Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Arvostatko lapsesi päiväkodin lastenhoitajia?

Vierailija
15.08.2007 |

Näyttää siltä että täällä irvaillaan nyt ahkerasti lähihoitajille. Jos nykyään haluaa kouluttautua lastenhoitajaksi, pitää opiskella lähihoitajaksi ja valita sitten suuntautumisvaihtoehdoksi varhaiskasvatus/lapset. (En nyt muista tarkkaa nimikettä...) Itse suunnittelen lähihoitajaopintoja ajatuksena että voisin toimia aikanaan lastenhoitajana päiväkodissa jossa nyt olen avustajana. Milloin lähihoitajasta on tullut täällä av:lla näin aliarvostettu ammatti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä näistä ääliöistä välitä, kaikki tuntuvat vain tahtovan jonkun itseään muka huonomman... Onnea urallesi ja kiitos, että jaksat hoitaa meidän lapsiamme.

Vierailija
2/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sen ketjun ap, jossa arvosteltiin " lääketieteen asiantuntija" -kaveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee kaikkia ammattikuntia - mikään ammatti ei sinällään voi tuoda arvostusta, riippuu ihan ihmisestä, miten kukakin työhönsä paneutuu.

Vierailija
4/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekkin ihmetellyt, että miksi lähihoitajia usein täällä halveksutaan? Eihän kukaan halveksunut ennen hammashoitajia, milenterveyshoitajia, päivähoitajia, ensihoitajia ym. nykyisinhän kyseessä ihan samata ammattikunnat, vain nimike on muuttunut!

lh itsekkin suuntautuneena mielenterveys-, kriisi- ja päihdetyöhön ja töissä lastensuojelulaitoksessa.

Vierailija
5/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin he eivät olekaan vastavalmistuneita tytönhempukoita (sorry sanavalintani...) vaan jo vanhempia täti-ihmisiä joilla on vuosien työkokemus ja he ovat itsekin äitejä.

On muuten ihan eri asia saada vinkkejä lapsen kasvatukseen 50v kehäketulta kuin 19v " mä tiedän!" -tytöltä.

Vierailija
6/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni päiväkodissa on ihana henkilökunta, lastentarhanopet on nuoria, lastenhoitajat pojan ryhmässä vanhempia. Kyllä minä väittäisin, että lastenhoitajilla on parempi ammattitaito ja ote siihen hommaan. Ainakin minusta näin.

Vierailija
7/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minusta ole merkitystä sillä, miten ja missä ovat ammattiinsa kouluttautuneet, kunhan tekevät työnsä hyvin. Lasten kanssa tarvitaan niin paljon muutakin kuin hyvin suoritetut opinnot, pk-työssä täytyy jo olla jonkinlaista kutsumustakin mukana.

Vierailija
8/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän hassulta se että nyt kun olen kovasti pohtinut näitä kouluttautumisasioita niin kuin tilauksesta täällä keskustellaan lähihoitajista - eikä mitenkään arvostavaan sävyyn.

Olen ollut nyt 5,5 vuotta päiväkodissa laitosapulaisena/avustajana ja nyt on tullut voimakas halu saada myös alan ammatti. Aiempi koulutus on aivan toiselle alalle, mutta vanheni hoitovapaavuosieni aikana. Parin viikon sijaisuus pk:ssa poiki " hieman" pidemmän työrupeaman.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi