Mitä käy jos en lunasta palautunutta pakettia postista?
Huutis ostajan osoite oli vanha, ja nyt se ois lunastettava takasin postista. Voittoa ei mulle alunperinkään jäänyt kuin 3 euroa ja lunastus maksaa 8,70 e joten eipä pal kiinnostaisi hakea.
Meneekö se ulosottoon?
Kommentit (5)
osoitteen pakettikorttiin oikein. Kerran ei omassa saamassani paketissa ollut kuin etunimi ja talon numero oikein. Myyjä oli mokannut kiireessä kaiken muun. Sukunimen -la loppu oli muuttunut -nen lopuksi. Kadunnimessä puuttui yksi kirjain. Postinumerossa oli kaksi kirjainta väärin päin tyyliin 00180:sta 00810:ksi (ei ollut kuitenkaan tämä) ja kaupunki oli lyhennetty väärin. Että kaikki on mahdollista.
Onneksi olin saanut pakettikortin numeron myyjältä ja pääsin itse postin nettisivujen kautta tarkistamaan missä paketti seilaa. Ja kun se oli päätynyt ihan väärään postiin, niin aloin kyselemään itse postista, että mitäs se sinne meni.
Ja olethan toimittanut pakettikortin numeron ostajalle ja toiseksi kertonut, että se on nyt palautunut sulle? Saapi sitten ostaja alkaa postin kanssa neuvottelut kuinka saada pakettinsa takaisin.
se pakettikortin saapumislappu pudotettiin MINUN postiluukustani, päällä tarra jossa rasti ruudussa " muuttanut" , eli osoite on ihan oikein kirjoitettu (on siis se ihan alkuperäinen lappu jonka itse kirjotin, tai se kopioitunut osa).
Kävin huutiksessa katsomassa, niin tyyppi on nyt vaihtanut itselleen eri osoitteen, mutta minulle tulleessa sähköpostissa (josta aina osoitteet katson!) on siis tuo väärä. Laitoin ostajalle sähköpostia, että onko ehdotuksia kuinka tehdään. Ei ole vielä vastannut.
Mutta hyvä tietää, että voin sen siis käydä vaan kuittaamassa etten halua takasin!
Sanot vaan, että jos tulee lisää postituskuluja niin vastaanottaja maksaa.
Kieltäydyt vain ottamasta sitä takaisin. Laitat nimen paperiin postissa ja sillä selvä. Säilyttävät sitä sitten seuraavaan " hylkiötavaran huutokauppaan" tms. asti. Näin ainakin oma kokemus.