuten kuin vuorin nyppyyntymisessä paikka paikoin - ei siis mitään jälkeä polvissa tai pyllyssä!
Harmittaa ihan, että ensi talveksi on varattu muiden merkkien kuteita, sillä niin tyytyväinen olin polarn o. pyretin haalariin.
Kummastakaan ei ole negatiivista sanottavaa, hyvin ovat toimineet. Molo on kyllä " notkea" :-), siinä on joku thinsulate-eristys (?) joka on suhteellisen ohuen tuntuinen mutta kyllä hyvin lämmin, ja lisäksi se fleesevuori ei mene hihoissa ja polvissa alas asti vaan niissä on sileää kangasta joten voi tehdä myös notkeita liikkeitä :-D!
Hyvin ovat kummatkin haalarit pitäneet vettä, Reimatec alkoi tosin viime talvena olla aika kulunut takapuolesta ja siinä näkyi märkä läikkä, mutta vesi ei kuitenkaan mennyt läpi.
Tykkään tämän talven kuoseissa ehdottomasti enemmän Molosta kuin Reimatecista, erityisesti se vihreä on mun mieleen.
Autoit tietamattasi yhta aitia, eli olen pahkaillyt, pitaako talla hetkella 71cm tytolle ottaa Ticketin 68 vai 74 haalari, ja 68 sen pitaa nakojaan olla :-) Netin kautta pitaa tilata, eli en paase katsomaan livena missaan, joten koot on vahan hakusessa.
Mukavaa paivan jatkoa!!
Teistä oli hirmuisesti apua!!!
Spp,koko asia ainakin ticketin osalta kirkastui:
Kuparikiitäjä,Onko minymo haalari pienempää kokoa kuin edellä mainitut ticket ym?
Ja Marina Ii,Molo on minustakin aivan ihana.Minusta tämän vuoden värit vaan on aika poikamaisia.Kahden pojan jälkeen haluaisia pukea tyttärensä
iloisen värikkäästi,mutta tuo pinkki ei oikein " iske" .
Mutta hyvä jos NOTKEUTTA riittää :)))))))) !!!!
Esikoisella meillä käytettiin aina Rasavil cordurahaalaria.Aina oli lämmin,kuiva ja notkeutta mitä akrobaattisimpiin suorituksiin.
Nyt vain malli- ja väriyhdistelmät eivät enää silmiä hivelleet.Niinpä kauppaan ovat jääneet.Kaapista löytyykin varmasti taas reimatec ja mahdollisesti ticket.
Rukkaset ovat meillä olleet peukalopotit.
minusta Minymo on myös hyvin " notkea" ja pehmeä haalari, jossa myös thinsulate-vuori (hihoissa ja lahkeissa liukkaampaa).
Ticketin baggie on minusta kova ja raskas pienelle, puku todellakin painaa paljon! Meillä oli se aikoinaan 2-vuotiaalla, enkä tykännyt. Baby baggie taas on minusta liian tönkkö ja paksu, siinäkin on pienen vaikea liikkua. Makuasioita tietysti.
Talveksi on 80cm Ticketin haalari, joka on reilu ja 86cm Reimatecin haalari. Meille vyötärömalli on reimatecistä parempi kun babymallin pyllylämmikkeet tekee pepusta niin hurjan leveän, näyttää iahn pöljältä :).
Minulla on viime vuoden mallistosta Minymon 92 cm haalari ja se on tasan tarkkaan 92 cm pitkä (eli periaatteessa liian pitkä 92 cm kokoiselle lapselle). Olemme menossa neuvolaan ensi viikolla joten sitten tiedän kuinka pitkä tyttömme 2v 4kk on, mutta haalari ei ole ollut valtava kun sitä olen sovittanut.
Minulla ei ole kokemusta muista kuin remusta, reimatecistä ja ticketistä. Remut eivät ole aina meidän isommilla lapsilla vettä kestäneet niin niitä ei meillä ole viimeaikoina ollut.
Kuopukselle joka on helposti palelevaa sorttia, olen ostanut reimatecin loskasäitä varten ja pakkasille olen ostanut ticketin. Se ei ole kyllä kaikista notkein mutta kestää hyvin kulutusta ja on mielestäni laadukas. Ja ennenkaikkea pitää vilukissan lämpimänä =o)
Ticketissä meillä on ollut pienempi koko kuin mitä reimatecissä. Eli täksi talveksi ostin 98cm reimatecin ja ticketin 92cm vaal.pun-musta lehtikuvioisen.
Tyttö on kohta 4v, nyt n. 95cm pitkä ja painaa n. 12kg.