Laihtumisen riemuja
On ihan pakko tuulettaa täälläkin =) Edes AV ei voi nyt pilata hyvää tuultani ;)
Ostin juuri uudet saapikkaat itselleni. Sopivan rock-henkiset tietysti.
Ja mikä ällistyttävintä, ne tosiaan mahtuivat minulle =O
Ongelmanani on ollut vuosia se, että ylipainoista johtuen pohkeeni ovat olleet niin paksut että on ollut turha haaveilla saapikaista. Mulla on ollut ennestään vain yhdet nyörisaapikkaat ja niidenkin mahtuminen on ollut siinä ja siinä. Nyt ei tehnyt edes tiukkaa! Aivan mieletön olo!
Tiedän, että paksut pohkeet eivät aina johdu ylipainosta. Mitään rimppakinttua minusta ei tule koskaan (eikä ole tarvettakaan).
Minkälaisia riemuja muut laihtujat ovat kokeneet? =)
Kommentit (19)
no, jotain hyvää siinäkin, laihduin 10kg, ja nyt uusia farkkuja sovitellessa on mielikin kirkastunut :)
Liikuntaa joka päivä jotain pientä edes. Luulisi hieman auttavan. Ja siideri saa vaihtua punkuksi ja karkinsyöntiä vaan yhtenä päivänä viikossa. ;)
Nää viikonloput tekee vaan niin tiukkaa, kun on tottunut sillon herkuttelemaan ruualla ja viinillä ja enää ei voi...
itse olen ollut aina laiha tai hoikka, ja mitään saapikkaita en ole koskaan saanut jalkaani mahtumaan.
keväällä tulos oli -22 ja 19 jäljellä. Kesän pidin taukoa ja tulos oli +2kg, mikä tietysti harmittaa. Toisaalta oli ihanaa syödä laskematta ja nautin kyllä kesästä.
Jotenkin vaan on niin vaikeaa jatkaa taas. Eka tavoite on nyt päästä alle 80 kg ja sitten 75. Sitten harkitsenkin taas, että tarviiko vielä laihtua ja mikä se tavoite olisi. En ole koskaan ollutkaan laiha, joten haaveilen vaan " normaali" mitoista ja hyvästä olosta. Tämän päivän pisteet on jo lopussa ja eilen otin jo liikuntapisteistä reippaasti... Mies on poissa illan ja vissiin herkuttelu on sitten porkkanalinjalla. Voi kun voisi syödä sipsejä! :-)
Suurin riemu on kyllä ollut vaateostokset: 44 housut menevät leveästä takamuksesta huolimatta. Vuosi sitten olin kokoa 52 ja kallistumassa jo 54:een. Ihanaa silti kun voi katsella vaatteita ihan normaaliosastoilta ja yhdet 44 housut oli jopa liian isot. Great Girls -paidasta piti ottaa koko 38/40!!!
piukoissa farkuissa ja topissa! Voin jopa istua topissa ja nojat aeteenpäin eikä vatsassa oleyhtään ylimääräistä!!!!!! Oi mikä vapaus!
t. -30 kg
Aloitus on tapahtunut maaliskuussa 2006 ja 14kg on paino tippunut yhteensä. Välissä oli pitkä jumituskausi, muutto ym. hyviä ja vähemmän hyviä selityksiä. Nyt taas toukokuussa sain itseni uudestaan salille ja homma on vauhdissa siis jälleen =)
Vielä pitäisi n. 20kg tiputtaa. Tällaiset välietappien riemut antavat mukavasti lisäpotkua =)
pv-ohjelma kun lopetin imetyksen.
t. -30kg 2 vuodessa
miten laihduttaa? Masentaa ja painoa on tullut...
Millä keinolla olette saaneet painonpudotuksen aikaiseksi? Painonvartiatouhuun en enää ala, minulle olleet vain tilaipäisiä juttuja, pysyvämpää muutosta ei ole saanut minussa aikaiseksi.
Vierailija:
miten laihduttaa? Masentaa ja painoa on tullut...
Millä keinolla olette saaneet painonpudotuksen aikaiseksi? Painonvartiatouhuun en enää ala, minulle olleet vain tilaipäisiä juttuja, pysyvämpää muutosta ei ole saanut minussa aikaiseksi.
Syön mielelläni ja herkuttelen juhlat/surut/ikävät läpi. Nyt olen taas miettinyt korvaavia keinoja ja syön säännöllisesti sopivia annoksia. Vaatekoko on kesän aikana pudonnut 42:sta 40:n. Tosin viimeksi repesi, ilosta, kun koon 38 tunika meni leikiten päälle.
En liiku mielettömästi ja juon paljon vettä.
Eihän niitä liikakiloja olisi tullut, jollei söisi liikaa ja liikkuisi liian vähän!
Painonvartijoissa pitää omaksua se uusi elämäntyyli ja pitää se. Jos ei pysy, niin vika on kyllä itsessä... Mun mielestä Painonvartijoissa on nimenomaan se etu, että siinä oppii mitkä ruuat on oikeasti lihottavia, millä voi " turvallisesti" herkutella ja mikä on liikunnan merkitys!
Kaiken tämän voi tietysti tehdä ilmankin Painonvartijoita: liiku enemmän ja syö vähemmän!
Terv. - 22 kg Painonvartijoissa ja jokaikinen euro on ollut silkkaa säästöä kun herkut on jääneet hyllyyn ja tilalle on tullut liikunta!
Ps. En todellakaan ennen tiennyt millaisia kaloripommeja ovat munkit ja lihapiirakat. Enää en koske! :-)
Piti unohtaa ensinnäkin kiire. Laihtumisella ei ollut mikään kiire. Kunhan suunta on vain alaspäin, niin ollaan voiton puolella. Minulla paino on tippunut nyt viikossa 200-500g.
Ihmedieetit ym. piti unohtaa täysin.
Minulle ei sopinut myöskään mitkään haasteet tai tavoitteet. Tavoitefarkut tms. vain pahensivat asiaa. Tuli liikaa paineita ja kun homma ei mennyt putkeen, niin tuli repsahdus.
Mulle sopii nämä ex-tempore väläykset kuten tänään; hei, mulle mahtuukin saapikkaat!!
Totaalikieltolinja ei myöskään toiminut. Mun herkkulupani on viikonloppuisin ja silloin saan herkutella kohtuudella.
On ollut tärkeää oppia myös toimintatapa, jos repsahtaa. Jos vaikka viikolla syön yhden palan kakkua, niin EN VOI ajatella, että " noniin, tämä oli tässä, ihan sama vaikka söisin koko kakun loppuun" . Se nimittäin ei ole " ihan sama" . Ok, söin yhden kakkupalan repsahduksessani ja that' s it. Unohdan koko jutun. Turha siitä on itseään sen enempää ruoskia.
Nämä ovat olleet omia jippojani.
mutta missään ei vielä näy. Ruokavalioremppaa pitäisi tehdä, mutta nyt ei kyllä jotenkin irtoa. Enkä jaksaisi laskea pisteitä ja kokata painonvartiaruokaa. Voiko kotiruoalla laihtua? ( meillä ei syödä makkaraa)
t.10
ymmärrän tunteesi.
Itsekin kovin mielelläni joskus käyttäisin saapikkaita mutta kun ei mun jalkaan mene edes kaikki kumpparit :s
Mulla on aivan älyttömät pohjelihakset enkä tiedä miten niistä voisi päästä eroon.
En ole todellakaan kertaakaan kokannut mitään painonvartija-ruokaa! Torstaina syötiin makkarakastiketta: perunat 2 p, makkarakastike 1,5 dl 5 p. Päälle salaatit ja kylkeen vielä punajuurta 0 p.
Pois olen jättänyt ruokalistaltamme oikeastaan lasagnet ja pizzat, yms. tosirasvaiset. Ihan perusruokaa syödään ja syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen, iltapalaksi usein kasviksia. En ole vaihtanut juustoja vähärasvaisiin tms. vaan syön vähemmän. 4 % ruokakerma on pelastus ja samoin 3,5 % kermaviili!
Jos ei jaksa laskea pisteitä, niin kokeile lautasmallia: puolet kasviksia, 1/4 perunaa tms ja 1/4 lihaa tms.
Haen elämänmuutosta ja siksi opettelen elämään normaali ruuan kanssa! Toki joissain ruuissa olen vähentänyt rasvan määrää, mutta pääasiassa vaan lisännyt kasviksia ja syön muuta vähemmän.
Terv. Se -22 kg.
olen syönyt kevyempää ja makeat pullat ja vaaleat leivät on jääny pois. olin pukamaleikkauksessa jonka jälkeen opin syömään kuituja ja terveellisesti. jes,hyvä olo ja iloinen mieli....
Oma BMI on 22-23, mutta kilot on tullut nopeasti, puolessa vuodessa 7 kg!