Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako kukaan kysellä, jos jätän viemättä lapsen neuvolaan?

Vierailija
17.08.2007 |

Jos siis en varaa itse lapselle aikaa 3-vuotis neuvolaan, alkaako joku kysellä perään? Neuvolantädin kanssa ei ole koskaan synkannut, en haluaisi mennä sinne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pyydä toista terkkaria?

Vierailija
2/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi kehitystä. Mitä väliä, synkkaako teillä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä ainakaan ole kukaan kysellyt, vaikka emme ole muutamaan vuoteen enää neuvolassa käyneetkään. Viimeksi 1.5v. iässä.

Vierailija
4/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä syyllistetä tai sinua sen enempää tarkkailla. Mikä voi olla parempi kuin ammattilainen testaamassa lapsesi kasvua ammattilaisen näkökulmasta?

Hän havannoi jos on jotain mihin voi saada apua tai tukea. Ennemmin näen meillä Suomessa tämän mahdollisuutena mitä muualla ei välttämättä ole!

Vierailija
5/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sellainen tapaus, että tunnen aina olevani jotenkin syytetyn penkillä. Viimeksi piti kauhean pospotuksen siitä, miten minun pitäisi leikkiä enemmän lapseni kanssa, kun erehdyin sanomaan, ettei 2-vuotiaani viihdy oikeastaan yhtään yksikseen minkään lelun kanssa. Mulle on joka kerta tullut paha mieli siellä käydessä, en koskaan onnistu selittämään asioita niin, ettei täti saisi siitä sellaista käsitystä, että asiat ovat aivan pielessä ja minä ihan onneton tunari.

ap

Vierailija
6/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viet lapsesi neuvolaan jossa hänen kasvu ja kehitys tsekataan, tietysti!

Vierailija
7/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ruuat tekee, siivoaa, hoitaa pyykit ym.. jos sinä kaiken aikaa vain leikit?

Ja täytyyhän sinunkin vessassa käydä, suihkussa..

Ei kenenkään äidin tehtävä ole leikkiä 24/7.

Ja pokkana vaan sinne neuvolaan.

Etkä puhele vaan mitään ylimääräisiä, etkä kertoile.

Sanot vaan joo-joo ja niin-niin jos kyselee.

Myöntele kaikessa ja ole täysin ja juuri samaa mieltä kuin terkkari.

Älä jätä neuvolaa välistä kuitenkaan. Siellä on kuitenkin tärkeää käydä.

Vierailija:

Tämä on sellainen tapaus, että tunnen aina olevani jotenkin syytetyn penkillä. Viimeksi piti kauhean pospotuksen siitä, miten minun pitäisi leikkiä enemmän lapseni kanssa, kun erehdyin sanomaan, ettei 2-vuotiaani viihdy oikeastaan yhtään yksikseen minkään lelun kanssa. Mulle on joka kerta tullut paha mieli siellä käydessä, en koskaan onnistu selittämään asioita niin, ettei täti saisi siitä sellaista käsitystä, että asiat ovat aivan pielessä ja minä ihan onneton tunari.

ap

Vierailija
8/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla ottamatta henkilökohtaisesti niitä neuvolan tädin juttuja. Menet sinne vaan lapsen parhaaksi ja unohdat sen syyllistävät höpinät (jos sellaisia kerran on).

Vierailija
9/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saan kuulla kuinka ruokin lastani väärin. Seuraan suomalaisia ruokasuosituksia (asutaan ulkomailla). En vain jaksa välittää, kun lapsi kuitenkin kasvaa ihan normaalisti.

Tai voihan lapsen isä käyttää lasta siellä neuvolassa!

Vierailija
10/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kysele, vaikka ette mene sinne. Mikäli lapsen terveys tai kehitys vaatii lapsi on kuitenkin tarvittaessa vietävä tutkimuksiin. Mutta säännöllinen neuvolassa käynti on jokaisen oma valinta. Meillä kuopus on käynyt neuvolassa viimeksi 3v iässä. Ja seuraavan kerran vien 6v iässä rokotetta varten. Ja nyt niille kaikille jotka asiaa kauhistelevat... Syy on se, että poika on autistinen ja käymme 1-2 kertaa vuodessa viikon sairaalajaksolla jossa neurologi ja terapeutit arvioivat lasta yms. Neuvola ei pysty tarjoamaan meille mitään mitä tarvitsemme tällä hetkellä. Joten miksi menisin sinne. Sairaalassa otetaan mitat, tehdään kasvukäyrää jne.

Vierailija
11/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan vähän köykäiseltä tuo neuvolan anti, kasvukäyräthän löytyy netistäkin. Mitään apua tai tukea en sieltä ole kokenut saavani, vain ylimielistä ja alentuvaa kohtelua. Mutta ehkäpä tosiaan mieheni veisi lapsen seuraavan kerran, täytyy myöntää, ei tullut mieleenkään.

ap

Vierailija
12/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen voi käyttää tarkastuksissa ja mittauksissa yksityisellä lääkäriasemalla, jolloin saa varmasti parempaa seurantaa kuin huonon neuvolatädin luona.

Ja kyllä kusipäinen terkkari on aivan hyvä syy jättää käymättä. Jos minä olisin etukäteen tiennyt mitä vahinkoa neuvola voi ammattitaidottomuudellaan tehdä, niin jalallani en olisi koko laitokseen astunut. Mutta mistäpä sen saatoin etukäteen arvata. Minä vain suomalaiseen tapaan luotin neuvolajärjestelmään ja ammattitaitoisiin työntekijöihin. Suurin osa onkin varmasti oikein hyviä, mutta mulla vain kävi paska säkä, ja siitä olen saanut kärsiä.

Vierailija
13/15 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsen voi käyttää tarkastuksissa ja mittauksissa yksityisellä lääkäriasemalla, jolloin saa varmasti parempaa seurantaa kuin huonon neuvolatädin luona.

Ja kyllä kusipäinen terkkari on aivan hyvä syy jättää käymättä. Jos minä olisin etukäteen tiennyt mitä vahinkoa neuvola voi ammattitaidottomuudellaan tehdä, niin jalallani en olisi koko laitokseen astunut. Mutta mistäpä sen saatoin etukäteen arvata. Minä vain suomalaiseen tapaan luotin neuvolajärjestelmään ja ammattitaitoisiin työntekijöihin. Suurin osa onkin varmasti oikein hyviä, mutta mulla vain kävi paska säkä, ja siitä olen saanut kärsiä.

Vierailija
14/15 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuosta yksin leikkimisestä; meillä tyttö alkoi leikkimään vasta yksin pidempiä aikoja reilusti yli kolmen vanhana. Vieläkin vinkuu koko ajan että mun pitäisi leikkiä hänen kanssaan ja täyttää kohta 4.

Vierailija
15/15 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaaehtoista on neuvolassa käynti.

Itse veisin sun tapauksessa lapsen vaikka kerran vuodessa yksityiselle lääkärintarkastukseen, saman asianhan tuo ajaa.

Itsellä oli vähän samantapainen tilanne, mutta onneksi asun isommassa kaupungissa, joten sain vaihdettua terkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä