Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spekulointia -syövän todennäköisyys olematon?

Vierailija
17.10.2008 |

Tämä on tietysti täysin turhaa täällä tätä pohtia, mutta laitampa kuitenkin. Eli minulla on rutiiniverikokeissa huomattu, että hemoglobiini on alakantissa ja samoin valkosolut. Hemoglobiini ennen rautalääkitystä 108, 3kk rautalääkityksen jälkeen 106. Leukosyytit viimeisimmässä 2,6, kun viitearvot on 3,4-8,2. Ovat olleet jo pidemmän aikaa alle 2,7. Oireita minulla on vain kohtauksittainen heikotus. Olen nuori, en juo, polta tai käytä huumeita.

Lääkäri laittoi lähetteen sisätautipolille, kun hurjasta määrästä verikokeita ei löytynyt syytä, miksei hemoglobiini nouse/rauta imeydy ja miksi valkosolut killuttelevat alakantissa. Pääsin heti tutkimuksiin: lisää verikokeita, luuydinnäyte rintalastasta, keuhkoröntgen, ylävatsan ultra ym. Tuloksia odotellessa.

Ja minä kun luulin, että erikoislääkärille on Helsingissä hidas/vaikea päästä ja tutkimuksia tehdään kitsaasti. Tuntuu jotenkin hassulta että tutkitaan niin huolellisesti, vaikkei ole mitään kummempaa. Omaan silmään noita valkosolujakaan ei ole kovin vähän. No, parempi niin että tutkitaan.

No niin, mikä mulla on ? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TVK tai diffi? Toisinsanoen katsottu mikroskoopissa valkosolut? Siinä jo näkee jos on viitteitä leukemiaan. TVK ja diffi ovat ihan tavallisissa terveyskeskuksissakin tehtäviä yksinkertaisia kokeita (jotka lähetetään sitten eteenpäin hematologian labraan jos on jotain outoa). Tai ainakin näin oli silloin vielä kun itse olin terkkarissa töissä.

Leukosyyttien vähyys (tuo ei ole tosiaan mun silmään paha)voi johtua tulehduksestakin. Ja huono Hb siitä että rauta ei imeydy.

Tulehdus mahassa/suolistossa joka aiheuttaa sen että rauta ei imeydy?

Vierailija
2/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulisi sen ottamisen olevan ihan rutiinia ap:n kaltaisissa tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on otettu joo. Seuraavat kokeet on otettu ainakin: TVK, ferritiini+ muita rauta-arvoja, na+ - ka+ -suhde, sokerit, b12, maksakokeita, munuaiskokeita, tumavasta-aineet, hiv, kortisoli, kilpirauhaskokeet(minulla on vajaatoiminta) ja lisäksi on testattu reuma ja keliakia. Mitään suolisto-oireita minulla ei ole. Paitsi vähän tuosta raudan syönnistä johtuen, olen joutunut syömään suuria määriä.

Leukosyytit on olleet alhaalla (alle sen 2,7) nyt kolme vuotta.

Olen vähän hämmentynyt näistä tutkimuksista, kun ei ole oikein mitään oireita.

-aloittaja

Vierailija
4/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kirjoitin, mitää suolisto-oireita ei ole ja verikokeestakin on tutkittu keliakian mahdollisuus.

-aloittaja

Vierailija
5/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue lisää vaikka kilpirauhasfoorumilta (ferritiiniarvoista)

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/

pitäisi syödä kolmen plussa arvoista rautaa, esim Maltofer-nimistä, niin saisit tuon elimistön rautavaraston paremmin korjattua kuntoon.

Vierailija
6/6 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi