Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi kierukan poistamisen jälkeen?

17.08.2007 |

Eli kuinka pian olette tulleet raskaaksi hormonikierukan poistamisen jälkeen? Kuinka nopeasti normaali kuukautiskierto palautuu?

Lääkäriltäkään en saanut mitään fiksua vastausta...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään terveydenhoitajalla ja tarkoitus oli poistaa hormonikierukka, joka on ollut noin kolme vuotta. Suuri pettymys oli ettei terkka nähnyt lankoja joten se jäi vielä sinne:(( Uusi poistoyritys kahden viikon päästä. Jos ei sittenkään häneltä onnistu, niin laittaa lääkärille!

Tarkoitus olisi alkaa sitä kuuluisaa pikkukolmosta yrittämään. Sekä esikko että toinen ovat pillereiden lopettamisen jälkeen ilmoittaneet melko nopeasti tulostaan. Mulla kierto olleut todella epäsäännöllinen aina, eikä olla paljon laskeskeltu ja hyvin on onnistanut:)

Nyt jännittään ihan sikana että miten käy kun hormonia kolmen vuoden satsi " päällänsä" .

Vauva-kuume olisi aika kova. Sekin tuli aika yllättäen. Luulin jo että meideän perheessä lapsiluku täynnä, mut sitten jossain kolahti. Ja tässä sitä ollaan...

Kuulemisiin, Onko muilla kierukan poistossa ollut ongelmia?

Vierailija
2/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään yksityiselle niin saat kierukan heti pois. Mä en halunnu mennä terkkarille kun juorut lähtee heti liikkeelle enkä halua että muut vielä saa mitään tietää. Kävin itte maanantaina otattamassa kierukan pois gynekologilla ja aikaa meni 5 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Minun kolmoseni täyttää jo kohta vuoden joten kierukanpostosta on jo tovi aikaa (joulukuu-05).

Kävin poistattamassa kuparikierukan gynekologilla ja silti se ei käynyt ihan helposti. Eli lankoja ei näkynyt missään ja gynen piti ronkkia se kierukasta käsin sellaisella kierukkakoukulla ja se oli varsin epämiellyttävää. Verta myös vuotelinsen päivän aika lailla. Samana iltana tunsin myös oviksen mutta siitä en vielä tullut raskaaksi, seuraavasta kyllä.

makkonen ja poika 11,5 kk

Vierailija
4/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat kohtisuoraan ylöspäin sitä kierukkaa vasten joten ei niitä kukaan muukaan olisi löytänyt :(

makkonen

Vierailija
5/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

UudentalonJussi ja Makkonen kun jaoitte kokemuksianne. Olen tosiaan huomenna menossa yksityiselle. Olin niin onnellinen kun sain näin pian ajan, mutta sitten aloinkin miettimään että eihän se yksityinenkään välttämättä sitä helposti saa pois, jos on tosiaan langat hukas ja niin päin pois.

Ihanaa kun saa täällä purkautua kun ei tosiaan ole vielä kiinnostusta alkaa puhumaan tutuille/työkavereille suunnitelmistamme. Eikä tytötkään(5v ja 3v.) vielä tiedä... Ovat kuitenkin muutaman kerran kyselleet vauvan perään, mutt sitten tietää koko maailma jos niille paljastat:)

No huomenna kärvistellään sit töissä hymyhuulilla vaikka sattuiskin...

Kiitti vielä ja toivottavasti huomenna kaikki menee hyvin!

Vierailija
6/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin nimimerkkisisi väärin, sehän oli UudenTUVANjussi...

Anteeksi:)

Vierailija
7/19 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistattamassa kierukan ja se kävi tosi nopeasti ja helposti. En edes tiennyt että sen ois voinut terkkakin poistaa..

Kierukan poistoa on seurannut kummallisia vuotoja: kuukautiset alkoi neljän päivän kuluttua ja kesti kuusi päviää ja sitten oli muutama päivä taukoa ja taas alkoi vuoto. Kierrosta tai oviksesta ei oo siis mitään hajua. Lisäksi on ollut muutenkin outo olo, joten hormonit ei varmaan oo ihan kohillaan. Toivottavasti kuitenkin tärppäis pian :)

Vierailija
8/19 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun on kevyt olo!!! Kävin yksityisellä gynellä ja koko homma kesti noin neljä minuuttia=) SUOSITTELEN siis myös itsellenikin jatkossa ainoastaan lääkäriä näissä touhuissa..

Olen kirjoitellut myös asiasta tuonne 3-kuumeilijoihin, joten siellä tavataan sitten useammin.

Kiitos vastauksistanne ja SUPERONNEA kaikille, toivottavasti kaikki saavat haluamansa;)

Vierailija
9/19 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kuukautiset tuli ja sitten plussasin. Ikävä kyllä meni kesken, nyt odotetaan ekoja menkkoja keskenmenon jälkeen (km:sta 2 viikkoa)

Vierailija
10/19 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terkalle ajan vasta kuukauden päähän, joten nopeampi vaihtoehto on harkinnassa.

Vierailija
11/19 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat tietty voi olla lääkärikohtasia, mutta mulla maksoi 54¿! Sain hintahaitariksi 40-70¿ puhelin tiedustelun perusteella.

Suosittelen ehdottomasti mennä gynelle, koska osaavat hommansa. En siis terkkareita väheksy, mutta lääkäri kun myös asentelee kierukoita, niin poistaminenkin sujuu tottakai kätevämmin! Ja ennen kaikkea pääset nopeammin piinaavasta kapistuksesta...

Sitten se odotuksen odotus vasta alkaa=))

-Ruutelituuteli

Vierailija
12/19 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta gyne myös ultras ja teki muutenkin " vuositarkastuksen" - varmaan pelkkä kierukan poisto on halvempi.

Vierailija
13/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin viimevuoden lokakuussa ja aluksi oli ihan jees kierrot kunnes ne venyi ihan törkeän pitkäksi, nyt niitä lyhennellään Teroluteilla ja toivotaan että tärppäisi pian :)

Vierailija
14/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa kierukan poiston jälkeen olivat kauhean hirveät kuukautiset, joiden jälkeen tulinkin jo raskaaksi. Kierukka poistettiin noin vuoden paikoillaan olon jälkeen ja raskauden yritys oli sangen ahkeraa (joka toinen päivä...).

Nopea raskautuminen on siis mahdollista. Tärppionnea!

Vierailija
15/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kuukautiset ja sitten plussa.. Nyt sitten odotellaankin että kuinka kävi pillereiden jälkeen... yk 3 menossa...

Vierailija
16/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poistettiin tuo kierukka ja haaveissa ois nyt pikkukolmonen :) Toivottavasti tärppää pian.

Vierailija
17/19 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perjantaina alkoi hurjat kuukautiset jotka loppuivat eilen. raskaana en voi vielä olla mutta olo on sellainen että nyt kun puuhaillaan niin heti olen kyllä raskaana.. ensimmäinen tärppäsi heti kun lopetin pillereiden syömisen, jotenkin tuntuu että myös nyt tulee käymään niin :D onnellisena vain odottelen :)

Vierailija
18/19 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni poistettu hormonikierukka kuukausi sitten torstaina ja siitä seuraavana lauantaina tuli runsasvuoto, mitä ei ollut kierukan aikana ollenkaan. Nyt on reippailtu sängyssä kuukauden ja ensi viikolla teen testin jos menkkoja ei viikonloppuna ala. Meille kanssa kolmas haaveessa. Aika moni on tullut suht. nopeasti raskaaksi poiston jälkeen, joten peukut pystyyn, vaikka yksilöitä olemmekin. Itse tulin kahdesta ekasta raskaaksi heti pillereiden jättämisen jälkeen, joten toivotaan nytkin nopeaa tärppäämistä.

Kirjoitellaan tuntemuksia taas.

Vierailija
19/19 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan poistosta jo yli 2, 5 vuotta, eikä vieläkään ole tärpännyt. Ekat menkat tuli heti, mutta sen jälkeen alkoi kierrot lyhentyä ja heitellä miten sattuu.Kierukka ehti olla täydet 5 vuotta. En tiedä sitten tekeekö jo ikäkin tepposia, vai missä vika...