Uudelleensynnyttäjät!!Käynnistys??
Mulla mahd. käynnistys ensi ma,silloin vkot 41+4.Sanoivat sairaalasta,että pyritään kalvojen puhkaisuun.Miten teillä onnistunut?Mulla 2 käynnistystä takana,1.meni lapsivedet,Cytotec ja oksitosiinitippa.2.lähti tipalla,kalvot puhkaistiin myöhemmin.Eli lähinnä kiinnostaa,miten homma edennyt kun eka kalvot puhkaistu?Pelkään,että synnytys ei etenekään tms..
MagicaL 40+6
Kommentit (4)
Ja lähinnä siitä syystä, että paikat aukes tietämättä 3-4 cm. Ekassa tapauksessa vauva synty pari tuntia kalvojen puhkasusta ja mitää supistuksia edistävää ei tarvinnu antaa.
Tässä viimesimmässä vauvan päähän laitettiin pinni, ku kalvot oli niin pään myötäsesti ja siitä kun pikkuhiljaa vedet valu ja pari suihkasua nenään sitä mikä lisää supistuksia ja tyttö synty neljän tunnin päästä.
Nyt taas sama tilanne. Paikat 4-5cm auki ja huomenna terkkari aiko soittaa synnärille, josko puhkasisivat kalvot, koska mulla ei taho tulla kunnon kipeitä supistuksia ja jos vedet menis niin saattas olla, että en ehi sairaalaan asti, ku sinne on tunnin matka.
Eli mun tapauksessa kalvojen puhkasun jälkeen synnytys on edenny suht nopeaa ja helposti ja itelle se ois tälläki kertaa mieluisin vaihtoehto.
Samir@ 39+4
on se,että kävin eilen äippäpolilla,kaulakanavaa oli jäljellä 1,5cm ja suu kahdelle sormelle auki.Käsitin,että sen kaulakanavan pitäs hävitä ennen kalvojen puhkasua..Lienenkö ymmärtänyt väärin?
En nyt niin tarkkaa tiiä tästä, mikä on käytäntö, mut näin mun kohalla sanottiin. Ja jos paikat on muuten valmiit ja pehmeät niin sillä kanavalla ei kuulemma oo hirveästi merkitystä. Ainoastaan siihen , että eivät liian aikases vaihees yritä sitä kalvojen puhkasua.
Ja mulla on aina edenny nopeasti ku on kalvot puhkastu vaik ei suuremmin supisteluja ollukkaa. Mut ei voi varmasti sanoa, että tämä pätee kaikkien kohalla.
Mut nyt huomista jännäämään, että pääseekö synnärille, ku siel on ollu hirmu ruuhkaa. Toivottavasti pääset sinäki pian vauvanhakureissulle tavalla tai toisella =)
Samir@ 39+4
Mulla lääkäri teki äitipolilla vähän kovakouraisen tutkimuksen jossa puhkes kalvo. Se tosin huomattiin vasta myöhemmin. Lääkäri määräs silloin käynnistyksen päivää enne LA. Osastolla sain puolikkaan tabletin ja 12 tuntia myöhemmin synty tyttö. Hoitajat ihmetteli tapauksen nopeutta mut lääkärin tahallinen kovakouraisuus autto tosi paljon. Itse olisin tyytyväinen
jos kalvot heti puhkaistaan. Ole huoleti!!