**** Ellit vko 34 ****
 ajattelin nopeasti avata uuden viikon ja uuden pinon! Elikkä huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)
 meillä on ollut kauhea hulina viikonloppu, perjantaina puntari 95,8 eli +200g :( en ymmärrä olen niin yrittänyt syödä kohtuudella! alavatsa ollut kipeä ja tissit että ne ensiviikonlopulle odotettavat menkat tekee varmaan tuloaan. olen ollut koko viime viikon hurjan väsynyt ja käyttänytkin kaiken ylimääräisen ajan nukkumiseen! mutta palailen illalla lisää töiden jälkeen!
 tulkaahan kertoman viikonlopun kuulumiset:)
 Susa kp. 25/ 28-31 yk.1
Kommentit (28)
 Ja anteeksi katoaminen! On vain ollut niin haipakkaa, ettei koneelle asti ole ehtinyt. Eilen jouduin töissä toiseen pisteeseen ja se kuluttaa yllättävän paljon enemmän, kuin vanhoissa nurkissa pyöriminen, joten illalla olin ihan kuitti.
  Lisäksi kotona oli hiukan katkuinen fiilis, tänään olin ekoissa verikokeissa ja samalla miehen pikkukaverit vietiin labraan, joten oli hiukan kärttyinen illan. Multa otettiin paastoarvot, joten labrassa piti olla heti kasilta ja jotta ehdin töihin, niin pojat joutui lähtemään kuskiksi. Eli koitos oli miehellä heti aamusta (antoi näytteen kylläkin siis kotona), joten ymmärrän hermoilunsa hyvin, eihän se kukkokaan käskien tuppaa laulamaan, eikä tuota hommaa varmasti ole kiva tehdä kellon kanssa..
  No, jatkan siis omalla navalla. Menkat alkoi tosiaan ke, eli lääkäriaamuna, mikä tuuri!!! Kpksi tuli vain 27, mitä ei ole ikinä ollut. Lääkärissä siis lähinnä vain jutusteliin, kyseli taustat, jne. Tutkimuksia ei noista menkoista johtuen tehnyt, meen ens pe ultraan (foliikkelin koko + katsoo sitten ne perusjutut, jotka olis tehnyt ke) ja samalla tekee perustutkimuksen. Olishan ne nytkin voinut tehdä, mutta sanoin, että tuntuu epämiellyttävältä, niin siirrettiin mielummin tuonne, kun tuon foliikkelin takia pitää muutenkin mennä tuossa kierron vaiheessa.
  Lääkäri oli mukava, sellainen sopivan ymmärtäväinen, inhoan yli empaattisia lääkäreitä. Sanoi painosta, että kun sitä on edelleen se n.5kg enemmän kuin esikoisen tärpistä, että sen saavuttaminen voi olla se taso, mikä on mun " terveellinen paino" , (ts. jokaisella ihmisellä on tervepaino, joka voi olla selkeästi eri kuin bmi, mutta siinä painossa sen ihmisen keho toimii parhaiten).
  Kehoitti välttämään valkoista viljaa (leivät, pastat) ja valkoista sokeria. Ne kun vaikuttaa insuliiniin, joka taas vuorostaan vaikuttaa hormooneihin. Jos oikein ymmärsin, alan joka tapauksessa syömään sokeritautilääkettä (joku M:llä alkava), siinä kanssa pelataan tuon insuliinin kanssa.
  Tänään otettiin siis 4putkea verta, joista tehdään kai 15 eri arvoa..? Jos nyt oikein laskin. Kilpirauhasarvot, se paasto, HIV, hepatiitit, sokerit, prolaktiini, ja joku muu hormooni.. ainakin nuo.
  Homma etenee siis aika vauhdilla, kun tuo ens pe jälkeen tikuttelen kotona oviksen ja jos ja kun plussa tulee, niin siitä viikko niin viimeset verikokeet. Niiden tulokseen menee n. 2viikkoa, jonka jälkeen on se " kokoava tapaaminen" , jossa selviää tulokset.
  Lääkärin mukaan kuulutaan " parhaimpaan onnistumisluokkaan"  mun iän takia, ja muutenkin uskoi, että kyseessä on vain jotain pientä, mitä viilaamalla plussa tulisi. Toki mainitsi senkin, että esikko voi olla " miljoonien sattumien summa" , eli että ongelmat on olleet jo ennen esikkoa, mutta silloin on vain ollut onni myötä. Tai sitten voi myös olla, että jostain syystä hedelmällisyys on " romahtanut" , se kai on todennäköisempää, että se olisi tippunut miehen osalta, kuin minun. Että näillä mennään.
  Mieli on ollut tosi hyvä lääkärin jälkeen, toki kaikkea tuota muistettavaa on nyt aika paljon, että pää on välillä ihan sekaisin. Ressiä tulee myös esikon pitää hoitoon saamisesta, mutta onneksi on nyt kummitädille sopinut hyvin. Ollaankin hänelle kerrottu ihan suoraan, minne mennään. Nyt vain odotellaan ajan kulumista...
  Putariinkin hyppäsin ja -100g, vaikka on menkat päällä! Eli olen todella tyytyväinen. :) :) Jippii! Enää siis 6kiloa ja 200 grammaa pudotettavaa ennen syyskuuta.. :D :D :D :D
  ANESSA, ihanaa, että masussa kaikki on hyvin. :) Mä olin jotenkin niin tyhmän sinisilmäinen esikosta, että en edes osannut pelätä, että jotain olisi pielessä.. toki mulla oli selkeät (mutta siedettävät) oireet koko alun, että ehkä ne turvasi mieltä.
  HAPSUlle peukutukset tentin jälkeen. :) Toivottavasti hyvin meni. Toivottavasti saatoit kertoa esimerkkejä vaikka meistä siellä.. ;) Ja tsemppiä pohdintoihin, milloin antaa " vauvalupaa" , se on hankalaa. Tämän vuoden jälkeen tosin muistuttelen aina ihmisille, jotka arpovat, ettei niitä lapsia aina saada siihen hetkeen, kun halutaan..
  Ai te ootte niin varovaisia, että ihan joka kierron vaiheessa kumeilette? Me silloin ennen esikkoa oltiin muut ajat ilman, mutta sitten keskivaiheella muistettiin ehkäistä..
  SUSA, mikä on tilanne? Hmm, se nega osaa kyllä vetää mielen matalaksi, varsinkin, jos oireitakin muka olisi.. :( Mutta niin kuin Paaru sanoi, ei se välttis vielä näy, joten toivoa on, toivoa on!
  PAARU, noihin raskausvaivoihin sen verran heti aluksi, että aamupahoinvointi, keskiraskauden kokoistus ja seksipommiksi itsesi tunteminen, ovat kaikki silkkaa valhetta, joiden avulla saadaan naiset huijattua raskautumaan.. :D :D Mulle noi jäi ainakin utopiaksi..
  Voi miten jaankaan sun fiilikset tuosta oviksen ohituksesta... se on niin kurjaa, niiiin kurjaa. *halaus* Voihan se olla, että ovis oli jo, mutta mulla limaa saattaa tulla jopa viisi päivää ennen ovista, ja se ovis on yleensä vasta silloin, kun on jo kuiva-aika. Mutta mene ja tiedä, yrittänyttä nyt vaan laiteta, eikö vaan. :) :)
  TUITU: nuo sykkeet jatkuu koko masuajan, oman pojan korkein syke
 taisi olla 185.. ;) että kyllä ne jumputtaa siellä menemään. Pikkulapsenkin syke on selkeästi suurempi, kuin aikuisen. Tosi aikaisilla viikoilla sai sykkeen kuuluviin, taitaa istukka olla suotuisassa kohdassa. :)
  NANNE, noita kutsuja kyllä tosiaan riittää, vaikka muille jakaa. Mä oon tosin niin huono käviä, ettei kukaan enää mua juuri kutsukaan. :) :) Mä kun en koskaan, ikinä niistä edes mitään tilaa, joten olen ihan turha vieras.
  Kurjaa, että kastuitte, mutta toisaalta, mikä on sen ihanampaa, kuin kunnon vesisade, ei mikään! Etenkin, kun on kotiin menossa. :)
  Ukkosesta vielä, että itsekin olin aikalailla sen ytimessä, se salamoiden vilske oli jotain ennen näkemätöntä!! Suorastaan upeaa. :)
  Ehkä tässä olikin sitten kaikkien niiden päivien edestä, jotka jäi kirjoittamatta.. :D
  Naanuli 3/?!?!?!?!? kera kamalan pääkivun *kahvia ki-toos*
 Mä täällä naama soikeena oon kun oli niin mukavaa katsella pientä siellä ja kuulla että kaikki on oikein loistavasti tuolla masussa !! Joten heti alkuun omaa napaa: Laskettu aika piti ultran mukaan paikkaansa, joten siihen ei koskettu, eli viikkoja nyt 12+2. Kohtu aika kallellaan eteen, joten voipi olla että siksikin kuului nuo äänet hyvin! Pääperämitta huimat 5,5 cm, ja päänhalkaisija 17,8 mm.. Että sellaista.
 Naanuli: mukava kuulla sustakin ja oikein kiva että asiat lähtivät nyt vauhdilla eteenpäin, itse ainakin tykkään siitä että tapahtuu (nimimerkillä uusi työpaikka, vauva ja muutto parin kuukauden sisään ;)). Ja toivottavasti se olisi vain joku pikkuasia tosiaan, jonka saisi korjattua.. Peukut pystyssä täällä ollaan!
 Paaru; harmi että tuo ovis jää " käyttämättä"  :( Mutta oon täältä lukenut että sitkeimmät simpat voi elää sen 5 vrk.. Joten toivottavasti käytit viime yönä tilaisuuden ;)
 Hitsi, nyt unohdin mitä muut oli kirjoitelleet, anteeksi.. olen vähän pää pilvissä täällä vielä :D
 Tuitu rv 12+2
 noniin eipä tarvitse enää pähkäillä, menkat alkoi tänään. toisaalta ihan ok. kun  näyttäisi tuo kierto heti tasaantuneen. mutta ei sitten kuitenkaan niin kivaa...:( muutenkin ollut jotenkin tunteet pinnassa itkettää pikkujutut ja sama juttu on myös suuttumisessa ja ärsyyntymisessä.
 Naanuli: todella hienoa että kaikki meni kivasti :)ja ihanaa kuulla että mieli on hyvä! ja eikö se ole ihan hyvä että asioita selviää nopeesti niin pääsette eteenpäin:) varmaan stressi ja hermoilu tosta lääkäristä saivat menkkasikin alkamaan etuajassa! voin oikein hyvin kuvitella että ei ehkä niin mieluisin kokemus miehellesi!
 Tuitu: sinullakin oli iloisia uutisia ultrasta ja tänäänkö sulla oli vielä joku lääkäri? tulehan vielä siitä kertomaan:)
 Hapsu: juu, se on kyllä kumma että arkivapaat hupenevat aina kaikkien asioiden hoitamiseen :( ja vaikka niitä ei olisi niin hirveesti niin kyllä niihin aikaa tuhraantuu!  mulla oli myös melkein viikko tai puolitoista pillereiden lopetuksen jälkeen todella kammottava olo. tissit kipeet samoin maha, päätä särki ja ruoka ei maittanut. ja maha oli pinkeä kuin ilmapallo. sitten se meni ohi ja kun menkat joskus kp:llä 31 alkoi niin olin kaksi päivää todella kipeä! että tiedät mitä voi olla tulossa :)
 Nanne: olen ollut muutamilla kutsuilla myös kynttilä. hirveissä hinnoissa ovat mutta todella kauniita :)  ja olen kyllä aikamoinen kynttilä ihminenkin :) meinasitko mennä?
 juu nyt menen laittamaan ruokaa ja odottelen kiltisti seuraavaa ovista ja piinaviikkoa :/
 Susa kp. 1/28-31 yk.2
 Puntari edelleen loistaa poissaolollaan meidän kodin varustuksessa. Kun se pentele meni ja hajosi. Liksa onneks tuli, että ehkä investoisi uuteen....
 Naanuli - Kivaa, kun jaksoit juurta jaksain selostaa. Vai että meni valkoiset viljat ja sokerit pannaan. :/ Hitto, pitäs itsekin. Mutta mä rakastan pastaa!!!! (Ja sokeria...:) Meniks kaikki pastat, siis täysjyvät myös? Eli ei mitään muita jauhoja kuin ruista? Miten tarkasti sitä pitää noudattaa? Vai vaan " pullat"  pois tarkoittaen vaaleaa pastaa, selkeästi vaaleaa leipää yms. ? Varmasti tilanne helpottaa jos vain saa painoa alas. Uskon siihen vakaasti. (Enkä silti tee itselleni mitään. Tänään olin tosin jo lähellä mennä jumppaan. On täällä töissä jumppakamat mukana, mutta tulikin toinen tarjous tekemisille. Että se siitä. Ens viikolla kyllä meen!) Hyvä, että on luottavaisempi mieli lääkärin jälkeen. Onneks sattu kiva tyyppi, eikä mikään syyllistäjä.
 Tuitun tuntemuksista en kyllä osaa sanoa mitään, kun ei oo kokemuksia suuntaan tahi toiseen. Mutta hurjaa! Sulla on jo maaginen 12vk takana! Ihanaa!! Ja sit, saaks kysyy tyhmiä... Tai kun ei tuota kokemusta tosiaan ole, niin mikä on nt-ultra? Miten se eroaa perusultrasta? Onko perusultria? Mikäs se rakenneultra on? Ja milloin? On nää vaikeita asioita..
 Anessa - toivottavasti olo siellä kohenisi. Koetahan saada levättyä jos väsyttää niin valtavasti. Mun tuttava nukkui raskaana ollessaan kerran 20 tuntia putkeen. (Tai havahtui jossain vaiheessa katsomaan kelloa, mutta jatkoi sitten kun vielä väsytti. Päikkäreille siis kävi ja heräs aamulla.) Ja tää on tositarina! Pyri samaan. :)
 Hapsu - Heh, vapaapäivä tosiaan. Mikä siinä on että vapaapäivät on aina niitä kiireisimpiä??! Onnittelut painonalenemisesta! Ja uniaikaa sullekin toivotan!
 Nanne - Ihanaa, jos et vilkuile kalenteria " sillä silmällä" . Ole onnellinen jos pystyt pitämään itsesi kurissa. Noi tavarakutsut on kyllä aika piinaavia. Kun aina pitäs ostaa jotain. Mä en onneks ole ollut kuin Tupperware-illassa ja niitä nyt voi yhden kipon ostaa vaikka ne kalliita ovatkin (mutta myös hyviä). Mutta tollaset kynttilä- ym. hässäkät menis mulla jo vähän yli. Kun tulis huono omatunto jos ei ostais ja sit olis turhaa romua nurkat täynnä. Vaikeaa vaikeaa. Ostat jonku yhen kynttilän ja sillä selvä. Et oo huono vieras ja sen yhden jaksaa jouluna polttaa pois. :)
 Napapiirillä samat vanhat. Mies poissa. Ovis päällä - ainakin kohta, pelkaan ma. :( Loitsukaa siellä mun solua pidättäytymään vielä puhkeamasta sunnuntaihin asti! :) Sit illalla pääsee vasta tositoimiin. :) Taiteiden yötä pitäs mennä tsekkailemaan tänään kenties. Väsyttää kyllä hemmetisti. Jos kävis äkkii jotain katsomassa ja sit kotiin, et pääsis vanha nukkumaan. :) Mut nyt lähden töistä. Eikös tämä ole jo silkkaa hulluutta olla pe-iltana liki puoli kuudelta työmaalla! :) Vaikka vain palstalla hengaamassa.. Tällaista on yhtäkkinen sinkkuus kun mies lähtee. :)
 - Paaru
 Susa ja Tuitu. Nopeet kommentit vielä heille. :)
 Susalle megapahoittelut. Itke itkut ja sitten uuteen taas. Kivaa tosiaan että kierto tasainen!
 Tuitu - iiiiks ja ihanaa! :) Voi teidän pientä vauvaa. Hän on jo iso. :) Uskon kyllä, että mieli on yhtä onnenmykkyrää.
 Ja nyt lähden oikeasti pois täältä! :)
 - Paaru
 tässähän tämä vapaapäivä meni...kymmeneltä aamulla lähdettiin ja kuudelta illalla tultiin kotiin, eikä oikein mitään ylimääräistä tullut tehtyä...
 naanulille onnea matkaan, eikös ollutkin hyvä kun sinne lääkäriin uskaltauduit, sait pyörät pyörimään. muista että sen painonpudotuksen kanssa tärkeää olisi säännöllinen liikunta, just oli opinnoissa että se pelkkä liikunta voi auttaa myös ilman että paino putoaa....
 hyvä että pääsit osaaviin käsiin, tämä M:llä alkava insuliiniresistenssiin vaikuttava lääke on todettu hyväksi lapsettomuushoidoissa, että voi olla ettei kauaakaan mene kun jo on masussa asukas... sillä metformiinilla on myös painoa alentavaa vaikutusta eli tuo 5 kiloa voi kadota hujahtaen jos tuuri käy...
 ihanaa kun asiat etenee, ja että oli hyvä käynti lääkärissä. itsestäkin hauska kuunnella kuulumisia kun tietää edes jotain pintaa syvemmälle.
 paaru kyseli niskapoimu ultrasta....siinä siis nimensä mukaisesti mitataan sikiön niskapoimun turvotus. viitearvoista poikkeavat mitat voivat viitata kehityshäiriöihin, jolloin siis tutkittaisiin enemmän.... rakenneultrassa sitten taas katsotaan sikiön sisäelinten yms. kehittymistä...eli oikeastaan molemmissa katsotaan omalla tavallaan että kaikki on kunnossa.
 nanne meni kynttiläkutsuille...vai olitko menossa? itse en onneksi monille kutsuille ole päätynyt, viinikutsut jätän suosiolla väliin kun en kuitenkaan sitä viiniä joisi, tulee lasilliselle turhan kova hinta jos maksaa oman osallistumisensa. tupperi kutsuille tulee välillä eksyttyä ja viimeksi tuli kyllä liikaa ostettuakin, vaikka onhan ne hyviä tuotteita niin kertaostoksena tuli turhan kallis lasku =)
 nyt taas pääsi unohtumaan muiden kuulumisia...
 meillä tosiaan ollaan tarkkoja tuon ehkäisyn suhteen, aiemmin on tullut lapsoset sen verran herkästi, ja kun tiedossa on että nuo ovistestit bongaa vaan 24-36h säteen ja siittiö veitikat voi tosiaan elää sen 5vrk niin päädytty ottamaan varman päälle..on se kurja ylläri jos ovis onkin sen yhden päivän etuajassa ja sitkein siittiö vielä elossa....vaikka en kai mä vastaan panisi vaikka mies siitä lipsuisikin, mutta se on sitten hänen asiansa, itse näen ehkäisyn vähentämisenkin lupana antaa asia luonnon käsiin....
 tänään tuli kelalta kielteinen päätös tytön hoitotukeen, päädyttiin siis siinäkin valituskierteeseen. eikai se hoitotuen puuttuminen sinäänsä ongelma ole, mutta raivosta kihisen kun joku asiasta mitään tietämätön laittaa paperiin että asia ei aiheuta vanhemmille riittävää rasitusta hoitotuen myöntämiseen... itse olen hieman eri mieltä!
 mutta siitä toiste enemmän, nyt meen laittamaan lapsille iltapalaa....palaillaan taas
 -hapsu ja muruset-
 Huoh, miten voikin olla näin harmaa mieli ja aamu.. kulkevat ainakin käsikynkkää.. :/
  TUITU, hieno juttu, että masussa kaikki oli kunnossa, vaikkakin nuo sydänäänet jo sen aika hyvin kertoi.. :)
  Mä tykkään kyllä kanssa, että homma etenee vauhdilla, vaikka saisi se nopeamminkin mennä. Eniten jotenkin ärsyttää, että siitä vikasta labrasta menee se kaksi viikkoa tuloksiin..
  Osaatko muuten sanoa, mistähän johtuu, että tota kokeenotto kohtaa särkee välillä tosi kovasti ja se neulan tekemä " kanava"  näkyy tosi selkeesti punaisena (tuon mustelman) keskeltä? Liikkuiko neula vain putkien vaihdoss vai pitääkö pelätä verenmyrkytystä, ikinä ennen ei tällaista oo tullut..
  SUSAlle halit, toivottavasti mieli on jo parempi!! Tuo on kyllä mukavaa, että kierto näyttää tasaiselta, jotain hyväähän tästäkin löysit. Meidän peruspositiivikko. :) :) Tuo mieliala vaikuttaa vain menkkaiselta, tervetuloa hormoonien ihmeelliseen maailmaan..
  PAARU, en määkään nyt ihan 100% paastolle niistä ala, en usko sen mukana tulevan stressin helpottavan raskautumista yhtään. :) Mä ymmärsin, että tarkoitti siis lähinnä venhäjauhoja, sen oon nyt jättänyt. Leipänä meillä yleensä onkin ruisleipä, tai sitten joku moniviljainen, jossa on kokojyvää/ leseitä. Nyt yritän noidenkin syöntiä rajoittaa max. yksi viipale/päivä. Ruisleipää syön 4-5palaa/päivä (töissä leipäeväillä). Samoin pastoista löytynyy nyt kauraa, ruista, 3aviljaa ja tummaa pastaa. Sokerin käyttöä vain säännöstelen, leipomiseen oon miettinyt makeutusainetta.
  Mutta kuitenkin, jos tarjottavana on jotain pullaa, kakkua tms. niin kohtuus kaikessa- ajattelulla olen päättänyt mennä.
  Mun ois ihan pakko löytää nyt jo jumppa, koko kroppa on niiiiin jumissa.. mutta mistä mä sellaisen taas löydän.. Kaveri kertoi, että tähän lähelle tulisi uusi kuntosali, jossa myös spinning ja että siihen voisi ostaa kerta lippuja (tai sarjakortin), mutta nettisivuilta en löytänyt muuta kuin " naimisiin" kaupan ja siihen en ole valmis..
  Mää luen koko illan loitsuja, ettei solut vielä poksahda!! :)
  HAPSU, siitä lääkärikin mainitsi, että yleensä auttaa sen muutaman kilonpudotukseeen se lääke, olisi pitänytkin heti vaatia se.. ;) Ei vaan, ihan hyvä, että haluaa sen sokerin ensin tarkistaa.
  Täällä kanssa Kelaa kohtaan lähetellään säteitä, en tajua, miksi mun pitää sinne taaaas laittaa palkkatiedot, kun ne ei oo muuttuneet, kai ne nyt verottajalta saa sen tietää.. :( Jotenkin sen laitoksen kanssa saa aina olla paperisodassa.. ja se tästä tyhmän tekee, että palkka nousee näillä näkymin sitten lokakuussa, joten silloin joutuu taas ilmoittelemaan uudet tulot. Murr!
  NANNElle munkin piti sanoa, että on kyllä tosi hyvä, jos pystyt unohtamaan kalenterin vällyjen suhteen. Tää kierto nyt menee ainakin liiankin tarkasti kpeitä seuraillen, mutta kyllä ne silti jotenkin alitajunnassa on, etenkin, kun kierto on nyt ollut sitä 29, jolloin asiat menee viikon sykleissä..
  Oma mieli on tänään ollut hankala, jotenkin olen alakuloinen ja tympääntynyt. Tekisi mieli nyt poeruuttaa lääkärin suhteen  ja vajota maan alle. Mutta hyvä, ettei niin oikein voi tehdä. Nyt mennään kuin pässi narussa miten sanotaan.
  Jostain syystä mun menkkaoireisiin kuuluu nykyisin kamala väsymys ja heikko olo, oonkin miettinyt, voisko tää olla oire raudanpuutteesta..? Toisaalta, kun ei mun vuoto kuitenkaan mitenkään megasuurta ole, niin tuntuu jotenkin kummalta. Toisaalta, voihan tää olla myös henkistä, ainakin osittain..
  Nyt lähden märehtimään lisää, varmaankin vasta maanantaina linjoilla, todennäköisesti paremmalla mielellä. :)
  Naanuli

Voi mikä vesisade!! Aamusta katteltiin, että rupes sade taukoamaan ja vähän näytti ilmakin kirkastuvan, no lähdettiin sitten kauppaan ja kirpparille, no kotiin kun oltiin lähdössä, niin alko sataa aivan kaatamalla!! No läpimärkiä oltiin, kun kotiin päästiin... No, kirpparilta sentään löytyi välikausihaalari tytölle, nuppipalapeli ja nuken turvakaukalo yhteensä 8 euroa, joten ei ihan hukkareissu... Neiti kun on nyt niin pikkuäiti kun ikinä vaan voi olla, tosi hellyyttävän näköstä touhua!
Tänään olis naapurissa kynttiläkutsut... Ohhoijaa, noita kaikenmaailman kutsuja tuntuu riittävän... Ja miten ne myytävät tuotteet onkin niin sikahintasia!! Alta 20 euron ei sitten selviä millään, oli sitten lastenvaatekutsut, kynttilä, mauste yms... Tuolla rahalla sitä kuitenkin kaupasta saa jo aika monta kynttilääkin... Ja tuskin se laatu nyt niin erinomaista on... Ja tällä hetkellä on aika vähissä tuo kynttilöiden poltto, kiitos esikoisen!
Naanulia minäkin kaipailen! Jänityksellä täälläkin odotellaan niitä lääkärikuulumisia...
Hapsu oli saanut vaakaan miinusta! HIenoa! Edes yksi joka laihtuu =) Täällä vaaka näytti puolisen kiloa plussaa... Plääh... Käveltyä kyllä tulee päivittäin ihan kiitettävästi, mutta nähtävästi tuota herkkuakin tulee syötyä kiitettävästi, joten kumoavat kait toisensa aika tehokkaasti...
Paaru ja Susa paiskii töitä... MInä olen ihan tyytyväinen elämääni ilman tuota töissä käyntiä =) No, on kyllä päiviä kun tulee mieleen, et vois otta lopputilin tästä kotiäidin virasta, mutta... 1,5 vuotta on kuitenkin ihan kivasti hurahtanut kotinurkissa, joten eiköhän toiset 1,5 vuotta tässä nyt vielä ainakin ihan keposeen mene!
Anessalle ja Tuitulle voimia pahoinvoinnin kestämiseen! Muistan tuon vaiheen vielä! Mutta kovin on alkanut hämärtymään jo muistoihin, aika kultaa muistot- sanonta pitää paikkaansa. Olis pitäny varmaan ottaa valokuva, kun istun vessanlattialla, itken ja oksennan... Muistelen vannoneeni, etten ikinä enää hanki itteäni siihen tilaan, no täällä tuota tilaa nyt sitten kuitenkin toivotaan =)
No, tänne ei taaskaan kuulu mitään erityistä... No, peiton heilutuksen on jäänyt aika vähiin, on jotenkin väsyttänyt sen verran.. Oon toistaseks päättänyt, etten rupee siihen kalenterin tuijottamiseen, et koska pitäis pupuilla...
Jospa lähtis laittaa esikoisen päikkäreille ja vaikka lukis kirjaa sen ajan =)
Nanne kp 17/30 yk 4