Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Jouluinen viikonloppu***

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en saa nukkua? kuuden aikaan taas hereillä. Nyt on paikat järkätty ja imuri odottaa..en viitsinyt vielä imuroida että muut saa nukkua!

Oon alkanut " säännöstelemään" tätä mun enrgian käyttöä. :) jos tiedän että illalla on jotain raskasta hommaa tiedossa niin en tee päivällä mitään kotihommia kummempaa ja jopa istuskelen sohvalla! Ennen se istuskeleminen oli ihan vakituinen harrastus mulle mut ei nykyään.

Mullakin on kohta sellainen lindexin vauvanhaalari! soitin siskolle että tuoda.. rahat tulee perässä. Itsellä matkaa lähimpään lindexiin jotain vajaa 100km. ei jaksa yhden haalarin takia lähteä kun ei ole nyt varaa oikein muutakaan ostaa. Olisi niitä haalareita varmaan lähempääkin löytynyt mutta hinnasta en sitten tiedä.

Kyllä tää mun maha näyttää aamuisin pieneltä. Iltaa kohti aina kasvaa mutta ei osaa tätä oikein isonakaan pitää kun tuttu odottaa kaksosia ja rv 30 maha on niiiin jätti!! Mulla sf-mitta 22, en tiedä onko paljon vai vähän..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Puolkymppi rv 24+3

Vierailija
2/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukkuva peto on herännyt ja pesänrakennusvietti alkaa tosissaan jyllätä. Ahdistaa olla kotona, kun tämä ei ole sellainen kuin " pitäisi" , ja vielä enemmän ottaa nuppiin, kun ei pääse hommailemaan niin paljon kuin haluaisi. Mies yrittää toppuutella, että onhan tässä vielä aikaa, mutta ei ole. Mulla alkaa viikon päästä koulu ja silloin olen aina poissa, enkä kotona varmasti jaksa/ehdi tehdä mitään.

Rasittaa myös nuo Kela-paperit. Mulla siis tulot ovat olleet isommat viimeisen puolen vuoden aikana kuin vuonna 2005, joten järkevintä on hakea äippärahaa niiden mukaan. Ainoa ongelma on vain se, että olen ollut kahdella eri työnantajalla töissä (normityö + kesätyö). Sekään ei olisi ongelma, kaikki paperit on tallessa ja löytynyt (työtodistus puuttuu vain toisesta), mutta kun mun pitää lähettää selvityspyyntö nyt alkavaan työhön siitä, maksavatko he äitiyspäivärahan vai eivät. Enkä voi lähettää sitä ennen kuin ne sieltä työpaikalta lähettävät sopimuksen. Vaikka suullinen sopimus jo onkin, en silti halua ottaa riskiä siitä, etten pääsisikään töihin. HALUAN kuitenkin vielä töitä (ja rahaa), eikä toista noin helppoa leikkityöpaikkaa löydy :). Eli en saa vielä edes sitä pakkausta, kun en voi laittaa papereita :(

Ja sitten alkaa vielä kiusaksi asti olla kaiken maailman vaivoja :) Nivuset on hellinä ja selkä jumittaa helposti. Iskias-hermokin on alkanut valittaa. Entinen työkaveri opetti liikkeen, jolla ton iskiaksen saa helposti kuriin ja alkuraskaudesta toimi kuin unelma. Nyt vaan maha on niin iso, etten pysty sitä tekemään. Vähän olen saanut lihaksia siitä hermon ympäriltä avattua, mutta silti vaivaa. Jalkapohjat on kokoajan kuin tulessa ja turvotus! Osaako kukaan neuvoa mitään turvotukseen? Olen jo lukenut neuvolalehdykät (liikkunut, levännyt, juonut paljon vettä, syönyt vähän suolaa ja rasvaa) ja kysyin jopa viimeksi neuvolassa, mutta enpäs tullut hullua hurskaammaksi. Mansikoita vetelin yksi päivä litran, se auttoi hetkellisesti YÖLLÄ, mutta aamulla olin taas turpea kuin kovaksi kuivunut pulla.

Nunia ja Lumikko 24+0 (mihinkäs ne kaksi viikkoa oikein hurahti?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-papereista kyselen minäkin täällä.. eli onkos se nyt niin että kun olen ollut äitiyslomalla juuri tuon 1v:n kanssa niin saanko tämän uuden äitiysrahan niiden tulojen mukaan? Siis sen palkan mukaan millä sain kuopuksenkin rahat? Toisen lapsen syntyessä v.-99 sain sen minimipäivärahan koska en ehtinyt olla töissä välissä esikoisesta, mutta käsittääkseni tuo olis muuttunut? Toivottavasti!! Muuten tässä vielä hukka perii...velkaa on ja silleen. Tosin käytiin pankissa jutskaamassa josko sitten tämän tulokkaan äitiysloman jälkeen makseltais jonku aikaa vain korkoja jotta voisin jäädä hoitovapaalle ilman että eletään ihan kädestä suuhun. Kakkosesta sain silloin aikoinaan 60mk/pvä ja sillä ei kyllä tosiaan juhlittu kun oli 2 vaippaikäistä ja asuntolainat ym. Ja nyt meillä tullee se autonostokin vielä eteen eli kaiketi ostetaan ton zafiran tilalle iso voyager jos vaan löydetään sopivan hintainen sellainen. Ei tuohon zafiraan 6 henkeä ja tavarat ihan noin vaan mene ilman että tunnelma on liian tiivis ja kaikilla menee hermot! Ollaan tässä meinaan ajeltu nyt 6 hengen kanssa sillä muutama viikko kun isäni on ollut mukanamme muutamalla reissulla ja ei puhettakaan että rattaat mahtuis saati kunnolla kaikkea tavaraa. Ja se toinen vaihtoehto eli suksiboxi katolle, joo, millä mä muka vaunut nostaisin noin vaan katolle? Eihän tuo mies kuitenkaan aina ole mua auttelemassa.

Iso perhe, isot menot!

Nyt aamupalaa laittelemaan, kuuluu muutkin heränneen kuin minä ja 1v..

Vierailija
4/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vuonna 2005 tuli uusi laki jonka mukaan sillon kaikki lokakuun jälkeen lapsen saaneet tulevat samaan saman rahan kuin silloin vaikka kuinka tekis lapsia perä perää..eli ei tipu sinne minimille..Arvatkaa vaan syntykö meidän vesseli just sen pari kuukautta ennen tota ja tää asia ei sit koske mua =( Näin mä olen siis asiat tulkinnu/käsittäny.

Täällä ollaan nyt yötä päivää tukivyö päällä kun muuten tuntuu että maha on ihan liian kipeä!! Jotenki tää istukka eessä ei vaan sovi mun kropalle. Tuosta kakkosesta oli takana ja mua ei vaivannu mikään!!! Ekassa ja nyt kovasti paljon!!

Uutta autoa täälläkin kovasti pohditaan mutta noihin vanhoihin on tyytyminen. Siis uusiin vanhoihin. Noin 3000-3500¿ autoihin. Ei meinata lainaa niihin repiä joten ton verran saadaan justiinsa omilta tileiltä räävittyä kasaan ja myydään sitten jälkeen viel yks auto pois niin saadaan tileille taas takasinkin jotain. Mut onneks Omput on tosi kauniita autoja ;D Tai meinaa mies tänään soitella yhdestä vanhemman mallisesata voyagerista...Kattellaan, meillä on tapana että uus auto löytyy noin 1vko ennen synnytystä!!! Nyt olen kyllä sanonu että se pitää olla ennen koska jos on esim. omppu niin mä haluan tottua taas takavetoseen ENNEN liukkaita!!

Tuo pesänrakennusvietti...Ollaan tosiaan rempattu tällänen vanha talo ja yläkerta olis nyt eessä. Koko viimisen 2 vuoden aikana en oo ollu varma onko tää sittenkään se paikka missä haluan asua mut sit ku eilen miehen kanssa juteltiin että meinataanko olla ja tehdä se yläkerta vai ostaa esim. hänen lapsuudenkotinsa niin melkeen itku tuli kun en haluakkaan tästä luopua =) Kova paikka olis jättää taakse kaikki tää työllä ja tuskalla tehty homma. Ja kun kaiken sai vielä uutta laittaa kun mitäänhän täällä ei ollu!! Joten kaikki on sitä omaa näköä...Kaipa ne asiat tästä lutiviutuu vaikka lainaahan se lisää tietää kun rempata pitää. Saatiin tää kyllä niin halvalla kun ei ollut vessoja ei vesiä että lainan hinta tulee oleen noin 250 neliöisellä talolla (n. 7h+ k+ khh+ 2wc+ sauna) piharakennus x2.. reilun 3000 neliön tontilla sama kuin kavereilla talopaketin alakerralla jossa 3h+k ja huoneet melkeen puolta pienemmät ku meillä!! Mut kädestä suuhun täällä elellään ja laina lyhentyy noin 600-700¿ kuussa...pitäs varmaan pyytää ees muutama kuukaus noita korottomia!

rv 25+1

Vierailija
5/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitu-Miina;hyvä että asia selvisi ennen kuin on myöhäistä.

Yksi tuttu unohti kerran rastittaa sen lapsilisä kohdan ja hänelle soitettiin kelasta,että onko rasti unohtunut vanhingossa,harvinaisen hyvää palvelua kelalta,itse olen aina saanut siellä aika tylyä kohtelua.

Mariadee(vai uhohdinko jo nikin);kyllä se niin on,että jos lapsi on alle 3-vuotias,kun uusi vauva syntyy niin saa sen saman äitiyspäivärahan,eikä tipu sille minimirahalle. Kaksi vuotta sitten tuli voimaan tuo uusi ihana lakiuudistus.

Mä kärsin unettomuudesta koko viime yön,tai no nukahdin mä sitten viimein neljän maissa. Ja neiti 1v. heräsi tietenkin seitsemältä,silloin olisi kyllä uni maistunut. Pitänee taas lykätä siivouspäivää,ja ottaa päivällä kunnon päiväunet,kun illallakin olisi menoa,ettei kovin aikaisin pääse edes nukumaan tänään.

Pikkuisellakin oli koko yön meno päällä,nyt on koko aamun ollut ihan hiljaista masussa,alkaa varmaan sen jumppamisen taas sitten kun mä yritän saada levättyä. No en valita,hyvähän se on että pikkuinen liikku,ettei tarvii sen takia murehtia.

Himpula rv24+3

Vierailija
6/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivä menny ihan makoillessa, ihan hävettää, toisaalta tekee hyvää välillä olla tekemättä mitään. Jos sais edes vähän pidemmän lenkin tehtyä koiran kanssa

Täällä kans tuskaillaan auton kanssa. Nyt on lähes uus farmari, mutta siihenhän ei sovita. Toisaalta ei tarvitse useinkaan olla koko porukan niin ajateltiin vähä pikkuautoa työmatkoille ja kauppaan ja pitkille reissuille vuokra-autoa. Saa nähdä, mitä sitten lopputuloksessa hankitaan.

Paiston just lettuja, söin jo pari, nyt meen syömään lisää:-D

P-M 22+6

Vierailija
7/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul kauhia nuha sis ihan hirvee flunssa iski viime yönä ja meni koko yö valvoessa..nenä vuotaa ja happi ei kulje ja joka kohtaa koskee...

tää päivä menny ihan ööh...ja pakko ollu jaksaa 2-v neidin kaa ja onneks ollu kiltti tänää...

lisäks pikku mies potkii koko ajan ja alkaa olla jo kunnon potkuja...

mut nyt tööt olo ja neidin yö uni aika...

ehkä jaksan paremmin huomenna kirjotella...

man tonttu 23+3

Vierailija
8/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika syntyi 02/2005 ja saan nyt toisesta saman äitiyspäivärahan kuin ekastakin. Riittää kun laskettuaika on ennen kuin eka täyttää 3v. Ja päätös on jo tullut kelasta eli sain sen saman. Eli lapsen ei tarvitse olla lokakuun 2005 jälkeen syntynyt. Edellinen äippäraha pitää vain olla palkkatulojen mukaan laskettu eli jos on laskettu esim. liiton työttömyyskorvauksen mukaan niin ei saa samaa.

peppipiina 24+5 (kai)

Vierailija
9/12 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen taasen pitkästä aikaa. Työarki on alkanut ja aikaslailla on illat menny lepäillessä. Viikko meni töissä ilman mitään raskausoireita, mutta viime viikko oli jo hieman toisin. Mun maha kipuilee kovasti ja illalla itkun kanssa yritän esikoisen kanssa jotain touhuilla. Mutta en halua saikulle jäädä. Mähän yritän kestää ainakin marraskuun alkuun. Kertokaahan siskokullat muten sitä oppisi ottamaan työnkin vähän rennommin?!? Niin ja mitä ootte mieltä, kuinka kipee pitää olla, että neuvolaan pitäisi mennä? Tai kuinka paljon tässä vaiheessa saa ylipäänsä supistella?

Mulle iski kauhee paniikki, kun luin tota toista ketjua missä kysyttiin, että mitä on joulukuisilla valmiina... mä en ole kyllä tehny mitään. Kaksi bodya ostanut ja yhdet housut.. Mutta kai sitä pitäis kohta rueta haalimaan pikku vaippoja yms. Meidän häkkisänky on serkkupojalla lainassa. Vähän nolottaa pyytää sitä takaisin, kun niiden neiti on joulukuussa vasta 9kk... Rattaatkin on ennestään. Mulla on itellä 9-vuotiaat kaksoissiskot. Niiltä ois kaksostenrattaat, missä on selkänojat erikseen. Mutta on kyllä tosi kulahtaneet. Käyttöikä vaan jää aikas lyhyeksi, niin ei henno ihan uusia ostaakaan. Äiti on niin pihi. Sehän loukkaantuis verisesti, jos ostais uudet.

Neuvola oli viime viikolla. Kaikki oli ihan kunnossa. En viittiny mahakivuista puhua, kun siellä oli lastenneuvolatäti joka on ihan karmee.. Yllätyin suuresti, kun sf-mitta oli keskikäyrän alapuolella. Mä oon kuvitellu, että mun maha on jättisuuri.

Tulipas pitkä sepustus...

Janica =) rv 23 tasan.

Vierailija
10/12 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janica: just samat viikot ja viimeviikolla sf mitta alakanttiin, ja maha näyttää silti ihan jättisuurelta, mitähän maha niillä, joilla yläkäyrällä?

Hankinnoista: puuttuu enää vanna, sänky, hoitopoytä ja kaukalo, eli isoimmat hankinnat, niitä ajattelin nyt sitten ruveta ostelee. Kaukalon hankin, kun saan äitiysavustusrahan.

Täällä olen hehkuttanu hyvää vointia, tälle aamulle siihen tuli loppu. Alaselkä pamahti pahasti jumiin, hyvä että kävelemään pääsee. Ajattelin sisulla lähteä uimaan ja sen päälle venyttää kunnolla, jos vaikka auttas. Mulla ei kertakaikkisesti aika kulu montaa kuukautta ilman vauvaa kotosalla. Tällä selällä ei kyllä töitä tehä, en pääse edes työpaikalle asti:-( Muita poppakonsteja???

Kaupassa olis pakko käydä, onneksi ukko lupas lähteä mukaan (jos jotenki sais lyyhättyä sinne, jos ei onnistu, niin jään autoon)

P-M tasan 23

Vierailija
11/12 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viikonloppu töistä vapaata ja on mukavaa vaan olla eikä tehdä mitään ihmeellistä. Avopuoliso lähti kavreidensa kanssa mökille perjantai illalla ja tulee vasta tänään illalla.

Ihanan aurinkoinen ilma ulkona. Ja ihanaa ettei ole ihan niin kuuma kuin viime viikolla. Tuulee jopa ihanan viileästi.

Aamulla sain kunnon siivous kohtauksen ja rupesin siivoamaan koko kämpän mutta ainakin on ihanan siistiä ja mukava illalla istahtaa sohvalle kun tietää että taas kunnolla siivottu : )

Nyt lähden ruokaa tekemään morjens!

sannis ja masuasukki 24+3

Vierailija
12/12 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt selkä ok, kun uin 1000 m + vesijuoksin 500 m + venyttelin varmaan 30 min. Saa nähdä, mitä huominen tuo tullessaan. Vähän on pelko persuuksissa, että yön aikana taas jymähtää kunnolla jumiin.

P-M