Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viedä lahjaksi uudelle vauvalle ja äidille?

19.08.2007 |

Kyseessä perheen toinen vauva ja toinen tyttö. Mitä veisin uudelle tulokkaalle, vaatetta niillä varmaan jo onkin että ehkä jotain muuta?

Mitä on ollut mukava saada tai mitä olisitte halunneet saada?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ystäväni tuli kotona käymään ja toi itseleipomaansa suolaista ja makeaa tarjottavaa ja tuoreita sämpylöitä.

Ja yksi kiva oli baby blues kirjat.

Vierailija
2/10 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuotu

- vauvalle vaatteita, ihan pieniä sekä isompiakin

- vaippoja

- puhdistuspyyhkeitä

- " puruleluja"

- kirjoja

- lasten CD-levyjä

- suklaata äidille tai lehtiä

Ihania kaikki omalla tavallaan!

Mammis + Oona 4kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille mielellään rotinoita.. Eli jotain tarjottavaa. Jos äiti onkin sinua varten varannut jotain, voi hän tarjota tuomiasi syötäviä seuraaville vauvan katsojille. Myös perus suklaa tai makeiset voivat olla ihania. Ja myös ihan kukat muuallekin kuin sairaalaan ovat ihania.

Vauvalle voi silti jotain pientä omaa vaatetta viedä tai pyyhkeen tai pienen lelun tai vauvahuovan.

Mukavaa, että muistat molempia!

Vierailija
4/10 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisaruksen saaminen on aikamoinen juttu isommalle lapselle. Senkin takia olisi varmasti mukava, jos hänellekin veisi jotain pientä.

Itse vastauksena ap:n kysymykseen taas: Komppaan noita aiempia vastaajia: jottei tuore äiti joudu heti leipomaan/penkomaan kaupan pakastealtaita, rotinat ovat paikallaan.

Itse olen tykännyt vauvan mahdollisena lahjana vaatteista. Sekään ei ole haitannut, jos on kysytty suoraan kokotoivetta. Meilläkin esimerkiksi oli ennestään kuopuksen syntyessä pieniä vaatteita, joten pyysin, että vaatteita tuotaisiin vähän isompaa (62 cm-->) kokoa.

Tärkeintähän ei tietenkään ole itse lahjat, vaan se ajatus. :-)

Vierailija
5/10 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti makeat ja suolaiset ruokatuliaiset olisivat perheelle tervetulleita.

Vierailija
6/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle: vaippoja, puhdistuspyyhkeitä ja pieni pehmolelu.

Äidille: ruusu.

Vierailija
7/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle voi tuoda vaippoja (ei pienintä kokoa, jäävät monella käyttämättä). Soittorasia oli myös kiva tuliainen.

Itse ilahtuisin myös esim. kukista.

Vierailija
8/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just noi rotinat oli ainakin mulle touvottu tuliainen, sit kannattaa kysyä vaatteista suoraan. mikä koko olis hyvä vai tarvirtaanko. Ite oon vieny usein kuivan kakun josta riittää pitkään ja sit vaippapaketti vauvalle, niitä kun aina tarvitaan

Vierailija
9/10 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vaippapaketti on tervetullut tuliainen moniin perheisiin, joissa ei ole hirveästi rahaa, ja sellaisia perheitähän monet lapsiperheet ovat. Kuitenkin tuntuisi oudolta viedä vaippapaketti vakavaraiseen, hyvätuloiseen perheeseen. Itse koen vaipat samanlaiseksi välttämättömyydeksi kuin wc-paperin, jonka saaminen lahjaksi tuntuisi hieman oudolta. Toisaalta en odota mitään lahjoja, mutta arvostan kovasti jos vieraat tulevat meitä tervehtimään (ihan tyhjin käsinkin).

Vierailija
10/10 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihan läheisiä niin voi kysyä suoraan, mitä tarttisivat ja muutenkin läheisimmistään tietää mieltymyksiä... jos vieraampi perhe niin esim leivonnaiset ja vaipat on hiukan hankalia. pitää ainakin tietää allergiat ja perheen " ekotaso" eli josko ovatkin kovin innokkaita luomuilijoita tai vegejä ja kestoilijoita.

meille ainakin tuotiin vaippoja ja otin sen osittain loukkaavana, koska olin ajatellut olla kestovaipattaja. oletin, että sukulaiseni tuntisivat minut paremmin ja muistaisivat kun olen heille puhunut. vaan ei, kun " näin kuuluu" - ajattelu on niin tiukassa! no, menivät ne kuitenkin yövaippoina ja mummulamatkoilla lopulta. myös tuttipullot otin melkein loukkauksena. toivon kovasti pystyväni imettämään vauvaani, enkä halua ' kun kuitenkin epäonnistut' -piilohuomautuksia. (samaan syssyyn voin mainitä tämän " kun kuuluu" - ajattelun olleen vaivana myös kun pääsin ripiltä/ylioppilaaksi ja toivoin (molemmilla kerroilla) erikseen ' jotain muita kukkia kuin ruusuja' ja arvatkaas sainko ruusuja? joo... vain yksi ystäväni muisti pyyntöni!)

vaatetta en olisi halunnut yhtään lahjaksi. meillä oli jo valmiiksi liikaa ja muiden maku ei sovi minulle kuin aniharvassa tapauksessa. (meidän " retrovauva" ei beigejä ja merirosvoja pidä) samoin esim. kesävaatteen tuominen reilussa koossa päätyy siihen, että vaate olisi sopiva juuri kylmimpään aikaan... myös veljenperheessä seurasi harmistuksia tytön syntymän jälkeen kun hyväätarkoittavat sukulaiset ja muut toivat niin paljon pinkkiä ja vaaleanpunaista, että pinkkikammoiselta äidiltä meinasi mennä pää sekaisin. vaatteet ja muut päätyivät lopulta vintille käyttämättöminä. ihmiset niin helposti vain olettavat, että kaikki tykkäävät " kun kuuluu tykätä" ...

mieluisia ovat olleet mm. itsetehty pikkupeitto, sujelusenkeli vauvalle, pieni mukisetti sekä lahjakortti äidille. nämä kaikki juuri meitä ajatellen, meidät tuntien ja tietäen mikä juuri meille sopii ja on mieluista. myös raha, johonkin tiettyyn tarkoitukseen nimikoituna, on minusta parempi kuin ajattelematon tavara-lahja.

myös jo muiden mainitsema dc tai vaikka lastenkirja olisi hyvä idea. sen voi antaa isosiskolle ja vauvalle yhteiseksi. ruokalappu tai ensilusikka voisivat olla harkittavissa. toiselle lapselle ei tarvii niin paljon uutta. riippuu tietysti paljonko perheessä kierrätetään edelliseltä tytöltä seuraavalle.