Turkkiin saisi nyt halvalla äkkilähtöä upeisiinkin hotelleihin, mutta uskaltaako sinne oikeasti lasten kanssa matkustaa?
Ja ennenkaikkea osaako sitä kunnolla rentoutua, kun koko ajan miettii näiti kauheuksia, mitä siellä vähän väliä sattuu :/ Nytkin tämä tuore lentokonekaappaus Antalayan kentällä(mihin pitäisi lentää aika moneen kohteeseen mennessä)...
Kommentit (23)
Vierailija:
Mitä jos seuraavalla kerralla matkustaisit vaikka Mustanmeren rannalle ihaniin rantakaupunkeihin/kyliin?
T: turistirysien lisäksi Izmirissä, Istanbulissa, Adanassa, Mersinissä, Trabzonissa, Amasyassa, Diyarbakirissa, Vanissa, Hakkarissa, Erzurumissa, yms yms yms käynyt/asunut
Vierailija:
mutta mikään muu maa ei ole tunnustanut sitä kuin Turkki. Pohjois-Kypros on Turkin armeijan miehittämä. Siellä puhutaan turkkia, valuutta on Turkin liira, ja sen asukkaat kantaa Turkin passia taskussaan. Olen käynyt siellä sen seitsemän kertaa ja asunut Girnessä pisimmillään 4 kk. Eli tiedän vallan hyvin tilanteen.
Muulle maailmalle Pohjois-Kypros on Turkin itselleen miehittämää aluetta. Turkille se on itsenäinen valtio, tosin erittäin tiiviisti yhteydessä Turkkiin, ja " kibrislit" itse pitää sitä itsenäisenä valtiona. Kinkkinen tilanne. Mutta silti, edelleen olen sitä mieltä että lento Pohjois-Kyprokselta Istanbuliin on Turkin kotimaan lento, ainakin siinä mielessä että se ei ole myöskään kansainvälinen lento. Eikä ainakaan missään nimessä tilauslento jolla tuodaan eurooppalaisia turisteja rantalomalle Turkkiin!
Muuten, turkkilaisena tuntemani Suomessa asuvat Pohjois-Kyprokselta kotoisin olevat itsensä esittelevät :) Ja turkkilaisina heidät tänne on tilastoitu, koska kantavat Turkin passia ja kansalaisuutta.Vierailija:
Kuvitteletko sinä että Pohjois-Kypros kuuluu Turkkiin? Ei todellakaan kuulu! Pohjois-Kypros pitää itseään itsenäisenä valtiona eikä minään Turkin osana!
mutta mikään muu maa ei ole tunnustanut sitä kuin Turkki. Pohjois-Kypros on Turkin armeijan miehittämä. Siellä puhutaan turkkia, valuutta on Turkin liira, ja sen asukkaat kantaa Turkin passia taskussaan. Olen käynyt siellä sen seitsemän kertaa ja asunut Girnessä pisimmillään 4 kk. Eli tiedän vallan hyvin tilanteen.
Muulle maailmalle Pohjois-Kypros on Turkin itselleen miehittämää aluetta. Turkille se on itsenäinen valtio, tosin erittäin tiiviisti yhteydessä Turkkiin, ja " kibrislit" itse pitää sitä itsenäisenä valtiona. Kinkkinen tilanne. Mutta silti, edelleen olen sitä mieltä että lento Pohjois-Kyprokselta Istanbuliin on Turkin kotimaan lento, ainakin siinä mielessä että se ei ole myöskään kansainvälinen lento. Eikä ainakaan missään nimessä tilauslento jolla tuodaan eurooppalaisia turisteja rantalomalle Turkkiin!
Muuten, turkkilaisena tuntemani Suomessa asuvat Pohjois-Kyprokselta kotoisin olevat itsensä esittelevät :) Ja turkkilaisina heidät tänne on tilastoitu, koska kantavat Turkin passia ja kansalaisuutta.
Vierailija: